Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BMI-en er lavere hvis man har samme vekt og er høyere.

 

Da jeg kom inn til legen spurte hun om jeg fortsatt var motivert for tjenesten. ja, kjempemotivert, svarte jeg.

 

Hun så også av svarene mine på sesjon del 1 at jeg har (eller har hatt) astma og pollenallergi, men jeg forklarte at jeg aldri har brukt medisiner mot allergien og ikke har brukt astmamedisiner på 6-7 år, så det var ikke noe problem. Jeg trener 3-4 ganger i uka og har ikke merket noe til astmaen.

 

Hun var veldig usikker på blodtrykket mitt. Jeg kom rett fra tredemølla og dusjen og inn til legekontoret, men hun syntes fortsatt at blodtrykket var unormalt høyt selv om jeg hadde løpt og var spent på resultatet. Jeg hadde ikke drukket koffein eller brukt rusmidler. Hun måtte spørre en av de andre legene og de ble enige om at jeg fikk karakter 4 på blodtrykket.

 

Dra til fastlegen din og be han/hun gjøre en ny sjekk og skrive en legeerklæring (hvis mulig, selvfølgelig). Jeg vil tro at du får et bedre resultat hos fastelegen din, jeg vet selv hvor høy puls jeg hadde når jeg var inne hos legen bare pga at jeg var spent og litt nervøs. Selv slapp jeg den fysiske testen bare ved å nevne at jeg hadde litt feber.

Lenke til kommentar

Fikk aldri se karakterene mine jeg. Noen som vet om det er mulig å få tak i de uten alt for mye stress?

 

 

Eneste mulighet er sikkert å ringe VPV og spørre

 

Ja, okey :) Orker ikke å styre på med det. Eneste han sa var at jeg hadde litt høyt blodtrykk, men jeg var langt over grensen for å bli tjenestedyktig.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig klar over at de måler og bestemmer ut ifra BMI og ikke bare vekten alene. Og ja, jeg har noe lavere BMI enn hva folk flest har, men poenget er at hun som ble klassifisert tjenesteudyktig hadde høyere BMI enn meg. Legen mente hun ikke var egnet til førstgangstjeneste pga vekten og at hun ville fått store problemer. Det var det stikk motsatte av hva jeg fikk høre..

Ah, skjønner, bare en liten missforståelse fra min side :thumbup:

 

Men syns fortsatt det var merkelig at hun ikke kom inn... Hvis hun ville inn i førstegangstjeneste burde hun kanskje bli undersøkt av en annen lege og hvis den legen melder henne sunn og god nok til innkalling trur jeg hun kan klage.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig klar over at de måler og bestemmer ut ifra BMI og ikke bare vekten alene. Og ja, jeg har noe lavere BMI enn hva folk flest har, men poenget er at hun som ble klassifisert tjenesteudyktig hadde høyere BMI enn meg. Legen mente hun ikke var egnet til førstgangstjeneste pga vekten og at hun ville fått store problemer. Det var det stikk motsatte av hva jeg fikk høre..

Ah, skjønner, bare en liten missforståelse fra min side :thumbup:

 

Men syns fortsatt det var merkelig at hun ikke kom inn... Hvis hun ville inn i førstegangstjeneste burde hun kanskje bli undersøkt av en annen lege og hvis den legen melder henne sunn og god nok til innkalling trur jeg hun kan klage.

 

 

Tror poenget var at hun bare ikke virket så motivert da hun var inne hos legen, hverfall det jeg fikk inntrykk av da jeg snakket med hun i ettertid. Tror ikke hun hadde tenkt til å klage heller selv om jeg sa hun kunne gjøre det. Men hvor skal du inn i førstegangstjeneste? :)

Lenke til kommentar

Tror poenget var at hun bare ikke virket så motivert da hun var inne hos legen, hverfall det jeg fikk inntrykk av da jeg snakket med hun i ettertid. Tror ikke hun hadde tenkt til å klage heller selv om jeg sa hun kunne gjøre det. Men hvor skal du inn i førstegangstjeneste? :)

Innkalt til Panserbataljonen August i år. Ville egentlig inn i Ingeniørbataljonen siden jeg skal søke meg inn til forsvarets ingeniørhøyskole men sesjons-offiseren syns at siden jeg var så liten og sprek, ville jeg passe perfekt inni en tanks :ermm:

 

Jeg: Jeg vil helst inn i Ingeniørbataljonen som stormingeniør.

SO: *studerer meg nøye* hvor høy er du?

Jeg: umm.. ca 176?

SO: Har du noen gang hatt lyst å jobbe i ei panservogn?

Og vips ble jeg sent inn i Panserbataljonen :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var du på sesjon før november?

Var på sesjon 5. des i fjor

 

:O

 

Fikk beskjed om at panser var full da jeg var inne 15. november. Å kjøre stridsvogn var faktisk den tjenesten jeg hadde lyst på. Irriterende. :p

 

Edit: Forresten, det er ikke tilfeldigvis noen som vet om det fremdeles er ledige plasser i augustinnrykket til Kampeskadronen/HTTS i Hærens våpenskole?

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Tror poenget var at hun bare ikke virket så motivert da hun var inne hos legen, hverfall det jeg fikk inntrykk av da jeg snakket med hun i ettertid. Tror ikke hun hadde tenkt til å klage heller selv om jeg sa hun kunne gjøre det. Men hvor skal du inn i førstegangstjeneste? :)

Innkalt til Panserbataljonen August i år. Ville egentlig inn i Ingeniørbataljonen siden jeg skal søke meg inn til forsvarets ingeniørhøyskole men sesjons-offiseren syns at siden jeg var så liten og sprek, ville jeg passe perfekt inni en tanks :ermm:

 

Jeg: Jeg vil helst inn i Ingeniørbataljonen som stormingeniør.

SO: *studerer meg nøye* hvor høy er du?

Jeg: umm.. ca 176?

SO: Har du noen gang hatt lyst å jobbe i ei panservogn?

Og vips ble jeg sent inn i Panserbataljonen :w00t:

 

Kjipt at du ikke fikk det du egentlig ville, men det er jo til syvende og sist hva forsvaret trenger som avgjør :/ Jeg håper på sambandsbataljonen, er det eneste jeg vil egentlig.. Men i og med at jeg er satt opp på reserve og må sende inn klage med legeerklæring er jeg redd jeg kanskje ikke har mulighet til å ønske meg inn et sted. Noen som kan svare meg på om det stemmer eller ikke..?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vil ikke i militæret, ettersom jeg allerede har fokusert og planlagt mitt neste år som student i Canada.

 

Jeg er innkalt til sesjon 2, og frykter at jeg blir "tvunget" til å være med på førstegangstjenesten.

Slikt jeg ser på meg selv, tror jeg at jeg vil få bra resultater på alle testene som beskrives i første post.

 

Hva kan jeg gjøre for å ikke bli tilkalt til førstegangstjenesten?

 

Takk

Lenke til kommentar

Da jeg var på sesjon 25. januar, sa offiseren at det ikke var mange plasser igjen på høstinnrykket. Det var gardetjeneste og et par andre ting som var ledige. De fleste som blir innkalt nå, må da rykke ut i 2013.

 

Hvis du vil jukse, så vil jeg tro at synstesten er det letteste å jukse på. Men helst forteller du det som det er, at du ikke er motivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...