Gå til innhold

Netcom nekter å gi meg mine 750 kroner i gratis ringetid!


erikstein

Anbefalte innlegg

Beklager for et langt innlegg :)

 

Jeg har vært netcomkunde i litt over ett år. I 2009 kjøpte jeg en iphone 3gs samt et eller annet netcom abn.

 

Da min bindingstid nærmet seg slutten fikk jeg en telefon fra netcom om jeg var villig til å binde meg for 12 nye mnd. Jeg skulle få ringetid som kompensasjon.

 

Jeg ga beskjed om at jeg ville undersøke andre leverandører først før jeg bestemte meg og sa at jeg ville ringe tilbake ved en senere anledning.

 

Jeg undersøkte telenor/onecall etc. og kom frem til at netcom ikke var spesielt mye dårligere/bedre enn de andre og valgte derfor å gå for netcom en gang til.

 

Ringte dem og sa at jeg skulle ha iconnect samt at jeg hadde holdt av en iphone4 på min lokale telebutikk i Horten. Ingen problemer!

 

De gjorde klart abn. pr telefon og lovet meg 750,- i gratis ringetid som "takk".

 

Glad og fornøyd dro jeg ned på telebutikken, hentet meg ny telefon og dro hjem. Alt fungerte ypperlig.

 

Første regninger kommer og ingen gratis ringetid.

 

Sendte de så en mail men fikk ikke svar. Jeg er ganske sikker på at jeg må ha skrevet feil epostadresse men de hadde da mitt telefonnummer.

 

Ny regning kom og ingen ringetid denne gangen heller.

 

Sendte en ny mail i forrige uke der jeg "klaget min nød" angående ringetiden min.

 

Sendte følgende mail selv (litt irritert):

 

Hei, Valgte å gå for netcom i september da jeg fikk beskjed om at hvis jeg bandt meg på nytt skulle jeg få 750,- i gratis ringetid. Sendte dere en mail en tid tilbake om at jeg ikke har fått dette på mitt abn. Dere har ENNÅ ikke klart å ordne dette. Jeg forventer at en avtale holdes og at jeg som kunde ikke skal bli belastet når dere ikke klarer å holde avtalen deres. Det var en av deres kundebehandlere som kontaktet meg pr telefon og "ordnet" alt slik at jeg bare hentet telefonen nede hos telebutikken i Horten. Jeg forventer at dere enten ringer meg eller gir meg et svar tilbake pr. mail i løpet av 3 dager. Mvh. XXX

 

Fikk følgende svar:

=========

Dette er en automatisk generert mail fra vårt kundebehandlingssystem.

Det er ikke mulig å svare pr mail på denne henvendelsen.

Ta kontakt med oss på 05050 dersom det er behov for å oppdatere saken.

=========

 

Hei!

 

Det er dessverre ikke mulig å inkludere ringetid i ditt abonnement.

16.september 2010 takket du nei til eventuelt tilbud om forlengelse av avtaletid på 12 måneder.

 

Ha en fin dag!

 

Med vennlig hilsen

NetCom kundesenter

Jens Kristian Kvam

 

Sendte da ny mail:

Hei, Viser til Vedrørende deres henvendelse med ID: SD174922 Dere sier at jeg takket nei til forlengelse av mitt 12mnd bindingsabn. Det er FEIL. Jeg ga beskjed om at jeg skulle undersøke med telenor/andre leverandører av Iphone 4 før jeg bestemte meg om jeg ville forlenge med dere og dermed få gratis ringetid. Jeg forventer at dere gir meg mine 750,- i gratis ringetid og ikke avviser dette pr mail med en enkel mail som ikke kan besvares. Saken vil i sin helhet gå videre til forbrukerrådet og jeg vil høre med dem om jeg kan bryte mitt abn. med dere. Jeg finner meg ikke i å bli behandlet på denne måten. Jeg er en god kunde som betaler mine regninger til forfall samt at jeg har et ganske høyt forbruk, noe som er bra for dere. Når jeg får tilbud om forlengese med kompansasjon i form av gratis ringetid sa jeg (etter å ha ringt tilbake ved et senere tidspunkt) ja. Jeg vil vite hvem som har opprettet mitt abn. hos dere da det var vedkommende som lovet meg ringetid. Vær vennlig og ta saken seriøs og ikke gi meg en 1 setningssvar tilbake.

 

Fikk følgende svar:

=========

Dette er en automatisk generert mail fra vårt kundebehandlingssystem.

Det er ikke mulig å svare pr mail på denne henvendelsen.

Ta kontakt med oss på 05050 dersom det er behov for å oppdatere saken.

=========

 

Hei.

 

Vi kan dessverre ikke imøtekomme ditt ønske om å få kr 750,- i inkludert ringetid. Dette fordi du kan velge enten inkludert ringetid eller kjøp av ny telefon. Man kan ikke få begge deler. Da du valgte å kjøpe ny telefon med ny avtaletid er det ikke mulig å gi deg kr 750,- i inkludert ringetid i tillegg.

 

Jeg kan også bare gjenta det mine kollegaer har informert om tidligere at vår salgsavdeling har notert 16.09.10 følgende:

ønsker ikke tilbud nå. informert om surfepakke til halv pris.

 

Vi kan ikke se at du har vært i kontakt med vårt kundesenter etter dette og fått tilbud om inkludert ringetid. Vi kan dessverre ikke imøtekomme ditt ønske.

 

Ha en fin dag.

 

Med vennlig hilsen

Lene Løseth

NetCom Kundesenter

 

Begynner å bli forbanna. Jeg kan plutselig ikke få ringetid fordi jeg valgte å kjøpe en telefon med abn? Hvorfor i svarte sa de ingenting om det da de ringte. Damen fra netcom messet i vei om hvor bra iconnect var og at det passet "perfekt" med iphone 4.

 

Jeg sendte de en mail tilbake hvor jeg vil ha et skriv/regelverk som sier at det ikke er lov med ringetid + ny telefon.

 

Forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bundet opp fra september 2010. Ergo noen mnd igjen.

 

Fikk følgende svar i dag morres:

 

 

Hei!

 

Det er dessverre slik at du ikke kan kombinere ringerabatt mot en avtaletid på 12 måneder, samt kjøpe ny subsidiert telefon med avtaletid på 12 måneder.

 

Utover dette har vi ikke mer å tilføye i denne saken.

 

Med vennlig hilsen

NetCom kundesenter

Jens Kristian Kvam

 

Dette har blitt en prinsippsak i mine øyne. 750,- er ikke mye penger men det er noe de har lovet. Jeg fikk aldri noen indikasjon på at jeg ikke kunne kjøpe en iphone 4 + få 750,- i gratis ringetid.

 

Sender en skriftlig klage og kjører saken videre til brukerklagenemda. Jeg skal gjøre alt for at netcom skal få svi. Ja, jeg er faktisk litt forbanna. Mitt krav er at jeg får heve kjøpet (de skal med glede få tilbake telefonen) og at jeg får tilbake det jeg betalte for den hos telebutikken.

Lenke til kommentar

OM du nå skulle ha hørt korrekt og blitt tilbudt både subsidiert telefon OG rabattpå ringetid, hvordan ønsker du å bevise det?

 

Altså, det er vanskelig å bevise i ettertid at det var dette som var avtalt. Mens det fra NetCom sin side sannsynligvis er lett å sannsynliggjøre hva kampanjen gikk eller går ut på.

Lenke til kommentar

Du driter deg ut, TS. Du kan ikke få både subsidiert telefon OG rabatt i ringetid. Når de har ringt og tilbudt deg 750kr ved binding i nye 12mnd er det når du beholder din nåverende telefon.

 

Hvis du kjøper en subsidiert telefon har du jo allerede fått den minst 750kr billigere enn hvis du skulle kjøpt den uten noen form for abbonnement, dette burde du skjønt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk også tilbud om ringetid OG telefon når Netcom ringte meg. Fikk beskjed om at jeg fikk 1200,- i kreditt, og at jeg kunne kjøpe en "fin telefon" fra nettbutikken til Netcom når abonnementet var i orden. SIM-kortet kom, og 1200,- var på kreditt på faktura. Så jeg gikk inn og skulle velge telefon, hvor på jeg da ikke fant noen mulighet for "gratis" telefon. Sendte en mail, og fikk beskjed om at det ikke var begge deler, men kun en.

 

Betalte ikke en krone for bruken min, så jeg tok min hevn.

Lenke til kommentar

Har blitt ringt opp av netcom selgere et par ganger, sist gang ringte ei damr, og hun mente jeg var god kunde og så at bindingen min gikk ut så ville gi meg super tilbud ( jeg har aldri hatt binding siden 2005) og det var at hun ville tilby meg ny tlf, men jeg sa jeg nettopp kjøpte meg ny tlf så det var lite vist, så da sa henne hun kunne gi meg 700kr i kreditt.

Jeg spurte om det var noe hake ved de 700kr, men hun bare nei det var ingen, etter det spurte om jec hadde noe jeg ville si om generelt om netcom, da sa jeg at jeg syns de ikke hadde noen tilbud til folk som ringer mye til utlandet og for meg er det nesten fordel å bytte til et annet operatør og noe jeg vurderer og da sier personen at det er binding på 12 mnd hvis jeg skal ha det tilbude, da sa jeg bare jeg har aldri hatt binding på mitt abb så jeg bytter over til et annet operatør om kort tid.

 

Kjenner flere som blir ringt opp og flere brukere under 18 år som kun er brukere, hvordan er regelen. Når det gjelder hvis en mindreårig sier ja til et tilbud om et dyrere abb, er det lov?

Lenke til kommentar

Litt urelatert, men jeg synes du er ganske ufin i måten du skriver til NetCom på. Jeg jobber selv som kundebehandler (dog i butikk), og jeg merker at når kunder kommer og KREVER å få goder, vil jeg absolutt ikke hjelpe. Den beste måten til aldri å få løst en slik case er å være "frekk i kjeften". Jeg er sikker på at kundebehandler hadde vært langt mer imøtekommende om du hadde vært litt ydmyk og ikke bare krevde. Jeg får rett og slett vondt av slikt.

 

En annen sak er at NetCom jo bør stå for det de har sagt, men har du øynet muligheten for at du kanskje har misforstått noe? Ved flere anledninger har jeg vært borti kunder som bare hører "500,- kr rabatt", og tror det er eviggjeldende og på hva som helst. At jeg presiserer at det gjelder ved kjøp av produkt x og produkt y innen utgangen av uka - det får de rett og slett ikke med seg.

 

Kunder som kommer og tydelig har misforstått, og skjønner det, er jeg langt mer behjelpelig med å gi rabatt, for å misforstå kan vi alle gjøre. De kundene som dog kommer og KREVER 500,- kr rabatt - for det var i alle fall IKKE DE som misforsto (!!), møter ingen velvilje...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da min bindingstid nærmet seg slutten fikk jeg en telefon fra netcom om jeg var villig til å binde meg for 12 nye mnd. Jeg skulle få ringetid som kompensasjon.

Høres ikke ut som noe subsidiert telefon var del av avtalen her spør du meg.

 

Forøvrig enig med Svein_Jarle. Kunder som syter for ingenting får ikke noe mer i retur av meg enn det de har lovfestet krav på. Kunder som viser tålmodighet selv i kjipe situasjoner kan jeg fort finne på å belønne etter forgodtbefinnende med de midler jeg har til rådighet i jobben (please ingen grisevitser).

 

Imidlertid er løfter hellige, og om en medarbeider har lovet en kunde noe, så innfrir jeg som kundebehandler (ikke hos NetCom om noen skulle forestille seg dette) det løftet, samme hvor urimelig "åt skogen" det skulle være. Med i denne situasjonen ser jeg rett og slett ikke at tilbudet inkluderer både telefon og ringetid.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende trådstarter har misforstått, eller eventuellt at Hun som ringte han hadde misforstått og framført tilbudet på feil måte.

 

Jeg synes folk i denne tråden er litt vel raske til å trekke slutninger.

 

 

Problemet med å snakke med folk på telefonen er at ting fort blir feil.

Jeg har flere ganger vært borti kundebehandlere som har gitt meg regelrett FEIL informasjon om kampanjer, tilbud og lignende. Og jeg har prøvd forgjeves å "kreve" det jeg har blitt lovet uten hell. Problemet vi som kunde sitter med da er at vi ikke kan bevise en dritt fordi , i dette tilfellet, Netcom sitter og ser på loggen for kundesamtaler og det er den hellige gral.

 

Jeg har lært, jeg bestiller ALDRI noe mer via telefon, jeg tar alt via enten websider der det er ferdige skjemaer eller via email slik at jeg iallefall har ting skriftlig.

 

 

Det er noe forbanna sprøyt at det er slik ting skal være men det er bare å godta med en gang, jeg synes også folk som har jobbet på callcenter før, eller jobber der nå, kan få det inn i huet sitt at det er mye feil ute å går der også istede for å automatisk skylde på kunde hvis det er noe som er feil.

 

Det er sikkert mange mennesker der ute som kommer med rare krav om ting og tang som de tror de har blitt tilbudt men som feks i dette tilfellet ville jeg ikke nølt med å innfri fordi det kun er snakk om 750kr, som er småpenger, og fordi det (tilsynelatende) er snakk om en kunde som betaler regninger i tide og det ikke har vært noe tull med.

 

Jeg har selv jobbet i callcenter og jeg kjenner til endel av rutinene. Vi hadde ganske mye makt i fakturaavdelingen iallefall, men ting er brått vanskeligere når feks kunden har hatt inkassosaker eller lignende.

 

 

 

 

Uansett til syvende og sist, aldri inngå avtaler via telefon. Ta alt skriftlig eller via web slik at du minimerer sjansen for feil og feilinformasjon!

Og for gudsskyld vær raskere med å ta tak i problemer, å vente 2 måneder er ikke holdbart og i denne spesifikke saken tror du bare kan glemme å få det du har blitt lovet da det er ditt ord mot den hellige loggen dems og du har ventet såpass lenge som du har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...