Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Er det virkelig bare økonomi Herb har lite forståelse for? Han har jo også tydelig vist at han ikke kan noe som helst om utenrikspolitikk - eller strengt tatt noe annet emne. Han vet ikke engang hvor han selv står i de ulike sakene, og mye tyder på at han dikter opp det meste av sine standpunkt mens han snakker.

 

At "9-9-9" ikke samsvarer 100% med skattesystemet i Sim City, er vel ikke et bevis på at det ikke er inspirasjonskilden? "9-9-9"-planen samsvarer jo heller ikke med den opprinnelige "planen" hans - også denne har han endret på underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig bare økonomi Herb har lite forståelse for? Han har jo også tydelig vist at han ikke kan noe som helst om utenrikspolitikk - eller strengt tatt noe annet emne. Han vet ikke engang hvor han selv står i de ulike sakene, og mye tyder på at han dikter opp det meste av sine standpunkt mens han snakker.

Jeg nevnte økonomi, fordi det var relevant til hva vi skrev. Hans utenrikskunnskaper er verre enn hans økonomikunnskaper. Han var ikke en gang sikker på at Obama støtten opprørstyrkene i Libya.

 

At "9-9-9" ikke samsvarer 100% med skattesystemet i Sim City, er vel ikke et bevis på at det ikke er inspirasjonskilden? "9-9-9"-planen samsvarer jo heller ikke med den opprinnelige "planen" hans - også denne har han endret på underveis.

Man er uskyldig til det motsatte er bevist. En seriøs avis antar ikke bare at han har brukt Sim City 4 som inspirasjonskilde, spesielt ikke når planene er ganske forskjellige.

 

Jeg tviler på at Herman Cain har spilt noe særlig Sim City 4. Da hadde han nok kunnet mer om økonomi, fordi det er ikke et enkelt spill. 999, er ikke en spesielt komplisert plan og han kan ha hentet inspirasjon fra mange forskjellige kilder. Han sa selv at han hentet planen fra en bankansatt/venn i Georgia. Det virker mer trolig.

Lenke til kommentar

Rekordmange fattige barn i USA

 

Antall barn som lever i fattigdom i USA, steg med en million i 2010. I ren desperasjon kjemper bevegelsen Okkuper Wall Street videre mot den økonomiske urettferdigheten.

 

Minst hvert femte barn i USA lever under fattigdomsgrensa, ifølge USAs folketellingsinstitutt.

 

- Barn som lever i fattigdom, spesielt små barn, er mer utsatt for å utvikle kognitive problemer og atferdsvansker, de blir lavere utdannet, og når de vokser opp, er det større sannsynlighet for at de opplever flere år som arbeidsløse enn andre, skriver instituttet.

 

Tallene reflekterer tilstanden til den amerikanske økonomien. Det har aldri vært så mange fattige i USA. Totalt sett lever nesten 16 prosent, tilsvarende 46 millioner amerikanere, under fattigdomsgrensa, og arbeidsledigheten ligger på 9 prosent, to år etter at finanskrisen offisielt tok slutt - og dét til tross for at USA er et av de rikeste landene i verden.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10031675

 

Det virker jo bare som om det kommer nye problemer hele tiden. Lurer virkelig på hvordan de skal komme seg ut av dette rotet.

Lenke til kommentar

Tvert imot, han vil styrke forsvaret bl.a ved å hente hjem store deler av det enorme antall militært personell de har stasjonert overalt i verden og bruke de til f.eks å passe på nasjonale grenser. Han virker å være den eneste politiker som forstår hvordan landet har havnet i det økonomiske uføret de er i og hva de må gjøre for å komme seg ut av det.

Romney=Obama=mer av den samme politikken som har skakkjørt landet.

Lenke til kommentar

Hvordan skal det å nedlegge en masse militærbaser utenlands styrke landets forsvarsevne? Når det gjelder USAs grenser er det største problemet narkotikasmugling fra Mexico. Siden 11/09-01 har det ikke vært et angrep til siden Taliban og Al Qaida samt deres likesinnede er opptatte nede i Afghanistan og Irak.

 

Nå er det sånn at grunnen til at noen i det hele tatt skulle finne på å angripe amerikanske mål er pga at USA driver å leker verdenspoliti og invaderer land. Sånn skapes fiender. Hadde de brydd seg litt mindre om andre og heller brydd seg litt mer om sine egne problemer hadde det sett litt lysere ut for dem.

Lenke til kommentar

Hvordan skal det å nedlegge en masse militærbaser utenlands styrke landets forsvarsevne? Når det gjelder USAs grenser er det største problemet narkotikasmugling fra Mexico. Siden 11/09-01 har det ikke vært et angrep til siden Taliban og Al Qaida samt deres likesinnede er opptatte nede i Afghanistan og Irak.

 

Hva med fast & furious? Amerikanske myndigheter tvinger grenseforhandlere til å supplere våpen for kartellene og regjeringen lyver om det? Sier dette er bare en av mange slike operasjoner. Hvordan passer det inn i bildet om narkotikakrigen?

Lenke til kommentar

Hvordan skal det å nedlegge en masse militærbaser utenlands styrke landets forsvarsevne? Når det gjelder USAs grenser er det største problemet narkotikasmugling fra Mexico. Siden 11/09-01 har det ikke vært et angrep til siden Taliban og Al Qaida samt deres likesinnede er opptatte nede i Afghanistan og Irak.

USA trenger ikke a forsvare seg. Det er ingen land som har noe mulighet til a angripe USA.

 

Selv om de fjernet hele militaret deres, sa ville det vare svart vanskelig a angripe dem, fordi USA kan oppruste seg langt fortere enn andre land.

 

Jeg ser ikke pa som USAs oppgave a vare verdenspoliti, sa at Mitt Romney ikke vil kutte i forsvar ser jeg pa som svart negativt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg ser ikke pa som USAs oppgave a vare verdenspoliti, sa at Mitt Romney ikke vil kutte i forsvar ser jeg pa som svart negativt.

Men hva med http://www.michelebachmann.com/ ? Skummel kvinne om hun skulle få USAs atomkoffert, muligens enda skumlere enn

 

Sarah Palin: Hunt WikiLeaks chief down like Osama bin Laden

 

Noen som hørte det sisste om henne på Cnn i dag? En kristen Tea Party fundamentalist med nøkkelen til USAs atom koffert. Hun rekker ikke USAs utenriksminister Hillary Clinton til knærne ut fra det jeg personlig har sett av de to.

 

Og nå rulles en mulig skandale opp om http://www.newt.org/ har latt seg kjøpe av "troubled mortgage giant Freddie Mac".

 

Vi vet hvem vi har, Obama og han er god selv om Tea Party bevegelsen har prøvd å stikke mest mulig kjepper i hjulene hans så langt. Vi vet ikke hvem vi får.

 

Så intet tyder på at noen kommer opp mot min favoritt. Sittende president.

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at grunnen til at noen i det hele tatt skulle finne på å angripe amerikanske mål er pga at USA driver å leker verdenspoliti og invaderer land. Sånn skapes fiender. Hadde de brydd seg litt mindre om andre og heller brydd seg litt mer om sine egne problemer hadde det sett litt lysere ut for dem.

 

At USA er til stede i flere konflikter er helt sant. Imidlertid er det ikke bare derfor de er til stede militært over det meste av verden. De vil beholde statusen som verdens eneste supermakt. Å gjøre noen nedrusting nå som Kina og Russland ruster opp vil være komplett idiotisk!

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at grunnen til at noen i det hele tatt skulle finne på å angripe amerikanske mål er pga at USA driver å leker verdenspoliti og invaderer land. Sånn skapes fiender. Hadde de brydd seg litt mindre om andre og heller brydd seg litt mer om sine egne problemer hadde det sett litt lysere ut for dem.

 

At USA er til stede i flere konflikter er helt sant. Imidlertid er det ikke bare derfor de er til stede militært over det meste av verden. De vil beholde statusen som verdens eneste supermakt. Å gjøre noen nedrusting nå som Kina og Russland ruster opp vil være komplett idiotisk!

 

På bekostning av sin egen befolkning?

 

USA er konkurs.

Lenke til kommentar

USA trenger ikke a forsvare seg. Det er ingen land som har noe mulighet til a angripe USA.

 

Har du hørt uttrykket "Mens Amerika sov"? Det var nettopp tankegangen om at de var usårbare mot alt annet enn et angrep med en atomrakett som førte til dårlig sikkerhet og muligheten for terrorangrepene 11/09-01 mot World Trade Center og Pentagon! Jeg var uenig med George W. Bush i det meste han foretok seg, men jeg er helt enig med ham i det han sa om at USA måtte fokusere på trusslen(e) mot dem istedefor å gå tilbake til sin gamle tankegang om at de er usårbare og at ingen kan true dem!

 

Selv om de fjernet hele militaret deres, sa ville det vare svart vanskelig a angripe dem, fordi USA kan oppruste seg langt fortere enn andre land.

 

Komplett galskap! Si at de fjerner militæret og dermed blir angripet før de rekker å ruste opp noe som helst igjen...

 

Jeg ser ikke pa som USAs oppgave a vare verdenspoliti, sa at Mitt Romney ikke vil kutte i forsvar ser jeg pa som svart negativt.

 

Jeg er også uenig med USA i mye av det de foretar seg, men jeg ønsker altså en verden der Vesten som er fri og demokratisk er sterkere enn land som Kina og Russland! Så jeg støtter definitivt USAs possisjon som verdens sterkeste nasjon og eneste supermakt! Og nå som det er klart at Mitt Romney ikke vil kutte i militæret håper jeg han blir valgt som president trass i støtten hans til Israel som er det jeg kritiserer mest med USA!

 

Er litt usikker på hva jeg mener om rollen som verdenspoliti. Har skrevet en del om det her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1350826

Lenke til kommentar

Hva med fast & furious? Amerikanske myndigheter tvinger grenseforhandlere til å supplere våpen for kartellene og regjeringen lyver om det? Sier dette er bare en av mange slike operasjoner. Hvordan passer det inn i bildet om narkotikakrigen?

 

Fast & furious... Jeg snakker om virkeligheten her og ikke om en film!

 

Det gjør nok herrnimrod også, han er kun litt bedre informert om USA enn deg.

 

Fast and Furious

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...