Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skjule at han har kjæreste?


Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Hei. Er det normal når gutter har kjæreste og når de går ut på byen å IKKE fortelle andre at de er singel? Ble ganske overrasket når jeg snakket med kjæresten min i sted og vi kom inn på det at når vi er på byen om vi sier til andre at vi har kjæreste. Jeg for min del gjør det. Han sa "Vel, det spiller vel ingen rolle hva jeg sier? skal jo ikke gjøre noe med dem uansett. Visst de gir meg et kompliment så returnerer jeg det, og that's it". Er det ok?

 

Og han vil ikke fortelle de på jobb (han jobber på en stor båt med mange hundre) at han har kjæreste, han vil heller ikke forandre status på facebook til in a relationship. Ikke at det er livsviktig for meg, bare det at han ikkje VIL gjøre det. Begynner å lure på om han er flau av meg eller noe.. blir ganske trist av det. Han sier han er en veldig privat person, men jeg vet ikke helt jeg.. hva synst dere? Ble kanskje litt rotete innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er han ikke flau over deg.

 

Jeg er og oppsatt som singel på Facebook selv om jeg har kjæreste (jeg er hobby-paranoid, Face har ikke'no med mitt privatliv å gjøre) og jeg pleier å være litt tilbakeholden med å si til nye bekjentskaper at jeg har kjæreste.

Men dersom noen spør meg rett ut svarer jeg som sant er at jeg har. Grunnen er at jeg ofte har følt det legger en demper på samtaler med det annet kjønn og relasjoner til dem, noe som er irriterende om man ønsker fri og løssluppen kommunikasjon. En del vil nok mene det er litt på kanten og tvilsomt, fordi det minner om opptakt til utroskap, men det mener jeg er bullshit. Jeg liker å snakke fritt og løssluppent med andre, spesielt jenter, og har merket at det å ha kjæreste får ndre jenter til å dempe frimodigheten i samtaler, mindre vittigheter på kanten og slikt som det.

Det er i hvert fall mitt syn på saken.

Lenke til kommentar
jeg er hobby-paranoid, Face har ikke'no med mitt privatliv å gjøre

 

Doh, isåfall FJERNER du jo bare statusen?

 

Om man er singel, da har man singel.

 

Om man ikke vil at folk skal vite, skjuler man hele statusen.

 

Barnslig å ikke ville "innrømme" for verden at du er i et forhold uansett...du trenger jo ikke ha med personens navn, bare "i et forhold".

Endret av dkny
  • Liker 2
Lenke til kommentar

...jeg synes det er litt dårlig gjort mot resten av det motsatte kjønn å ha "singel" på facebook når man egentlig ikke er det. Lurer jo alle sammen til å tro man er ledig?

Det er jo bare facebook. Man trenger faktisk ikke å legge ut hele livet sitt der, selv om mange liker å gjøre det.

Det er vel bare å si nei hvis noen jenter prøver seg på ham? (såfremt han ikke er utro da)

Lenke til kommentar

 

Det er jo bare facebook. Man trenger faktisk ikke å legge ut hele livet sitt der, selv om mange liker å gjøre det.

Det er vel bare å si nei hvis noen jenter prøver seg på ham? (såfremt han ikke er utro da)

 

Jeg sa da ikke han skal "legge ut hele livet", men om man velger å oppgi sivilstatusen sin for alle andre så skal man jo ikke lyve om den. Da får man oppgi den statusen man faktisk har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

...jeg synes det er litt dårlig gjort mot resten av det motsatte kjønn å ha "singel" på facebook når man egentlig ikke er det. Lurer jo alle sammen til å tro man er ledig?

Det er jo bare facebook. Man trenger faktisk ikke å legge ut hele livet sitt der, selv om mange liker å gjøre det.

Det er vel bare å si nei hvis noen jenter prøver seg på ham? (såfremt han ikke er utro da)

 

Har en stygg følelse over at dette er realiteten etter å ha lest gjennom 1.posten din dessverre..

Lenke til kommentar

...jeg synes det er litt dårlig gjort mot resten av det motsatte kjønn å ha "singel" på facebook når man egentlig ikke er det. Lurer jo alle sammen til å tro man er ledig?

 

Indeed.

 

Har ikke kjæreste selv, men ville uten tvil sagt det til folkene på jobben hvis jeg hadde hatt det. Også ville jeg uten tvil forandret statusen på Facebook også, bare for å vise at jeg er i et forhold. En skal jo ikke være flau over dette.

 

Hadde en kamerat i militæret som var en ordentlig storsjarmør. En hører om personer som bare skryter om alle jentene de finner seg i helgene og at det bare er piss, men denne karen fikk det han ville. Lange telefonsamtaler hver dag med jenter hjemmefra. I helgene var han ute på byen og sjekket opp damer. Han sa til alle sammen at det ikke var vits i å skrive til han på Facebook, for der var han aldri innom. (Selv om han satt der hver kveld) Alt kom på mobilen og det funket tydeligvis.

 

Tror han hadde 3-4 jenter som han faktisk holdte på med. En i Oslo, en i Stavanger osv. I tillegg til flere jenter som han møtte da han var i militæret.

Endret av Magiii
Lenke til kommentar

Høres ut som det bare er negativt her ja.. :( kanskje han ikke liker meg da..

Kan jo nevne at han bor i England..Vet ikke om det er noe annerledes der med å være åpen om slike ting.

Kan jo hende at han rett og slett ikke føler for å fortelle det før noen har spurt.

Han synes sikkert at du er en viktig del av livet hans, men han er ikke en av dem som roper ut i rommet at de har kjæreste og så snakker om henne i 2 timer.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt kjæreste hadde jeg nok oppført det på facebook, ellers hadde jeg ikke sagt det til noen om noen med mindre dem hadde spurt.

Hvorfor skulle dem bry seg.

Om noen kommer hen til meg og sier "Ey, skal jeg si det noe, jeg har kjæreste", da svarer jeg vel "ok" uten at jeg egentlig kunne brydd meg mindre.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at menn pleier å snakke om kjæresten sin til andre(menn), så at han går rundt på jobben og forteller at han har det kan du ikke forvente.

Når det gjelder facebook så varierer det fra person til person. Personlig syns jeg det er tåpelig hvor mange som stresser med å bytte status med en gang noe skjer i forholdet, spesielt i min aldersgruppe(16). Noen kan føle at det blir som en jævla newsfeed om livet og forholdene deres. Men å fjerne statusen syns jeg han burde gjøre, istedenfor å vise seg som singel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...