Gå til innhold

Iphone 4 har minst feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designikon? Er det ikke snakk om en mobiltelefon?

 

Kan ikke en mobiltelefon være et ikon? Du vet vel at det fortsatt er en mobiltelefon? I hvis ikke; Det er en mobiltelefon.. :p

 

Både, og. Disse karene snakker om et designikon, jeg snakker om mobiltelefoner.

 

Er vel ikke å forakte en telefon som er fin å se på, istedet for en dritstygg android-badeleke? ;)

Lenke til kommentar

Ser at jeg nå har hatt iPhonen min i 18 dager til nå. Fikk den den 2. november. Det har på denne tiden vært imponerende 0 feil. Ikke noe som ikke har fungert, ikke noe låsing av noe slag. Har ikke måttet ta reset på telefonen eller noe. Det er ikke mindre enn imponerende i forhold til min HTC Desire som nesten oppfant en ny bug daglig. Så det ER forskjell på kvalitets-testing og ikke-kvalitets-testing. Mitt inntrykk som har hatt begge systemene er at iPhone HAR langt færre feil. Det har skjedd at programmer ikke har respondert, men det har vært uhyre sjeldent. Muligens bare skjedd 1 gang såvidt jeg kan huske. Jeg er i allefall svært svært fornøyd, og jeg tror det er noe i det at dette er en telefon med lite feil..

Lenke til kommentar

En telefon som knuser på sitt fjerde fall ville ikke overlevd tre måneder her, i alle fall. Fatter ikke hva folk finner seg i.

Jeg ser ikke helt hvordan man kan gjøre dette til så stort problem.

 

iPhone 4 er i de flestes øyne (helt lov å være uenig) en veldig lekker telefon, men det er klart at store glassflater ikke er optimalt om man ikke tar godt vare på mobilen eller ofte er slepphendt.

 

Da har man valget om å kjøpe en beskyttelse til mobilen, og prioritere motstandsdyktighet fremfor design. Det er et enormt utvalg beskyttelsesprodukter til iPhone, noen mer designbevisste en andre, og noen langt mer beskyttende enn andre.

 

Med iPhone 4 har du valget selv. Prioriter design eller prioriter heftig beskyttelse. Ser ikke hvordan det kan være negativt, og jeg synes det er bra at Apple lar kunden ta valget.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig burde Iphone ha minst feil når de lager 4(?) forskjellige versjoner av en og samme telefon!

 

Ja. Er ikke det bedre enn å lage masse forskjellige telefoner, med masse feil?

 

Hva tror du mobilprodusenter gjør i sine år av produksjon? Sover?

 

Apple er faktisk et av de selskapene som er ferskest på mobilmarkedet. De andre produsentene har flere års erfaring med prøving og feiling. Ikke det at jeg påstår at Apple er dårligere fordi de er ferske, men at alle andre er veldig gode fordi de har drevet på med dette lenge.

 

Ta blant annet Desire HD fra HTC. Den begynte sine røtter i Touch Diamond, ble til Touch Diamond 2, som ble til Touch HD som igjen ble til HD2 Leo, som ble Evo 4G og til slutt endte opp som Desire HD.

De ser ikke alle like ut, men de bygger på samme prinsippet. Et eksempel på hvordan HTC sine mobiler har blitt forbedret over årene er optimaliseringen av HTC Sense, som en gang het Touchflo 3D.

Lenke til kommentar

Med iPhone 4 har du valget selv. Prioriter design eller prioriter heftig beskyttelse. Ser ikke hvordan det kan være negativt, og jeg synes det er bra at Apple lar kunden ta valget.

Haha. Dagens. Apple gir deg svært få valg, det er jo det som er hele ankepunktet mot iPhone. Du får et design, en størrelse. Noen iPhone 4 mini - nei! Eller en iPhone 4 HD med 5" skjerm, ikke det heller. Liker du ikke flate brødbokser i børstet aluminium? Synd det. :ohmy:

Lenke til kommentar

I apples verden kalles ikke feil for feil. Der er hver enkelt feil en "ny og unik funksjon som ingen andre har". Du kan f.eks avbryte samtaler ved å holde telefonen i hånden på en spesiell måte. Da bryter man forbindelse med telefonnettet og du kan lett avslutte en samtale uten alt det kjedelige "Ha det bra, snakkes"-tullet.

 

Og ikke nok med det. Apple vet hvilken programmer du vil ha og ikke ha, så de fjerner programmer helt automatisk fra telefonen din, slik du slipper å bekymre deg over å gjøre det.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Med iPhone 4 har du valget selv. Prioriter design eller prioriter heftig beskyttelse. Ser ikke hvordan det kan være negativt, og jeg synes det er bra at Apple lar kunden ta valget.

Haha. Dagens. Apple gir deg svært få valg, det er jo det som er hele ankepunktet mot iPhone. Du får et design, en størrelse. Noen iPhone 4 mini - nei! Eller en iPhone 4 HD med 5" skjerm, ikke det heller. Liker du ikke flate brødbokser i børstet aluminium? Synd det. :ohmy:

Apple retter seg nok mot en annen type kunder enn HTC og lignende. Jeg har ikke behov for en liten iPhone eller en iPhone med enda større skjerm. Hadde jeg hatt det hadde jeg sannsynligvis valgt en annen telefon. Er det så vanskelig å akseptere at noen foretrekker flate brødbokser i børstet aluminium fremfor plastklumper i fem størrelser med forskjellig OS?

Lenke til kommentar

Og ikke nok med det. Apple vet hvilken programmer du vil ha og ikke ha, så de fjerner programmer helt automatisk fra telefonen din, slik du slipper å bekymre deg over å gjøre det.

Kom med eksempler på når dette har skjedd, du. ;)

 

Og, du vet vel at Google gjør akkurat det samme, men i motsetning til Apple har de faktisk fjernet programmer fra kundenes telefoner?

 

(Jeg beklager hvis jeg tar feil angående Apples bruk av killswitchen, men jeg fant ingen kilder på at de faktisk har brukt den.)

Lenke til kommentar

Blir ikke programmene fjernet fra mobilen om de fjernes fra Market?

 

Mener å ha lest at Apple har fjernet programmer på brukerenes telefoner, men jeg vet også at Google har gjort det. (Dog bare apps som ødelegger telefonen, imotsetning til Apples puppefobi).

 

Men det var selvsagt en liten spøkepost. :) Kan jo ikke la være å erte apple-brukere litt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...