Gå til innhold

Markløftvideo, teknikk


Anbefalte innlegg

Har trent litt markløft litt sånn halvveis ordentlig for første gang idag. Er litt vanskelig når man er alene og ikke får skikkelige tips og råd til teknikken.

 

Syns ikke første settet (er to sett i videoen) ser så bra ut, men jeg syns kanskje jeg kommer meg bittelitt i andre settet, litt bedre ned med rumpa kanskje?

Skal jeg stå bredere med beina? Legge meg mer bakover når jeg drar opp?

 

http://www.youtube.com/watch?v=KTjuSyMaE7s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg synes det ser fint ut. Starter man med rumpen for høyt, får man ikke involvert beina godt nok, og de blir ikke med på løftet i det hele tatt. Strake markløft er fint det også, men lykke til med å ha gode tekniske løft med det når vektene blir tunge ;)

 

Pirk:

Vekten på hælene (som i bøy)

I stedet for å lene knærne over stangen, tenk heller at du skal dra stangen mot deg.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dette er forøvrig bare gjetning fra min side, men det kan nesten se ut som du ikke drar skulderbladene sammen og bak på toppen av løftet. Du kan også med fordel dra stangen enda nærmere kroppen, du ser kanskje selv at stangen går ganske mange cm fra lårene dine etter at du har passert knærne.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Det stemmer nok 100% :!: antar jeg har konsentrert meg såpass om første delen av løftet at jeg har glemt litt hva jeg bør tenke på på toppen. Men jeg skjønner helt klart hva du mener når du kommenterer det, ja.

Også tror jeg at jeg tenkte jeg skulle ikke dra stanga oppover lårene, men da skjønner jeg jo nå at det ikke gjør noe å dra den nærmere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det ser ganske bra ut. Kanskje prøve å dra stangen mer inntil kroppen hele tiden (vanskelig å se om du gjør dette eller ikke). Og som du sier "lene deg bakover" på vei opp, på en måte. Ikke sånn at kroppen bøyer seg på toppen, som noen gjør, men at du nesten ville falt bakover på vei oppp om du ikke hadde holdt vekten, om du forstår. Veldig pirkete da, men det er bare for å komme med noen form for tilbakemelding. Og det som bIsk0p sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...