Gå til innhold

Hvordan er dine filmvaner?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Alle har jo forskjellige vaner når dem ser film, og her er noen av mine:

 

Jeg må alltid ha gjort noe som gjør at jeg kan slappe av og virkelig kose meg med filmen. Er vel derfor jeg som oftest ser på film på slutten av dagen, da jeg er sliten etter lang skoledag og/eller trening. :innocent:

 

Har et eget filmrom, der jeg har en sofa, 42" plasma-TV, høyttaleranlegg og filmplakater/effekter. Kobler som oftest filmen opp til TV-en fra PC-en. Må så å si utelukkende se på Blu-ray-filmer, da jeg ikke takler dårlig kvalitet. :p

 

I tillegg så er det et must å ha noe snop, som kan være alt fra potetgull til epler. Og må ha også ha noe å drikke, og da går det som regel i Pepsi Max eller julebrus rundt juletider. :ph34r:

 

Hvordan er dine filmvaner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha lyst til å se film, har PC-en koblet til TV-en og anlegget på rommet, så ser film der.

Enten via pirat nedlastede filmer (720p somregel ettersom jeg velger film bare et par timer før jeg ser den), eller så ser jeg film via Voddler.

 

Blir somregel bare en film i uka med et par venner

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Min tv er mer bare latterlig på 32".

Men som regel kommer det an på dagsformen. Gidder jeg å se tankeløs action, komedie eller dypere drama? Faller litt under det TS påpeker. Det er som regel på kveld jeg ser film og noe godt til er alltid et must. Det passer ikke å sette seg ned i sofaen med kjøttkaker. Gardinene skal igjen og bare kjøkkenlyset får lyse. Lyden skrus opp sånn passe og brillene pusses.

En av mine bedre filmopplevelser innebar popcorn med egen krydderblanding, Hansa Fatøl, ei god dyne og første titt av 2001.

Første gangen jeg så The Good, The Bad and The Ugly var en minneverdig kveld. Ikke at jeg husker det så godt, men jeg mistenker at jeg ble gjenfødt den kvelden.

Lenke til kommentar

46" LCD-TV, Klipsch-stereooppsett, Blu-Ray eller DVD, ambient light bak TV-en, alle lys frå spelar og forsterkar er dekt til, godstilling i sofaen, kveldstid, mørkt ute.

 

Av og til noko å bite på, men som oftast ikkje. Ser utan tekst og då er det lite praktisk å knase chips samtidig.

Lenke til kommentar

50" Plasma LG, Surround som jeg ikke bruker, bruker headsett mest. Best lyd + slipper å få klager fra nabo. Ser mest filmer på PS3, enten blu-ray, dvd eller streamer HD / SD. Har en blu-ray sone A / 1 vedsina, slik at jeg kan spille av Criterion blu-rayene jeg har. Se film på pcen er uaktuelt, selv om jeg har en temmelig god skjerm.

 

Hver gang jeg ser TV serie, så er jeg nesten nødt til å ha noe å spise på. Samme er når jeg spiser, så må jeg ha noe å se på. Ikke like must på film, men noe godt og spise og drikke vedsina er bare ett pluss. Føler jeg må se på minst 1 film eller tv serie episode om dagen, eller så er dagen totalt bortkastet.

Endret av Mr. BadSmile
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hjemmekino rommet mitt på 106" lerret, bruker Blu-Ray hovedsaklig som kilde nå, sinnsykt forbedring fra dvd :) Prøver å poppe litt popcorn når det er filmkveld, må få til den gode kino følelsen, film er best hjemme uten alle tulligene som fikler med mobiltelefonen slik det er på vanlig kino, noe jeg ikke har vært på siden The Dark Knight.

Lenke til kommentar

På hjemmekino rommet mitt på 106" lerret, bruker Blu-Ray hovedsaklig som kilde nå, sinnsykt forbedring fra dvd :) Prøver å poppe litt popcorn når det er filmkveld, må få til den gode kino følelsen, film er best hjemme uten alle tulligene som fikler med mobiltelefonen slik det er på vanlig kino, noe jeg ikke har vært på siden The Dark Knight.

Fy faen mister, may I be your personal Alfred? (med tilgang til filmrommet ditt selvsagt..?) Det må jeg si, du lever drømmen min hvertfall.

 

Ellers ser jeg film på min 40'' LCD full-HD TV. Har også gått 100% over til Bluray nå. Once experienced there's no turning back.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Dem er fraværende. Har verken tv eller dvd spiller, å se film på pcn syns jeg ikke blir bra. Det er dumt for jeg elsker å se film. Med total ro rundt meg, dempet eller ingen belysning, liggende i en deilig stilling. Må helst gjøres på kvelden. Gjerne med noe godt å gomle på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...