Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG


Anbefalte innlegg

Synes ikke det er for tidlig liksom(jeg bruker manuelle innstillinger), jeg kunne godt ha tenkt meg egenskapene til D90. Det er bare at jeg er så knipete på pengene mine.. Men hvis jeg kjøper D90 og selger mitt D3000 så er det ikke så mye jeg taper.. Betalte 5995 kr D3000, så hvis jeg får solgt det for 3500-4000 så blir det jo ikke så altfor mye. Og hvis jeg venter så blir det jo bare mindre verdt til slutt. Jeg har veldig lyst på det kjenner jeg :p Hvis jeg bestiller det så får jeg håpe at det ikke blir enda billigere etter det!

Jeg tror nok desverre at D3000 har sunket såpass mye i pris at du ikke får noe særlig mer enn 2500,- for D3000, selv med 18-105mm-en. Kanskje 3000 hvis du er heldig. Men det vil allikevel være verdt oppgraderingen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok desverre at D3000 har sunket såpass mye i pris at du ikke får noe særlig mer enn 2500,- for D3000, selv med 18-105mm-en. Kanskje 3000 hvis du er heldig. Men det vil allikevel være verdt oppgraderingen

Ååh.. ser det koster 3 942,- på elprice, med 18-55mm og 55-200mm(det er utgået andre steder). Vel.. det er vel verdt det uansett! Skal jeg selge det senere så blir det verre. Skal høre med ei bloggvenninne om hva hun synes om kameraet. Hun har oppgradert seg fra D60(D60 er stortsett det samme som D3000) til D90.

 

Tusen takk for innspill. Og kom gjerne med mer, hvis dere har noe!

Endret av cen
Lenke til kommentar

Har slått fra meg Nikon D90, tror jeg..

 

D300s koster jo 8690 kr på japanphoto(link: http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/nikon/nikon-d300s-kamerahus/). Lurer på om jeg gjør det lurt i å kjøpe det nå.. eller om jeg skal vente? Er redd for at det blir dyrere hvis jeg ikke kjøper nå, og hvis jeg kjøper nå så er jeg redd for at det blir billigere rett etterpå :p

Jo lengre tid du bruker på å bestemme deg, jo lengre tid tar det før du faktisk får brukt det nye kameraet.

 

Dette er en god pris; hvis du er fysen på dette kameraet, så anbefaler jeg at du kjøper det nå. Og så lar du være å sjekke prisene de neste 3 månedene.

 

Det kan godt hende at prisen blir lavere om en stund. Men jeg tipper at den stiger litt først.

Lenke til kommentar

Har slått fra meg Nikon D90, tror jeg..

 

D300s koster jo 8690 kr på japanphoto(link: http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/nikon/nikon-d300s-kamerahus/). Lurer på om jeg gjør det lurt i å kjøpe det nå.. eller om jeg skal vente? Er redd for at det blir dyrere hvis jeg ikke kjøper nå, og hvis jeg kjøper nå så er jeg redd for at det blir billigere rett etterpå :p

 

Vanskelig å si hva som skjer med D300s etter at D7000 kom på markedet. D7000 har veldig mange likhetstrekk og er posisjonert under D300s, men bildekvaliteten og feks videofunksjonen slår D300s. Jeg tror ikke D300s blir noe dyrere framover, større sjanse for at folk kjøper D7000 istedet.

Lenke til kommentar

Var akkurat 60d jeg var ute etter. Slo til jeg :). Takk for tipset! Nå gjelder det bare å finne ut om jeg vil beholde 17-85mm is (canon), eller 18-125mm OS (sigma).. :hmm:

Kjøpte hos Elkjøp forrige uke til 8995,- og fikk i dag 1000,- tilbake på garantien dems. :thumbup:

 

Innebygd blits skuffet endel, ble straks bedre med en speedlite :)

Nå håper jeg bare at det ikke kommer gode messetilbud for det har jeg egentlig ikke råd til... :ermm:

Lenke til kommentar

Var akkurat 60d jeg var ute etter. Slo til jeg :). Takk for tipset! Nå gjelder det bare å finne ut om jeg vil beholde 17-85mm is (canon), eller 18-125mm OS (sigma).. :hmm:

Kjøpte hos Elkjøp forrige uke til 8995,- og fikk i dag 1000,- tilbake på garantien dems. :thumbup:

 

Innebygd blits skuffet endel, ble straks bedre med en speedlite :)

Nå håper jeg bare at det ikke kommer gode messetilbud for det har jeg egentlig ikke råd til... :ermm:

 

Du kan alltids spandere på deg en solblender,hvis du finner den på messa.Og liker du ikke prisen så får du den for noen kroner på ebay.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lyst på Zeiss, skyter Nikon, kan nøye deg med den gamle ZF-versjonen og har planer om en tur til Danmark?

Den fine butikken Photografica i København =413&tx_ttnews[backPid]=18&cHash=3568065ee9"]selger ut ZF Distagon T* 2.8/21, Distagon T* 2.8/25 og Makro-Planar T* 2/50 til gode priser. Førstnevnte og sistnevnte er intet mindre enn spektakulære, og kan her kjøpes nye for hhv NOK 8741 og 6399 - ca. 20-25% billigere enn i Norge.

(Men glem "tax free" i Danmark - du får kun refundert dansk moms hvis du kan dokumentere at du samtidig betaler den norske momsen.)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsatt noen eksemplarer igjen av Canon Powershot s95 til 2500kr hos elkjøp og lefdal: http://www.elkjop.no/product/foto-video/digitalkamera/POWERSHOTS95/canon-powershot-s95

Samsung EX1 gikk for 2200kr hos siba, men nå står det "tomt på nettlager".

Canon IXUS 105 til 700kr må også regnes som kupp, halv pris av det den ble solgt for ved lansering, og overraskende kapabel kompakt bortsett fra altfor svak blits og "ubrukelig" til å ta bilder mot sola.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...