Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Får ikke penger for noe jeg har solgt på finn.


mushi

Anbefalte innlegg

Jeg solgte noe på finn for litt over en uke siden til ca. 2000 kr. Den ble forhåndsbetalt og jeg sendte den til han i posten. Jeg fikk en scan av kontooverføring som så legit ut (ba om det for at jeg skulle sende den), så derfor sendte jeg før pengene kom inn på konto. Det han kjøpte skulle være en bursdagsgave, som var ganske logisk. Nå har det gått over en uke siden han "satt over" penger, og de har fortsatt ikke kommet. Jeg har prøvd å ringe han og skrive mail, men får ingen respons.

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tlfnr så se på f.eks 1881 om det står oppført flere navn på samme adressen og prøv å ringe noen av de for å få kontakt med vedkommende.

 

Ellers, ta kontakt med Finn.no http://www.finn.no/finn/contact og hør hva slags erfaringer de har med slikt og hva de anbefaler.

Hei, det har jeg gjort allerede. Også ringt jobb-telefonen hans. Får prøve igjen i morgen og tar han ikke da, får jeg true med anmeldelse. Er jo en del penger!

 

Hvordan er utsiktene for å få disse pengene, synes det virker litt mørkt...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Enten er det en forfalsket kvittering (dokumentforfalskning?), eller så er overførselen stoppet etter at kvitteringen ble produsert.

 

Man skiller mellom et dokument som er forfalsket/ettergjort og et dokument som har et uriktig innhold. Mest sannsynlig er kontooverføringen avbrutt, noe som vil si at utskriften av overføringen har fått et uriktig innhold. Dette er ikke straffbart.

 

Hvis det er snakk om at man har Photoshoppet inn "riktig" kontonummer o.l. på en annen utskrift vil det kunne være dokumentfalsk. Men jeg tror ikke det er særlig aktuelt.

Lenke til kommentar

Har prøvd å ringe nummeret som står på han i tlf-katalogen, men han tar ikke tlf. Prøvd å ringe fra flere nummer. Ringte nå en som sto registrert på samme adresse som jeg sendte pakken til og han skulle få tak i han og be han ringe. Sa at hvis jeg ikke hørte noe fra han i løpet av dagen, stakk jeg til politiet i morgen. Venter spent :p

Lenke til kommentar

Det var vist svert lite de fikk gjort når det var mellom privatpersoner og ett såpass lite beløp. Det han nok har gjort er å "stoppe" overføringen, fikk jo aldri bevis på at pengene har gått ut av konto. Har i hvertfall møte med en etterforsker på torsdag. De ville egentlig ikke anmelde, men jeg ble litt ilter og de skulle sende noe greier over til hjemkommunen hans. Skjønte det ikke helt, men finner vel ut av det til uka! :)

 

Så... gutter og jenter, oppkrav is the shit!

Endret av mushi
Lenke til kommentar

oppkrav er shit som du sier ja.

det du ender med er ca hver 10ende pakke i retur og 200-400kr i dass for porto + gebyr for oppkrav.

Den ene virkedagen for at overføringen skal gå gjennom er ikke så veldig lang tid og vente før sende.

 

Vil kjøperen at jeg bare måå sende pakken samme dag så ikke kan vente på overføringen bekreftet neste virkedag virker det på meg litt fishy og lyser svindel.

Lenke til kommentar

oppkrav er shit som du sier ja.

det du ender med er ca hver 10ende pakke i retur og 200-400kr i dass for porto + gebyr for oppkrav.

Oppkrav er noe skit ja.

Har sendt min siste pakke i oppkrav, hvertfall hvor jeg ikke har fått 2x porto forhåndsbetalt.

En annen ting med å motta oppkrav er jo at hva som helst kan ligge i pakken (murstein, aviser osv).

Har vært borti mange som "har satt over penger nå, er bare å sende", uten at dette har skjedd.

Lenke til kommentar

Da var det anmeldt. Den ble sendt til hjemkommunen hans og jeg har satt krav om penger fra han, så vi får se hva som skjer :)

De ba meg ringe banken hans for å se hvorfor pengene ikke kom frem, skal få gjort det når bekreftelse på anmeldelsen kommer.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...