Gå til innhold

Briller ingen hindring for stereoskopisk 3D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro at det er rimelig langt mellom hva man er villig til å gjøre når man setter seg ned for å spille, kontra hva man er villig til å gjøre når man ser på TV.

 

Resultatet hadde kanskje vært litt mer representativt dersom man hadde spurt om man var villig til å bruke 3D briller i alle sammenhenger ved bruk av datamaskin.

 

Nå vet jeg ikke om 3D TV krever bruk av briller ved alle sendinger, eller om det kun er spesielle sendinger som krever det?

Lenke til kommentar

Men så blir vel ikke 3D bra før man får disse brillene som er koblet til TVen? Mener jeg så en Samsung hos Expert for en tid tilbake.

 

Vil det være mulig å se på TV uten disse brillene i form av at det sendes program som er i 2D? Eller vil alle programmene være i 3D?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg forskjellen mellom denne nye 3D-teknologien her, og den som har vært på nVidia i mange år?

 

Bruk av 3D i spill er jo ikke noe nytt?!

 

Tenker du 3D med rød/blå glass, eller med active shutterbriller?

Med AS får du vist et bilde til annet hvert øye fra litt forskjellig vinkel for å skape en 3D effekt. Skjermen må være 120 Hz, så du får 60 bilder til hvert øye per sekund.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg forskjellen mellom denne nye 3D-teknologien her, og den som har vært på nVidia i mange år?

 

Bruk av 3D i spill er jo ikke noe nytt?!

 

Tenker du 3D med rød/blå glass, eller med active shutterbriller?

Med AS får du vist et bilde til annet hvert øye fra litt forskjellig vinkel for å skape en 3D effekt. Skjermen må være 120 Hz, så du får 60 bilder til hvert øye per sekund.

Tenkte på den med Active Shutter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_3D_Vision

Lenke til kommentar

Men så blir vel ikke 3D bra før man får disse brillene som er koblet til TVen? Mener jeg så en Samsung hos Expert for en tid tilbake.

 

Vil det være mulig å se på TV uten disse brillene i form av at det sendes program som er i 2D? Eller vil alle programmene være i 3D?

 

2D sendinger krever ikke bruk av 3D briller.

 

De TVene som er på markedet i dag krever bruk av briller ved 3D materiale. Om man ikke bruker 3D-brillene vil bilde se dobbelt og uklart ut.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...