Gå til innhold

PL. Everton - Liverpool, 17.10.10, 14:30.


Smågal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Roy er rette mannen gjenstår å se, men syntes ikke dere skal legge all skyld på han enda. Dere må ikke overvurdere spillerstallen dere har for øyeblikket. Den er ikke så sterk.

 

La oss se på laget som startet i dag:

 

Reina - Klassespiller, blant de beste i verden.

Carragher - Har vært ustabil i det siste, og blir ikke yngre, men nekter å tro at han er ferdig på toppnivå enda.

Skrtel - Ute av form, men har bevist at han kan være en bauta i forsvaret. Har mange år foran seg som stopper.

Kyrgiakos - Begrenset spiller, men gir alltid 100%. Vanskelig å finne billigere og bedre 4. valg etter at Hyypia dro, men ingen regular starter.

Konchesky - Holder ikke nivået

Maxi - Dårlig i dag, men beviste mot slutten i fjor at han absolutt kan ha noe i PL å gjøre.

Lucas - Dårlig i dag, og er heller ikke stabil nok til å spille fast. Har dog mange år foran seg og kan ennå utvikle seg mye.

Meireles - Bor veldig mye fotball i denne mannen, og er helt sikker på at han kommer for fullt snart. Hadde han spilt sentralt fra starten av så hadde han kanskje vært der alt.

Cole - Dårlig i dag (gidder ikke skrive det mer da det ikke er poenget). Men er absolutt en spiller som har noe på et topplag i PL å gjøre.

Gerrard - Dagens beste, klassespiller.

Torres - Ute av form, klassespiller.

 

Poenget er ikke å bedømme innsatsen i dagens kamp, men for å stadfeste poenget at Roy burde ha fått mye mer ut av både laget som startet i dag og troppen generelt. Poster som går på å bytte ut hele laget er latterlige, det er heller snakk om å få luket ut de som ikke holder nivået (Poulsen, Konchesky etc.) og få en bedre bredde. At enkeltspillere og laget underpresterer er en del av Roy sitt ansvar, akkurat som det var med Rafa.

Endret av Termo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synest du er vel snill jeg, Termo. Men det er ikke uvanlig deg. :)

 

Reina: Enig

Carra: Over the top, ferdig som toppspiller. Burde være et 3/4 valg.

Skrtel: Spiller alltid på grensen, er dårlig taktisk, og dårlig på hodet. Har vanskelig for å se for meg Skrtel bli noe bedre.

Konchesky: Ræva.

Maxi: Er alltid usynlig, bidrar mindre en Poulsen. At han beviste noe i slutten av fjoråret er tøv, han var bare litt mindre dårlig da enn nå.

Lucas: Tror de fleste vet hvor jeg står ifht til han. Dårlig nok engang i dag.

Meireles: Var Liverpools nest beste i dag. Vanskelig å spå hvordan han kan gjøre det, men har det i seg blir han brukt rett.

Cole: Overrated, og det viste vi før vi kjøpte han. Får ikke spille i rollen han passer best i. Humørspiller.

Gerrard: Oser klasse på sitt beste. Lenge siden vi har sett det.

Torres: Samme som over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Smågal, du er nok litt vel lite kritisk til egent lag Thermo

 

Reina: Klasse

Carra: Over the top var godt oppsumert

Kyrgiakos: Grei backup spiller

Skrtel: Ikke god nok i mine øyne, men har potensiale.

Konchesky: Gi mannen litt tid, er en ok PL back. Ikke god nok hvis man satser topp 4 selvfølgelig

Maxi: Ikke god nok.

Lucas: Midelmådig PL spiller.

Meireles: God spiller, tror han kan bli en bra signering

Cole: Veldig bra hvis han holder seg skadefri.

Gerrard: Klasse uansett form.

Torres: Klasse når han er i form.

 

Misforså meg ikke Thermo, ingen tvil om at Roy burde få mye mer ut av laget.

Endret av Cruz99
Lenke til kommentar

Da er vi uenige, tror mange har litt lett for å blande form inn i en slik totalvurdering som jeg prøvde å gjøre. Poenget mitt er at de aller fleste spillerene som startet i dag - Lucas og Konchesky, slik jeg ser det, er mer enn gode nok til å kjempe helt i toppen av ligaen. Problemet er at det bare er Gerrard som har vært i nærheten av det vi kan forvente så langt i år, ikke at hele laget plutselig har blitt for dårlige.

Lenke til kommentar

Men, dette er jo bare førsteelleveren. Det som avgjør hva slags lag man har og hvilken stabilitet man spiller mer er de 7-9 andre i stallen. Hva har dere egentlig der for tiden?

 

Her Mangler vi mye, det er korrekt. Babel, N'Gog, Pacheco og Jovanovic er alle greie, men fortsatt alt for ustabile. Vi trenger helt klart å styrkes her. Midtbanen er også tynn når vi har 1,5 ubrukelig spiller der pdd. I tillegg er det noen hodeløse vurderinger som at vår beste stopper (Agger) sitter på benken som backup for fuckings Konchesky.

Lenke til kommentar

Tror ikke Jovanovic som indreløper kommer til å fungere. Ser heller at vi satser på 4-4-2 og gjør det vi kan for å få inn en skikkelig spiss i Januar. Gjerne en ordentlig ving også, for vingspill har vi ikke i det hele tatt.

Kunne sett for meg en slik 4-4-2:

Reina

Johnson-Skrtl-Agger-Aurelio

Jova-Meireles-Gerrard-Cole

-Torres-Babel-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...