Gå til innhold

Vil markedsføre Android mot kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og ja, noen skal jo på død og liv være Apple-hatere... Android er best blablabla... Det viktigste er nå å finne det som passer for en selv.

Selvsagt er det viktigst å finne det som passer for seg selv, og de Apple-haterne du henviser til er jo da folk som har funnet ut at Android passer de best (og kanskje litt for ofte da må si det til alle andre, men her er denne brukergruppen IKKE unik, ikke kom her og si at Apple-fanboys er like ille).

 

Jeg er forresten selv stolt Android-bruker, og er ikke noen fan av Apple, men klarer nå å se fordelene med iPhone selv om jeg personlig mener at de ikke er i nærheten av Android ( :tease:)

 

Så klart, jeg syns Android er fabelaktig. Bruker det selv :) Er heller ikke noe for Apple og den gjengen der, men jeg kan forstå hvorfor folk kjøper iPhone 4. Metall og glass er utvilsomt lekre materialer (men potensiale for å bli knust er langt større enn en Desire). Apple selger også på merkevare (noen kjøper en vare fordi det gir en følelse av status). Jeg kunne og ville ikke brukt iPhone 4 pga antenna (venstrehendt), itunes, ikke kan brukes som en ekstern HD og pga. alt for skjørt materiale.

Lenke til kommentar
Er heller ikke noe for Apple og den gjengen der
Den er jo ikke helt forståelig. Apple og den gjengen? Det lukter jo fordommer så det holder.

 

Metall og glass er utvilsomt lekre materialer (men potensiale for å bli knust er langt større enn en Desire).
Nå er det ikke flaskeglass det er snakk om her og metall er ikke så veldig knuselig i alle tilfeller, men plastikk brukes mye i leketøy med årsaken du tenker på. Jeg opplever dog alikevel veldig mange former for plastikk vesentlig mer utsatt for skade enn materialene brukt i iPhone 4.

 

Apple selger også på merkevare (noen kjøper en vare fordi det gir en følelse av status)

Det første, absolutt, akkurat som Android bygger sterkt på merkevare for tiden. Den siste er jeg ikke helt enig i, det er nok fåtallet som kjøper en telefon for å få en følelse av status og det tror jeg ligger mer i kritikernes øyne.

 

Jeg kunne og ville ikke brukt iPhone 4 pga antenna (venstrehendt),
Dette er vesentlig dratt ut av proporsjoner og ligner mer på et sirkus enn realitet. Jeg har ingen problemer med dekningen uansett hvilken side, hånd og kroppsdel jeg holder telefonen med og hvordan jeg skulle komme borti forskjellige deler av antennen.

 

itunes
Har helt klart sine fordeler og ulemper, men som førstegangs bruker begynner jeg å la fordelene veie opp for ulempene. Jeg har heller ingen problemer med å synkronisere alt av MP3, bilder og den slags, men perfekt er det ikke.

 

kan brukes som en ekstern HD og pga
Bortsett fra bilder, musikk og video? Til det har jeg minnepinner i microstørrelser som er enklere å betjene enn noen telefon.

 

pga. alt for skjørt materiale

Dette må være rene antakelser :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er heller ikke noe for Apple og den gjengen der

Den er jo ikke helt forståelig. Apple og den gjengen?

Så du redigerte posten første gangen ;) Det jeg mener er produktet iPhone 4. Altså, Apple og "den gjengen der" har gjort enorm suksess (som det slettes ikke er noe galt i). Skal ikke se bort ifra at pga. Apple som med sin iPhone 1G som på mange måter gjorde touch-telefon til noe helt annet enn det som fantes på markedet på den tiden, så hadde vi aldri hatt Android.

 

Altså, skrivefeil fra min side :)Apple og den gjengen Steve Jobs og gjengen.

Lenke til kommentar

Jeg redigerte posten opptil mange ganger ;) Men den første var fordi man begynner å bli mektig lei fordomsfull og kraftig uviten kritikk i så stor grad som man opplever i tråder som dette til tider. Nå leste jeg deg litt feil og redigerte.

 

Jeg er ingen tilhenger av "apple og den gjengen", og syntes ingen av de tidligere telefonene fra Apple var gode nok, langt der i fra. Derimot med iPhone 4 har Apple gjort noe bra og er et suverent produkt. Jeg vurderte både Samsung Wave 8500, HTC Desire, Samsung Galaxy og tonnevis av andre men jeg fant alltid noe som gjorde at kortet ikke kom helt frem. Med iPhone 4 var produktet akkurat godt nok til at jeg tok investeringen. Så må man ta med i betraktningen at ikke alle har samme behov og for meg stod div. jobbfunksjoner øverst på listen (nei, bruker ikke Mac på jobb).

 

Jeg lar meg fortsatt friste av SGS, da med Android 2.2, og jeg det er mer sannsynlig at jeg vil gå for en "gingerbread" lansert telefon enn iPhone 5 neste gang. En av tingene som også fikk meg til å ikke velge en Android telefon er fordi det er høyst usikkert om modellene får div. Android oppdateringer. For meg ville det blitt et betydelig irritasjonsmoment når jeg betaler så mye penger for et moderne telefonprodukt som jeg forventer skal være oppdatert til enhver tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

OK, jeg skjønner. Har hvertfall ikke noe vondt mtp. Apple/Steve Jobs. Beklager måten jeg ordla meg på.

 

Dette er vesentlig dratt ut av proporsjoner og ligner mer på et sirkus enn realitet. Jeg har ingen problemer med dekningen uansett hvilken side, hånd og kroppsdel jeg holder telefonen med og hvordan jeg skulle komme borti forskjellige deler av antennen.

 

Altså, jeg har aktivert noen iphone 4-mobiler, og hver gang jeg putter den i min venstre hånd, så opplever jeg at signalet synker til bunns. Har også en kompis som sliter med signal på sin iPhone 4, som er høyrehendt. Telefonsamtaler dropper ut osv. Dette er basert på min erfaring, og pga. dette kunne ikke jeg tenke meg en iphone 4. Hadde jeg ikke opplevd dette, så hadde jeg jo selvfølgelig hatt et annet syn :)

 

 

Nå er det ikke flaskeglass det er snakk om her og metall er ikke så veldig knuselig i alle tilfeller, men plastikk brukes mye i leketøy med årsaken du tenker på.

Jeg opplever dog mange former for plastikk vesentlig mer utsatt for skade enn materialene brukt i iPhone 4.

Leketøy er jo laget for å brukes, antyder du at iphone 4 ikke er det, hehe ;) Siktet hovedsaklig til glass med tanke på knusbarhet. Metallet forplanter jo også støtet i større grad enn plast etter slik jeg har forstått, men skal ikke påstå at det er fakta. Nei, er man forsiktig med mobilen så skal jo ikke dette egentlig være noe problem.

 

 

Det første, absolutt, akkurat som Android bygger sterkt på merkevare for tiden. Den siste er jeg ikke helt enig i, det er nok fåtallet som kjøper en telefon for å få en følelse av status og det tror jeg ligger mer i kritikernes øyne.

Akkurat det har jeg ikke noe å si på, er enig :)

 

Dette må være rene antakelser :)

Tja, statistikken sier nå at iPhone 4 knuses dobbelt så mye som 3GS'en... :)

 

On topic ( :p )

Android høres jo ut som noe som er dratt utifra Star Trek, så et annet navn (som noen har nevnt tidligere) kunne nok vært en fordel ja.

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar
Altså, jeg har aktivert noen iphone 4-mobiler, og hver gang jeg putter den i min venstre hånd, så opplever jeg at signalet synker til bunns. Har også en kompis som sliter med signal på sin iPhone 4, som er høyrehendt. Telefonsamtaler dropper ut osv. Dette er basert på min erfaring, og pga. dette kunne ikke jeg tenke meg en iphone 4. Hadde jeg ikke opplevd dette, så hadde jeg jo selvfølgelig hatt et annet syn
Da kan nok dette også være individuelt og ift. hvor man befinner seg siden det er stor variasjon i hvordan folk opplever dette.

Jeg bruker min telefon daglig og forholdsvis mye hver eneste dag og har ennå ikke opplevd brutte samtaler eller vesentlig dropp i dekningen i normale omgivelser.

 

Tvert i mot opplevde jeg dekningen på den som vesentlig bedre enn bla. X10 Mini som er en android telefon. Vi var på reise sammen og personen med sistnevnte slet stadig med dekningen på både mobilnettet og wifi mens jeg hadde suveren dekning hele tiden på begge.

 

Tja, statistikken sier nå at iPhone 4 knuses dobbelt så mye som 3GS'en...

Statistikk på basis av RMA, returer og reparasjoner? 3GS var en forferdelig design i mine øyne og at den tålte juling forundrer meg ikke som den balja den var. Det som hadde vært interessant var å se tall mot Wave, SGS, Desire osv. Men tviler heller ikke på at disse lette plastisk telefonene tåler bedre bakkekontakt.

 

Man må rett og slett være litt forsiktig med utstyret, noe jeg alltid har vært.

 

Leketøy er jo laget for å brukes, antyder du at iphone 4 ikke er det, hehe Siktet hovedsaklig til glass med tanke på knusbarhet. Metallet forplanter jo også støtet i større grad enn plast etter slik jeg har forstått, men skal ikke påstå at det er fakta. Nei, er man forsiktig med mobilen så skal jo ikke dette egentlig være noe problem.
Selv om jeg er forsiktig med å ikke miste, kaste og plumpe telefonen i toalettet og lignende så er jeg en av de som virkelig bruker telefonen hardt. Jeg kunne ikke brydd meg en snurt om jeg fikk riper i den pga min bruk. Noe mange er helt hysteriske på generelt.

 

Jeg er ikke uenig i at plastikk demper i bedre grad enn iPhone 4, men jeg har heller kjøpt meg en Pixelskin HD bumper (sort silikon) til 200,- som passer perfekt og gjør telefonen mye mer robust enn enhver plastikk telefon. Dvs. den kostet meg 0,- siden Apple sendte den til meg gratis (kunne velge mellom en stor del).

 

Nå kan man jo si "haha du måtte kjøpe en bumper". Joda jeg følte for den ekstra tryggheten det gir og den gjør den vesentlig mer robust enn plastikk telefonene og i tillegg gir den et bedre grep enn plastikk og den kan stå oppreise og ha sklimotstand etc i stor grad.

 

Jeg ville følt det som et nederlag å måtte tre på en silikonbumper på en plastikktelefon og jeg tror ikke hardplastikk gir den samme praktiske nytten. Jeg er også sympatisk med de som har mistet iPhone 4 i asfalten og fått en sprekk, derimot må man nesten forvente at det kan skje med alle telefoner. Selv har jeg mistet den en gang i en støpejernstrapp uten en eneste skramme, noe som sjokkerte selv meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da kan nok dette også være individuelt og ift. hvor man befinner seg siden det er stor variasjon i hvordan folk opplever dette.

Jeg bruker min telefon daglig og forholdsvis mye hver eneste dag og har ennå ikke opplevd brutte samtaler eller vesentlig dropp i dekningen i normale omgivelser.

 

Tvert i mot opplevde jeg dekningen på den som vesentlig bedre enn bla. X10 Mini som er en android telefon. Vi var på reise sammen og personen med sistnevnte slet stadig med dekningen på både mobilnettet og wifi mens jeg hadde suveren dekning hele tiden på begge.

Hadde mine erfaringer vært som dine så hadde det ikke vært noe problem. :)

 

 

Statistikk på basis av RMA, returer og reparasjoner? 3GS var en forferdelig design i mine øyne og at den tålte juling forundrer meg ikke som den balja den var. Det som hadde vært interessant var å se tall mot SGS, Desire osv. Men tviler heller ikke på at disse lette plastisk telefonene tåler bedre bakkekontakt

Man må rett og slett være forsiktig med utstyret, noe jeg alltid har vært.

Statistikk blir vel kanskje feil å si. Men når tendensen viser til at omtrent dobbelt så mange personer har knust sin iPhone 4 etter 4 måneders eierskap, så er det i mine øyne verdt å ta til betraktning. Enig i at det hadde vært interessant i forhold til SGS og Desire, men disse mobilene har langt fra den samme oppmerksomheten som Iphone 4, så tviler på at den informasjonen vil se dagens lys.

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Det er hva tallene bak "tendensen" og hva de er basert på, jeg er nysjerrig på. Jeg tror fortsatt at antenneproblemet er overhypet (selv om enkelte helt klart har legitime problemer) og jeg tror det samme skjer i dette med knusing. Enhver smart/touch telefon har nok en stor knusningsgrad siden alle har glass i bedre eller dårligere kvalitet i hele fronten.

 

Og akkurat i kvaliteten på glasset i skjermen er jeg forholdsvis sikker på at iPhone 4 er en av de bedre.

 

Å navngi noe med "droid" og forvente at mange kvinner skal kjøpe det er vel ikke akkurat det mest geniale markedsføringstrekket man har sett gjennom tidene. Men jeg tror uansett Android vil selge bra og ennå bedre om produktene er bra.

 

Det blir spennende å se markedsandelene om 1-2 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er hva tallene bak "tendensen" og hva de er basert på, jeg er nysjerrig på. Jeg tror fortsatt at antenneproblemet er overhypet (selv om enkelte helt klart har legitime problemer) og jeg tror det samme skjer i dette med knusing. Enhver smart/touch telefon har nok en stor knusningsgrad siden alle har glass i bedre eller dårligere kvalitet i hele fronten.

 

Og akkurat i kvaliteten på glasset i skjermen er jeg forholdsvis sikker på at iPhone 4 er en av de bedre.

Antenneproblemet er overhypet i media, det er nå helt sikkert :) Muligens iPhone 5 kan overbevise meg, slik som at 4-ern overbeviste deg kontra 3GS-en.

Kvaliteten på glasset i skjermen er Gorillaglass eller noe tilsvarende, så det er langtifra noe colaflaskeglass nei :)

Lenke til kommentar

Man må rett og slett være litt forsiktig med utstyret, noe jeg alltid har vært.

 

Leketøy er jo laget for å brukes, antyder du at iphone 4 ikke er det, hehe Siktet hovedsaklig til glass med tanke på knusbarhet. Metallet forplanter jo også støtet i større grad enn plast etter slik jeg har forstått, men skal ikke påstå at det er fakta. Nei, er man forsiktig med mobilen så skal jo ikke dette egentlig være noe problem.
Selv om jeg er forsiktig med å ikke miste, kaste og plumpe telefonen i toalettet og lignende så er jeg en av de som virkelig bruker telefonen hardt. Jeg kunne ikke brydd meg en snurt om jeg fikk riper i den pga min bruk. Noe mange er helt hysteriske på generelt.

 

Jeg er ikke uenig i at plastikk demper i bedre grad enn iPhone 4, men jeg har heller kjøpt meg en Pixelskin HD bumper (sort silikon) til 200,- som passer perfekt og gjør telefonen mye mer robust enn enhver plastikk telefon. Dvs. den kostet meg 0,- siden Apple sendte den til meg gratis (kunne velge mellom en stor del).

 

Nå kan man jo si "haha du måtte kjøpe en bumper". Joda jeg følte for den ekstra tryggheten det gir og den gjør den vesentlig mer robust enn plastikk telefonene og i tillegg gir den et bedre grep enn plastikk og den kan stå oppreise og ha sklimotstand etc i stor grad.

 

Jeg ville følt det som et nederlag å måtte tre på en silikonbumper på en plastikktelefon og jeg tror ikke hardplastikk gir den samme praktiske nytten. Jeg er også sympatisk med de som har mistet iPhone 4 i asfalten og fått en sprekk, derimot må man nesten forvente at det kan skje med alle telefoner. Selv har jeg mistet den en gang i en støpejernstrapp uten en eneste skramme, noe som sjokkerte selv meg.

Kjøpet av en bumper viser til at man ønsker å ta vare på mobilen sin. Er ikke noe galt i det. Skulle jeg hatt en iPhone så hadde jeg desidert valgt et deksel på den for bedre grip og beskyttelse, men da faller jo vitsen bort med glasset under... Dekselet ville jo løst flere av problemene mine også. Er bare i utgangspunktet ikke noe fan av å putte på ekstra beskyttelse, men på en såpass dyr telefon så hadde jeg ikke tatt sjansen på noe annet.

 

Har ikke fått noe svar fra Corning enda, spørs nå om den mailen noen gang vil bli besvart...

 

Blir spennende å se hvordan Android 3.0 blir ja :)

Lenke til kommentar

Kjeksoman:

Det var faktisk litt med vilje fordi veldig mye av kritikken mot iPhone 4 er ytterst fordomsfull. Prisen taler på ingen måte mot iPhone 4, vil man ha kvalitet hele veien så betaler man for det, vil man ha noe "plastic fantastic" leketøy betaler man mindre.

Jo, jeg vil nå påstå at prisen taler iPhone imot når det i etter mitt personlige syn ikke er verdt så mye penger som den koster, og som Simen1 poengterer så hadde heller ikke jeg hatt lyst til å betale for en iPhone, selv om den hadde vært like dyr/billig som en Desire.

 

Dette er jo en ekstremt subjektiv diskusjon, men allikevel- jeg føler ikke at de ekstra pengene man betaler for iPhone 4 gjør at man ikke får "plastic fantastic" da jeg mener at f.eks Desire ikke er i nærheten av å kunne omtales som dette (og ei heller ikke iPhone 4 selv om jeg ikke har fått tatt på en selv enda).

Men blir meningsløst å diskutere dette frem- og tilbake, da det alt i alt bunner i hva man selv mener, så når jeg sier deg i mot så argumenterer jeg for mine meninger (som tydeligvis er i mot dine :roll:)

 

Hadde folkene bak døpt plattformen for noe jentene kunne assosiere noe kjent og koselig med, som f.eks. "Jordbærglede", "Camilla" eller "Tampong", så hadde de nok kommet skliende.

"Hey!! Har du sett den nye Melkesjokoladen eller?!? Snakker om mobil her assa!"

.. trukke det. Men kanskje noe annet enn Android, den er jeg med på :-) (Ekstremt dårlig forsøk på å være vittig).

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Jeg har holdt i både 3GS, Desire, SGS og Wave. Desire er absolutt en plastikk dings.

 

Og til det Simen1 sier

Jeg kan bare prate for min egen del og si at jeg ikke hadde kjøpt iPhone selv om den hadde kostet halvparten av telefonen jeg nettopp kjøpte. (Samsung S8500 Wave). Ikke fordi OSet er så fantastisk bra, men fordi den har riktig form, størrelse og skjermkvalitet i mine øyne, samt bra kamera, annen funksjonalitet og totalinntrykk. Galaxy S (Android) fristet på grunn av OSet, men jeg likte ikke størrelsen. Pris er selvsagt også noe man tar med i vurderinga.

 

Redigert: Jeg er totalt uenig i at pris og kvalitet henger så nøye sammen i det tilfellet. Det er selvsagt subjektivt, men jeg synes ikke iphone er verd 1600 kr en gang i mine øyne, mens S8500 er vel verd de 3200 kr jeg betalte for den. Knallgod byggekvalitet, nydelig form og størrelse, nydelig skjerm og alt fra god nok til knallgod på andre ting som teller for meg. Om noe er plastic fanstastic leketøy her så er det iphone. I mine øyne selvsagt. :)

Jeg har vurdert begge, sett begge og brukt begge. Forskjellen var at jeg ikke ønsket å bruke noe penger på S8500.

Og at S8500 skal være dobbelt så mye verdt som iPhone 4. Latterlig, enkelt og greit, subjektivt aldri så mye.

 

Det er rett og slett vanskelig å ta innlegget seriøst.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...