Gå til innhold

Vil markedsføre Android mot kvinner


Anbefalte innlegg

Når det er sagt tror jeg en del kjøper Android telefoner "fordi det er en kul tekno-ting å eie", uten å være klar over at det krever litt mer fikling enn andre gode telefoner.

 

Feil, Android krever null fikling. Det er dette folk flest tror er tilfellet, men selv Android er tilrettelagt for at iPhone-brukere lett skal kunne finne frem.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så en markedsføringspresentasjon hvor det ble vist at iPhone 4 brukte gorillaglass, trist jeg ikke tok vare på den linken. Men hvem gjør vel det. Dette var ikke fra Apple selv men fra en samarbeidspartner, forhandler el.

Det hadde ikke forundret meg i det hele tatt hvis det var tilfelle. Slik det er i dag så tyder mer på at det faktisk er gorillaglass, men har litt problemer med å tro på dette når ikke Apple/Corning selv vil si det.

Lenke til kommentar

Når det er sagt tror jeg en del kjøper Android telefoner "fordi det er en kul tekno-ting å eie", uten å være klar over at det krever litt mer fikling enn andre gode telefoner.

 

Feil, Android krever null fikling. Det er dette folk flest tror er tilfellet, men selv Android er tilrettelagt for at iPhone-brukere lett skal kunne finne frem.

Feil.

 

Det er mulig det var hensikten men det virker ikke å være tilfelle blant alle jeg kjenner som har kjøpt en. Men det kan være fikleterskelen er lav.

 

Jeg så en markedsføringspresentasjon hvor det ble vist at iPhone 4 brukte gorillaglass, trist jeg ikke tok vare på den linken. Men hvem gjør vel det. Dette var ikke fra Apple selv men fra en samarbeidspartner, forhandler el.

Det hadde ikke forundret meg i det hele tatt hvis det var tilfelle. Slik det er i dag så tyder mer på at det faktisk er gorillaglass, men har litt problemer med å tro på dette når ikke Apple/Corning selv vil si det.

Enig i det, så det hadde vært interesant å se hva Corning svarer på henvendelsen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når det er sagt tror jeg en del kjøper Android telefoner "fordi det er en kul tekno-ting å eie", uten å være klar over at det krever litt mer fikling enn andre gode telefoner.

 

Feil, Android krever null fikling. Det er dette folk flest tror er tilfellet, men selv Android er tilrettelagt for at iPhone-brukere lett skal kunne finne frem.

Feil.

 

Det er mulig det var hensikten men det virker ikke å være tilfelle blant alle jeg kjenner som har kjøpt en. Men det kan være fikleterskelen er lav.

 

Fortell meg om hva som må fikles med.

Lenke til kommentar

J-Core, det er min observasjon av hva andre sier om sine telefoner. Les gjennom Android trådene eks. :) Selv. unngikk jeg å kjøpe Android pga. en del andre tilbakemeldinger om bla. dette.

Men prøvde du en Android-telefon før du kjøpte noe annet? Har brukt en HTC Hero den siste måneden, og selv om jeg liker å fikle rundt så føler jeg ikke at det er nødvendig i det hele tatt. Alt av innstillinger er logiske og er lite som må fikles med for at det skal fungere. Mitt inntrykk av android er at du kan fikle med hjemmeskjermen etter hvordan du ønsker den skal være uten at den er noe vanskelig av den grunn :)

 

Sendte forøvrig mail til Eplehuset angående Gorillaglass (vil til bunns i dette :p ) Fikk enkelt og greit mail tilbake at de ikke visste. Kan ta turen innom Eplehuset i Trondheim og høre med selgerene der :)

Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig ikke fremmed for at jeg ville hatt en annen oppfatning om jeg kjøpte SGS (som var planen) i stedet.

Men det er vanskelig å forholde seg til og skille på de som "forsvarer" Androidtelefonene og de som kommer med ærlige tilbakemeldinger til tider.

 

Synd jeg ikke tok vare på det jeg så om påstander med Gorillaglass på iPhone 4, men jeg har merkelig nok aldri brydd meg om å ta vare på slikt til enhver annledning. Så en offisiell bekreftelse/avkreftelse hadde vært greit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og du har holdt i en magnesium,alu,gorillaglass iPhone4?

 

Sa jeg at jeg kun snakket om iPhone 4? Jeg snakket generelt om HTC sine telefoner jeg har prøvd, og jeg nevnte heller ikke kun hvordan den var å holde, men også hvordan de ser ut :-) Dessuten kan jeg nevne igjen; det er min smak. 

 

Når det er sagt tror jeg en del kjøper Android telefoner "fordi det er en kul tekno-ting å eie", uten å være klar over at det krever litt mer fikling enn andre gode telefoner.

Standard funker helt fint uten problemer, men det er vel kanskje smakssak. Liker du ikke standard så krever det fikling, for å si det på den måten.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig ikke fremmed for at jeg ville hatt en annen oppfatning om jeg kjøpte SGS (som var planen) i stedet.

Men det er vanskelig å forholde seg til og skille på de som "forsvarer" Androidtelefonene og de som kommer med ærlige tilbakemeldinger til tider.

 

Synd jeg ikke tok vare på det jeg så om påstander med Gorillaglass på iPhone 4, men jeg har merkelig nok aldri brydd meg om å ta vare på slikt til enhver annledning. Så en offisiell bekreftelse/avkreftelse hadde vært greit.

Hadde nok ikke tatt vare på det selv :) Gorillaglass eller ei, Det skal nå tåle mer enn vanlig glass. Får håpe mailen fra Corning kommer etterhvert.

 

EDIT:

Og ja, noen skal jo på død og liv være Apple-hatere... Android er best blablabla... Det viktigste er nå å finne det som passer for en selv.

Endret av Stratosphere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og ja, noen skal jo på død og liv være Apple-hatere... Android er best blablabla... Det viktigste er nå å finne det som passer for en selv.

Selvsagt er det viktigst å finne det som passer for seg selv, og de Apple-haterne du henviser til er jo da folk som har funnet ut at Android passer de best (og kanskje litt for ofte da må si det til alle andre, men her er denne brukergruppen IKKE unik, ikke kom her og si at Apple-fanboys er like ille).

 

Jeg er forresten selv stolt Android-bruker, og er ikke noen fan av Apple, men klarer nå å se fordelene med iPhone selv om jeg personlig mener at de ikke er i nærheten av Android ( :tease:)

 

 

 

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at de fleste som kritiserer iPhone 4 ikke har råd til en og kjøper derfor en billig Android telefon og mener mye og mangt om iPhone uten å ha greie på hva de snakker om.

 

;)

 

Det er alltid trygt å kritisere "motstanderen" uansett hvor usaklig og hva slags basis man har for å gjøre det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjeksoman:

Det var faktisk litt med vilje fordi veldig mye av kritikken mot iPhone 4 er ytterst fordomsfull. Prisen taler på ingen måte mot iPhone 4, vil man ha kvalitet hele veien så betaler man for det, vil man ha noe "plastic fantastic" leketøy betaler man mindre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Enig med at det hørtes fordomsfullt ut. Jeg kan bare prate for min egen del og si at jeg ikke hadde kjøpt iPhone selv om den hadde kostet halvparten av telefonen jeg nettopp kjøpte. (Samsung S8500 Wave). Ikke fordi OSet er så fantastisk bra, men fordi den har riktig form, størrelse og skjermkvalitet i mine øyne, samt bra kamera, annen funksjonalitet og totalinntrykk. Galaxy S (Android) fristet på grunn av OSet, men jeg likte ikke størrelsen. Pris er selvsagt også noe man tar med i vurderinga.

 

Redigert: Jeg er totalt uenig i at pris og kvalitet henger så nøye sammen i det tilfellet. Det er selvsagt subjektivt, men jeg synes ikke iphone er verd 1600 kr en gang i mine øyne, mens S8500 er vel verd de 3200 kr jeg betalte for den. Knallgod byggekvalitet, nydelig form og størrelse, nydelig skjerm og alt fra god nok til knallgod på andre ting som teller for meg. Om noe er plastic fanstastic leketøy her så er det iphone. I mine øyne selvsagt. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det hørtes ikke fordomsfult ut Simen1, det var ment, overlagt og overdrevent fordomsfult fra min side for å vise akkurat hvor fordomsfull mye av kritikken mot iPhone er. :)

 

Ikke gjør det til noe det ikke var, og ser man ikke ";)" i slutten av innlegget og forstår hva det betyr må man prøve igjen.

Redigert: Jeg er totalt uenig i at pris og kvalitet henger så nøye sammen i det tilfellet. Det er selvsagt subjektivt, men jeg synes ikke iphone er verd 1600 kr en gang i mine øyne, mens S8500 er vel verd de 3200 kr jeg betalte for den. Knallgod byggekvalitet, nydelig form og størrelse, nydelig skjerm og alt fra god nok til knallgod på andre ting som teller for meg.
Jaja, 1600,-. Er det mulig, det var ikke en gang på grensen til komisk Simen1. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så klart damene ikke er noe begeistret for android! Navnet lukter jo teknobabbel lang vei, ikke noe det svake kjønn ønsker å involvere i livet sitt.

 

Hadde folkene bak døpt plattformen for noe jentene kunne assosiere noe kjent og koselig med, som f.eks. "Jordbærglede", "Camilla" eller "Tampong", så hadde de nok kommet skliende.

Lenke til kommentar
Jordbærglede", "Camilla" eller "Tampong", så hadde de nok kommet skliende

Det lignet jo betraktelig på OS versjons navnene til Android, så kanskje de skal markedsføre disse navnene sterkere slik at de tiltrekker kvinner i større grad ;).

 

De fleste kvinner er jo svake for søtsaker og bakelser.

Lanser samtidig en telefonmodell som heter "Candybar"... og spe på med "running on gingerbread" så kommer vel kvinnene løpende.

 

Men spøk til side...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Simen1: Kanskje du trenger en synstest? Siden dine øyne har problem med å se forskjell på "plastic fantastic" (som enkelte deler utenpå Wave) og kombinasjonen glass og rustfritt stål rundt iPhone 4... :p

 

For øvrig så er Samsung Wave ikke så veldig mye dårligere enn iPhone 4 hardwaremessig, men mangler mer på softwaresiden. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...