Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Efter å ha lest en viss signatur, tror jeg at man burde se på enkelte ting litt nærmere ens egen domene...

 

Og hva politikeres sprog angår, så er det enkelte av oss som fremdeles lurer på hva noen av vår alles kjære Gro's uttalelser var ment å skulle bety... (For ikke å snakke om hva man føler når de aktverdige kollektivister er umulige å misforstå...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle å sjekke ut Facebook-siden til Bård Hoksrud. Det er egentlig skremmende å se hvor elendig en av våre folkevalgte er til å skrive, han kan jo knapt gjøre seg forstått.

Jeg synes ikke at det er så ille for en som ikke har utdannelse utover videregående skole. Det kunne vært så mye verre.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Nettavisen/Side 3 ansetter stort sett de som såvidt kom seg gjennom tre år på videregående, men dette er bare flaut: http://www.side3.no/teknologi/i-disse-sengene-far-du-ikke-sove-under-flyturen/8480132.html

Men visste du at i noen av langdistanse fly er det senger i etasjen over der du sitter? Du får bare ikke tilgang til å bruke de...

 

Jeg vil bare påpeke at vi som hovedregel praktiserer særskriving i det norske språket, og at «såvidt» derfor er feil.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

"Men visste du at i noen av langdistanse fly er det senger i etasjen over der du sitter? Du får bare ikke tilgang til å bruke de..."

 

Rettelse: "Men visste du at i noen av langdistanseflyene (evt. i noen langdistansefly) er det senger i etasjen over der du sitter? Du får bare ikke tilgang til å bruke dem..."

 

Korrekturlesning er undervurdert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å forhindre uthenging er ord som kan knyttes til emnet det er snakk om endret på.

 

hei

 

jeg har tengt og prøve og spille it mer og siden [laget] mitt på [stedet] hvor jeg har det meste av karakterer er afk så leter jeg etter noe annet og holde på med , og tydeligvis har jeg en [karakter][et sted] som jeg begynte og [spille] med noen venner en gang , dene er [alene] og jeg er venneløs på den [plassen] fortiden , så om noen som spiller der har et [lag] , gjerne hovedsaklig skandinavisk som jeg kunne vært med i , den er [nivå] 45 for tiden og jeg er ikke så alt for aktiv men kunne tenkt meg og gamet litt frammover ( er jo høst og sånt )

 

trenger ikke noe fancy [fight] crew , men litt aktive sosial folk hadde vært kjekt

 

Jeg fikk vondt inni meg av å lese denne posten. Nå kan det hende personen har dysleksi, men likevel grøsser jeg av slikt.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er bare å bruke mer tid på det man skriver, så klarer man å få det nærmest feilfritt. Selv dysleksikere.

 

Problemet er at svært mange personer, selv ikke-dyslektikere, skriver ræva. Fordi de driter i at det de skriver er feil.

 

Snakket med en kompis om det i dag. Han sa det rett ut selv, at det han skriver på facebook og til kompiser og sånt driter han i. Det bare skriver han, og om det er feil i det, så driter han i det. Denne tankegangen gjennomsyrer livet hans, og da må han bruke ekstra lang tid på å rettskrive sine seriøse meldinger. Og det er litt av problemet. Folk gir for mye faen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...