Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde besøk av organisasjonen SLUG i dag, og skulle i den anledning forberede noen argumenter for og i mot sletting av U-landsgjeld. Da presterte ei i klassen min å skrive "sletting av ulannsjell".

Skrevet

nor oljealdern er po hell er kannje ikke oljen so mye vert ? tiden gord og vi med .va vet om 70 eller 80 or ? utviklinga gord fremover og stadig finer dem opp nye ting .so bl .kan erstate olen og gas.og det vi siter igjen med ned slitt norge . kansje bruke noe penger no til landet????mye trengs og gjore her ogso no.hvis man tar seg en ferietur runt i landet ser vi sikert mye forfalent som vi kune ha brukt peger po no.jeg tror mange er enni i det .vi snaker stadig om vore etter komne.sokannsje...

Skrevet

Det er må være skrevet av en dyslektiker, så jeg synes ikke det er relevant her. Det er en medfødt feil, som hemmer menneskers mulighet til å lese å skrive. Det blir litt stygt å trekke det fram her.

Man kan nesten si at det er det samme som å klage over folk i rullestol i den fiktive "sportslig klagemur".

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det.

Fra Wikipedia

Tilstanden innebærer en svekkelse i hjernens evne til å omforme skrift som øynene oppfatter, til meningsfylt språk og motsatt omforme muntlig språk til skrift.[1] Et menneske med dysleksi kalles dyslektisk eller dyslektiker.

Det blir litt som å snakke negativt om psykisk utviklingshemmede fordi de ikke får til alt på samme måte som de som ikke er det.

• Liker 2
Gjest Bruker-95147
Skrevet

I tillegg tror jeg dette er hentet fra en tråd opprettet av en som ikke har lagt skjul på at han strever med store fysiske handikap.

Skrevet

Nå var det jo mange feil i den teksten som ikke akkurat tyder på dysleksi? O i stedet for ø, æ og å for eksempel.

Skrevet

Femtenårige jenter som poster facebookoppdateringer álá: "Da er man ferdig med grunnskolen!"

Man er jo ikke ferdig. Vedkommende bak statusen er ferdig. Dette irriterer meg grenseløst.

• Liker 1
Skrevet

Femtenårige jenter som poster facebookoppdateringer álá: "Da er man ferdig med grunnskolen!"

Man er jo ikke ferdig. Vedkommende bak statusen er ferdig. Dette irriterer meg grenseløst.

Klassevenninner?

• 2 uker senere...
Skrevet

Fra en (annen) underseksjon av Diskusjon.no:

enig med *********** at hvis en film fra 1927 er like bra som en fra 2012, betyr ikke det at 1927 er bedre fordi den er gamlere

hater gamle møkka filmer folk hadde ikke gjerne i gamledager

• Liker 1
Skrevet

Dette er igrunnen ikke saa rart. Jeg fikk pult paa skolen, fórst med den peneste jenta i klassen., siden med den flinkeste jenta i klassen, men pultene var store, og vi hadde god plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...