Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra vg.no:

Ansatt slått med stein i hodet på Nav-kontor
Slått med stein i hodet på Nav-kontor

 

En kvinne i 50-årene ble slått med en stein i hodet av en klient på Nav-kontoret i Lerkendal i Trondheim mandag ettermiddag.

 

Hun ble altså slått mens hun hadde en stein i hodet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ha, ja sånn er det jo faktisk riktigst å lese det. Det er så vanlig å bruke den ordstilingen (sikkert en uvane arvet fra engelsk innen enkelte fagmiljøer) at jeg ikke reagerte på dobbeltbetydningen en gang. De er ikke de første. Naken greve jager jo som kjent neger med øks...

Lenke til kommentar
Finnes det en samle pakke få abonnement på norske tv-kanaler?

Grunnen til Jeg spør er rett og slett fordi enn venn er med på en del tv-kanaler. denne sommeren. Og han lurer på om man kan få enn samle pakke til alle norske tv-kanaler sin nett tv funksjon. han skal dem til og laste ned Videoene og Last opp på sin Youtube Channel han bruker downloaderhelper til firefox og han trenger ett abonomment til de fleste tvkanelene på nett pga. han vil være med i flere, så kommer det Praktiske spørsmålet finnes det noe pakke løsning det ? altså Eks. Tvnorge play + tv2 play og slikt.

Lenke til kommentar

Overhørte ei jente snakke til betjeningen på en ikke navngitt kiosk her om dagen.

 

Hun spurte: "Virker ikke bankterminalen her også heller?"

 

 

Ah jo, jeg vet at det er "heller" som høres riktig ut her og hva jeg selv ville brukt. (tok det som en selvfølge, så unnlot å skrive det i farten, hehe. Min feil. :p) ...Men jeg lurer på hvorfor ikke "også" kan brukes eller burde brukes her. :)

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

Fra vg.no:

Ansatt slått med stein i hodet på Nav-kontor
Slått med stein i hodet på Nav-kontor

 

En kvinne i 50-årene ble slått med en stein i hodet av en klient på Nav-kontoret i Lerkendal i Trondheim mandag ettermiddag.

 

Hun ble altså slått mens hun hadde en stein i hodet?

 

Det høres riktig ut spør du meg? Ser ikke for meg noe annet som funker.

 

Nå virker jeg kanskje litt dum ( har ikke sovet på endel timer )..

 

Er ikke "også" noe som binder sammen ord?

 

Kan også brukes til å gi to positiver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det høres riktig ut spør du meg? Ser ikke for meg noe annet som funker.

"En kvinne i 50-årene ble slått i hodet med en stein av en klient på Nav-kontoret i Lerkendal i Trondheim mandag ettermiddag."

 

Sånn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hadde kunde innom med s2 i dag som også hadde problemer emd nettleseren.m skjermen ble først hvit etterfulgt av svrt og så ut i hjemmenyen. Du kan jo prøve det jeg annbefalte han? Fabrikktille den hvis den er oppgradert til 4.0. Elles er jeg fornøyd med. BRuke dolphin browser og firefox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...