Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hentet et "donorkort" på legekontoret.

Det er et lite, grønt plastkort som legges i lommeboken.

Man skal ikke registrere seg noen plass. Bare ha kortet med seg, ferdig utfylt med nummer til to pårørende og egen signatur.

I tillegg bør man ta en prat med disse pårørende, slik at de ikke nøler med å gi tillatelse til å bruke organene mine.

 

Jeg har ikke planlagt å dø med det første. Men om det skjer, er organene mine brukbare til transplantasjon.

Og legene trenger ikke kaste bort tid med å finne ut av det, for kortet ligger i lommeboka mi, og pårørende kjenner mitt syn på saken.

 

"Alle" har organer som kan brukes, uansett alder, om du røyker, seksuell legning osv.

Unntaket er om du hadde HIV/Aids eller kreft.

 

Bli donor!

 

(Jeg ber om at dere ser bort fra nicket mitt i denne sammenhengen.)

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som sagt, jeg har ingen verdens ting i mot folk som trener seriøst og målrettet - men vær så snill, spar oss for all den dritten.

Om man skal spare folk for all den dritten som opptar én, enten det er trening, bil, musikk eller opplevelser så forsvinner jo hele poenget med Facebook.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Som sagt, jeg har ingen verdens ting i mot folk som trener seriøst og målrettet - men vær så snill, spar oss for all den dritten.

Om man skal spare folk for all den dritten som opptar én, enten det er trening, bil, musikk eller opplevelser så forsvinner jo hele poenget med Facebook.

Jeg mener at det finnes en grense for det meste. Enkelte ting blir bare alt for kleint og masete.

Lenke til kommentar

Ingen burde ha rett på kroppen sin etter man er død. Alle burde ha rett på kroppen sin mens man er i live.

Alt annet er utrolig irrasjonelt. Plyndre alle lik for organer. Kremer alle mann.

 

Redd liv, spar penger, spar ressurser, spar plass(fjern kirkegårder), utrydd religion(begravelser osv)!

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Ingen burde ha rett på kroppen sin etter man er død. Alle burde ha rett på kroppen sin mens man er i live.

Alt annet er utrolig irrasjonelt. Plyndre alle lik for organer. Kremer alle mann.

 

Redd liv, spar penger, spar ressurser, spar plass(fjern kirkegårder), utrydd religion(begravelser osv)!

Når jeg dør skal jeg passe på at kroppen min blir ekstremt ubrukelig. No problemo.

Lenke til kommentar

 

Ingen burde ha rett på kroppen sin etter man er død. Alle burde ha rett på kroppen sin mens man er i live.

 

Legalisér nekrofili?

 

 

Vel, eneste problemet med det er at pårørende blir trakassert. :hmm:

Nettopp. Dersom en menneskekropp skulle bli "plyndret", blir pårørende også trakassert.

 

Det burde være opp til hver enkelt hva som skal skje med personens kropp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...