Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
^fmj skrev (6 timer siden):

Du har min medfølelse. Vannslange er effektivt om du tar den på fersk gjerning.

Ja. Tok den på fersken og løp etter den med vannslangen i henda mens jeg skreik som Japansk samurai for et par uker siden. Katten spant unna og naboen lurer på meg fortsatt, men det funka der og da.

Dessverre VIL katten drite under terrassen vår og det lukter. Målet er å lokke den til meg, få tak i den og gni den inn i dritten før jeg sender den hjem, og hvis ikke det hjelper får jeg kjøpe kjemikalier og sende regninga til naboen.

Endret av Auto Asmodeus
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Auto Asmodeus skrev (12 timer siden):

Nabokatten driter under terrassen vår. Vurderer å legge ut noe som får den til å angre på valget av bæsjekasse.

Rull ut hønsenetting flatt på bakken under terrassen, og fest den godt. Katter avskyr følelsen av ståltråd på potene og vil forhåpentlig slutte å drite under terrassen din. Du kan også dekke hønsenettingen med et tynt lag jord/sand/bark etc., så ses den ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
backtoback skrev (3 minutter siden):

Rull ut hønsenetting flatt på bakken under terrassen, og fest den godt. Katter avskyr følelsen av ståltråd på potene og vil forhåpentlig slutte å drite under terrassen din. Du kan også dekke hønsenettingen med et tynt lag jord/sand/bark etc., så ses den ikke.

Takk for et dyrevennlig tips. Tenkte på alufolie etter å ha sett hvilke mirakler det gjør mot katter på kjøkkenbenken, men jeg har en 60m2 stor terrasse. Hadde blitt mye folie..

Endret av Auto Asmodeus
Skrevet

Hadde tlf-time med sykehuslege, som også ringte utenom oppgitt tid fordi det "passet så bra for h*n" å ringe da.
Samtale varte under 2.5 min. Regning: kr 403. 😏
Altså jeg syns det der er litt.. ja.  Men ok det er vel mest systemet som bestemmer sånt da, skal ikke skylde på legen..

Skrevet
Delvis skrev (13 minutter siden):

Hadde tlf-time med sykehuslege, som også ringte utenom oppgitt tid fordi det "passet så bra for h*n" å ringe da.
Samtale varte under 2.5 min. Regning: kr 403. 😏
Altså jeg syns det der er litt.. ja.  Men ok det er vel mest systemet som bestemmer sånt da, skal ikke skylde på legen..

Var det verdt det? Rakk du det du skulle?

Skrevet

Om du bor sånn til at du har muligheten til det, kan du legge inn i appen at pakken settes utenfor døren om den er for stor for postkassen.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Tusen takk! 😺, jeg fikk endret mitt favoritt-hentested til en henteboks rett over gaten. Mye bedre enn butikken tre kilometer unna.

Men hvordan får jeg postmannen til å slutte å prøve postkassen først, og deretter ta den med tilbake til sentralen?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (24 minutter siden):

Tusen takk! 😺, jeg fikk endret mitt favoritt-hentested til en henteboks rett over gaten. Mye bedre enn butikken tre kilometer unna.

Men hvordan får jeg postmannen til å slutte å prøve postkassen først, og deretter ta den med tilbake til sentralen?

Du klager til arbeidsgiver. F.eks. Posten. 

De vil nok fortsatt prøve postkassen.

Skrevet
Mannen med ljåen skrev (33 minutter siden):

Større postkasse er kanskje en grei løsning. Jeg fant det ikke i farten, mulig det er endret, men for en tid tilbake la jeg inn at pakker som var for store for postkassen skulle settes igjen utenfor døren. Tjenesten kostet noen små kroner.

https://www.posten.no/motta/fleksibelt/levering-i-postkassen

Skrevet (endret)

Må nok ha samme type postkasse som naboene. Problemet er at den har brevsprekk. Alt som skal legges oppi må være smalt som brev, selv om kassa er stor.

Jeg kan ikke la den stå ulåst, for det er fronten som åpnes, ikke taket.

Endret av Mannen med ljåen
Skrevet

Jeg kan bruke timesvis til å se videoer på Youtube og Facebook, uten snacks.

Men skal jeg se serier eller filmer, så må jeg ha snacks. 

• Hjerte 1
Skrevet

Nå begynner Obs også med rabatt kun om du kjøper 2 eller flere produkter. 

Når kommer loven som skal hindre at folk kaster mat?

Extra har 3 for 2 på pølser hele sommeren, så i teorien så kan 1 pakke kastes uten at en taper noe. 

Skrevet

Overfylte Q toliter lettmelk kartonger. Det er fint at de fyller dem bra opp, men de må jo forstå at åpningen står et stykke nede fra toppen. Når de åpnes, tyter melka ut fordi det fylt opp over åpningen. Har skjedd gang etter gang her.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Delvis skrev (1 time siden):

Overfylte Q toliter lettmelk kartonger. Det er fint at de fyller dem bra opp, men de må jo forstå at åpningen står et stykke nede fra toppen. Når de åpnes, tyter melka ut fordi det fylt opp over åpningen. Har skjedd gang etter gang her.

Tilte kartongen bakover sånn at korka ligger vannrett helt øverst.

Ta fart og få første slump i glasset i stedet for å søle.

Edit: Jeg kom på et alternativ: Stikk hull i korka på den nye kartongen og klem ut det første glasset med melk i glasset. Riv den hele og tette korka av den gamle kartongen og sett den på den nye.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Var skikkelig trøtt så jeg la meg tidlig, så nå er jeg våken etter å ha sovet 3 timer. 
Hadde håpet å sove i minst 8 timer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...