Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Hvis Venstre hadde fått flere stemmer, hadde det vært på bekostning av Høyre. Altså hadde det ikke blitt ikke-sosialistisk flertall uansett. Så her roter du noe veldig.

Det vet du ingen verdens ting om. Det er flere analytikere som antyder at de har lekket like mye til AP (på grunn av frykt for FrP) som til H (på grunn av frykt for de rød-grønne).

Jo, det er helt tydelig at de har gått til Høyre, og AP har fått fra SV.

 

Han hadde ikke støttet en regjering med FrP som førte FrP-politikk.

En regjering med andre partier enn bare Frp ville ikke ført ren Frp-politikk.

 

Det er like mye Siv Jensen som "ikke ville støttet en borgerlig regjering" om de ikke selv var en del av den, og dermed kan det like gjerne argumenteres for at de i praksis ville blitt en støttespiller for venstresiden.

Det er feil, siden Frp er det største borgerlige partiet. En borgerlig regjering er umulig uten dem.

 

Ikke mer trass enn at FrP automatisk vil blokkere en regjering de ikke selv er med i. Som småunger som tar ballen sin og går hjem om de ikke får bestemme på løkka.

Det har ikke noe med småunger å gjøre i det hele tatt. Det har noe med snylterne Venstre og Krf som er ekstremt maktsyke og vil bestemme alt, og kun vil bruke Frps velgere som logrende bikkjer som støtter alt de gjør uten at de får noe igjen for det. Venstre og Krf er de ultimate udemokratiske fascistene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis Venstre hadde fått flere stemmer, hadde det vært på bekostning av Høyre. Altså hadde det ikke blitt ikke-sosialistisk flertall uansett. Så her roter du noe veldig.

Det vet du ingen verdens ting om. Det er flere analytikere som antyder at de har lekket like mye til AP (på grunn av frykt for FrP) som til H (på grunn av frykt for de rød-grønne).

Jo, det er helt tydelig at de har gått til Høyre, og AP har fått fra SV.

Er det noe du har synset deg fram til eller har du faktisk belegg for det du sier? Kilder som underbygger påstanden?

 

Venstre [...] er de ultimate udemokratiske fascistene.

De er jo strengt tatt blant de minst autoritære av alle partiene. Hvor konkret i den nyere historien deres/partiprogrammet finner du denne udemokratiske fascismen?

Lenke til kommentar
Lederne i Venstre og Krf har i hvert fall ikke Sarah Palin som politisk forbilde. Tenk om du kunne si det samme om Frp.

Hvem har Palin som forbilde?

 

 

Er det noe du har synset deg fram til eller har du faktisk belegg for det du sier? Kilder som underbygger påstanden?

Det er bare å se på hvordan partiene forandret seg i størrelse.

 

De er jo strengt tatt blant de minst autoritære av alle partiene. Hvor konkret i den nyere historien deres/partiprogrammet finner du denne udemokratiske fascismen?

I det at de utviser en enorm forakt mot andre mennesker og deres meninger.

Lenke til kommentar
Hvem har Palin som forbilde?

http://www.conservatives4palin.com/2009/07...y-of-north.html

 

However, for the purposes of this site, the most intriguing thing about Jensen is her appreciation for Gov. Palin - which was expressed earlier this year in an interview with the Jerusalem Post.
Who are the other politicians you admire in Europe - or indeed, in the US?

I see Sarah Palin as a very strong and vital woman who can do good things for the US in future years.

 

http://www.minerva.as/?p=6345

 

Siv Jensen velger seg Sarah Palin som en av sine helter. Med slike venner trenger man ikke fiender – på den annen side blir man kanskje kulest i gjengen?

 

Siv Jensen listet i et intervju med det britiske kulturkamptidsskriftet Standpoint Margaret Thatcher og Sarah Palin som sine helter.

Lenke til kommentar
De mistet velgere til Høyre jo. Hadde de ikke det, hadde Høyre gjort et dårligere valg.

De har mistet en del velgere til Høyre, hvor en stor andel av dem stemte taktisk i 2005, men også til Ap, fordi en del ikke var overbevist om at Venstre kom til å blokkere for Frp.

 

Og så hadde de likevel levert makten til Jens.

Ja, det kan godt hende at Frp hadde gjort det, men de hadde i det minste hatt valget.

 

Nei, han har gjort det klart at han heller vil ha Jens enn Jensen.

Men helst en borgerlig regjering med Venstre, Krf og Høyre.

 

Jo, vi får håpe det. Forsvinner de ut for godt neste gang blir det stor glede her i stua.

Og hva har det med saken å gjøre? Det overrasker ingen at du, og en del andre Frpere, helst vil ha Siv Jensen som diktator. Det vil nok allikevel ikke skje.

 

Frp er forøvrig ikke borgerlige

Jo, det er de.

Nei, det er de ikke:

http://www.ta.no/pulsen/underholdning/article3799886.ece

http://liberal.no/2009/07/hva-er-borgerlig-politikk/

 

Frp vokser og vokser. Skjønner at de som har et litt irrasjonelt og hysterisk forhold til nesten 1/4 av landets velgere ikke liker det... :)

Jeg har ingen problemer med at nesten 1/4 av velgerne stemmer Frp. I motsetning til deg, respekterer jeg demokratiet. Men med mindre Frp, og evt. Høyre, far flertall, vil ikke Frp få regjeringsmakt. Det kommer aldri til å skje, hvis ikke Frp endrer kurs. De hjelper ikke å ha mange velgere med seg, om man har enda flere mot seg.

 

Nei, Frp fokuserer på at nesten 1/4 av velgerne ikke lenger skal holdes utenfor hvis det skal bli en borgerlig regjering.

De burde fokusere mer på at 3/4 vil holde dem utenfor. Frp krever regjeringsmakt, men ingen vil gi dem det. De ødelegger bare for sin egen innflytelse ved å stille slike ultimatum.

 

Jeg er da ikke noe offer. Kanskje du føler deg som et offer hvis noen snakker litt hardt til deg, men det får du stå for selv :lol:

Du mener altså ikke at jeg "gir et feil bilde av det [du] skriver"? Hva annet skal jeg anta at du ikke mener? Alt?

Lenke til kommentar
Jo, det er helt tydelig at de har gått til Høyre, og AP har fått fra SV.

 

Hvorfor er dette "helt tydelig"? Hvor har du undersøkelsene som viser dette? Du har vel ikke bare sammenliknet prosent-endringene og konkludert vel? I så fall er kunnskapsløsheten skyhøyt mye høyere enn jeg hadde fryktet.

 

En regjering med andre partier enn bare Frp ville ikke ført ren Frp-politikk.

 

Du forsøker deg stadig med øvelsen "legg til et ord ekstra så det ser ut som jeg svarer mens jeg egentlig svarer på noe annet enn spørsmålet". Siv Jensens Metode i praksis igjen. Venstre ønsket ikke å støtte en regjering som førte FrP-politikk var det korrekte sitatet før du endret på det.

 

Det er feil, siden Frp er det største borgerlige partiet. En borgerlig regjering er umulig uten dem.

 

Det er det vel ikke? Det ville vært fullt mulig om ikke FrP satt som betingelse at de selv skulle være med.

 

Det har ikke noe med småunger å gjøre i det hele tatt. Det har noe med snylterne Venstre og Krf som er ekstremt maktsyke og vil bestemme alt, og kun vil bruke Frps velgere som logrende bikkjer som støtter alt de gjør uten at de får noe igjen for det. Venstre og Krf er de ultimate udemokratiske fascistene.

 

Hehe... I rest my case. ;)

Lenke til kommentar

En stortingskandidat, uavhengig av parti, som ikke er "maktgal" på vegne av sitt parti kan på mange måter sees på som en dårlig stortingskandidat.

 

Forøvrig, så nærmer en viss bruker seg grensen til trolling. Venstre og KRF udemokratiske fascister? Ja ok. Det er ikke nær grensen til trolling. Det er trolling.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Det var vel det jeg reagerte mest på; Avien hadde uthevet ting for å påvise uvitenhet (antar jeg). Fortrekker folk som ærlig innrømmer at de ikke vet fremfor mer "erfarne" folk som kamfulerer det mengder av pisspreik.

Ikke mine uthevinger, forøvrig har jeg fordommer mot politikere generelt og Frp spesielt.

Lenke til kommentar
Sånn kan det gå når folk stemmer taktisk. Jeg tror også de fleste hadde glemt at Venstre fikk så høy oppslutning i 2005 fordi Høyrevelgere stemte taktisk på Venstre.

Venstre er et verdiparti - et idealistisk, prinsippfast parti, så det går vel an å hevde at de som stemte taktisk denne gangen egentlig ikke hører hjemme i Venstre. En person som virkelig tror på Venstres idealer, som sterkt vern om personvernet, miljøvern osv., stemmer ikke på et superpolitisk, halv-autoritært, anti-miljøparti som Arbeiderpartiet fordi en blir litt "redd" for at Venstre kan støtte en regjering hvor Frp er en av partnerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...