Gå til innhold

Hvordan importere video fra Sony handycam?


Anbefalte innlegg

Får ikke importert video fra Sony handycam DCR-SX33E til min stasjonære pc.

 

Kobler til pc med USB kabel som fulgte med til Sony PMB programvare.

 

Får da bare importert stillbilder / fotografier, men ikke video.

Ved bruk av Widows moviemaker får jeg heller ikke importert video.

Får da denne beskjed:

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00005.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00006.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00007.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00008.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00009.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00010.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00011.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00012.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00013.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00014.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00015.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00016.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

G:\MP_ROOT\101PNV01\M2U00017.MPG kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

 

 

Ser noen antyder bruk av firewire i andre liknende tråder.

 

I såfall, hvor får man fatt i slik firewiretilkobling med miniplugg som passer cameraet?

Har firewireport på maskinen.

 

Fint om noen hadde en løsning på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsåvidt fått disse videofiler over på datamaskinen selv om de ikke lot seg importere med Windows moviemaker, Nero, eller Sony,s egne PMB.

 

Dette gjorde jeg ved å kopiere filene da de var åpne i boksen til Windows moviemaker og rett og slett kopierte dem med ett museklikk over i en egen mappe.

 

Men filene lar seg fremdeles ikke redigere med Windows moviemaker.

 

Prøver nå å konvertere filene til diverse filtyper, først som WMV, hvis ikke det går kan jeg prøve å konvertere til AVI, eller RM da jeg har betalingsutgave av Winavi video recorder.

 

Uansett så får jeg brent disse filer nå, ved ytterligere konvertering, men jeg får muligens ikke redigert videoklippene, hvis jeg ikke får åpnet dem i noen av overnevnte programmer som Windows moviemaker, Nero, eller Sony,s egne PMB.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket spesifikasjonene til kameraet ditt. Det har ikke firewire-tilkobling. På et minnekortbasert kamera trenger du ikke å importere videoene ved hjelp av et program. Du bare kopierer slik du har gjort via explorer.

 

Kameraet bruker MPEG-2 codec. Det skal gå an å redigere med de fleste programmer. Har du prøvd å installere ffdshow?

 

Du bør unngå å konvertere fordi dette gjør at kvaliteten blir ett hakk dårligere. Det beste er å redigere råmaterialet ukonvertert.

Lenke til kommentar

Takker.

 

Som du sier er det bare en tilkoling for USB.

Kan jo kopiere ved å gå inn i mine stasjoner også, kameraet blir registrert som en egen stasjon når det er tilkoblet.

Eller muligens det er minnekortet som blir registrert som en stasjon, uansett kan jeg gå inn der og merke filer, kopiere og flytte over til en egen mappe på en av harddiskene.

 

Men får ikke åpnet filene selv om de er flyttet over til harddisken med Windows movie maker eller annet.

 

Får konvertert filene til hva det skal være, får også spilt de av med Windows mediaplayer, regner med de lar seg spille av med VLC media player også.

 

Mener jeg har ffdshow, mener dette har kommet opp nede til høyre på maskinen når jeg har spilt av filer, eventuelt konverterer filer til annet format.

 

Det jeg kunne ønsket var å kunne redigere filene, klippe bort, lime inn, osv. før jeg brant oppsamlet materiale til en dvd.

 

Muligens jeg har gjort en feil også, brukte ikke nettadapter ved tilkobling til pc.

Brukte bare kamera med batteridrift.

 

Står i instruksjonsboken at nettadapter må være tilkoblet ved overføring av filer.

Får se senere om dette har betydning.

 

I alle fall får jeg ført filer over til pc, og det er det viktigste.

 

Må tilføre at bilder / foto tatt med dette videokamera lot seg overføre med denne USB kabel, bare ikke videofiler.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Hvis du har fått overført filene og kan spille de av så har de kommet over til PCen din på riktig måte. Det at du må ha strømkabelen i er nok bare en anbefaling i tilfelle du skulle gå tom for strøm midt i en overføring. Det verste som kan skje da er at den ene fila som var i ferd med å bli kopiert over blir korrupt. Men nyere Windows-versjoner med NTFS tror jeg takler dette helt fint.

 

Mitt kamera (Canon HF-S100) krever derimot at strømkabelen må være i. Ellers nekter den å overføre video. Så derfor driter jeg i kabelen og bruker heller en minnekortleser. Da går overføringen også raskere.

 

Jeg er usikker på hvorfor du ikke får redigert. Kanskje du har en for gammel versjon av Moviemaker? Det finnes jo andre redigeringsprogrammer der ute som håndterer flere filtyper/codecs enn det Moviemaker gjør, har jeg fått inntrykk av. Jeg har ikke brukt Moviemaker på flere år og kan dessverre ikke komme med så mye hjelp der.

Lenke til kommentar

WMM hos meg er fra SP2 mener jeg.

 

Men får nå åpnet videofilene i Windows movie maker, etter at jeg konventerer dem til WMV med Winavi videokonverter.

 

Lar seg ikke åpne som MPEG filer i Windows movie maker.

 

men ser ut som jeg har løsningen nå, er bare å konvertere til annet format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...