Gå til innhold

Dreads i militæret


Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Jeg har lest litt på dette med regler, altså ikke noe hår nedenfor kraven, men reagerer de noe spesielt på dreads? Hadde dette før og det frister igjen, men skal også på sesjon og se om jeg kommer inn, og tenkte da på hvordan det blir OM jeg kommer inn og hvis jeg da evt får dreads. Er det nei eller bryr de seg ikke om det så lenge håret ikke dekker kragen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur reglane er litt annerledes for damer. Eg såg vertfall ingen jenter med kort hhår i forcen. Ei hadde til og med ei flette heilt ned til rumpa (Trur ho var sjant)

 

Det kjem sikkert mykje an på kor du havner. Så det blir vel ein gamble igrunn.

 

For berre å nevne noko, så gleda feltpresten seg til det kom ein Sikh inn i garden, slik at det var ein som stakk seg ut med turban :p

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvor du havner hen ja, men du bør forberede deg på å måtte ta de bort. Tenk på hvorfor de har slike regler, er ikke kun for at det skal se bra ut. Litt kjedelig med langt hår når det vikler seg inn i noe drivverk mens man jobber på en maskin/kjøretøy osv. Tenk også etter en lang dag i gjørmeløypa, felt osv. og du har 30min før man skal i messa, eller man avslutter sent og vil bare ta en dusj og gå å legge seg. Da er det hvertfall fint å kunne bruke minimalt med tid i dusjen.

Endret av KingArms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kort hår er en enorm fordel på alle måter. Som nevnt kan det sette seg fast i diverse maskineri, men også med tanke på hygienen. Tenk deg hvordan håret blir etter en tur i gjørmeløype? Hva om den kommer i begynnelsen av en feltuke, da blir du gående med en masse dritt i håret frem til da. For det andre mener jeg at uniform og langt, fritthengende hår ikke henger sammen. Endel befal deler nok også den oppfatningen, kjenner til flere jenter som måtte ta en tur med maskina...

Lenke til kommentar

For gutter sier man at det ikke skal gå over ørene eller krage, og ha lik lengde. For jenter - og gutter med langt hår - krever man bare at det skal kunne settes opp.

 

Jeg ville vært forsiktig med dreads på sesjon, og forhørt meg med troppsbefaltet først.

 

Hår og skjegg skal være velpleiet og holdes innenfor moderate former. Den frisyre som nyttes skal ikke hindre korrekt bæring av hodeplagg, eller andre effekter som hjelm og vernemaske.

 

Langt hår skal enten settes opp eller samles i hestehale/flette ved hjelp av strikk eller nøytralt hårbånd.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Lengden på går og sette opp og alt det vet jeg da tross alt. Såpass har jeg lest meg til.

 

Blir ingen dreads på sesjon nei, men evt senere, men får kanskje høre da ja. Og for min del gikk det fortere og vaske dreads enn vanlig hår. Med dreads er det bare en omgang med shampoo, mens med vanlig er det shampoo og balsam for at det skal oppføre seg.

Lenke til kommentar

Bortsett fra Garden så er håret ditt fritt fram til å se ut som du vil, så lenge det ikke dekker øyne og ører. Jenter med lang lugg slipper å klippe den, men skal helst flytte håret til siden ved hjelp av klemmer og/eller strikker. Klemmer og strikker skal helst ha samme farge.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Jeg har lest litt på dette med regler, altså ikke noe hår nedenfor kraven, men reagerer de noe spesielt på dreads? Hadde dette før og det frister igjen, men skal også på sesjon og se om jeg kommer inn, og tenkte da på hvordan det blir OM jeg kommer inn og hvis jeg da evt får dreads. Er det nei eller bryr de seg ikke om det så lenge håret ikke dekker kragen?

Siden du er kvinne betyr det at du melder deg frivillig til tjeneste, noe som også tilsier at du ville jobbe for forsvaret. Jeg kan ikke fatte hvorfor du skulle satse på en militær stilling med en så upraktisk hårfrisyre? Du burde ikke en gang lure på om det er lov, men hvor mye stress og ubehag det ville skapt. Du kan kanskje forestille deg å løpe rundt med en hjelm og harde dreadlocks under som presses mellom hjelmen og skallen din.

(Jeg tror det er det med at det bare er Garden som tvangsklipper alle. Jeg er nemlig 95% sikker på at jenter også må stusse til 3mm i Garden)

Jeg har aldri hørt om en militær enhet som skamklipper kvinner.

Endret av CaptainNorway
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg har lest litt på dette med regler, altså ikke noe hår nedenfor kraven, men reagerer de noe spesielt på dreads? Hadde dette før og det frister igjen, men skal også på sesjon og se om jeg kommer inn, og tenkte da på hvordan det blir OM jeg kommer inn og hvis jeg da evt får dreads. Er det nei eller bryr de seg ikke om det så lenge håret ikke dekker kragen?

Siden du er kvinne betyr det at du melder deg frivillig til tjeneste, noe som også tilsier at du ville jobbe for forsvaret. Jeg kan ikke fatte hvorfor du skulle satse på en militær stilling med en så upraktisk hårfrisyre? Du burde ikke en gang lure på om det er lov, men hvor mye stress og ubehag det ville skapt. Du kan kanskje forestille deg å løpe rundt med en hjelm og harde dreadlocks under som presses mellom hjelmen og skallen din.

 

Jeg ser nå ikke helt problemet, håret mitt er ikke mindre tykt om det er i dreads eller om det er løst, har ganske så tykt hår og det vil nå være flatere med slik type dreads jeg skal enn uten faktisk.

Lenke til kommentar

Min personlige mening er at dreads burde vært mot reglementet i hvert fall, da jeg synes det gir et særdeles useriøst inntrykk av en soldat.

 

Bortsett fra det er det vel ikke mot noe reglement så lenge det holder seg innenfor rammene som er satt, dvs det skal ikke være over ørene, ikke berøre kragen og det skal følge hodets naturlige form, som Herr Brun skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...