schnell Skrevet 2. oktober 2010 Skrevet 2. oktober 2010 Overføringshastigheter på opptil 90 MB/s. Les mer
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Skrevet 2. oktober 2010 Produktinformasjonen til høyre for artikkelen har jo ingenting å gjøre med produktene i artikkelen. Forøvrig synes jeg CF-formatet er litt på vei ut. Nye kameraer i stadig høyere prisklasser fjerner CF til fordel for SDHC/SDXC. Det er vel ikke mange årene til CF byttes ut i toppklassen også. Men det betinger selvsagt at utviklingen på kapasitet og hastighet går sin gang på SD-kortene.
NgZ Skrevet 3. oktober 2010 Skrevet 3. oktober 2010 Det er i hvert fall lenge siden CF-kort og IDE-adapter lønet seg som fattigmannsharddisk i små systemer der man trengte lite lagringsplass. Det er det eneste bruksområdet som har vært aktuelt for CF-kort for min del.
kremt Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Det er i hvert fall lenge siden CF-kort og IDE-adapter lønet seg som fattigmannsharddisk i små systemer der man trengte lite lagringsplass. Det er det eneste bruksområdet som har vært aktuelt for CF-kort for min del. Er litt nysgjerrig på dette, tenkte å teste på en gammel bærbar. 16 eller 32 gb kort, samt adapter til mini-ide. Er det noen praktiske utfordringer ved dette? Adapteren ser vel noe sånn ut:
NgZ Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Jeg vil gjette at CF kort kanskje har et begrenset antall overskrivninger mulig, så det kan kanskje være greit å ikke bruke et filsystem med journal. Dvs ext2, ikke 3/4 med linux, eller FAT32 med Windows. (Tror NTFS driver med journaling.) Men sparer du noe på det i forhold til en normal IDE disk?
kremt Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Men sparer du noe på det i forhold til en normal IDE disk? Ja, faktisk. To viktige ting i en portabel enhet: Støy og strøm. Det blir også billigere enn å kjøpe en 160 gb disk. Journaling, er det samme som indeksering? Som vil si at man må formatere med FAT32 istedet?
Anbefalte innlegg