Gå til innhold

Merking av brukarar


Anbefalte innlegg

Kva med å innføre merking av brukarane?

Slik som "Moderator", "Junior", "Normal" "Senior", slik at ein kan få ein peikepinn om seriøsitet, erfaring og rolle på forumet.

Det kan ein forsåvidt få ved å sjå på antal meldingar og, men uansett bør dei som har ei offisiell rolle(moderatorar) merkast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-31 16:18, [LOST]Snik skrev:

Kva med å innføre merking av brukarane?

Slik som "Moderator", "Junior", "Normal" "Senior", slik at ein kan få ein peikepinn om seriøsitet, erfaring og rolle på forumet.

Det kan ein forsåvidt få ved å sjå på antal meldingar og, men uansett bør dei som har ei offisiell rolle(moderatorar) merkast.


 

behøver ikke være seriøs for å ha posta mye vettu ...

=)

Lenke til kommentar

Da vil jeg heller foreslå at man skjuler "antall meldinger" og heller legger inn forskjellige nivåer.

F.eks.:

"0-x" = "Newbie"

"x-y" = "vanlig bruker"

"y-->" = "ekspert"

(utvides etter behov)

 

Det ser ut som det er alt for mange som svarer på meldinger bare for å øke antall meldinger. F.eks.:

"jeg også"

":-)"

"Coolt!"

osv..

 

Merking av moderator bør også være et minimum.

Lenke til kommentar

Vel... En bruker er ikke nødvendigvis ekspert bare for at han/hun har postet 300 poster på forumet.

 

Hensikten med merking av brukere må vel være at man lett skal kunne se hvor seriøs en bruker er. Den eneste måten å løse dette på er en løsning hvor man kan 'rate' de andre brukerene f.eks. en karakter mellom 1 og 6. Den karakteren som da vises er gjennomsnittskarakteren for brukeren.

 

Men jeg mener at forumet fungerer fint slik som det er nå. Man får raskt inntrykk av hvem som er seriøse bare med å følge med litt.

 

Det er heller ikke behov for å merke moderatorene på noen måte, men de kan med fordel bli noe mer aktive i enkelte sammenhenger.

 

Kelv

Lenke til kommentar

Quote:


Da vil jeg heller foreslå at man skjuler "antall meldinger" og heller legger inn forskjellige nivåer.

F.eks.:

"0-x" = "Newbie"

"x-y" = "vanlig bruker"

"y-->" = "ekspert"

(utvides etter behov)


 

Hvorfor ikke si som Ole Brumm? Ja takk, begge deler.

 

btw nå håper jeg virkelig at HW.no gjengen gir oss noen mer morsomme nivånavn enn det :grin:

 

Quote:


Det ser ut som det er alt for mange som svarer på meldinger bare for å øke antall meldinger. F.eks.:

"jeg også"

":-)"

"Coolt!"

osv..


 

Må bare kommentere den smiley'n. Veldig mange innlegg som kun inneholder en smiley er ikke for kun å øke antall meldinger. Ofte så er det en reaksjon på noe morsomt eller ett takk. Det å poste kun en smiley kan faktisk være veldig sosialt. Tror egentlig "problemet" med at folk poster kun for å øke antall meldinger er veldig overdrevet. Saken er vel heller at man har forskjellige vurderinger av hvor mye man må si for å kunne poste ett innlegg.

 

/me som blåser i å få mange posts(dem kommer naturlig...), men synes det er artig og følge med uanz :smile:

 

Quote:

Merking av moderator bør også være et minimum.


Det har jeg etterlyst for lenge siden og håper virkelig at det kommer snart.

 

btw. ser man ikke hvor seriøs en bruker er på hvordan hun formulerer seg?

Lenke til kommentar

Quote:


Hvorfor ikke si som Ole Brumm? Ja takk, begge deler.


Joda... har ikke noe imot det.

 

Quote:


btw nå håper jeg virkelig at HW.no gjengen gir oss noen mer morsomme nivånavn enn det
:grin:


 

Trodde hermetegn og dårlig oppfinnsomhet skulle berge meg jeg :smile:

Ser jo at du er halvveis til å ha "no social life"... Et mål? :grin:

 

Quote:

Det har jeg etterlyst for lenge siden og håper virkelig at det kommer snart.


 

Hmmm... er det ikke i det hele tatt en plass på HW hvor moderatorene er listet opp?

 

Quote:


btw. ser man ikke hvor seriøs en bruker er på hvordan hun formulerer seg?


 

Hadde kanskje vært en ide med det KELVIN foreslo... Altså å la brukerne "stemme" på hverandre... men det kan igjen bli "misbruk" samt noen tunge dager for programmererne :smile:

Lenke til kommentar

Enig i at en slik avstemningsfunksjonalitet kan være spennende. Kanskje man kan lage et filter, slik at brukerne kan velge å overse meldinger startet av de med dårlig "karakter".

 

Vi kan godt lage en liste over moderatorer hvis dette er etterspurt.

 

Forøvrig kan folk som over tid har vist seg seriøse gjerne søke om "moderator-status".

 

MLW

Lenke til kommentar
Hmmm... er det ikke i det hele tatt en plass på HW hvor moderatorene er listet opp?

 

I frames-versjonen av forumet får man listet opp moderatorer til den aktuelle kategorien ved å klikke på "mod's" fra menyen. URL: http://forum.hardware.no/frames/

 

http://forum.hardware.no/frames/view_moderators.php fungerer også, men da får man ikke vite hvilke moderatorer som har tilgang til hva.

 

Mvh,

Amund

 

[ endret av amund den 2002-02-01 23:33 ]

Lenke til kommentar

Det er klart at etter ei stund så kjenner ein att ein del folk som mlwirak, pgressum, kilogram, TST og amund, dei dei andre hadde eg inga aning om at var mods.

 

Men kva med å gjere det så enkelt som at desse har med "Moderator" i sigen?

Eller slik som TST har, med gamer.no i sigen?

 

Når det gjeld merking av alle andre brukarar så er det sikkert ein del jobb. Men kva med å merke dei som er mest seriøse. Det kan godt vere strenge krav til dette. Men da vil ein få noko å strebe mot, og på den måten heve kvaliteten til forumet.

 

Men det er kanskje litt mykje jobb å administrere slikt.

Lenke til kommentar

personlig hadde jeg ikke likt at _andre_ kunne stemme på _meg_, og jeg hadde neppe stemt så mye selv.

 

jeg ser nemlig ingen grunn til dette, jeg er her for å lese fakta, en morsom "historie" eller få hjelp, _ikke_ for å lese _sladder_! -man kan lese innleggshistorien, det er mer enn nok!

 

jeg ser liten grunn til å merke mod'ene, med unntak av å gjøre det lettere å si ifra (liker ikke de knappene hvor det f.x. står "er dette over streken?". blir litt "har du lyst til å bisle?"...)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-31 16:18, [LOST]Snik skrev:

Kva med å innføre merking av brukarane?

Slik som "Moderator", "Junior", "Normal" "Senior", slik at ein kan få ein peikepinn om seriøsitet, erfaring og rolle på forumet.


Moderatorer bør kanskje merkes. Men det andre greiene er bare tull. Det er akkurat like dumt som antall meldinger. Sier ingenting om erfarenhet eller seriøsitet, tvert i mot i noen tilfeller. Spesielt når det foregår konkurranser om å poste mest.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-31 17:33, KELViN skrev:

Hensikten med merking av brukere må vel være at man lett skal kunne se hvor seriøs en bruker er. Den eneste måten å løse dette på er en løsning hvor man kan 'rate' de andre brukerene f.eks. en karakter mellom 1 og 6. Den karakteren som da vises er gjennomsnittskarakteren for brukeren.


Det hørtes genialt ut, og skulle vel kunne la seg gjennomføre. Jeg skal sende en mail til drift i tilfelle de ikke har fått med seg denne tråden enda. Men kan ikke love noe i nær fremtid da det er veldig mye annet som må prioriteres om dagen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 22:41, TST skrev:


Moderatorer bør kanskje merkes. Men det andre greiene er bare tull. Det er akkurat like dumt som antall meldinger. Sier ingenting om erfarenhet eller seriøsitet, tvert i mot i noen tilfeller.
Spesielt når det foregår konkurranser om å poste mest.


 

Var ikke det hardware.no som arrangerte en slik konkurranse?

Lenke til kommentar

300 meldinger kan være 300 teite spørsmål.

 

Jeg skulle gjerne hatt en VIP-avdeling, kun for erfarne brukere. Et sted man kan stille sine egne teite spørsmål, men kun de folka som VIRKELIG har peiling. (er en god del av de her på forumet..)

kan lese de og svare.

Liksom en lukket Proff-Avdeling.

Så slipper man alle nybegynnerne som kommer med useriøse svar, og postinger.

 

Men da må det jo være et krav at man må godkjennes for å bli medlem..

 

Noen som liker den tanken?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 22:41, TST skrev:

Quote:


On 2002-01-31 16:18, [LOST]Snik skrev:

Kva med å innføre merking av brukarane?

Slik som "Moderator", "Junior", "Normal" "Senior", slik at ein kan få ein peikepinn om seriøsitet, erfaring og rolle på forumet.


Moderatorer bør kanskje merkes. Men det andre greiene er bare tull. Det er akkurat like dumt som antall meldinger. Sier ingenting om erfarenhet eller seriøsitet, tvert i mot i noen tilfeller. Spesielt når det foregår konkurranser om å poste mest.

 

 

Vel, her går du ut frå at merkinga skal baserast på kun antal postar. Poenget må vel vere å komme bort frå det, slik at ikkje blir nokon vits i å halde poste-konkurranser.

Lenke til kommentar

Quote:


SintBrus skrev (2002-02-03 22:47):

Quote:


On 2002-02-03 22:41, TST skrev:


Moderatorer bør kanskje merkes. Men det andre greiene er bare tull. Det er akkurat like dumt som antall meldinger. Sier ingenting om erfarenhet eller seriøsitet, tvert i mot i noen tilfeller.
Spesielt når det foregår konkurranser om å poste mest.


 

Var ikke det hardware.no som arrangerte en slik konkurranse?

 

Hardware.no har aldri hatt noen slik konkurranse. Overklokking.no hadde en konkurranse der de plukket ut vilkårlige vinnere blant dem som hadde brukt forumet i en periode. Det holdt å poste en melding for å være med i denne konkurransen.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...