Gå til innhold

Merking av brukarar


Anbefalte innlegg

Quote:


Stratos skrev (2002-02-03 23:04):

Jeg mener fortsatt at en Hardware.no-VIP members only avdeling hadde vært tøft. Da kunne man se på om brukeren har vært registrert lenge, og om han/hun er seriøs før han/hun (flere jenter = bedre) slippes inn.


Da er det mye lettere og hive folk ut og.


 

Dette vil kreve at noen manuelt gir VIP-tilgang til brukere som fortjener det (= mye jobb).

 

Hvorfor ikke forsøke å endre på brukernes holdninger til bruk av forumet istedet.

Det er ikke mange retningslinjer som skal følges før ting blir mye bedre:

- Følg norsk lov

- Skriv så god norsk som mulig

- Bruk sitat-funksjonen der det er hensiktsmessig

- Opptre seriøst

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-03 23:04, Stratos skrev:

Jeg mener fortsatt at en Hardware.no-VIP members only avdeling hadde vært tøft. Da kunne man se på om brukeren har vært registrert lenge, og om han/hun er seriøs før han/hun (flere jenter = bedre) slippes inn.


Syns det er en uting å drive å skille på rettigheter på den måten. Hva får du ut av en slik avdeling? Jeg ser absolutt ikke poenget.

Lenke til kommentar

Jeg trur heller den personen som kom på den ideen om en VIP avdeling savner en plass der man kan få svar uansett, i steden for å få kommentarer som ikke passer helt til topic, og der folk kan prate i det store og frie om noe de synes er morsomt. :-

Synes en del av innslagene eller svar til enkelte brukere kunne absolutt ha vert ungått.

 

Men å snakke godt norsk, hehe, joda...har kanskje til vane å skrive dialækti noen av inslagene, men mener at det skal man da klare. :smile:

Hvis ikke så si i fra!!

[email protected]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg også lest gjennom hele threaden, og gjort meg opp noen meninger. :smile:

 

Det med karakter hørtes jo genialt ut. Og er man redd for at folk skal rotte seg sammen, kan jo moderatorene sette karakterer (etterhvert som det passer seg).

 

Det med expert-avdeling: Hvor mange vil egentlig få hjelp da? Expertene kan "alt", og newbiene blir sittende igjen med seg selv uten hjelp?

 

For å få opp seriøsiteten på ratinga, teller ratinga til de med beste karakter mer enn de de med dårlig rating. For eksempel hvis Sjonkel Rolf har rating: 1 (dårligst), så skal han avgi stemme til en, så teller denne stemmen kun 1/6, mens når Titten Tei skal stemme (han er rated til 6, det beste), så teller stemmen hans 6/6.

 

Ideen med en test, er i grunnen god, men det ville ta uendelig lang tid for moderatorene å lage en slik test. Dessuten skal folk som egentlig har god peil, få stilt feil spørsmål, og bli rated som newbie, eller en newbie kan ha en datanørd-kompis ved siden av seg som forteller alle svarene.

 

Hva med å rate seg selv? For eksempel:

Overklokking: 3

OS: 4

Programmering: 5

Modding: 2

Hardware: 4

++

 

Kanskje det kan legges inn en blokke-funksjon også? Slik at hvis jeg ikke liker brukeren Andungen Kvakkkvakk, så kan jeg blokkere han fra å se meldingene mine og omvendt.

 

Har jeg glemt noe da? Det har jeg sikkert, for jeg hadde mye på hjertet. :smile:

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ett slikt "karakter/gradering system ikke vil ha noen positiv effekt.

Greit nok att "moddene" har en egen annmerkining,

men att brukere skal gis karakterer høres "helt vilt" ut.

Ja jeg tror det vil føre til så mye negative følelser på mange brukere att dette forumet vil bli kraftig redusert i anntall brukere.

 

Ja mange vil føle seg "snytt" og får andre med seg på denne "følel

sen"

Så hør nå på fornuft dere på hardware.no

En del av grunnen til att dette forumet har mange brukere er att man kan være anonym uten spesielle "annmerkininger/karakterer.

 

Har sett på en del forum i utlandet hvor de har innført ett slikt system, og de forumene har blitt krafig redusert i anntall brukere.

 

Så vis dere på hardware.no ikke har tenkt og bli ett "lite spesialforum" så burde dere ikke innføre ett slikt system.

Lenke til kommentar

Quote:


ZAN skrev (2002-02-16 14:40):

Personlig tror jeg ett slikt "karakter/gradering system ikke vil ha noen positiv effekt.


 

Jeg forstår poenget ditt. Som du sikkert vet har vi ingen erfaring med et slikt rating-system, og vi har fått indikasjoner på at det har vært ønsket.

 

Min oppfatning er derfor at vi tester ut dette i frames-forumet en liten tid, og så revurderer vi saken når vi har fått litt bedre grunnlag for å trekke noen konklusjoner.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er enig i at det vil være bra hvis det fremgår hvem som er Moderatorer. Hvis ikke dette kan skje automatisk, så kan vel moderatorene kanskje være så disiplinerte at de alltid "undertegner" med det?

 

Når det gjelder ratingsystem, så synes jeg det er en dårlig ide at alle i forumet skal tildeles karakter på litt sånn tilfeldig basis-- det kan bare skremme bort nybegynnere.

 

Derimot synes jeg det er en god ide om forumet gir mulighet for å gi anerkjennelse til de som virkelig bidrar med gode svar. Jeg er selv ingen HW/OS-ekspert men prøver å bidra når jeg kan), og synes jeg i Forumet har fått mye god hjelp som har spart meg for masse plunder, tid og kostnader.

 

Tenk om jeg hadde tilgjengelig en knapp "Dette innlegget løste problemet mitt", og så kunne man et sted i forumet se en rating av hvem som fikk flest slike tilbakemeldlinger. (Regner med at dere i så fall kunne legge inn en funksjon slik at knappen for det enkelte innlegget ikke kan trykkes mange ganger av den som har svart (eller kompisen hans) uten at det i det minste ble synlig for forumets administratorer.)

 

Da ville de som virkelig fortjener det pga av kvalitet, få anerkjennelse for sin innsats.

 

Og så kan man jo evt la de som feks. har 10, 50, 200 sånne "diplomer" e.l. bli tildelt en eller annen ekspert-tittel av systemet når de skriver innlegg, sånn at man ikke er nødt til å gå til ratinglisten for å se at dette er personer som virkelig fortjener respekt i forumet.

 

(Kanskje man i så fall også skulle hatt en "ekspert-kategori" for de som har fått sitt første "diplom", for å stimulere til at folk tar seg tid til å svare.)

 

Edit:

Og dersom dere skikkelige hackere vil ha et forum hvor bare dere kan skrive innlegg (men vi andre må få lese for å kunne lære), så kunne jo oppnåelse av et visst nivå på ratinglisten være et kriterium for å slippe til der,

 

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-03-09 10:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 23:04, Stratos skrev:

Jeg mener fortsatt at en Hardware.no-VIP members only avdeling hadde vært tøft. Da kunne man se på om brukeren har vært registrert lenge, og om han/hun er seriøs før han/hun (flere jenter = bedre) slippes inn.


Da er det mye lettere og hive folk ut og.


 

Ja, for det er det jo vi virkelig trenger, ikke sant.

 

Altsaa et sted for oss eliten, rensket for pakk og avskum samt folk som ikke kan like mye som oss eller har de samme meningene.

 

"Deutschland, deutschland uber alles..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...