Gå til innhold

Mac er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jevrio, veldig lite konstruktivt bidrag til diskusjonen. Har du noe empiri på at "mac er søppel"?

 

Min MacBook har fungert knirkefritt i snart 4 år, uten å kræsje i det hele tatt. Jeg bruker den til tunge musikkprogrammer og live-opptredner. Det er mer enn noen annen laptop jeg har hatt noensinne kan skryte på seg.

 

Byggkvalitet, much?

 

Dere mac-fanboys vil aldri åpne øynene å innse det, så tror ikke jeg orker å bruke min fritid på å forklare.

 

Du liker mac, flott. Kos deg. Hadde jeg fått en hadde jeg trolig solgt den, eller brukt som sjeinebrett om jeg ikke fikk solgt, kanskje overklokka til den smelta eller noe.

 

Er jeg en mac-fanboy fordi jeg er fornøyd med at Macbooken min har holdt til mitt bruk i 4 år uten problemer?

 

Jeg er forsåvidt akkurat like fornøyd med min selvbygde windows-maskin, som koster omtrent det samme men yter mye bedre (jeg bruker den til spill) enn Macbooken.

 

Så alternativet er; enten må jeg HATE mac som du gjør, eller så er jeg en "mac-fanboy"? Enten er du håpløs, eller så er du et litt vellyket troll.

 

Vi snakker egentlig ikke om slike som deg, man bør vite selv om man føler seg truffet.

 

Her er det et eksempel på the work of a fanboy:

 

Min lenke

Lenke til kommentar

Trenger ikke erfaring for å vite at det er søppel.

 

Særdeles umodent svar.

 

Jeg har aldri i mitt liv kjørt en Mercedes men jeg mener likevel at det er søppel.

 

Den koster jo flere hundre tusen mer enn min Ford med tilnærmet like spesifikasjoner.

Forden min har til og med flere hestekrefter...

 

Så sett deg i en og ford'en din føles ut som en traktor!

 

Sånn ca. det samme poenget som jeg egentlig vil frem til.

 

Derfor unngår jeg i motsetning til en viss Jevrio å uttale meg eller ha noen mening om ting jeg ikke har kunnskap og erfaring med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg både mac og windows. Begge brukes til forskjellige formål. datamaskinen som kjører windows brukes til spill mens den som kjører osx brukes til jobb. Var dj på et arrangemang for ca 800 ungdommer en gang da jeg brukte en laptop med windows vista som plutselig fikk blue screen. Skal love deg det er flaut når musikken plutselig stopper. Etter den hendelsen kjøpte jeg en 13'' Macbook pro som kjører ableton live eller traktor når jeg er på jobb. Har ikke vært et eneste problem med den hittil og har hatt den i snart 1 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maccan er kanskje den som faktisk skriver ordentlig her... Mac er dyrt ja, men du får mye kvalitet for pengene! nei, mac støtter ikke alle programmer som windows.. det er bare å leve med det! så lenge jeg kan spille de spilla jeg lista og bruke Photoshop,word og se filmer er jeg egentlig 100% forøyd.. foreløpig er den kjapp og har ikke vert borti noe så godt før:) vista var crap.. win 7 var bra og xp var bra men .. det betyr ikke at fordi jeg kjøper mac vil jeg hate alle nye OS som kommer fra microsoft! win 7 er bra! men osx er bare bedre flyt.. erke værre enn som så! :) kommer sikkert til å ha windows igjenn vi får se:) mac osx ble jeg fornøyd med! visst det gjør man til fan-boy i fjortis miljøet ok! w/e :) kunne fått bedre hw ja.. men du får ikke så god byggekvalitet! et erke vitts å diskutere engang.. er en grunn til at det er dyrt.. Design, bateri tid, realibitet, bygge kvalitet.. :) skal jeg ha windows igjenn bir det noe som ligner mac..

Lenke til kommentar

 

Her er det et eksempel på the work of a fanboy:

 

Min lenke

 

Ville nå heller sagt at det var et "work of a troll".

 

TS: Ser du allerde har kjøpt maccen din, gratulerer! Kjøpte min første for snart et år siden, og har ikke angret et sekund. 1.6 fungerer desverre ikke, og det vil med stor sannsynlighet ikke gjøre det i framtiden heller.

 

Hvorfor er det så galt å betale litt ekstra for utseendet på en maskin? Hvis du hadde hatt valget mellom en Audi og en Honda med nøyaktig de samme speca, men valgte den dyrere Audien av designmessige grunner, ville noen reagert og kalt deg en fag? Neeh..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en førstegangs Mac-bruker og hadde enorme forhåpninger etter at onkelen min (Apple-frelst) hadde skrytt om hvor bra det er.

 

Så jeg klasker til og brenner bort 15K på en splitter ny Macbook Pro såfort den kommer med i5 prosessor. Første dagene digger jeg den :) Den er så elegaaaaaant og pusser skjermen hver dag for at den skal holde seg like blank og fin!

 

Veeel....angrer litt i ettertid kan du si. Fikk skole PC'er med Windows 7 og det viser seg og være et ganske godt OS. Så fremt jeg kan se det er Mac aaaaaaltfor overpriset.

 

-Ingen virus? Kjøss meg, et kurrant antivirus koster ikke skjorta og det finnes til og med gratis antivirus som Avast. En annen grunn er fordi "nesten ikke finnes" Macbrukere (i forhold til Windows). Selfølgelig blir ingen smittet av en sykdom dersom det ikke er noen å smitte.

-Stabilt og kræsjer alltid? Mac'ens programmer kræsjer oftere enn de gjorde da jeg hadde ny HP med Vista! :dribble:

 

-Funker "outta da box"? Forsåvidt greit, men ikke fort nok til at det er verdt å betale dobbel pris.

 

-"Du trenger ingne ekstra programmer med Mac'en, den har alt du trenger". A geeez...kyss løkringen min! Slik jeg ser det er Macen særdeles begrenset og utvalget av 3. parts programmer er knøøøøttlite.

 

-Kjøper du utifra hardwaren? Skamme seg som kjøper Mac! :mad:

 

Nåååååår det er sagt er det et par ting jeg liker ved Mac'en ;)

 

-Den er "alltid der for deg". Så fort jeg åpner lokket er den klar. Dette forutsetter at den ikke har gått tom for strøm i løpet av stand-bye tiden).

 

-Batteri tiden er faktisk veldig bra! :)

 

-Den er lett og anvennelig. Deilig å ha på fanget i stua osv.

 

 

 

Jeg er første -og sistegangsbruker av Mac. Angerer på at jeg ikke kjøpte en Windows PC med 4x maskinvaren til spill og slikt. Har hørt rykte om at Windows 8 skal bli enda bedre og raskere og da er valget enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Her er det et eksempel på the work of a fanboy:

 

Min lenke

 

Ville nå heller sagt at det var et "work of a troll".

 

TS: Ser du allerde har kjøpt maccen din, gratulerer! Kjøpte min første for snart et år siden, og har ikke angret et sekund. 1.6 fungerer desverre ikke, og det vil med stor sannsynlighet ikke gjøre det i framtiden heller.

 

Hvorfor er det så galt å betale litt ekstra for utseendet på en maskin? Hvis du hadde hatt valget mellom en Audi og en Honda med nøyaktig de samme speca, men valgte den dyrere Audien av designmessige grunner, ville noen reagert og kalt deg en fag? Neeh..

 

hm så skipt da! men CS:S funker? kan sikkert bare spille det:) men hadde valgt audi.. sykt fine biler! ja er kjempe fornøyd! :D et spm? hvilken browser er best ? FF, Chrome eller safari?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en førstegangs Mac-bruker og hadde enorme forhåpninger etter at onkelen min (Apple-frelst) hadde skrytt om hvor bra det er.

 

Så jeg klasker til og brenner bort 15K på en splitter ny Macbook Pro såfort den kommer med i5 prosessor. Første dagene digger jeg den :) Den er så elegaaaaaant og pusser skjermen hver dag for at den skal holde seg like blank og fin!

 

Veeel....angrer litt i ettertid kan du si. Fikk skole PC'er med Windows 7 og det viser seg og være et ganske godt OS. Så fremt jeg kan se det er Mac aaaaaaltfor overpriset.

 

-Ingen virus? Kjøss meg, et kurrant antivirus koster ikke skjorta og det finnes til og med gratis antivirus som Avast. En annen grunn er fordi "nesten ikke finnes" Macbrukere (i forhold til Windows). Selfølgelig blir ingen smittet av en sykdom dersom det ikke er noen å smitte.

-Stabilt og kræsjer alltid? Mac'ens programmer kræsjer oftere enn de gjorde da jeg hadde ny HP med Vista! :dribble:

 

-Funker "outta da box"? Forsåvidt greit, men ikke fort nok til at det er verdt å betale dobbel pris.

 

-"Du trenger ingne ekstra programmer med Mac'en, den har alt du trenger". A geeez...kyss løkringen min! Slik jeg ser det er Macen særdeles begrenset og utvalget av 3. parts programmer er knøøøøttlite.

 

-Kjøper du utifra hardwaren? Skamme seg som kjøper Mac! :mad:

 

Nåååååår det er sagt er det et par ting jeg liker ved Mac'en ;)

 

-Den er "alltid der for deg". Så fort jeg åpner lokket er den klar. Dette forutsetter at den ikke har gått tom for strøm i løpet av stand-bye tiden).

 

-Batteri tiden er faktisk veldig bra! :)

 

-Den er lett og anvennelig. Deilig å ha på fanget i stua osv.

 

 

 

Jeg er første -og sistegangsbruker av Mac. Angerer på at jeg ikke kjøpte en Windows PC med 4x maskinvaren til spill og slikt. Har hørt rykte om at Windows 8 skal bli enda bedre og raskere og da er valget enkelt.

 

bra inlegg men mye fjortis språk her da:) husk rykter er rykter-- win 8 kan like godt være dårligere enn vista! who knows! :) men skal bli spennendes å se hva de kan få fremover:) visst du hadde kjøpt denne win pc du snakker om som liksom hadde 4x hw.. da måtte du opp høyt i pris! ca 15k+ men du kjøpe jo 15" tipper jeg.. for den er litt dyr, men du får det du betaler for.. den pcn du såsakt ville heller kjøpt hadde kanskje vært i stykker allerede! :) plastic pantastic ^^ men man vet alldri, spørs hvor snill man er emd sin pc:)

Lenke til kommentar

Du er håpløs. Ikke jeg.

 

Mac er noe tull.

 

du er en av dem som skaper de idiotiske tingene som går på nett! win eller mac! er det samme som eu eller ikke! folk har foskjellige meninger! du er en anti mac so what? det er ikke noe trenger å skrive 24/7 :) jeg valgte macen, og er stor fonøyd. hater ikke windows fordi! det er jo idioti!

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om Mac er verdt de bruksoppgavene du nevnte, og definitivt ikke, da en PC kan gjøre de samme bruksoppgavene like bra eller bedre til en lavere pris.

 

2 streker under svaret.

 

Jeg holder på med PS CS5 kanskje 6-7 timer daglig! og gjør mye redigering og slikt^^ spilling er bare en liten + i boka ^^ men men har valgt mac'en nuh og likte valget^^ blir sikkert windows pc senere igjenn men blir nokk ikke før win 8+ ^^

Lenke til kommentar

bra inlegg men mye fjortis språk her da:) husk rykter er rykter-- win 8 kan like godt være dårligere enn vista! who knows! :) men skal bli spennendes å se hva de kan få fremover:) visst du hadde kjøpt denne win pc du snakker om som liksom hadde 4x hw.. da måtte du opp høyt i pris! ca 15k+ men du kjøpe jo 15" tipper jeg.. for den er litt dyr, men du får det du betaler for.. den pcn du såsakt ville heller kjøpt hadde kanskje vært i stykker allerede! :) plastic pantastic ^^ men man vet alldri, spørs hvor snill man er emd sin pc:)

 

Oi her var det mye fanboy prat. Si meg på hvilken måte er Mac bedre enn PC? Ja jeg betalte 15K og angrer som en hund på det.

Jeg siktet heller ikke til Windows 8 da jeg mente jeg heller ville ha Windows. Jeg mente at nå finnes det et bedre (til prisen) operativsystem og at om Windows 8 blir bra er jeg hvertfall ferdig med Mac.

 

En pc "går bare ikke i stykker" vettu, selv om den er laget i plast. Det er bare pisspreik fra din side.

 

Speaking of fjortisspråk så finner jeg mer i ditt innlegg enn i mitt eget.

 

Spørsmålet er om Mac er verdt de bruksoppgavene du nevnte, og definitivt ikke, da en PC kan gjøre de samme bruksoppgavene like bra eller bedre til en lavere pris.

 

2 streker under svaret.

 

Støtter den. Men det må da sies at man må være "noe datakyndig" for å utnytte alle funksjonene i en PC. På Macen er det litt mer brukervennlig.

Lenke til kommentar

bra inlegg men mye fjortis språk her da:) husk rykter er rykter-- win 8 kan like godt være dårligere enn vista! who knows! :) men skal bli spennendes å se hva de kan få fremover:) visst du hadde kjøpt denne win pc du snakker om som liksom hadde 4x hw.. da måtte du opp høyt i pris! ca 15k+ men du kjøpe jo 15" tipper jeg.. for den er litt dyr, men du får det du betaler for.. den pcn du såsakt ville heller kjøpt hadde kanskje vært i stykker allerede! :) plastic pantastic ^^ men man vet alldri, spørs hvor snill man er emd sin pc:)

 

Oi her var det mye fanboy prat. Si meg på hvilken måte er Mac bedre enn PC? Ja jeg betalte 15K og angrer som en hund på det.

Jeg siktet heller ikke til Windows 8 da jeg mente jeg heller ville ha Windows. Jeg mente at nå finnes det et bedre (til prisen) operativsystem og at om Windows 8 blir bra er jeg hvertfall ferdig med Mac.

 

En pc "går bare ikke i stykker" vettu, selv om den er laget i plast. Det er bare pisspreik fra din side.

 

Speaking of fjortisspråk så finner jeg mer i ditt innlegg enn i mitt eget.

 

Spørsmålet er om Mac er verdt de bruksoppgavene du nevnte, og definitivt ikke, da en PC kan gjøre de samme bruksoppgavene like bra eller bedre til en lavere pris.

 

2 streker under svaret.

 

Støtter den. Men det må da sies at man må være "noe datakyndig" for å utnytte alle funksjonene i en PC. På Macen er det litt mer brukervennlig.

 

trenger ikke si mer enn: du kanke ha prøvd mac.. er ikke en fanboy kjøpte just min første mac idiot. du kanke sitte der og mene at fordi noen syntes windows ikke var så reabelt som mac osx er såkalte "fanboys" har brutk windows siden 3.11! du har rett og slett ikke aning om hva du snakker om:) sier at plastic pantastic går fort i stykker! og det er fakta, hp er en av merkene som er mye klage på, asus er blitt bedre på spill maskiner, acer begynner veldig bra og komme med fler pcer med stål/allum! dette er bra for da har apple sine mac en utfordrer i kvalitets messig:) visst ikke du ble like fornøyd er ikke det mitt problem, alle har foskjellige meninger, neste gang jeg ser en som velger AP isteden for FRP skal jeg kalle "omg fanboy" ? uff.. jaja mac ble det og det holder jeg meg til før windows klarer å komme med noe som faktisk kan konkurere! windows= best til hardcore spilling. thats it:) jeg erke hardcore spiller, er en grunn til at jeg just selgte min stasjonære, det var rett og slett bare tull og ha en slik data for mitt bruk. og denne Mac'en holdt veldig bra for meg. er rett og slett overasket... har verdt ganske skeptisk i og med at den harwaren som er i mac ikke er så mye man kan få i en windows bærbar på markede idag har. men gjorde det riktige valget her.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Mitt syn på Apple sin Macbook Pro:

 

+ Lekkert design (Dog litt sterilt)

+ Robust

+ En elegant og grei laptop med smarte løsninger

+ Godt batteri

+ De har gjort mange ting som jeg ikke forstår hvorfor andre ikke gjør

 

- Glossy skjerm er standard

- Ufattelig dyr

- Lite hardware for pengene

- OSX er det største møkket jeg har vært borti (Annen versjon: Windows følger ikke med)

- En verden av DRM og "storebror ser deg"

- Elendig service og dyre oppgraderinger

- Du føler deg som en av de sauene på MacWorld

- Steve Jobs lyver til deg

Lenke til kommentar

Mitt syn på Apple sin Macbook Pro:

 

+ Lekkert design (Dog litt sterilt)

+ Robust

+ En elegant og grei laptop med smarte løsninger

+ Godt batteri

+ De har gjort mange ting som jeg ikke forstår hvorfor andre ikke gjør

 

- Glossy skjerm er standard

- Ufattelig dyr

- Lite hardware for pengene

- OSX er det største møkket jeg har vært borti (Annen versjon: Windows følger ikke med)

- En verden av DRM og "storebror ser deg"

- Elendig service og dyre oppgraderinger

- Du føler deg som en av de sauene på MacWorld

- Steve Jobs lyver til deg

 

mye sant og mye usant her:) Steve jobs kan kanskje lyve:P men har god kvalitet. elendig service? since when? Glossy skjerm kan ha både ulemper og pluss! dyr ja.. men du får hva du betaler for. OSX er møkk:/? da har du ikke prøvd det lenge nokk, og visst man absolutt ikke liker det så er det bare å bootcampe eller selge dataen og absolutt ha en windows pc erke værre. i 13" macbook pro er det ikke mange som kan konkurere med hw i den.. kan være noen men det må være http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598550 den har bedre hw.. men det er hp:P veldig mye bad der! men selvfølgelig vill man ha windows tar man den i 13".. :)

 

Mitt syn på Apple sin Macbook Pro:

 

+ Lekkert design (Dog litt sterilt)

+ Robust

+ En elegant og grei laptop med smarte løsninger

+ Godt batteri

+ De har gjort mange ting som jeg ikke forstår hvorfor andre ikke gjør

 

- Glossy skjerm er standard

- Ufattelig dyr

- Lite hardware for pengene

- OSX er det største møkket jeg har vært borti (Annen versjon: Windows følger ikke med)

- En verden av DRM og "storebror ser deg"

- Elendig service og dyre oppgraderinger

- Du føler deg som en av de sauene på MacWorld

- Steve Jobs lyver til deg

 

mye sant og mye usant her:) Steve jobs kan kanskje lyve:P men har god kvalitet. elendig service? since when? Glossy skjerm kan ha både ulemper og pluss! dyr ja.. men du får hva du betaler for. OSX er møkk:/? da har du ikke prøvd det lenge nokk, og visst man absolutt ikke liker det så er det bare å bootcampe eller selge dataen og absolutt ha en windows pc erke værre. i 13" macbook pro er det ikke mange som kan konkurere med hw i den.. kan være noen men det må være http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598550 den har bedre hw.. men det er hp:P veldig mye bad der! men selvfølgelig vill man ha windows tar man den i 13".. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...