Gå til innhold

Mad Men - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Mad Men er en amerikansk dramaserie som omhandler reklamemannen Don Draper og hans karriere i firmaet Sterling Cooper, som holder til i New York. Serien skildrer Drapers liv både i jobb og privat og har høstet enorme mengder med skryt for sin presise tolkning av det amerikanske samfunnet på 60-tallet.

 

Mad Men har siden det kom på luften i 2007 vunnet en rekke priser, og kan blant annet skilte med så mye som 13 Emmyer og 4 Golden Globes.

 

mad_men_draper.jpg

 

«This place has more failed artists and intellectuals than the Third Reich.»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig en tråd for denne serien! :D For øyeblikket er dette favorittserien min, og hele sesong fire har så langt vært så utrolig god. Don Draper begynner å bli en av mine yndlingskarakterer ever. Han har så mange forskjellige sider og flere lag. Er godt med noen komplekse karakterer når så mange TV-serier har så en-dimensjonale karakterer. Så er det jo også så mange bi-karakterer i serien som også holder veldig høyt nivå.

 

Jeg føler også at serien virkelig har fanget 60-tallet. Er en herlig stemning gjennom det hele. Alt virker så gjennomført.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tOQfBdCT-AI

 

Denne traileren bør få alle hekta på serien! Dog må det nevnes at det tar noen episoder før den sluker deg. Jeg var veldig usikker etter de tre første episodene, men etter den femte var jeg hekta. Serien har bare blitt bedre og bedre derfra. :)

 

 

Edit: Må også nevne at selv om dette er en drama serie så er den fantastisk morsom til tider. Veldig god humor, ekstremt bra skrevet! :love:

Endret av Autzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne serien er fantastisk. Den er ganske enkelt utrolig velskrevet og jeg synes det er ufattelig hvor mye arbeid de har lagt ned for at den skal bli så autentisk som mulig. Så får vi håpe produsentene og AMC ikke lar seg påvirke av klager fra diverse organisasjoner.

 

Skuespillerne gjør en fantastisk jobb. Jon Hamm må trekkes spesielt frem i denne sammenhengen; det han har gjort med sin karakter fortjener all heder og ære. En av de beste karakterene jeg har sett. Det jeg har blitt mest skuffet over så langt er at Sal forsvant. Likte den karakteren og Bryan gjorde en kjempe jobb med karakteren.

 

Etter å ha kommet et stykke inn i fjerde sesong er jeg egentlig positivt overasket over at kvaliteten holder like høy kvalitet som tidligere og at de viktigste karakterene fortsatt er med. Selv om Don spiller en viktig rolle håper jeg ikke de nedprioriterer de andre.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

For dere som følger med på USA-sendetid. Setter det i spoiler siden det virker som det er en del som jobber seg gjennom tidligere sesonger.

 

 

Knall bra episode som vanlig, men det var spesielt slutten som ga meg det største smilet. Jeg elsker hvordan karakteren Don Draper aldri blir "komplett" med det han har. Etter en tung skilsmisse, stor stress pga identiteten hans, og egentlig bare mye negativt i livet hans; så har han koselig øyeblikk på kontoret med kjæresten som endelig er noe positivt i livet hans. Likevel - helt på slutten - så ser du han eyefucker den nye vakre sekretæren rett etter at kjæresten forlot kontoret. :D Dette her oppsummerer Don mye for meg. Er noe utrolig egoistisk og kynisk som lever i han, selv om det finnes mye godt i han også. Herlig med karakterer som ikke er sort/hvitt, ondt eller godt!

 

Lenke til kommentar

Tapt seg nei. Snarere tvert imot unge mann. Jeg følger et muslimsk prinsipp i mine hyller og som den hellige koranen kan ingen tv-serie settes høyere enn The Wire (lager du en karikatur av Stringer Bell setter jeg fyr på garasjen din). Etter den første sesongen lå Mad Men som en artig kuriositet midt i Ikeahylla, men jo mer tid herrene og frøkenene i Sterling/Cooper får på å utfolde seg på min lekre Samsungskjerm, jo høyere blir plasseringen. Etter å ha akkurat fullført sesong 3, (som må ha levert noen av seriens beste episoder på slutten der), har jeg ikke noe annet valg å finne frem krakken og putte Mad Men nest øverst.

 

Godt jobbet Matthew Weiner.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mad Men er så fantastisk om dagen! Hvor mange episoder er det forresten i denne sesongen? Sist episode var vel nr. 12, men håper ikke det var den siste. Selv om den helt klart var spennende nok for å være en sesongavslutning. Jeg likte spesielt det at Don hadde betalt Petes andel. Sier mye om hvordan Don endelig har "akseptert" Pete som en ressurs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...