Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke dynamite høytalerne å kjøpe hvis du er ute etter god kvalitet, men en PA forsterker eller en stor stereo-forsterker burde passe godt til dem.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24466277

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23884373

Det er jeg fullt klar over, men til mitt bruk og budsjett tror jeg de vil være bra.

Har også tenkt på Dynavoice M-65 som jeg har lest mye bra om, da kan jeg jo evt. kjøpe en sub etterhvert for å få litt mer trøkk.

Lenke til kommentar

Komplett har tilbud på Jamo C607

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435255

post-89820-1285517367,3401_thumb.jpg

 

Jeg vil skamløst komme med påstanden at dette er de klart beste allrounderne under 10 000kr.

 

5 000kr er nærmest tyveri for lyd i denne klassen.

 

Ikke bare er mellomtonen helt perfelt, som nærmest var et varemerke for jamo for noen år siden. Men den er så rask og leken i bassen at selv den strammeste tromme kommer til live.

 

Men tro ikke at dette er noen svake høytalere, de klarer seg helt fint uten noen subwoofer i mer eller mindre alle typer musikk, og jeg vil påstå at de klarer seg helt fint i film om ikke rommet er alt for stort.

 

Jeg har en mindre utgave av disse, og har ingen problemer med å få betongen i bevegelse, desverre så lider mine litt av et godt delefilter som fører til at de går unaturlig dypt (37hz), men alle lyder under 35hz er mer eller mindre borte.

 

Men til gjengjeld ved 37hz produserer de nok trykk til at man kan kjenne de indre organene vibrere mot hverandre. 607 har samme trykket ned til 37hz, men de ruller av mye senere, og får med seg selv de dypeste tonene.

 

Diskanten er veldig detaljert og artikulert, men den kan fort bli slitsom med skarpere forsterkere som nad, cambridge og eldre sony. Derimot med mer bassete forsterkere som Yamaha, Denon, Onkyo, nyere Sony og sånt, så er de helt vidunderlige.

 

Hadde jeg bare hatt penger :cry:

Lenke til kommentar

Helt vekk fra tema, så har jeg ett annet spørsmål..

 

Finnes det en måte å splitte en høyttalerkabel i to, sende signalet trådløst til en mottaker for at det så skal fungere videre?

 

Det gjelder primært en garasje hvor jeg skal sende signalet fra en bryter til portåpneren da den bruker høyttalerkaber for input.

 

Btw, så kjører jeg komplett oppsett med Jamo selv! :D

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg rett, så vil du sende et signal trådløst?

 

Det riktige uttrykket er uterminert leder.

Høytalerkabel impliserer at det skal gå effekt gjennom, som en strømkabel, og det er generelt en dårlig ide å sende strøm trådløst (lyn har en tendens til å være.... vel.. farlige).

 

Men om det kun er snakk om et signal så burde det ikke være så vanskelig, selv om jeg ikke kommer på noen i farta. Men en slik løsning vil trenge strøm i begge ender, en stikkontakt eller lignende, så det er fort like greit å bare trekke kabel.

Lenke til kommentar

Supert med en slik tråd :)

 

Jeg kjører Dali Concept 2 og Denon AVR-1908 på rommet og i stua står det et par Dynavoice Magic F-6 sammen med to par S-4 og en C-4 koblet i en Onkyo TX-SR608B. Alt fungerer kjempefint i forhold til prisen, men skulle gjerne hatt en sub på rommet. Blir vel en XTZ 99 på enten 10 eller 12 tommer, men funderer også på å kjøpe enten Dali 8008, Concept 8 eller noe lignende brukt. Får sjå.

Lenke til kommentar

Har du noen bilder ?

 

Tror Dali Concept 8 er veldig gode høyttalere. Har Concept 6 selv, og er strålende fornøyd med de.

 

 

Edit: Så de hadde stående et anlegg på elkjøp som heter Abrahamsen, siden det er elkjøp er jeg skeptisk til kvalitet og effekt. Det så veldig eksklusivt ut, men man vet jo aldri.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Har du noen bilder ?

 

Tror Dali Concept 8 er veldig gode høyttalere. Har Concept 6 selv, og er strålende fornøyd med de.

 

 

Edit: Så de hadde stående et anlegg på elkjøp som heter Abrahamsen, siden det er elkjøp er jeg skeptisk til kvalitet og effekt. Det så veldig eksklusivt ut, men man vet jo aldri.

 

Abrahamsen leverer knallgode produkter =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...