Flimzes Skrevet 25. april 2011 Rapporter Del Skrevet 25. april 2011 http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/loskomponent/receiver-forsterker/A9155BL/onkyo-2-0-forsterker Er eneste jeg finner i norge som virker brukbar under 2000kr. NAD hadde jeg ikke brukt på noe jeg ønsket god lyd fra. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. april 2011 Rapporter Del Skrevet 25. april 2011 Jeg hadde nok kjøpt brukt siden du skal ha spandere på så fine høytalere så lite forsterkeri, nå veit jeg ikke hva som er god mætch på B&W men f.x du får tak i mye krefter til en langt billigere pris enn hvis du skal kjøpe nytt. denne? Avtorget har jeg kun hatt posetiv erfaring med. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2011 Rapporter Del Skrevet 25. april 2011 Jeg ville ikke kjøpt en surroundreceiver. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. april 2011 Rapporter Del Skrevet 25. april 2011 Du finner ikke noe nytt stereoutstyr under 2000kr som kan hamle opp med den. Neppe under 3000 heller. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 25. april 2011 Rapporter Del Skrevet 25. april 2011 Hamle opp med hvilken da? Onkyo'en kan vel forsåvidt være grei, eller? Skal som sagt kun bruke høyttalerne med digitale lydkilder om det har noe å si. Jeg trenger heller ingen fancy funksjonalitet (kun AUX inn, volum og enkle tonekontrollere egentlig), så det det står på er vel mest at forsterkeren kan drive høyttalerne. Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 God dag Stereokafeen La meg introdusere dere til ett nytt level med nytelse innen musikk. Mange av dere har sikkert lagt merke til denne utviklingen allerede, men jeg ønsker å konvertere så mange jeg kan. Vinyl. Ikke 24/96, men vinylrip'er av senere utgitte CD'er/remastere. CD er ett brilliant medium, men så mange mastrer helt feil. Komprimering, loudness, dynamic range...slikt er helvete for den sanne musikkelskeren. Godt eksempel er Genesis, Vinylen er fantastisk. Første CD var en enkel overføring, høres svak og tam ut. Andre var 1994 Definitive Remasterene, her hadde instrumenter blitt stokka om, masse komprimering. Tredje er 2007 remasterene, her mangler det bass og "kos" - på Phil Collins platene har de gjort stemmen hans enda mer nasal. Eksempel to er ZZ Top, alle albumene på CD opp til Deguello er miksa om slik at de høres ut som 80-tallets ZZ Top. Vinylen er dyp med null synth og masse blues. Vinylrips gjøres av ganske flinke folk, de vasker platene og bruker rådyre rigger. Importerer i 192/32, manuell click repair og så dither ned til Redbook 44/16. Til slutt ender en opp med en perfekt samling Flac filer, bedre enn du kunne tenke deg. Mange driver med dette og det er helt gratis, jeg kan ikke linke. Men å Google Vinyl Done Right burde sette deg igang. Stresser at jeg eide musikken jeg erstattet Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 Hvorfor vinylrip? Hvorfor ikke bare vinyl? Men jeg er enig med deg i det du sier. Ett annet eksempel er på albumet til Pet Shop Boys - Please på låten som heter Suburbia er det en massiv bass, denne er ikke tilstede på cd utgaven Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Elsker Vinyl, men jeg liker å ha alt liggende tiljengelig i Apple Lossless/iTunes. Optisk kabel til anlegget. Herlig. Har masse vinyl, men det er kjørt opp på hytta nå. Blir noe jeg koser meg med når jeg er der : EDIT: Vinylripene er gjort med rådyre rigger, aksman skal vist ha utstyr til 30k+ Pluss at clicks er fjerna og de er ditheret med skikkelig programvare. Dette er proffer. Endret 26. april 2011 av Bender Rodriguez Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 Det er ingen hemmelighet at mye av grunnen til at mange mener vinyl låter bedre enn CD er nettopp masteringen. Industriens mål er å tjene penger og ikke nødvendigvis å levere gode produkter. De aller fleste av industriens kunder hører på musikk på stusselig utstyr i relativt støyende omgivelser (mp3 generasjonen) hvor høy lyd er synonymt med god lyd. Jeg skal ikke nevne hva jeg synes om "loadnesswars" og denslags, men trøster med en og annen velprodusert skive som gjerne dukker opp i de mer upopulære sjangrene. Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 Eneste artisten jeg ikke har erstattet er Chris Rea, hans CD utgivelser er skikkelige saker. Stresser at dette å laste ned Vinylriper er enkelt. Du får vanlige filer etc... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 Som tidligere omtalt i tråden, om du vil høre en cd med god mastering så er Mike Oldfield - Tubular Bells II virkelig noe å se på. Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 Har hørt Dire Straits - Brothers in Arms var veldig bra mastret - Ble brukt mye som referansedisk på 80 tallet. Holder den fortsatt mål? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 Hifiklubben her i området bruker den fortsatt som referanse i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. april 2011 Rapporter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Brothers in Arms er litt for "strømlinjeformet" for min del, men den er vel kjørt frem som et slags et eksempel på godt masteret populærmusikk. Dire Straits var lenge sterkt knytta til Phillips, "Love over Gold" plata var vel CD'ens egentlige fødsel. Andre anbefalte er Eva Cassidy - Live at the Blues Alley, (billig opptaks utstyr benyttet, men kjempeproduksjon) Melody Gardot - Me and my only thrill (Dynamikk er gjenfødt) Friends of Charlotta - Live in Studio (et prosjekt med knall lyd, men "kjedelig" musikk). Ellers anbefales, som alltid, XRCD. (vanlig CD, men med ekstra krav til det som skjer etter at mastertape er ferdig). Endret 26. april 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2011 Dark side of the Moon er rå på vinyl! Ikke riktig sted å ta dette på, men hvis noen er hypp på å bytte noen vinyl-plater: The Band - The Last Waltz 10cc - Bloody Tourists Genesis - The Lamb lies down on Broadway Bob Dylan - Saved Saga - In Transit Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 27. april 2011 Rapporter Del Skrevet 27. april 2011 Dark side of the Moon er rå på vinyl! Ikke riktig sted å ta dette på, men hvis noen er hypp på å bytte noen vinyl-plater: The Band - The Last Waltz 10cc - Bloody Tourists Genesis - The Lamb lies down on Broadway Bob Dylan - Saved Saga - In Transit Definer bytte Litt hypp på Lamb, har ikke funnet den noensteds. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 27. april 2011 Rapporter Del Skrevet 27. april 2011 Hvor er det du får fatt på vinylripp? Hadde vært kult å høre en skikkelig vinylrip kontra en vanlig CDrip. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Definer bytte Litt hypp på Lamb, har ikke funnet den noensteds. Jeg gir deg en LP, du gir meg en. Er det ikke det som er et bytte da? Tar uansett det over PM. Endret 27. april 2011 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. april 2011 Rapporter Del Skrevet 28. april 2011 En kompis har en NAD 3155 liggende. Så at den hadde nogen lunde samme spec som min NAD 326BEE. Hvilken av de er "best" om man tenker at begge var i perfekt stand? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2011 Må bare få ut min frustrasjon. For noen uker siden fant jeg en RC-64 brukt til 6000. Jeg slo til og kjøpte den. Nå har den ligget i postsentralen i Tromsø i 5 dager, og jeg blir snart gal. Håper inderlig at den kommer seg hit i morgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå