Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

 

Reveiw fra engadget

om noen skulle være interessert i annet enn mulige leveringstidspunkter....

 

Litt skummelt at det er flere omtaler som sier at batteritiden er relativt dårlig?

Enig i det. Jeg har ikke noe problemer med å lade hver dag, det må jeg uansett gjøre med Heroen min, men om jeg ikke kan bruke telefonen mer eller mindre aktivt fra jeg tar den ut av laderen klokka ni på morgenen til 9 på kveleden uten å være innom en ladestasjon blir jo ordet "mobil" litt motsigende.

 

Jeg følger lite med på batterifronten, men har noen andre HTC-modeller batterier med større kapasitet tilgjengelig? Og egentlig mer interessant: Er det sannsynlig at batterier med større kapasitet vil bli tilgjengelig til HDH?

 

Evo 4G er mer eller mindre samme konstruksjon, og den har 1500 mAh.

 

EVO 4G bruker QSD8650 brikkesettet (1.gen med 65nm ) og kan således ikke sammenliknes med Desire HD som benytter MSM8255 (2.gen med 45nm)

 

Nei, men iom. at telefonene er mer eller mindre identiske i størrelsen, så skulle man jo tro at de da hadde hatt plass til et like stort batteri. Men de har nok bare valgt å spare inn ved å bruke et batteri med mindre kapasitet.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Desire så ser man en tendens typisk fra HTC; Bakdekslene på Desire HD er latterlig skrøpelige. Og i tillegg, når batterilevetiden er så latterlig som det de påstår den er, så vurderer jeg rett og slett å stå over denne jeg. Virker som nok en HTC-kast-ut-fortest-mulig-produkt..

 

Skeptisk i allefall :)

Lenke til kommentar

Fra Desire så ser man en tendens typisk fra HTC; Bakdekslene på Desire HD er latterlig skrøpelige. Og i tillegg, når batterilevetiden er så latterlig som det de påstår den er, så vurderer jeg rett og slett å stå over denne jeg. Virker som nok en HTC-kast-ut-fortest-mulig-produkt..

 

Skeptisk i allefall :)

 

 

på xda forumet så er det en som er veldig positiv angående batteriet og det kan også hende at en del av de som skriver negative ting on batteriet ikke har ladet telefonen før bruk. Batteri nivået er på rundt 40-50% når du får telefonen.

Lenke til kommentar

http://www.amobil.no/artikler/vi_nedjusterer_iphone_4/79118

 

haha og iPhone fans sier at DHD har feil og aldri burde ha fått terningkast 6...HTC retter ihvertfall sine etter noen få dager til motsetningen av Apple.

 

Vær så snill, ikke start ENDA en iPhone vs android-samtale.. Vær så snill!!!! Jada, android er best i hele verden, og iPhone er det dårligste som noen gang har blitt laget. Ferdig med den saken, og ontopic!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men iom. at telefonene er mer eller mindre identiske i størrelsen, så skulle man jo tro at de da hadde hatt plass til et like stort batteri. Men de har nok bare valgt å spare inn ved å bruke et batteri med mindre kapasitet.

 

Ikke nødvendighvis moen direkte sammenheng mellom utvendig størrelse og innvendig plass. Noen som er flinkere googlere enn meg, og klarer å finne dimmensjoner på HTC EVO 4G/Hero/TP2/Incredible-batteriene og DHD-batteriet? Så er det jo også ett stort marked for batterier av varierende kvalitet og større kapasitet - i alle fall på klistremerket. Det kan jo øke levetiden en del.

 

Men til de som avbestiller telefonen i dag for å bestille den fra utlandet, dere risikerer jo å få telefonen lenge etter at den er lansert her? Om det tar en uke, som er raskt om du ikke legger en del i ekspress-shipping, samt den tiden det tar å få pakken gjennom tollen (som legger på 25% på vareverdi + frakt, samt ett intollingsgebyr på ~100), risikerer dere jo å sitte å vente på telefonen en hel uke etter att den er levert ut til de som beholdt ordren sin. Samtidig er det mange leverandører som ikke sender ut av EU, eller i det hele tatt ut av landet.

 

Jeg hadde i allefall beholdt ordren hos NC/Chess frem til jeg fikk telefonen fra utlandet, så kunne du jo se hva som kom først og sende tilbake den andre på retur/angrerett eller selge til en som ikke rakk å forhåndsbestille fra første batch.

 

Abonnement får du som allerede nevnt ikke før du har addresse og konto/kort i landet, så du må betale fullpris (norsk pluss mums). Er det en særiøs butikk trekker de fra biritsk mva fra prisen da den skal eksporteres. Husk at du må sende telefonen tilbake til butikken hvis du vil benytte deg av garantiordninger. Høres ut som en dyr måte å utsette leveringstiden på?

 

Det jeg var mest skeptisk til i Engadget-reviewet var den opphøyde kanten på siden, selv min N97 i sin middelmodige plastikkfinish gjør mindre ut av skjermrammen sin. Ustabiliteten til htcsense.com var også litt nedslående da jeg altså går for en DZ selv, liker ikke att en såpass 'viktig' funksjon som telefonlås/fjernsletting/tracking funker "av og til".

Lenke til kommentar

dette er en generel diskusjon. start en ny tråd visst dere ikke liker emnet.

 

generelt er alt rundt telefonen. til og med om jeg tror at denne kommer om 19,83827 uker

kjære deg, det er jo helt meningsløst å dvele om lovnader etter telefon samtaler med diverse nettmutikker osv. Enig med han som postet lenger opp her, det kommer for mye svada og vissvass som har null og niks ang denne telefonen. Alle som er litt oppadgående har fått med seg at det er 3 nov som er den reelle dato for denne telefonen og da er det tull å poste slikt tull som det florerer av i denne tråden. Telefonen som det medie den er drukner jo fullstendig i denne tråden.

Lenke til kommentar

Fra Desire så ser man en tendens typisk fra HTC; Bakdekslene på Desire HD er latterlig skrøpelige. Og i tillegg, når batterilevetiden er så latterlig som det de påstår den er, så vurderer jeg rett og slett å stå over denne jeg. Virker som nok en HTC-kast-ut-fortest-mulig-produkt..

 

Skeptisk i allefall :)

 

 

Nok en gang kommer du med påstander om Desire som jeg ikke kjenner meg igjen i og som jeg aldri har sett noen andre klage på. Jeg har eid HTC diamond, Hero (2 stk), HD2 og Desire. Ingen av disse hadde noe som kunne minne om skrøpelige bakdeksler. Bakdekslene er topp. De har en lite glatt overflate som gjør dem gode å holde i.

 

Batterikapasiteten vet vi ingen ting om. Det eneste vi vet er at med alle batterisluser på vid vegg så bruker den mye strøm. Det gjør alle telefoner. Det finnes ingen wifimottakere eller gps'er som ikke bruker strøm. Slå av det du ikke bruker så er det ingen problem.

 

Videre savner jeg fortsatt linker til alle problemer og feil som du påstod at Desire hadde vært plaget med. LEGG FREM DOKUMENTASJON.

 

Forøvrig vil jeg råde deg til å ikke kjøpe DHD. Det er ikke en telefon for deg. Sats på iPhone du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål: Ved root, vil det være mulig å skifte ut ikonene HTC/Google har, med andre som jeg har? Er ikke helt fornøyd med "look'n" på ikonene.

 

Man kan selv endre utseende på ikonene med programmer som f.eks BetterCut, FolderOraganizer eller Desktop Visualizer. Trenger ikke root. Dette gjelder ikoner som plasseres på homescreen.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål: Ved root, vil det være mulig å skifte ut ikonene HTC/Google har, med andre som jeg har? Er ikke helt fornøyd med "look'n" på ikonene.

 

Man kan selv endre utseende på ikonene med programmer som f.eks BetterCut, FolderOraganizer eller Desktop Visualizer. Trenger ikke root. Dette gjelder ikoner som plasseres på homescreen.

Ja, det vet jeg. Gjorde det på min Desire. Men jeg tenkte på ikonene som ligger inne på programmenyen.

 

Jeg ser også nå at mpx har endret ubekreftet dato til 15/11.

Lenke til kommentar

Sirkus Bjarne toger videre her ja...

 

Bare en kommentar til en mobil jeg ikke har brukt ennå, de aller fleste smarttelefoner kan man glætt kjøre tom for batteri på noen få timer hvis man går inn for det. Bare fyr opp alt av mobilnett støtte, wifi, bluetooth, GPS, surf på tunge flash baserte sider samtidig som kjører musikk på bånn spiker.

 

Hvem har bruk å se på film mens bruker GPS på bærtur i den store verden, ha på GPS n når man sitter på bussen og hører på musikk ? Har vært borti alt fra Nokia Symbian brukere som ikke engang klarer å stenge applikasjoner som tikker og går i bakgrunnen til Windowsbaserte mobiler med samme problem. Lese bruksanvisninger er sterkt undervurdert.

Lenke til kommentar

Sirkus Bjarne toger videre her ja...

 

Bare en kommentar til en mobil jeg ikke har brukt ennå, de aller fleste smarttelefoner kan man glætt kjøre tom for batteri på noen få timer hvis man går inn for det. Bare fyr opp alt av mobilnett støtte, wifi, bluetooth, GPS, surf på tunge flash baserte sider samtidig som kjører musikk på bånn spiker.

 

Hvem har bruk å se på film mens bruker GPS på bærtur i den store verden, ha på GPS n når man sitter på bussen og hører på musikk ? Har vært borti alt fra Nokia Symbian brukere som ikke engang klarer å stenge applikasjoner som tikker og går i bakgrunnen til Windowsbaserte mobiler med samme problem. Lese bruksanvisninger er sterkt undervurdert.

Jeg har ved flere anledninger brukt GPS og MP3-spilleren på telefonen samtidig, ved kjøring av bil.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Sirkus Bjarne toger videre her ja...

 

Bare en kommentar til en mobil jeg ikke har brukt ennå, de aller fleste smarttelefoner kan man glætt kjøre tom for batteri på noen få timer hvis man går inn for det. Bare fyr opp alt av mobilnett støtte, wifi, bluetooth, GPS, surf på tunge flash baserte sider samtidig som kjører musikk på bånn spiker.

 

Hvem har bruk å se på film mens bruker GPS på bærtur i den store verden, ha på GPS n når man sitter på bussen og hører på musikk ? Har vært borti alt fra Nokia Symbian brukere som ikke engang klarer å stenge applikasjoner som tikker og går i bakgrunnen til Windowsbaserte mobiler med samme problem. Lese bruksanvisninger er sterkt undervurdert.

Jeg har ved flere anledninger brukt GPS og MP3-spilleren på telefonen samtidig, ved kjøring av bil.

 

Ja det går fint det. Men det tar en del strøm.

Lenke til kommentar

Sirkus Bjarne toger videre her ja...

 

Bare en kommentar til en mobil jeg ikke har brukt ennå, de aller fleste smarttelefoner kan man glætt kjøre tom for batteri på noen få timer hvis man går inn for det. Bare fyr opp alt av mobilnett støtte, wifi, bluetooth, GPS, surf på tunge flash baserte sider samtidig som kjører musikk på bånn spiker.

 

Hvem har bruk å se på film mens bruker GPS på bærtur i den store verden, ha på GPS n når man sitter på bussen og hører på musikk ? Har vært borti alt fra Nokia Symbian brukere som ikke engang klarer å stenge applikasjoner som tikker og går i bakgrunnen til Windowsbaserte mobiler med samme problem. Lese bruksanvisninger er sterkt undervurdert.

 

God dag mann økseskaft..? Du tror ikke folka hos f.eks Engadget legger en viss erfaring til grunn før de kaller batteriet for dårlig? Når det er sagt vil jeg se litt flere tester før jeg bestemmer meg men å avskrive meldinger om dårlig batteri bare fordi man ønsker seg en telefon selv blir litt dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...