Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Fikk telefonen min i dag, å må si jeg er kjempe fornøyd med den. Telefonen er ekstremt brukervennlig. Har prøvd både Iphone 4 og Windows mobile os, og må si android slår dem begge med glans. Kameraet "lugger" litt ved hd filming, men det skal mye til at et mobilkamera fungerer "fluently". Overall er jeg kjempe fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lugger kameraet så må du oppdatere systemet. Dette kan gjøres ved å gå "Om telefonen" i innstillingene. For å unngå lugging/legg i systemet kan du slå på utviklermodus i innstillingene.

 

Har gjort dette, men kan hende jeg overdriver når jeg sier lugging, men som sagt det er et mobil kamera, det er jo ikke som et vanelig hd kamera uansett.

Lenke til kommentar

Er det ikke noen som kan hjelpe meg med dette problemet, trenger feedback, eventuelt screenshots. Vær så snill folkens.

 

Bruker Norsk språk på DHD og når jeg er inne i "alle applikasjoner" skjermen og scroller nedover så merker jeg at enkelte applikasjoner ender med svart bokstav. For eksempel "quickoffice" der "e" er svart og ikke hvit. "Samtalelogg" der siste "g" er svart. "Videokamera" der siste "a" er svart. Samt et par andre apps. Det samme er viss jeg går inn i innstillinger deretter til strømsparing og scroller nedover så er det enkelte bokstaver som er svarte og ikke hvite. Noen av dere som har lagt merke til det, gjelder spesielt lange programnavn ?

 

Mener du her "fadinga" av for lange programnavn kanskje...? (sitat raymonderi.no)

Endret av deepstar
Lenke til kommentar

Jeg har lett nettet rundt for å finne en norsk versjon av swype til min desire hd, og endelig har jeg funnet en fungerende versjon! Er begynt å bli ganske lei av det medfølgende tastaturet til telefonen, og her har du en link:

 

http://rapidshare.com/files/437268898/Swype_2.6_NORDIC_WVGA.apk

 

Jeg er helt forelsket i swype nå, anbefaler å laste ned "sms to swype" for å gjøre ordforrådet til swype litt større, samt se på alle tutourialsene på swype sine hjemmesider for å lære alle triksene!

Lenke til kommentar

Da ble det HTC Desire HD til jul. To spm.

 

Hvordan sletter jeg kontakter? og hvorfor lagger live bakgruner veeeeldig mye? Har så vidt lastet ned noe:(

 

Live Walllpaper skal ikke legge. Mulig Init-buggen er i gang. Skru på USB-Debugging i innstillingene.

 

Skal prøves! Men altså jeg har syncet mobilen med facebook så jeg har fått masse random kontakter (feks en russebuss) hvordan kan jeg fjerne noen av disse kontaktene? Virker umulig..

Lenke til kommentar

Da ble det HTC Desire HD til jul. To spm.

 

Hvordan sletter jeg kontakter? og hvorfor lagger live bakgruner veeeeldig mye? Har så vidt lastet ned noe:(

 

Live Walllpaper skal ikke legge. Mulig Init-buggen er i gang. Skru på USB-Debugging i innstillingene.

 

Skal prøves! Men altså jeg har syncet mobilen med facebook så jeg har fått masse random kontakter (feks en russebuss) hvordan kan jeg fjerne noen av disse kontaktene? Virker umulig..

 

Programmer -> Kontakter -> MENU -> Vis

 

Her kan du velge hva som skal vises i adresseboken. F.eks. Google Kontakter (her kan du spesifisere hvilke grupper om ønskelig) og Facebook.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei:)

 

Har et par spørsmål.

 

1. Finnes det et like funksjonelt og enkelt program som "Chrome to phone", bare omvendt? Altså "Phone to Chrome". Finner ikke på Marked.

 

2. Vet dere om noen dockin-stasjoner? Gjerne orginale.

 

3. Hvor kan man få tak i lengre, orginale ladekabler? Eventuelt ikke-orginale visst det ikke har noe å si.

 

Takk :)

 

 

Takk for svar!

 

Har bestilt meg en slik:

fra

http://www.superetrader.co.uk/desktop-sync-cradle-dock-for-htc-desire-hd-p-12984.html

 

Tror den funker fint :)

Lenke til kommentar

Sammenlignet iPhone 4 med htc desire hd, kameraet suger på desire hd forhold til på iphone enda iPhone bare har 5 megapixel kamera, og skjermen på iPhone er jo bare helt sykt forhold til desire. Vurdere faktisk å sende tilbake min htc og kjøpe iPhone, noe som jeg aldri kunne ha tenkt meg å gjøre.

Lenke til kommentar

De mest kjente forskjellene på DHD og iPhone4 er jo faktisk at skjermen og kamera er bedre på iPhone. Det er vel hovedsaklig kamera som utmerker seg, skjermene er det vissnok ikke kjempestor forskjell på. (Med forbehold om noen faktafeil fra min side her!)

 

Antall piksler er ikke proporsjonalt med bildekvalitet, da ;)

 

Og hvorfor vurderte du å sende tilbake hvis du aldri kunne tenktt deg å gjøre det? :p

Lenke til kommentar

De mest kjente forskjellene på DHD og iPhone4 er jo faktisk at skjermen og kamera er bedre på iPhone. Det er vel hovedsaklig kamera som utmerker seg, skjermene er det vissnok ikke kjempestor forskjell på. (Med forbehold om noen faktafeil fra min side her!)

 

Antall piksler er ikke proporsjonalt med bildekvalitet, da ;)

 

Og hvorfor vurderte du å sende tilbake hvis du aldri kunne tenktt deg å gjøre det? :p

 

Hvorfor jeg aldri kunne ha tenkt meg å ha iPhone? etter å sammenlignet den med htc desire hd, fikk jeg faktisk lyst.

Endret av tnex
Lenke til kommentar

Har fått en ny oppdatering til telefonen min. Noen som vet hva denne inneholder?

 

Ytelsesforbedringer for både kamera og system, pluss andre små endringer.

Samt at du frarøves muligheten til å roote telefonen (hvert fall foreløpig. Noen kloke hoder finner nok ut av det).

 

Noe av det som har gledet meg mest med DHD, er lyden på musikkavspilling (forutsatt optimale innstillinger). Jeg er godt vant; har hatt Cowon D2+ før, men nå vurderer jeg å kvitte meg med den, siden den lyden jeg får fra DHD, er minst like bra, i mine ører iallfall.

 

Bruker Koss PortaPro som hodetelefoner.

No offence mot utstyret ditt, men å bedømme om en lydkilde leverer god lyd eller ei bør ikke gjøres med et bass-sprutende åpent headset til 250,- Jeg kan veldig lite om slikt og er dårlig på å skille bra fra mindre bra, men alle som hevder å ha litt peiling dømmer Koss Porta Pro nord og ned hva lydkvalitet angår.

Lenke til kommentar

Har fått en ny oppdatering til telefonen min. Noen som vet hva denne inneholder?

 

Ytelsesforbedringer for både kamera og system, pluss andre små endringer.

Samt at du frarøves muligheten til å roote telefonen (hvert fall foreløpig. Noen kloke hoder finner nok ut av det).

 

Noe av det som har gledet meg mest med DHD, er lyden på musikkavspilling (forutsatt optimale innstillinger). Jeg er godt vant; har hatt Cowon D2+ før, men nå vurderer jeg å kvitte meg med den, siden den lyden jeg får fra DHD, er minst like bra, i mine ører iallfall.

 

Bruker Koss PortaPro som hodetelefoner.

No offence mot utstyret ditt, men å bedømme om en lydkilde leverer god lyd eller ei bør ikke gjøres med et bass-sprutende åpent headset til 250,- Jeg kan veldig lite om slikt og er dårlig på å skille bra fra mindre bra, men alle som hevder å ha litt peiling dømmer Koss Porta Pro nord og ned hva lydkvalitet angår.

 

I sin klasse og prisleie er disse hodetelefonene blant de beste på markedet. Dermed ikke sagt at det ikke finnes bedre hodetelefoner. Men de øreproppene som følger med, er det bare å kaste.

Lenke til kommentar

 

No offence mot utstyret ditt, men å bedømme om en lydkilde leverer god lyd eller ei bør ikke gjøres med et bass-sprutende åpent headset til 250,- Jeg kan veldig lite om slikt og er dårlig på å skille bra fra mindre bra, men alle som hevder å ha litt peiling dømmer Koss Porta Pro nord og ned hva lydkvalitet angår.

 

Audiofile vil selvfølgelig si at Koss PortaPro er søppel. Selv bruker jeg PortaPro, og jeg klager ikke på lyden. De avgir fin bass, og diskanten er god nok for meg. Jeg er ikke typen som hører særlig forskjell mellom PortaPro og et Bose-headset til 3000 kroner, og takk gud for det! Det sparer meg faktisk mange tusen kroner! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...