Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Har HTC Hero nå, er på utkikk etter ny mobil. Da lurer jeg på om det er noe som vet om det er lenge til det kommer en ny HTC-modell snart, eller om det ikke gjør noe å kjøpe denne nå, også kommer det ny modell om en mnd. som er bedre ? :)

 

GSMarena ser det ikke ut som det er annonsert noe enda hvertfall. Men det vil jo alltid være diverse rykter om nye toppmodeller og det vil alltid være noe enda bedre og nyere rundt hjørne. DHD er en forholdsvis ny telefon, så det er bare å hoppe på bølgen.

 

Gikk selv fra hero til DHD for 2 uker siden og er kjempefornøyd.

 

Edit: la til qoute

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde å innstalere cyanogen (elns) ROM, møkk! telefonen startet aldri, ventet i rundt 2 timer!

det kom opp et animert bilde som bare startet på nytt hele tiden :s men har veldig lyst på et annet ROM, noen som vet om et ROM som er bra og funker bra?

 

Bruker denne, litt kjedelig men lynrask og stabil. I tråden ligger det noen kule themes sånn at du kan gjøre den mindre kjedelig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nå denne, og den er vel grei nok. Den henger til tider, men det tror jeg alle smarttelefoner gjør. Jeg har ingen befatning med smarttelefoner tidligere.

 

Det jeg reagerer på, og som ikke har vært nevnt i noen anmeldelse så vidt jeg kan se, er den forferdelige lydkvaliteten på telefonen, dvs. når du ikke har øreplugger.

 

Den skraper og er helt jævlig. Det er ikke mulig å se Youtube-videoer på den, for du vil ha vondt i ørene når du prøver. Du kan ikke spille musikk og forvente at det skal høres akseptabelt ut. Alle mobiler som kan spille annet enn polyfoniske ringetoner ser ut til å slå denne ned i støvlene når det gjelder denne kvaliteten.

Lenke til kommentar

Jeg har nå denne, og den er vel grei nok. Den henger til tider, men det tror jeg alle smarttelefoner gjør. Jeg har ingen befatning med smarttelefoner tidligere.

 

Det jeg reagerer på, og som ikke har vært nevnt i noen anmeldelse så vidt jeg kan se, er den forferdelige lydkvaliteten på telefonen, dvs. når du ikke har øreplugger.

 

Den skraper og er helt jævlig. Det er ikke mulig å se Youtube-videoer på den, for du vil ha vondt i ørene når du prøver. Du kan ikke spille musikk og forvente at det skal høres akseptabelt ut. Alle mobiler som kan spille annet enn polyfoniske ringetoner ser ut til å slå denne ned i støvlene når det gjelder denne kvaliteten.

 

Enig i at lyden blir bedre med headset, men det er vel ganske vanlig uansett mobil(?). Min erfaring er i alle fall at lyden er bra. Har hørt mye på musikk uten headset, og sett på noen youtube-videoer også, uten problemer, og lyden er ikke dårlig på min :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte billaderen til HTC fra amentio for å lade opp mobilen i bilen, men det viste seg fort at den ikke passer... Det virker som at den er for tykk på enden. Flere som har samme erfaring?

 

Har forøvrig ladet både gps og andre telefoner før...

Etter hva du beskriver kan det høres ut som om du har kjøpt deg en mini-usb, istedet for micro-usb som HTC DHD bruker (som forøvrig også er den nye standaren).

mini-micro-usb-connector.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte billaderen til HTC fra amentio for å lade opp mobilen i bilen, men det viste seg fort at den ikke passer... Det virker som at den er for tykk på enden. Flere som har samme erfaring?

 

Har forøvrig ladet både gps og andre telefoner før...

Etter hva du beskriver kan det høres ut som om du har kjøpt deg en mini-usb, istedet for micro-usb som HTC DHD bruker (som forøvrig også er den nye standaren).

Sorry, litt upresis av meg der.. Laderen passer ikke i bilen! Virker litt som at pluggen butter før den kommer helt inn og får kontakt "forran".

Som nevnt har jeg ladet flere andre telefoner, gps og handsfree og alt dette har passet i uttaket i bilen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte billaderen til HTC fra amentio for å lade opp mobilen i bilen, men det viste seg fort at den ikke passer... Det virker som at den er for tykk på enden. Flere som har samme erfaring?

 

Har forøvrig ladet både gps og andre telefoner før...

Etter hva du beskriver kan det høres ut som om du har kjøpt deg en mini-usb, istedet for micro-usb som HTC DHD bruker (som forøvrig også er den nye standaren).

Sorry, litt upresis av meg der.. Laderen passer ikke i bilen! Virker litt som at pluggen butter før den kommer helt inn og får kontakt "forran".

Som nevnt har jeg ladet flere andre telefoner, gps og handsfree og alt dette har passet i uttaket i bilen.

 

Jeg kjøpte min fra Claes olson og den fungerer fint :D

Lenke til kommentar

Noen som vet om ett sted der jeg kan kjøpe silikon cover som ser bra ut? hadde vært greit med en side du har erfaring fra også :p

 

Jeg registrerte meg på ebay og kjøpte et par :)

+ et par andre. Rundt 10 kr. for et silikon cover, mot sånn 60 eller 80 kr, eller hva jeg så en nettbutikk tok i stad... :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned to kart på mobilen, og prøvde å følge anvisninga på htc.com for å bruke dem, men jeg finner de ikke noe sted :hmm:

Eller jo, jeg kan administrere kartene, men det eneste alternativet er å slette dem, og det er jo ikke akkurat vits i...

 

Noen som vet hvor de blir av? Vet de blir lagret på minnekortet, men hjelper lite når jeg ikke finner ut hva jeg skal gå inn på :p

 

Edit: Har forresten fortsatt problemer med internettet. I begynnelsen var det f.eks. sterkt signal uansett hvor i huset jeg var, mens nå må jeg være veldig nært routeren... Kan ikke helt skjønne at det skulle være routeren sin feil, for internettet på dataene fungerer alltid bra... Any ideas?

Endret av J92
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned to kart på mobilen, og prøvde å følge anvisninga på htc.com for å bruke dem, men jeg finner de ikke noe sted :hmm:

Eller jo, jeg kan administrere kartene, men det eneste alternativet er å slette dem, og det er jo ikke akkurat vits i...

 

Noen som vet hvor de blir av? Vet de blir lagret på minnekortet, men hjelper lite når jeg ikke finner ut hva jeg skal gå inn på :p

 

Edit: Har forresten fortsatt problemer med internettet. I begynnelsen var det f.eks. sterkt signal uansett hvor i huset jeg var, mens nå må jeg være veldig nært routeren... Kan ikke helt skjønne at det skulle være routeren sin feil, for internettet på dataene fungerer alltid bra... Any ideas?

 

Jeg har IKKE lenger problem med Internett. Som hos deg virket det veldig bra først, men så gikk det en uke der signalet var veldig dårlig. Så plutselig ble det bra igjen, som i begynnelsen. Aner ikke hva dette kommer av, men er fornøyd med hvordan den tar inn signalene nå.

 

Jan

Lenke til kommentar

Jeg har nå denne, og den er vel grei nok. Den henger til tider, men det tror jeg alle smarttelefoner gjør. Jeg har ingen befatning med smarttelefoner tidligere.

 

Det jeg reagerer på, og som ikke har vært nevnt i noen anmeldelse så vidt jeg kan se, er den forferdelige lydkvaliteten på telefonen, dvs. når du ikke har øreplugger.

 

Den skraper og er helt jævlig. Det er ikke mulig å se Youtube-videoer på den, for du vil ha vondt i ørene når du prøver. Du kan ikke spille musikk og forvente at det skal høres akseptabelt ut. Alle mobiler som kan spille annet enn polyfoniske ringetoner ser ut til å slå denne ned i støvlene når det gjelder denne kvaliteten.

 

Enig i at lyden blir bedre med headset, men det er vel ganske vanlig uansett mobil(?). Min erfaring er i alle fall at lyden er bra. Har hørt mye på musikk uten headset, og sett på noen youtube-videoer også, uten problemer, og lyden er ikke dårlig på min :)

 

 

Man kan ikke få bra lyd ut av en høyttaler så liten, og det hadde jeg heller ikke trodd på forhånd. Men størrelsen tatt i betraktning synes jeg lyden er helt ok, ikke skurring hos meg.

 

Men om man skal høre på musikk, må man bruke gode hodetelefoner. Og lyden på HTC Desire HD er noe av det beste jeg har hørt uavhengig av avspillingskilde. Jeg har ikke sammenlignet direkte ennå, men jeg mener lyden når man bruker 3D-systemet, er minst like bra som på den dedikerte Cowon-modellen jeg har, og det sier ikke lite. Med Dolby-funksjonen synes jeg ikke den er spesielt bra, dog.

Lenke til kommentar

Noen som vet om ett sted der jeg kan kjøpe silikon cover som ser bra ut? hadde vært greit med en side du har erfaring fra også :p

Har enda tilgode å se et slikt silikon-cover som ikke ser stygt ut. Kjøper ikke en stilig telefon til flere høvdinger for å pakke den inn i en slik lurve. Min mening da :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har IKKE lenger problem med Internett. Som hos deg virket det veldig bra først, men så gikk det en uke der signalet var veldig dårlig. Så plutselig ble det bra igjen, som i begynnelsen. Aner ikke hva dette kommer av, men er fornøyd med hvordan den tar inn signalene nå.

 

Jan

 

Det har egentlig vært sånn ganske lenge, men jeg får bare håpe og vente da :)

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...