Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror du skal regne litt på dette, om man tror man får noe gratis hos telefonoperatørene så man feil.

 

Surfprat M koster 189.- uten abb. og 389 om man kjøper en operatørlåst telefon fra telenor, dette alene utgjør 2400.- for et år og så må du kjøpe telefonen for en vis sum... prøv å regn på dette..

 

Gega

 

Et

 

Det eksemplet skjønte jeg ingenting av... hvis du forklarer litt bedre så skal jeg regne så det spruter.

Lenke til kommentar

Eg kjøper ny tlf og binder meg til å fortsette ett år til med det abonnementet eg har idag. Ser ikkje problemet med det :whistle:

 

Det er jo ikke noe stress, dersom man ønsker å binde seg videre med samme abbo om man kjøper med/har ifra før.

 

Ingen mener jo dette er stress ;)

 

Ta f eks den gangen man kn fikk kjøpt iPhone med Netcom abbo, noe jeg overhodet ikke ville ha. Da måtte jeg jo kjøpe meg ut, og bytte til Onecall. Jeg personlig liker best å kjøpe telefonen uten abbo, dersom mitt mobilselskap ikke har telefonen tilgjengelig med mitt abbo og binding.

 

Tror du skal regne litt på dette, om man tror man får noe gratis hos telefonoperatørene så man feil.

 

Surfprat M koster 189.- uten abb. og 389 om man kjøper en operatørlåst telefon fra telenor, dette alene utgjør 2400.- for et år og så må du kjøpe telefonen for en vis sum... prøv å regn på dette..

 

Gega

 

Et

 

Det eksemplet skjønte jeg ingenting av... hvis du forklarer litt bedre så skal jeg regne så det spruter.

 

Casen er jo at du veldig sjeldent, når du kjøper en telefon med binding og abbo, tjener noe på det i løpet av det året kontra det å kjøpe den til full pris med en gang.

 

Jeg fikk mobildata til å sjekke for meg på et telenorabbo, og da kostet telefonen 5800 til sammen i løpet av det året, men når jeg kjøper den uten abbo (og velger det jeg liker best, det jeg har nå) så kommer telefonen på 5300 direkte.

 

Kjøper man med 12 måneders binding, så er telefonen "billigere" der og da, men de som skal ha pengene får de alltid uansett :)

 

Tror nok det var det han mente :thumbup:

 

Tar jeg feil så fill me in, folkens :innocent:

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Tror du skal regne litt på dette, om man tror man får noe gratis hos telefonoperatørene så man feil.

 

Surfprat M koster 189.- uten abb. og 389 om man kjøper en operatørlåst telefon fra telenor, dette alene utgjør 2400.- for et år og så må du kjøpe telefonen for en vis sum... prøv å regn på dette..

 

Gega

 

Et

 

Det eksemplet skjønte jeg ingenting av... hvis du forklarer litt bedre så skal jeg regne så det spruter.

 

 

Orker ikke bruke mer tid på dette her... om man ønsker å kjøpe med abb så gjør man det og vist man ikke vil ha en låst telefonn så kjøper man uen abb...

Lenke til kommentar

Eg kjøper ny tlf og binder meg til å fortsette ett år til med det abonnementet eg har idag. Ser ikkje problemet med det :whistle:

 

Det er jo ikke noe stress, dersom man ønsker å binde seg videre med samme abbo om man kjøper med/har ifra før.

 

Ingen mener jo dette er stress ;)

 

Ta f eks den gangen man kn fikk kjøpt iPhone med Netcom abbo, noe jeg overhodet ikke ville ha. Da måtte jeg jo kjøpe meg ut, og bytte til Onecall. Jeg personlig liker best å kjøpe telefonen uten abbo, dersom mitt mobilselskap ikke har telefonen tilgjengelig med mitt abbo og binding.

 

Tror du skal regne litt på dette, om man tror man får noe gratis hos telefonoperatørene så man feil.

 

Surfprat M koster 189.- uten abb. og 389 om man kjøper en operatørlåst telefon fra telenor, dette alene utgjør 2400.- for et år og så må du kjøpe telefonen for en vis sum... prøv å regn på dette..

 

Gega

 

Et

 

Det eksemplet skjønte jeg ingenting av... hvis du forklarer litt bedre så skal jeg regne så det spruter.

 

Casen er jo at du veldig sjeldent, når du kjøper en telefon med binding og abbo, tjener noe på det i løpet av det året kontra det å kjøpe den til full pris med en gang.

 

Jeg fikk mobildata til å sjekke for meg på et telenorabbo, og da kostet telefonen 5800 til sammen i løpet av det året, men når jeg kjøper den uten abbo (og velger det jeg liker best, det jeg har nå) så kommer telefonen på 5300 direkte.

 

Kjøper man med 12 måneders binding, så er telefonen "billigere" der og da, men de som skal ha pengene får de alltid uansett :)

 

Tror nok det var det han mente :thumbup:

 

Tar jeg feil så fill me in, folkens :innocent:

 

 

Det var akkurat det jeg mente, man får ikke noe gratis her i verden og det lønner seg skjelden med avbetaling ... godt forklart TheMoonMan... mye bedre enn det jeg klarte :thumbup:

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Casen er jo at du veldig sjeldent, når du kjøper en telefon med binding og abbo, tjener noe på det i løpet av det året kontra det å kjøpe den til full pris med en gang.

 

Jeg fikk mobildata til å sjekke for meg på et telenorabbo, og da kostet telefonen 5800 til sammen i løpet av det året, men når jeg kjøper den uten abbo (og velger det jeg liker best, det jeg har nå) så kommer telefonen på 5300 direkte.

 

Kjøper man med 12 måneders binding, så er telefonen "billigere" der og da, men de som skal ha pengene får de alltid uansett :)

 

Tror nok det var det han mente :thumbup:

 

Tar jeg feil så fill me in, folkens :innocent:

 

Ok, så med ditt regnestykket har du da 500 kroner igjen til å bruke på abbonement på 12 mnd før du taper på din løsning, ringer du virkelig så lite så skal jeg legge meg flat men det hørtes veldig lite sannsynlig ut og dermed står jeg på mitt.

 

Men alt er frivillig, helt klart.

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Mye hjelp å finne her. Jeg kjøper nok telefonen åpen. Expert på vindern har den men den er dog låst til telenor, noe jeg ikke er interesert i (førstemann! tror ikke de fikk så mange inn).. Er vel bare å holde øynene oppe. Bestiller den nok på komplett i løpet av et par dager, som har en grei angrefristordning hvis jeg finner den før den 14. desember da de skal ha den på lager.. Folk som vet om et sted hvor det er å oppdrive en åpen versjon som ikke er låst til telenor i oslo (eller i nærheten) bes melde seg! ;)

Lenke til kommentar

Ok, så med ditt regnestykket har du da 500 kroner igjen til å bruke på abbonement på 12 mnd før du taper på din løsning, ringer du virkelig så lite så skal jeg legge meg flat men det hørtes veldig lite sannsynlig ut og dermed står jeg på mitt.

 

Men alt er frivillig, helt klart.

 

Okei, jeg tror du missforstår BIG TIME! :innocent:

 

Det er ikke snakk om å spare penger, tape penger eller ringe mye eller lite. Det det er snakk om er at det å kjøpe en telefon bundet til et abbo til en billigere pris (der og da) IKKE nødvendigvis gir deg en billigere telefon. Selvfølgelig, iblant kan man spare noen kroner på det, men det er ytterst få ganger man gjør det (ender opp på det samme + -).

 

Kjøper man en telefon bundet til abbo, får man disse kostnadene:

- telefonen (til en tilsynelatende billigere penge der og da)

- en fast månedspris i bindingsperioden (for og nettopp dekke mellomlegget operatøren da har gitt deg i forhold til en eventuell full pris for telefonen)

- vanlig ringekostnader (og eventuelt månedsavgift for abonnementet du har)

 

Kjøper man en telefon til full pris uten å være bundet til et abbo, får man disse kostnadene:

- telefonen (til full pris)

- dine kostnader for bruk av abboet (og eventuelt månedspris på abonnementet her også)

 

Som du sikkert ser er det en vesentlig forskjell. Du slipper månedsavdraget på telefonen i f eks 12 måneder.

 

Ergo: du trenger ikke spare noe på å kjøpe en "billigere" telefonen bundet til et abbo, fordi du betaler det tilbake i abonnementskostnadene.

 

Mitt eksempel i posten du henviser til var priser jeg fikk oppgitt av Mobildata, med et tilfeldig telenorabbo. Siden det OVERHODET ikke er aktuelt for meg å kjøpe en telefon med et telenorabbo, siden jeg er fornøyd med OneCall, så kjøper jeg den ikke med abbo nettopp fordi jeg ikke sitter igjen med noe (i dette tilfellet vil jeg tape penger på det i løpet av ett år, samme hvor mye eller lite det er). Jeg kan selvfølgelig kjøpe den med et abonnement, for å så kjøpe meg ut igjen dagen etter, men da ville jeg sørget for at det var en billigere løsning. Hvorfor betale mer i det hele tatt?

 

Er det billigere å sidestille et eget abbo med å betale ned BARE månedspris til f eks telenor i løpet av et år (som et avdrag)? Svaret er nei. Kilde: http://www.dinside.no/819396/billigst-iphone-3gs-fra-chess

 

Dersom du ikke forstår at jeg ikke er ute etter å spare penger, men prøver å forklare prinsippet i kjøp og betaling av mobil både med og uten abbo og binding, så trenger jeg nok en MYE større teskje :thumbup::tease:

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Forstår veldig gody hva du mener :thumbup:

 

 

Men om man er ute etter flott telefon men ikke har råd der og da så kan man gjøre et bra kjøp fra chess.no

 

Man kan kjøpe en DHD for kr 1399.- som man betaler når man mottar telefone og deretter kr 249.- pr mnd i 12 mnd som blir en totalsum på kr 4387.-... og det som er enda bedre et at den er IKKE operatørlåst :thumbup:

 

Bakdelen er at du er fastbundet til chess i et helt år :thumbdown:

 

Men for de som ikke har alle de pengene der og da så er det greit.

 

Jeg selv velger å kjøpe den kontant og åpen :dribble:

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Forstår veldig gody hva du mener :thumbup:

 

 

Men om man er ute etter flott telefon men ikke har råd der og da så kan man gjøre et bra kjøp fra chess.no

 

Man kan kjøpe en DHD for kr 1399.- som man betaler når man mottar telefone og deretter kr 249.- pr mnd i 12 mnd som blir en totalsum på kr 4387.-... og det som er enda bedre et at den er IKKE operatørlåst :thumbup:

 

Bakdelen er at du er fastbundet til chess i et helt år :thumbdown:

 

Men for de som ikke har alle de pengene der og da så er det greit.

 

Jeg selv velger å kjøpe den kontant og åpen :dribble:

 

 

Gega

 

Jeg velger også å kjøpe den kontant og åpen, men det kan virke som at det vil ta litt tid.. ;)

 

Så leter etter alternativer, hehe :cool:

Lenke til kommentar

Forstår veldig gody hva du mener :thumbup:

 

 

Men om man er ute etter flott telefon men ikke har råd der og da så kan man gjøre et bra kjøp fra chess.no

 

Man kan kjøpe en DHD for kr 1399.- som man betaler når man mottar telefone og deretter kr 249.- pr mnd i 12 mnd som blir en totalsum på kr 4387.-... og det som er enda bedre et at den er IKKE operatørlåst :thumbup:

 

Bakdelen er at du er fastbundet til chess i et helt år :thumbdown:

 

Men for de som ikke har alle de pengene der og da så er det greit.

 

Jeg selv velger å kjøpe den kontant og åpen :dribble:

 

 

Gega

 

Jeg velger også å kjøpe den kontant og åpen, men det kan virke som at det vil ta litt tid.. ;)

 

Så leter etter alternativer, hehe :cool:

 

 

Hva mener du med alternativer.. bestille den fra en annen plass eller en annen telefon som er lettere å få tak i? :D

 

 

Gega

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med alternativer.. bestille den fra en annen plass eller en annen telefon som er lettere å få tak i? :D

 

 

Gega

 

Begge deler faktisk ;)

 

Slik det ser ut til nå, så bestiller jeg den hos Ludo til en totalpris på 5.265,00 og avbestiller den hos komplett (ca 100 kr forskjell), siden de har 18 stk på lager.

 

Ellers har jeg vært på jakt etter Dell Streak, eller en Windows Phone 7, men har nå bestemt meg for at jeg venter med Windows Phone til ut i 2011. Samtidig går det jo rykter om en heftig telefon ifra Samsung med 1080p ut i februar, med Android 2.3...samt en Acer telefon med bananas skjerm og vill oppløsning i April.

 

iPhonen kvittet jeg meg med i sommer (klarte ikke å leve slik) og har nå levd med en gammel Sony Ericsson W telefon siden det, bare for å vente på Desire HD.

 

Jeg har troa på et spennende mobil år i 2011!! :p

Lenke til kommentar

Har fulgt med på trådene om Desire HD lenge, hadde egentlig tenkt og vente litt med å kjøpe den.

Men så klarte eg å kjøre en kniv igjennom min nåverende telefon som har vert trofast i 3.5 år.

 

Så spørsmålet er om det er noen plass i Bergen eg kan få kjøpt denne over disk på mandag?

Om ikkje må eg kjøpe meg en kontanttelefon å bruke i mellomtiden, noe som ikkje er ønskelig!

 

Alle tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar

Har fulgt med på trådene om Desire HD lenge, hadde egentlig tenkt og vente litt med å kjøpe den.

Men så klarte eg å kjøre en kniv igjennom min nåverende telefon som har vert trofast i 3.5 år.

 

Så spørsmålet er om det er noen plass i Bergen eg kan få kjøpt denne over disk på mandag?

Om ikkje må eg kjøpe meg en kontanttelefon å bruke i mellomtiden, noe som ikkje er ønskelig!

 

Alle tips mottas med takk:)

Hadde forhåndsbestilt denne telefonen hos en butikk i Bergen, men de fikk ikke den inn, og alle andre steder var alle allerede forhåndsbestilt. Jeg prøvde for en ukes tid siden å få fatt i telefonen, men den er umulig å oppsøke i butikk i Bergen, jeg tipper det gjelder hele landet også. Det var veldig få som fikk inn noen telefoner i det hele tatt, og butikker i Bergensområdet har nå ubekreftet levering fra HTC mot slutten av desember.

 

Jeg var så heldig å være på komplett.no kort tid etter at de la ut en demobrukt desire hd til salg, til den nette prisen av 3900,- :) Det gjelder å bare være PÅ!

Lenke til kommentar

Har fulgt med på trådene om Desire HD lenge, hadde egentlig tenkt og vente litt med å kjøpe den.

Men så klarte eg å kjøre en kniv igjennom min nåverende telefon som har vert trofast i 3.5 år.

 

Så spørsmålet er om det er noen plass i Bergen eg kan få kjøpt denne over disk på mandag?

Om ikkje må eg kjøpe meg en kontanttelefon å bruke i mellomtiden, noe som ikkje er ønskelig!

 

Alle tips mottas med takk:)

 

Jeg snakket med mobildata Fredrikstad istad som hadde 100 stk på lager, samt at de var halvveis sikre på at den er å oppdrive flere steder hos de i Norge.

 

Koster 5300,- uten abbo, men låst til telenor. Finnes en nettside som gir deg låsekode for 25 dollar, ellers så kan det sikkert ordnes med telenor eller slik.

 

Strandgaten 13–15

5013 Bergen

Tlf: 90 60 22 00

Faks: 55 55 34 71

 

 

 

Åpningstider:

 

Mandag- Fredag: 09:00–20:00

Lørdag: 09:00–18:00

 

Ellers har Ludostore den på lager nå, men da må du vente et par dager ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...