Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det blir i hvertfall en ledig hos komplett til helgen. Har lenge gått og siklet på denne og bestilte hos komplett med levering den 27.11. Etter litt fornuftig tankegang avbestilte jeg i går. Jeg har jo tlf. som funker bra (htc thouch, den første som kom i 2007). Desire hd er jo mere en liten datamaskin og det har jeg fra før. Dessuten har jeg kjøpt større batteri til thouch og nå varer det en hel uke.

 

Tror komplett skulle få inn ca 800 tlf. nå så noen ledige må det jo være. :new_woot:

 

Hehe, tror nok du missforstår litt. Det er hundrevis som har bestilt den telefonen, og jeg hadde levering 15.11. Den er ikke og oppdrive, samtidig som at de har ubekreftet dato 14 desember..så selv om du avbestilte igår betyr ikke det at det ligger en telefon ledig hos komplett, fordi de ganske enkelt ikke har den. :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte hos Amentio i september. Det var jo innertier, Amentio er vel eneste selskap som ikke har greid å skaffe en eneste telefon. Samtidig har de oppgitt datoer i hytt og pine, og nå innrømmer de at de ikke greier å skaffe noen før tett innpå julaften, noe jeg tar med ei klype salt. De vet at de ikke kan levere, men på min ordre hevdes det allikevel 25.11 som dato. Slik holder de på kundene - tror de.

 

Jeg ser at emporiolive.com kan levere nokså umiddelbart ifølge dem selv. Noen som har erfaringer med dem? Dette er engelsk versjon, ettersom jeg har hatt windows mobile på mine siste telefoner vet jeg ikke om det er vesentlig å ha norsk versjon, og hva som er anderledes. Er det i såfall noen mulighet til å oppdatere til norsk senere?

Lenke til kommentar

Var på lefdal strømmen igår. Der fikk jeg høre at de forventer den etter nytt året. :( Lurer fælt på om det blir noe dhd på meg før jul azz. Bestilt fra chess 10 november........

 

 

Jeg var på Jessheim igår, på telekiosken hadde de den inne. det er jo en av de butikkene som har hatt siden lansering :)

Lenke til kommentar

Var på lefdal strømmen igår. Der fikk jeg høre at de forventer den etter nytt året. :( Lurer fælt på om det blir noe dhd på meg før jul azz. Bestilt fra chess 10 november........

 

 

Jeg var på Jessheim igår, på telekiosken hadde de den inne. det er jo en av de butikkene som har hatt siden lansering :)

 

Jeg er i Málaga (Spania), og har også vært innom Gibraltar. Finner den ingen steder her nede heller, så dette kan synes å være et problem for flere enn oss nordmenn.

Lenke til kommentar

Det er bare en telefon.

 

Den kommer når den kommer.

 

Kos dere med en øl mens dere venter :whistle:

 

Noen av oss (inkludert meg) er rastløse da de MÅ ha en ny telefon, og dette var den som slo best ann. Min nåværende mobil er veldig uforutsigbar, da skjermen lever sitt eget liv. F.eks fargene blir plutselig inverterte, alt blir opp ned og speilvendt etc. Jeg MÅ ha en fungerende mobil på meg, så at HDH er såpass forsinket er stort stort problem.

 

For mobilmissbrukere som kjøper en mobil hver tredje uke burde ikke dette være ett problem. :)

Lenke til kommentar

Da ble jeg den heldige eier av en DHD i dag, sjekket litt rundt men de siste ukene men ikke funnet den på lager noe sted og var litt usikker på om jeg skulle bytte telefon eller ikke. Men de siste dagene har Heroen min kranglet med skjermen så jakten på telefon ble trappet opp, var innom Expert på Stovner senteret på Tirsdag , der hadde de den utstilt på veggen, spurte om de hadde den på lager, det hadde de ikke.

Snakket med en bekjent som jobber på en annen expert og han lurte på hvorfor jeg ikke hadde kjøpt utstilt modell.kjørte innom Stovner igjen idag og spurte og den ble plukket ned av veggen lagt i eske og ble med meg hjem :)

Lenke til kommentar

Det er bare en telefon.

 

Den kommer når den kommer.

 

Kos dere med en øl mens dere venter :whistle:

 

Skal til utlandet så derfor litt hast. Trodde da ikke at det skulle bli kjempe krise når jeg bestilte den. Men så vips, ubekreftet dato på chess. Måtte se hva de sa på forum og fikk sjokk. Er vist stor etterspørsel. Er forseint å avbestille. SKAL ha den telefonen. (handler telefon en gang i skuddåret og ikke hver uke)

 

Men skal kose meg med en øl eller to til helga :new_woot:

Lenke til kommentar

er det fortsatt problemer med å få tak i denne? :hmm:

Sa ifra til sjefen at jeg ville ha en og fikk hentet på Telehuset på alnabru samme dag (onsdag forrige uke) de hadde visst over 20stk.

 

Er dritfornøyd med den, flasha med custom rom og kernel og kjører på 1,2ghz, neste nå blir å få tak i større batteri...

 

speed pi med 10 million desimaler går unna på 1,7 sekunder ;)

Lenke til kommentar

Prøver å oppdrive denne.. Blir min første nye mobil på nesten 4 år så tenkte å slå på stortromma. Jeg lurer på om det er dumt å kjøpe en åpen versjon til rundt 5000kr for så å ta ibruk abonomanget jeg vil ha, onecall gavepakka (folkepakka) eller netcom iconnect? Oppgraderer fra netcom youngtalk som jeg nå har hatt ALT for lenge og passer ikke akkurat til en smartphone.. Er det eventuelt andre billige abonomanger som kan anbefales? Jeg spør siden jeg skal bytte abonomang uansett kan jeg liksågodt kjøpe den med binding og få den billigere? Jeg vet at telekiosken muligens har den men da er den vell låst til telenor? Har telenor noen lignende abonomanger å tilby? Skal jeg kjøpe den gjennom netcom eller onecall tar det 1-2 måneder til jeg får den.. Tips til hvordan jeg kan få den rimeligst og raskest mulig med binding til enten onecall eller netcom iconect, og eventuelt hvor? Takker for svar ;)

Endret av manbearpig
Lenke til kommentar

Prøver å oppdrive denne.. Blir min første nye mobil på nesten 4 år så tenkte å slå på stortromma. Jeg lurer på om det er dumt å kjøpe en åpen versjon til rundt 5000kr for så å ta ibruk abonomanget jeg vil ha, onecall gavepakka (folkepakka) eller netcom iconnect? Oppgraderer fra netcom youngtalk som jeg nå har hatt ALT for lenge og passer ikke akkurat til en smartphone.. Er det eventuelt andre billige abonomanger som kan anbefales? Jeg spør siden jeg skal bytte abonomang uansett kan jeg liksågodt kjøpe den med binding og få den billigere? Jeg vet at telekiosken muligens har den men da er den vell låst til telenor? Har telenor noen lignende abonomanger å tilby? Skal jeg kjøpe den gjennom netcom eller onecall tar det 1-2 måneder til jeg får den.. Tips til hvordan jeg kan få den rimeligst og raskest mulig med binding til enten onecall eller netcom iconect, og eventuelt hvor? Takker for svar ;)

 

 

For å si det sånn, om du har råd til å kjøpe den uten binding så er det en fordel spør du meg.

Man betaler stort sett det samme for telefonen, eneste forskjellen er at du ikke trenger å betale så mye i første omgang, man betaler en sum i starten og så betaler man resten som et rentefritt et lån med binding på telefonen.

 

Så for å si det sånn, på en periode over et år så betaler du det samme... det er deilig å bare betale telefonen med engang så er man ferdig med det og ikke bindet til noen som helst :dribble:

 

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

heerregud. Jeg ringte min lokale telekiosken, og de hadde utrolig nok to stykker inne. Så spurte hun åssen abo jeg skulle ha, jeg sa jeg skulle ha uten. Og da sa hun det kosta faen meg 5700! Kan dette stemme? Hun sa også at det ikke var mulig å kjøpe den uten binding til telenor (selv om dette var prisen uten abo.) Help? Haster :)

Lenke til kommentar

For å si det sånn, om du har råd til å kjøpe den uten binding så er det en fordel spør du meg.

Man betaler stort sett det samme for telefonen, eneste forskjellen er at du ikke trenger å betale så mye i første omgang, man betaler en sum i starten og så betaler man resten som et rentefritt et lån med binding på telefonen.

 

Så for å si det sånn, på en periode over et år så betaler du det samme... det er deilig å bare betale telefonen med engang så er man ferdig med det og ikke bindet til noen som helst :dribble:

 

 

 

Gega

 

Bortsett fra at du faktisk får noe igjen på "avdragene" i form av abbonement/ringetid som du jo må kjøpe uansett, sliter litt med logikken din her må jeg si.

Lenke til kommentar

Snakket med Mobildata, de hadde visst 100 på lager i blant annet Fredrikstad. Telefonen var å få kjøpt uten abbo til 5300,-, men dog "låst" til telenor. Den hyggelige dama jeg snakket med skulle forsøke å sette inn et netcom simkort, å sende meg en mail utover..så oppdaterer posten med den informasjonen når det er mulig :tease:

 

PS: Ho virket også positiv til at de hadde den inne i flere steder i landet også.

 

Edit: Nei, de er faktisk operatørlåst. :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

For å si det sånn, om du har råd til å kjøpe den uten binding så er det en fordel spør du meg.

Man betaler stort sett det samme for telefonen, eneste forskjellen er at du ikke trenger å betale så mye i første omgang, man betaler en sum i starten og så betaler man resten som et rentefritt et lån med binding på telefonen.

 

Så for å si det sånn, på en periode over et år så betaler du det samme... det er deilig å bare betale telefonen med engang så er man ferdig med det og ikke bindet til noen som helst :dribble:

 

 

 

Gega

 

Bortsett fra at du faktisk får noe igjen på "avdragene" i form av abbonement/ringetid som du jo må kjøpe uansett, sliter litt med logikken din her må jeg si.

 

 

Tror du skal regne litt på dette, om man tror man får noe gratis hos telefonoperatørene så man feil.

 

Surfprat M koster 189.- uten abb. og 389 om man kjøper en operatørlåst telefon fra telenor, dette alene utgjør 2400.- for et år og så må du kjøpe telefonen for en vis sum... prøv å regn på dette..

 

Gega

 

Et

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...