Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg snakket med mobildata Fredrikstad istad som hadde 100 stk på lager, samt at de var halvveis sikre på at den er å oppdrive flere steder hos de i Norge.

 

Koster 5300,- uten abbo, men låst til telenor. Finnes en nettside som gir deg låsekode for 25 dollar, ellers så kan det sikkert ordnes med telenor eller slik.

 

Strandgaten 13–15

5013 Bergen

Tlf: 90 60 22 00

Faks: 55 55 34 71

 

 

 

Åpningstider:

 

Mandag- Fredag: 09:00–20:00

Lørdag: 09:00–18:00

 

Ellers har Ludostore den på lager nå, men da må du vente et par dager ekstra.

Var nok innom den butikken også i min jakt, og kan bekrefte at de ikke har den på lager. De visste ihvertfall ikke når de kommer til å få den inn i forrige uke, men det er jo verdt å ta en telefon ned ihvertfall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var nok innom den butikken også i min jakt, og kan bekrefte at de ikke har den på lager. De visste ihvertfall ikke når de kommer til å få den inn i forrige uke, men det er jo verdt å ta en telefon ned ihvertfall!

Oki!

 

Hehe, ja er verdt et forsøk iallefall. Pussig at Fredrikstad har inne 100...det er temmelig drøyt, mange som ville slått kloa i de vet jeg :p

Lenke til kommentar

Ok, så med ditt regnestykket har du da 500 kroner igjen til å bruke på abbonement på 12 mnd før du taper på din løsning, ringer du virkelig så lite så skal jeg legge meg flat men det hørtes veldig lite sannsynlig ut og dermed står jeg på mitt.

 

Men alt er frivillig, helt klart.

 

Okei, jeg tror du missforstår BIG TIME! :innocent:

 

Det er ikke snakk om å spare penger, tape penger eller ringe mye eller lite. Det det er snakk om er at det å kjøpe en telefon bundet til et abbo til en billigere pris (der og da) IKKE nødvendigvis gir deg en billigere telefon. Selvfølgelig, iblant kan man spare noen kroner på det, men det er ytterst få ganger man gjør det (ender opp på det samme + -).

 

He he, ja mulig vi snakker forbi hverandre eller at det du sier er så basic kunnskap at jeg ikke skjønner at du faktisk prøver å forklare det for noen..

Lenke til kommentar

Ok, så med ditt regnestykket har du da 500 kroner igjen til å bruke på abbonement på 12 mnd før du taper på din løsning, ringer du virkelig så lite så skal jeg legge meg flat men det hørtes veldig lite sannsynlig ut og dermed står jeg på mitt.

 

Men alt er frivillig, helt klart.

 

Okei, jeg tror du missforstår BIG TIME! :innocent:

 

Det er ikke snakk om å spare penger, tape penger eller ringe mye eller lite. Det det er snakk om er at det å kjøpe en telefon bundet til et abbo til en billigere pris (der og da) IKKE nødvendigvis gir deg en billigere telefon. Selvfølgelig, iblant kan man spare noen kroner på det, men det er ytterst få ganger man gjør det (ender opp på det samme + -).

 

He he, ja mulig vi snakker forbi hverandre eller at det du sier er så basic kunnskap at jeg ikke skjønner at du faktisk prøver å forklare det for noen..

 

Oki, virkelig enkelt denne gang:

 

Kjøper du en telefon bundet til et abonnement i 12 måneder, hvor telefonen koster mindre enn hva den gjør uten abonnement, må du betale en fast tilleggsavgift på abonnementet de 12 månedene for å betale det resterende beløpet på telefonen.

 

Det blir på en måte avdragsbetaling. Du må jo uansett betale for telefonen, operatøren gir deg ikke halve telefonen gratis.

 

Når du skrev at jeg sparer 500 kr og du ikke forstår hvordan jeg kan ringe for så lite, så har jeg enten forklart meg feil ellers så er det slik at du ikke forstod hva jeg mente. Hadde jeg kjøpt telefonen bundet opp til det abonnementet damen i telefonen gav meg som eksempel og bundet meg til 12 måneder hos Telenor, ville prisen på telefonen etter 12 måneder kostet 5800, kontra hadde jeg cashet den ut der og da for 5300. Forskjellen er, ja, de 500 det er i differanse på telefonen, og at jeg hadde sluppet unna avdraget på telefonen i abonnementet.

 

Jeg vil ikke ha et eneste abonnement ifra Telenor, jeg har Onecall og er superhappy med de. Og som artikkelen jeg linket til i posten min, så vil det heller ikke være lønnsomt å kjøpe den med abonnement ifra f eks Telenor, betale månedsprisen for telefonen og ha et annet abonnement, men det er en annen diskusjon.

 

Uansett hva du foretar deg, hvordan du kjøper telefonen eller hvor lite du betaler for den, betale for telefonen må du uansett. Enten det er der og da, eller i løpet av et år. Selvfølgelig kan det skille 200 kr, 300 kr eller en eller annen tilfeldig pris på totalprisen på telefonen ut ifra hvilken operatør du velger å kjøpe den med, men det sitter ingen og taper penger på at du kjøper en telefon. Det er ikke business overhodet!

 

:)

 

For å gi et eksempel på hva jeg forsøkte å uttrykke tidligere i tråden:

 

Her har Tele2 et SUPERTILBUD på HTC Desire. "Bare" 199,-. Men pga kostnadene du må ut med for å betale ned telefonen, ender du opp på 3067,- i løpet av ett år. Da har de fått det telefonen koster :)

post-76958-0-68705300-1290811284_thumb.jpg

Tar du månedsprisen og ganger med 12 og plusser på prisen på telefonen, ja da får du nettopp 3067,- .

post-76958-0-71563500-1290811289_thumb.jpg

Men her er du heldig og får med mobilsurf medium til en verdi av 49,- måneden :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Takk takk, jeg skjønner alt dette, trodde du var ute etter en dypere mening men at man betaler for telefonen gjennom binding er vel noe alle skjønner?

 

Poenget mitt er at hvis du VIL ha det abbonementet du binder deg til så SPARER du de pengene da avdragene går inn i forbruket. Med din løsning så kommer forbruket i tillegg til innkjøpspris.

 

Så selvfølgelig, vil du ha et annet abbonement så er det veldig dumt å kjøpe med binding. Selv leter jeg etter et bra tilbud på telefonen med binding slik at jeg båda kan kjøpe billigere telefon og få et bra abbonement som jeg er fornøyd med. Dobbell lykke lizzom.

Lenke til kommentar

Takk takk, jeg skjønner alt dette, trodde du var ute etter en dypere mening men at man betaler for telefonen gjennom binding er vel noe alle skjønner?

 

Poenget mitt er at hvis du VIL ha det abbonementet du binder deg til så SPARER du de pengene da avdragene går inn i forbruket. Med din løsning så kommer forbruket i tillegg til innkjøpspris.

 

Så selvfølgelig, vil du ha et annet abbonement så er det veldig dumt å kjøpe med binding. Selv leter jeg etter et bra tilbud på telefonen med binding slik at jeg båda kan kjøpe billigere telefon og få et bra abbonement som jeg er fornøyd med. Dobbell lykke lizzom.

 

Hehe, skjønner skjønner :)

 

Kjøper aldri telefon bundet, fordi jeg selv har et abbo man umulig kan ha binding på. Derfor liker jeg å kvitte meg med prisen på telefonen med en gang, og ha et temmelig billig abonnement på siden som jeg kontrollerer selv.

 

En av de andre viktige grunnene til at jeg ikke binder meg, er at jeg vanligvis ikke har en telefon i 12 måneder. Er for telefonfreak til det;)

Lenke til kommentar

 

Kjøper aldri telefon bundet, fordi jeg selv har et abbo man umulig kan ha binding på. Derfor liker jeg å kvitte meg med prisen på telefonen med en gang, og ha et temmelig billig abonnement på siden som jeg kontrollerer selv.

 

En av de andre viktige grunnene til at jeg ikke binder meg, er at jeg vanligvis ikke har en telefon i 12 måneder. Er for telefonfreak til det;)

 

Hvilket abonomang er det da? Onecall?

Endret av manbearpig
Lenke til kommentar

Blir litt ot dette men, jeg liker å holde meg til en butikk og binde opp abo når jeg kjøper ny mobil. Hvis jeg kjøper ny mobil før bindingstiden er gått ut pleier jeg å få en god pris fra butikken(Jeg bruker Mobildata) Jeg bant opp abo når jeg kjøpte ny mobil til dama, Desire HD. Litt over 3000 pluss 99 i 24 mnd. Knall pris syns jeg, kunne egentlig ikke binde opp før April 2011 men det fixa de også :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Kjøper aldri telefon bundet, fordi jeg selv har et abbo man umulig kan ha binding på. Derfor liker jeg å kvitte meg med prisen på telefonen med en gang, og ha et temmelig billig abonnement på siden som jeg kontrollerer selv.

 

En av de andre viktige grunnene til at jeg ikke binder meg, er at jeg vanligvis ikke har en telefon i 12 måneder. Er for telefonfreak til det;)

 

Hvilket abonomang er det da? Onecall?

 

De seneste årene har jeg hatt Telenor, Tele 2, Onecall, Netcom og Onecall (i den rekkefølgen).

Grunnen til Netcom var at jeg kjøpte meg iPhone en gang, samtidig som jeg jobbet i Telebutikken når jeg studerte litt.

 

Jeg lå på en gjennomsnittlig månedspris på rundt 900,-, kjøpte meg ut av abonnementet og byttet da igjen til Onecall. Jeg halverte månedskostnadene mine lett!

 

I skrivende stund har jeg Onecall sitt supertilbud som jeg skaffet meg i overgangen til oktober, og har betalt 199 for fri bruk resten av året. Ved årsskifte går jeg derfor over til Onecall Gavepakka igjen, som passer mitt bruk ypperlig! 400sms, 400ringemin, 400mb data og 10 mms for 199,-. Ja, det finnes billigere der ute, men jeg er svært fornøyd med Onecall, samtidig som de bruker nettverket til Telenor (som funker bedre på hytta og her jeg bor).

 

Når jeg får Desire HD i hus så regner jeg med at jeg legger på en tilleggspakke i mobildata, tror det koster 169,- for 500mb ekstra.

 

Samtidig liker jeg SVÆRT godt sim kort forsikringen til Onecall, hvor jeg betaler 36,- i måneden, og da er hvilken som helst mobil sim kortet mitt sitter i forsikret, og den forsikringen har vært gull verdt et par ganger! Og dette er det faktisk ikke så alt for mange som kan tilby like bra, iallefall ikke en fullgod forsikring til knapt over 400 kr i året :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Noen som har bestilt fra ludo de siste dagene? Jeg tror deres lagerbeholdning er noe tvilsom, den endres ikke ved bestilling så det er vel ikke så sikkert de har den i det hele tatt.

 

Hos Amentio har de nå endret leveringdato til 29/11 selv om de innrømmer at de ikke kommer til å få den før om 2-3 uker. Etikken i bransjen er ikke all verden, men å bevist føre kundene bak lyset er vel i drøyeste laget.

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt fra ludo de siste dagene? Jeg tror deres lagerbeholdning er noe tvilsom, den endres ikke ved bestilling så det er vel ikke så sikkert de har den i det hele tatt.

 

Hos Amentio har de nå endret leveringdato til 29/11 selv om de innrømmer at de ikke kommer til å få den før om 2-3 uker. Etikken i bransjen er ikke all verden, men å bevist føre kundene bak lyset er vel i drøyeste laget.

 

Jeg har bestilt ifra Ludostore.

 

Tror ikke de arbeider i helgen, og kan virke som at de ikke har noen god automatikk på siden, så blir spennende å se til mandag om jeg har fått en av de 18 som var der når jeg bestilte om fredag.

 

Dersom jeg ikke gjør det, så bestiller jeg bare hos komplett igjen :)

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt fra ludo de siste dagene? Jeg tror deres lagerbeholdning er noe tvilsom, den endres ikke ved bestilling så det er vel ikke så sikkert de har den i det hele tatt.

 

Hos Amentio har de nå endret leveringdato til 29/11 selv om de innrømmer at de ikke kommer til å få den før om 2-3 uker. Etikken i bransjen er ikke all verden, men å bevist føre kundene bak lyset er vel i drøyeste laget.

 

Jeg har bestilt ifra Ludostore.

 

Tror ikke de arbeider i helgen, og kan virke som at de ikke har noen god automatikk på siden, så blir spennende å se til mandag om jeg har fått en av de 18 som var der når jeg bestilte om fredag.

 

Dersom jeg ikke gjør det, så bestiller jeg bare hos komplett igjen :)

 

Jeg ringte ei kjerring på Ludostore på fredag, en halvtime etter de hadde fått inn telefonen. Hun sa de 100% garantert fikk den den dagen, men de kunne ikke sende den før på mandag, så da måtte jeg vente noen ekstra dager.

 

Bestilte selv postoppkrav, for har en bestilling fra komplett.no inne (forventet sendingsdato i dag), så skal bli spennende å se om de holder det de lover - noe jeg tviler sterkt på!

 

Jeg må bare si at Ludomobil.no imponerer til stadighet.

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt fra ludo de siste dagene? Jeg tror deres lagerbeholdning er noe tvilsom, den endres ikke ved bestilling så det er vel ikke så sikkert de har den i det hele tatt.

 

Hos Amentio har de nå endret leveringdato til 29/11 selv om de innrømmer at de ikke kommer til å få den før om 2-3 uker. Etikken i bransjen er ikke all verden, men å bevist føre kundene bak lyset er vel i drøyeste laget.

 

Jeg har bestilt ifra Ludostore.

 

Tror ikke de arbeider i helgen, og kan virke som at de ikke har noen god automatikk på siden, så blir spennende å se til mandag om jeg har fått en av de 18 som var der når jeg bestilte om fredag.

 

Dersom jeg ikke gjør det, så bestiller jeg bare hos komplett igjen :)

 

Jeg ringte ei kjerring på Ludostore på fredag, en halvtime etter de hadde fått inn telefonen. Hun sa de 100% garantert fikk den den dagen, men de kunne ikke sende den før på mandag, så da måtte jeg vente noen ekstra dager.

 

Bestilte selv postoppkrav, for har en bestilling fra komplett.no inne (forventet sendingsdato i dag), så skal bli spennende å se om de holder det de lover - noe jeg tviler sterkt på!

 

Jeg må bare si at Ludomobil.no imponerer til stadighet.

 

Jeg hadde bestilling hos komplett som hadde en forventet sending 13.11.2010...så tror du nok må ta det med en klype salt! Jeg snakket med komplett, og de kunne fortelle at de ikke hadde noen telefoner og at alle som har bestilt må følge det som står på deres hjemmeside av datoer.

 

Har selv bestilt oppkrav. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde bestilling hos komplett som hadde en forventet sending 13.11.2010...så tror du nok må ta det med en klype salt! Jeg snakket med komplett, og de kunne fortelle at de ikke hadde noen telefoner og at alle som har bestilt må følge det som står på deres hjemmeside av datoer.

 

Har selv bestilt oppkrav. :)

 

Såpass ja! Jaja, var flaks jeg bestilte fra Ludo, da :)

 

mryostein: sjekk ut http://www.ludostore.no/wsp/microshop/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=30364&table=PRODUCT den er noen hundre kroner dyrere, (200 ca) men da har du den på tirsdag tipper jeg.

Lenke til kommentar

Hvis Ludo virkelig har den på lager forstår jeg ikke hvorfor de ikke tar mye mere betalt for den. Det hadde i alle fall jeg gjort hadde jeg drevet butikk. Enkelte er jo helt "gale" og kjøper uansett. Må ha, må ha, NÅÅÅ (men aller helst i går)! Samme gjaldt iPad. Fikk jo glatt over 10k for en av de billigste utgavene i starten.

 

Du ville kanskje da tjent godt på denne telefonen, men skulle du tjene mer på å selge andre ting etterpå, ville nok folk huske at du spekulerte i å utnytte folks desperasjon. Det ville slå tilbake på deg selv.

 

Ludo tenker nok større, ikke bare kortsiktig vinning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...