Gå til innhold

Norge en illusjon


Anbefalte innlegg

Jeg vil stille dere noen spørsmål, hva gjør folk når dem møter motgang går dem igjennom det eller rundt det? Hva får et menneske til og overvinne motgang? Et ikke livet et spill og målet er og finne seg selv? Har dere ikke svar på dette er dere på feil vei! Svarene på disse spørsmål danner en del av en grunnmur vi må ha skal vi ha et bærekraftig samfunn som jeg skal forklare så godt jeg kan.

 

Og la ungdom vokse opp med den velferd og de goder vi har i dag jo da har vi tatt bort den harde delen av livet som livet faktisk er, slik som det er i dag har vi gitt ungdom en fallgrav noe som er helt motsatt av hva vi må gjøre. For og takle motgang må vi møte motgang og det er ingen vei utenom og en riktig vinner er aldri født men alltid skapt! Vi må skape vinnere men dette er ikke vanlig lenger i Norge lenger., og ha det bra har nærmest blitt våres livsmotto og vi har jo helt glemt det motsatte som er ikke minst like viktig,

 

Vi trenger inspirasjon, en god skole vil ikke gi et menneske nok styrke til og bli en riktig vinner og en del av en elite som vi er nødt til og ha her i Norge. En god skole er bare en start men ikke det endelige. Uten inspirasjon så vil mennesket det ta den korteste vei til lykke og da inngår ikke de kvaliteter man trenger for og være en del av eliten som drar Norge videre.

 

Men dere er sikkert litt forvirret og har sett at det faktisk er en del virkelige vinnere i Norge som kommer nesten alltid fra landsbygden, men det har dere kanskje ikke tenkt på ikke mange er fra sentrale steder i landet. De sentrale stedene som Oslo og Akershus kan man se som hjertet til Norge og uten dem vil landet fungere dårlig. Og skal vi komme mer inn på mennesket er oppveksten den viktigste tid i ens liv for den danner nemlig grunnmuren i ens liv og uten den står man ikke støtt, så en oppvekst på landet er sunnere en på byen. Akkurat hvorfor er det flere forklaringer på men jeg har et syn på det. Når man ser i naturen ser man ikke de feil man ser i et bebygget område, man ser livet som en naturlig vedlikeholdsfri maskin mens i byen ikke, og i byen har man alt fra mat til klær og masse muligheter som gjør at ting kommer lett. Og det er sikkert flere grunner til at det er sunnere og vokse opp på landsbygda men en ting er sikkert og det er at sentrale deler av landet våres ikke må forveksles med resten av landet.

 

Og den inspirasjon et menneske trenger til og komme helt opp der det trengs kan komme fra to til tre ting og jeg skal forklare, det første er foreldrene men slike foreldre er vanskelig og finne i disse tider som jeg skal komme inn på. Mye har med krigen og gjøre og krigen gjorde oss veldig sterke men den har begynt og miste sin styrke, lærdommen til den eldre generasjonen svekkes for hver generasjon hvert ledd. Og teknologien har også gjort oss svakere da den har gjort ting lettere for oss og det er virkelig store kontraster fra gamle dager.

Så det betyr at har du foreldre som har møtt mye motgang her i livet så kan du være heldig, det kan forklares ved at motgangen de har møtt har gjort dem sterkere til og oppdra barn da kjærligheten i dem er sterk og dem har mye livserfaring. Men ingen fasit på dette mennesker kan ha for mye motgang og feil type motgang som kan slå feil ut.

 

Og ubetinget kjærlighet er hva vi vil ha og det kommer vi ikke uten som jeg skal forklare, kjærlighet avler ikke kjærlighet men det motsatte over tid. Vi vil ikke vite hva kjærlighet er uten det motsatte så når livet blir lettere og lettere for hvert år som går blir kjærligheten oss svakere og svakere.

Ubetinget kjærlighet er noe vi ikke kommer uten, problemet med at kjærligheten i oss blir svakere er at mange unge i dag ikke føler ren kjærlighet fra foreldrene og det er veldig forvirrende og usunt og det er derfor folk blir destruktive og kompenserer med rusmidler og andre ting. Jo mindre kjærlighet fra foreldrene jo mere destruktiv blir du som oftest.

 

Da har jeg nevnt den ene måten man finner inspirasjon igjennom foreldre med mye livserfaring og den andre er jo det foreldre selv som har møtt mye motgang. Det skjer på den måte at de har møtt motgang gang på gang, sannheten er at oftest jo mere motgang du møter jo mere har du lyst til og bli til noe. Og jo mere motgang jo dypere menneske blir du jo mere kjenner du deg selv og smartere blir du, nå snakker vi om og bygge menneskelig ånd. Det forklares på den måte at noen mener det finnes to typer mennesker i livet, de som jakter på lykke og de som lever på smerte. De som lever på lykke tar snarveien og de som lever på smerte har tatt den lange veien, det betyr at de som tar den lange veien bruker mere tid i livet og derfor lærer seg livet bedre en de andre og derfor blir smartere til og forstå.

 

Så den tredje måte man finner inspirasjon i samfunnet som faktisk ikke gir deg goder men lar deg jobbe for de godene du vil ha eller de du trenger, dette samfunnet holder deg våken da du vet at det er en kant der ute som du ikke vil utfor. Dette samfunnet er ikke lett og det har store skygge sider men dette går rundt og det stopper ikke opp! Dette samfunnet gir deg en drøm og det er viktig og ha!

 

Og den kanten som jeg prater om har vi ikke her i Norge så vi bygger ikke et bærekraftig samfunn men vi lager er en illusjon!

 

Og tror du at livet er gratis da har du virkelig feilet for da tar du livet for gitt!

 

Lykke til!

Endret av thehardtruth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norge en illusjon

 

Helt enig!

 

Dog om TS har fått med seg at Norge ikke eksisterer i virkeligheten, men kun i hodet på endel personer er jeg usikker på?Bare nevne at jeg tror den rette beskrivelsen (diagnosen) av situasjonen er "Kollektiv Vrangforestilling"

 

Relatert: http://snl.no/.sml_artikkel/massepsykologi

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Norge en illusjon

 

Helt enig!

 

Dog om TS har fått med seg at Norge ikke eksisterer i virkeligheten, men kun i hodet på endel personer er jeg usikker på?Bare nevne at jeg tror den rette beskrivelsen (diagnosen) av situasjonen er "Kollektiv Vrangforestilling"

 

Relatert: http://snl.no/.sml_a.../massepsykologi

 

Ja det er en veldig bra beskrivelse på problemet. Dette problemet har flere dimensjoner og en av dem er at mennesker tjener på vanlige folk. Jeg vil si at vi alle lider av dette problemet bare til en forskjellig grad og dette blir bare værre og værre, vi er for godtroende og vi hører lett på hva naboen sier og hva vi blir fortalt på tv. Dette blir ikke lettere når vi har kreftene som er i sving i en masse og jeg tror folk forenkler ubevist da dette er et svar på et veldig komplisert liv. Og faktisk masse av det vi får igjennom medier er ren manipulasjon av mennesker som tjener på vår blindhet, den kyniske delen av eliten. Disse menneskene er veldig smarte og dem tjener på at folk har lagt ned "guarden" sin og det gjør de fleste, det er så få som søker dypt etter sannhet så derfor vil sannheten ikke komme frem. Livet er så komplisert utenfor all forståelse for de fleste og en verden helt usminket er virkelig ikke lett og takle så vi gjør det heller ikke. Hadde vi sett hvordan verden egentlig er helt usminket og hvordan den blir styrt i dag ville verden ikke vært lik og heller ikke dere!

Endret av thehardtruth
Lenke til kommentar
Og faktisk masse av det vi får igjennom medier er ren manipulasjon av mennesker som tjener på vår blindhet, den kyniske delen av eliten. Disse menneskene er veldig smarte ....

Desverre er ikke "disse menneskene" spesielt smarte, ei heller er det noe som "ligger bak", der er ingen konspirasjon, etc.

 

Hvordan vet jeg dette?

 

Jeg kjenner endel av "eliten" personlig, trolig vil de fleste anse meg som en av dem .... ;)

 

"Vi" er ikke mer enn enkeltindivider vi heller.

 

Problemet er tildels at folk ikke VIL se sannheten i øynene, fordi det sier endel om dem selv. Sannheten er ikke skjult, den er synlig for alle som er tør å åpne sine øyne.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og faktisk masse av det vi får igjennom medier er ren manipulasjon av mennesker som tjener på vår blindhet, den kyniske delen av eliten. Disse menneskene er veldig smarte ....

Desverre er ikke "disse menneskene" spesielt smarte, ei heller er det noe som "ligger bak", der er ingen konspirasjon, etc.

 

Hvordan vet jeg dette?

 

Jeg kjenner endel av "eliten" personlig, trolig vil de fleste anse meg som en av dem .... ;)

 

"Vi" er ikke mer enn enkeltindivider vi heller.

 

Problemet er tildels at folk ikke VIL se sannheten i øynene, fordi det sier endel om dem selv. Sannheten er ikke skjult, den er synlig for alle som er tør å åpne sine øyne.

 

Har du ikke sett denne før kommer den virkelig til og åpne ånene dine: Zeitgeist Handler mye om USA.

Den første handler om hvor korrupt pengesystemet er og hvordan det ble opprettet men nr to Zeitgeist final edition tror jeg den heter handler mere om eliten og hvordan de manipulerer oss så jeg syntes nr to er best men du bør se begge. Mulig det har kommet en nr tre og men jeg har ikke sett den. Sier ikke at man skal tro på alt på tv men dette er høyst sansynlig og etter litt graving har jeg funnet fakta som bakker opp under mye av det som er fremstilt under dokumetarene.

 

Kan se dem online her gratis med norsk tekst: http://www.zeitgeistmovie.com/

 

Disse er et must og se folkens!

Endret av thehardtruth
Lenke til kommentar

Najonalisme i seg selv er en illusjon skapt av våre tidligere generasjoners ledere. Hvorfor føler jeg meg mindre velkommen i svergie enn i norge? Fordi jeg ikke er "en av dem". Selv om vi har samme forfedre, er tildels helt like i utsenede, tenkr likt, snakker nesten helt likt, så har nasjonalismen gjort at vi blir oppmerksomme på etiske forskjeller som i bunn å grunn ikke eksisterer.

 

Landsoppdeling er en illusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tid er en illusjon, vi er alle slaver for tiden. (samme går med kalenderen), tenk på det neste gang du står opp for å rekke noe.

Penger er en illusjon, alle er bundet til et monetært system som bare er verdt noe fordi vi tror det.

Språk er en illusjon, eneste grunnen til at vi snakket norsk, er fordi vi blir tvunget til å lære det.

 

Internett er en illusjon, media er en illusjon, illusjon er en illusjon og så videre.

Lenke til kommentar

Tid er en illusjon, vi er alle slaver for tiden. (samme går med kalenderen), tenk på det neste gang du står opp for å rekke noe.

Penger er en illusjon, alle er bundet til et monetært system som bare er verdt noe fordi vi tror det.

Språk er en illusjon, eneste grunnen til at vi snakket norsk, er fordi vi blir tvunget til å lære det.

 

Internett er en illusjon, media er en illusjon, illusjon er en illusjon og så videre.

 

Så alt er en illusjon?

Det eneste som ikke er en illusjon er vell alt det naturlige i verden. Det menneskeskapte som ikke kan bli tatt på er en illusjon, de tingene som har en mening mer enn hva det inneholder er en illusjon.

 

Huff, så mange illusjoner :p

Endret av SleepHead
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

@thehardtruth

 

Er du nettopp hjemvendt fra de dype skoger?

 

Her ser vi et utdrag av ditt sanne jeg:

 

Deres interesser i dette er ikke i det beste for folket generelt men for deres interesser alene og jeg vil gå så langt og kalle dem lands forædere! De skulle vært oppsagt fra sine jobber og de skulle ikke ha mulighet til og jobbe som psykologer igjen og heller ikke i en myndighet igjen. De bør finne seg vanlige jobber og ikke en jobb de kan hjemme seg i som er blitt veldig vanlig i mange norske offentlige institusjoner. Hvis vi er i krig her i her i Norge syntes jeg slike forædere skulle blitt tatt seg av på den måte landets interesser blir best ivaretatt.

 

Så alle vitenskapsmenn og akademikere som gjør feil skal dømmes som landsforrædere?De to første jobbet også i kaoset like etter hendelsen og da kan man ha en observation bias. Hvem holder hodet klart i en slik situasjon?

 

Så vi bør ikke være redd for folk som Breivik og faktisk ønske færre goder og vi må alle søke i oss selv og lære oss betydningen av mennesklig ånd. Vi vil ikke vokse uten mye jobb og dedikasjon og mennesklig ånd kommer ikke av goder men når vi gjør noe av oss selv! Og kansje det vanskligste for mange det er og ikke være redd, det gjør oss svakere men hvis vi kommer over det vil vi bli sterkere og det er det vi ønsker.

 

Vi bør ikke være redd en barne og massemorder. Du får nok ikke så mange med deg på det.

 

Og neste gang du dømmer en person bare vær sikker på at du har brukt tiden i labyrinten og svaret du søker vil kansje være noe annet en du trodde for livet er nesten alderi som det ser ut.

 

Jeg vet ikke hvilken labyrint du snakker om, men mye tyder på at du har gått deg vill i en.

 

Og for Synne Sørheim og Torgeir Husby de bør ta disse ord med forsiktighet og vi må være sikre på at det ikke vil bli en annen sak i Norsk domstol igjen som vil prøve og umyndigjøre en person som ikke er det. Hvis dette hadde skjedd med Breivik hans ideologi hans budskap ville ikke hatt mye betydning for de fleste. Om det er sant eller ikke bør hans budskap komme fram, du kan si at budskapet hans var så ekstremt at han ikke skulle ha mulighet til og dele det med folket men det er det samme som og si at alle ekstreme ideologier er feil og det er en løgn. Livet er ekstremt og det kan ingen diskutere bort.

Hør på hva en person har og si uansett om han er en morder, politiker eller hvem som helst, jeg vil nesten si at ingen har rett til og ta fra noen friheten til og snakke uansett hvem han er eller hva han har blitt.

 

Den personen har fått altfor mye oppmerksomhet som det er. Veldig få får så mye av sitt budskap publisert i Norske og utenlandske media. Du fortsetter med formidlingen.

 

Så ikke si at ekstremt ikke er og vurdere, og vit at vi må alderi ta bort muligheten til og lese, forstå og vurdere. Det er hva vi gjør når vi tar bort aspekter av livet, det er hva Synne Sørheim og Torgeir Husby vil at vi skal gjøre og folk som ønsker og ta bort friheten til og snakke. Og ikke ta disse lands foræderne lett da dem har synket så lavt at dem ikke kan bli sett på som annet en mennesklig avskum.

 

Om du kjenner til hypoteseprøving, så er det nullhypotesen man skal ha kontroll over. Aktoratet påstod at han er utilregnelig. To sakkyndige fulgte opp. Denne hypotesen er nå forkastet.

 

Og til slutt vil jeg noe for Norge som jeg mener vi ikke har og det er en drøm som hjelper oss ikke og sovne, vi kan se ned og vi kan se opp og vi kan si og håpe at det er noe bedre for oss selv bare vi ønsker det nok. Da vil vi ikke være et samfund i nedgang og vi vil slutte og forfalle!

 

Bor vi i forskjellig land?

 

Og før dere tar bort denne posten her fra forumet som det er mulighet for at dere gjør gå inn i labyrinten og ikke forbi den som mange gjør!

 

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=19680289

 

Det var bare en del av ditt innlegg thehardtruth som ble ansett som så ekstremt at det ble umiddelbart fjernet og jeg fikk ikke publisert min svar på deler av det gjengitt i rødt ovenfor.

 

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville endret nick fra thehardtruth til

 

Norge en illusjon

Helt enig!

Dog om TS har fått med seg at Norge ikke eksisterer i virkeligheten, men kun i hodet på endel personer er jeg usikker på?Bare nevne at jeg tror den rette beskrivelsen (diagnosen) av situasjonen er "Kollektiv Vrangforestilling"

Relatert: http://snl.no/.sml_a.../massepsykologi

 

Interessant å observere hvem du er helt enig med Skatteflyktning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

kgun, jeg har skrevet innlegget men du har lagt ut deler av det som det sikkert en grunn til. Jeg skal forklare da du tydligvis ikke har fått med deg en terminilogi som ingen kommer utenom!

 

Og vinne og tape går hånd i hånd og det er ikke mulig og stå på en seier i det lange løp. Hvis du ikke er klar over dette og tror du kan være en vinner i all tid det er da du virkelig går på snørra for saken er det at fra toppen er det langt ned til bunnen og den er virkelig ikke til og ta lett på!

 

Du ønsker noe som ikke er mulig og saken er at de fleste her i landet ønsker det du gjør så derfor har dere tatt livet for gitt og det er virkelig en stor uvitenhet, livet er ikke kommet til oss gratis men med veldig mye jobb og veldig mange folk har fått smake den virklige og harde delen av livet og uten dem menneskene kan vi ikke eksistere slik vi gjør i dag. Se på alle krigene som har vært, all lidelsen og all fattigdommen, si at livet er lett og kommer billig da er du virkelig en arrogant j.... så kall meg gjerne en djevel men jeg aksepterer ivertfall livet!

 

Mennesker som har møtt lite motgang i livet vil nesten alltid skylle på andre når dem møter motgang og det er grunnen til at vi er her vi er nå, utvidet syn får man av motgang som gir læring som gir livserfaring som gir et fullere og bedre liv!

 

Jeg har kommet fra dypet og det får jeg ikke gjort noe med men jeg beklager virkelig!

 

Her er det herved omtalte innlegget:

http://www.facebook....151430905954046

 

 

Stillheten må bli hørt og den har en rett til bli hørt!

Endret av thehardtruth
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Norge en illusjon

 

Helt enig!

 

Dog om TS har fått med seg at Norge ikke eksisterer i virkeligheten, men kun i hodet på endel personer er jeg usikker på?Bare nevne at jeg tror den rette beskrivelsen (diagnosen) av situasjonen er "Kollektiv Vrangforestilling"

 

Relatert: http://snl.no/.sml_a.../massepsykologi

 

Så du meinar det er umulig for folk å danne samfunn på bakgrund av blod (slekt), kultur og geografi?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

 

Og skal vi komme mer inn på mennesket er oppveksten den viktigste tid i ens liv for den danner nemlig grunnmuren i ens liv og uten den står man ikke støtt, så en oppvekst på landet er sunnere en på byen.

 

Ikke skjønner jeg argumentasjon og bevis her. Har ikke mennesker i byen oppvekst?

 

Akkurat hvorfor er det flere forklaringer på men jeg har et syn på det. Når man ser i naturen ser man ikke de feil man ser i et bebygget område, man ser livet som en naturlig vedlikeholdsfri maskin mens i byen ikke, og i byen har man alt fra mat til klær og masse muligheter som gjør at ting kommer lett. Og det er sikkert flere grunner til at det er sunnere og vokse opp på landsbygda men en ting er sikkert og det er at sentrale deler av landet våres ikke må forveksles med resten av landet.

 

Kommer ikke livet lett på landet? Sikkert derfor personer på bygda er feitere og mer usunne enn bybeboere?

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7998866

 

http://gammelrosabloggen.wordpress.com/2012/02/21/feitest-i-landet/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Så du meinar det er umulig for folk å danne samfunn på bakgrund av blod (slekt), kultur og geografi?

Det kommen an på hva du legger i "danne samfunn"

 

F.eks land. Felles beskyttelse, ein stat osv.

Lenke til kommentar

Og skal vi komme mer inn på mennesket er oppveksten den viktigste tid i ens liv for den danner nemlig grunnmuren i ens liv og uten den står man ikke støtt, så en oppvekst på landet er sunnere en på byen.

 

Ikke skjønner jeg argumentasjon og bevis her. Har ikke mennesker i byen oppvekst?

 

Akkurat hvorfor er det flere forklaringer på men jeg har et syn på det. Når man ser i naturen ser man ikke de feil man ser i et bebygget område, man ser livet som en naturlig vedlikeholdsfri maskin mens i byen ikke, og i byen har man alt fra mat til klær og masse muligheter som gjør at ting kommer lett. Og det er sikkert flere grunner til at det er sunnere og vokse opp på landsbygda men en ting er sikkert og det er at sentrale deler av landet våres ikke må forveksles med resten av landet.

 

Kommer ikke livet lett på landet? Sikkert derfor personer på bygda er feitere og mer usunne enn bybeboere?

 

http://www.nrk.no/ny...norge/1.7998866

 

http://gammelrosablo...itest-i-landet/

 

Klart folk i byen har en oppvekst, det jeg sier er vanskelig og forklare men jeg skal prøve.

 

I byen er at du ser ikke den harde sannheten i livet så lett som du gjør i naturen, naturen er hard og den tilgir ikke så det vil styrke deg for motgang styrker deg. Du ser at du er mere sårbar hvis du bor unna folk og livet føles mørkere jo lenger nord du kommer, jeg har selv bod i Tromsø og det er en kontrast fra og bo på østlandet der jeg bor nå.

Endret av thehardtruth
Lenke til kommentar
Så du meinar det er umulig for folk å danne samfunn på bakgrund av blod (slekt), kultur og geografi?

Det kommen an på hva du legger i "danne samfunn"

 

F.eks land. Felles beskyttelse, ein stat osv.

Nei jeg ser ingen problemer med at folk "danner samfunn" på kollektive vrangforestillinger.

 

Du kan gjerne sammenligne med religion om du vil, dette er noe som er en felles tro som kan tillate folk å "danne samfunn". Sannhetsgehalten av troen er irrelevant for muligheten til å "danne samfunn". Troen kan beskrives som en "kollektive vrangforestilling" av de som ikke tror, siden det er skralt med bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...