Gå til innhold

Kristoffers Treningslogg


storken

Anbefalte innlegg

Dag 2

 

Alt vel her, har spist veldig lite føler jeg - ble opptatt med masse ting. Så ble egentlig distrahert ganske så fantastisk fra alt som har med mat å gjøre.

 

Første måltid, 1700: 4-5 stykker pizza, Opti-men, Cola (med sukker), 5g kreatin

Siste måltid, nuh: 2 store scoops 100% casein med 0,7l lettmelk, forventer at denne kommer til å ligge som en stein i magen.

 

Veldig tung start på dagen, 8 timer søvn - mer enn vanlig.

 

Motivasjon: 9/10

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 3

Editer denne sånn at innlegget blir mer som en dagsblogg :)

 

Opp tidlig, fått bra med søvn - forsatt ganske hard start på dagen egentlig. Er ikke ferdig på skolen før kl 4, og er ikke på trening før kl 1715. Har med meg shake med bcaa og kreatin i treningssekken, men tror denne treninga blir gjennomført på veldig tom mage.

Tok meg fri en time tidligere, dro på trening og hadde ei bra økt :) Vekt på treningsstudioet: 70,3 :ohmy:, men hadde ikke inntatt noe vann foruten den kaffen på morran - jaja. Kjente at jeg ikke hadde 100% å gi i noen av øvelsene, der kjørte jeg bare lettere.

 

 

Skråbenk: 20x8 - 20x8 - 20

Nedtrekk smalt grep: 60x8 - 60x6

Facepulls: 22 - 22

Palloff press (trodde denne het Core press men xD): 12,5 - 12,5

Beinpressmaskin, en fot - dype: 50 - 50x3 - 40x10 Omtrentlig samme som forrige gang, tung som faen i bunn (går dypt), så det er ræva som virkelig får kjenne det.

Arnoldpress: 14x6

 

 

Kosthold:

Morgen: 1/2 l kaffe

10g bcaa 5g kreatin

1 scoop bringebær ON whey, 200g bringebær, 0,5l ekstra lett melk - Hvor awesum denne smakte kan knapt beskrives. BEDRE ENN GODTERI!

Opti-men, 0,95l ekstra lett melk

 

Motivasjon: 7/10 (prone to change) - 10/10 etter proteinfluff og trening :D

 

Teh fluff of awesum:

post-75988-0-63074800-1295455976_thumb.jpg

 

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Dag 4

 

Editblogg dette også

 

Var ute i natt og spiste junk :p Der gikk halvparten av gårsdagens underskudd, pytt pytt. Skal ut på byen i kveld, skal drikke meg god og full - men jeg skal jukse og bare holde meg til karbs, proteiner og alkohol. Vektnedgang + drikking = sant :)

 

Slagplan(Vorsj til meg):

Kylling + ris rundt 17:00

Sprit, redbull, tyrker, jäger

Proteinfluff 21:00

Byen

Mer sprit

...

("Cardio"? :p )

 

Dette gikk dårlig, planen min kræsja allerede når søstra mi kom hjem med grandis i steden for kylling =/ Ble heller dårlig med proteinfluff også xD 1/2 grandis var alt jeg fikk i meg, alt for lite protein i går.

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Haha, ja det var det :whistle:

 

Bruker vanligvis beholde mageinnholdet i løpet av kvelden jeg, men det fins unntak ja. Så lenge stemningen er god bruker det ikke bli noe problem. Bringebærproteinfluffen er såppass syrlig at jeg tror det går bra laugh.gif

 

Jeg har uansett funnet ut at det ikke er lurt å spise mat som må tygges mye etter jeg har drukket, det blir bare slukt og er et helvette å spy opp igjen xD

 

 

Lenke til kommentar

Dag 5

 

Dårlig kosthold i går betyr at jeg allerede har drukket masse redbull, melk og spist proteinfluff som en helt for å få på plass formen igjen. Opplevde en liten "woosh" i går og tror jeg har kvitta meg med en del vann. Skal sannsyneligvis å trene med noen kompiser på en annen plass senere idag, så får ikke veid meg - menmen.

 

 

 

 

Motivasjon: 3/10

 

 

Lenke til kommentar

Det lureste er jo å veie seg på morran, evt ikke drikke eller spise noe før du går på trening. Drikker du eller spiser noe før du går på trening vil jo vektmålingene være unøyaktige ettersom hva du har putta i deg.

De vil være litt unøyaktige ja, men jeg planlegger å fortsette med å gjøre treningene mine på tom mage, så så lenge det ikke blir veldig store sprang tror jeg toleransen over tid blir grei nok :)

 

 

Dag 6

 

Torsdag og fredag har vært veldig ustrukturerte og med lavt proteininntak. Døgnrytmen har også gått på en smell av dimensjoner =/ Treningen i går var likevel overraskende bra, fikk ikke logget, men det var en bra økt med tunge vekter.

 

Ble faktisk komplimentert på at jeg så bøffere (har nå gått ned ca 2-3 kg fra jul) av "gjengen" i går. Kjedelig å ligge i kcal underskudd, men resultatene er vel verd det. Tror jeg klarer meg uten oppkarbing mandag, så kjører jeg til fredag - og så sier jeg meg ferdig der. Ser frem til kalorioverskudd :) Så blir det heller noen harde uker når sommeren for alvor begynner å melde seg.

 

 

Lenke til kommentar

Dag 7

 

Begynner å bli kjedelig på kcalunderskudd, men ser definitivt resultater. Ser frem til å trene i morra, dagen i dag har vært preget av familieselskap og mye mat - tilsammen rundt maintenance i kaloriene tror jeg. Så det blir ikke noe oppkarbing i morra.

 

Motivasjon 8/10. Ser veldig frem til å være ferdig når denne uka er over.

 

 

Lenke til kommentar

Dag 8

 

Motivasjon 10/10.

 

Super trening i dag :D Tror jeg har fylt opp litt glykogenlagre i helga, særlig i familieselskapet i går. Vekt på treningsstudiovekta: 71,5 kg (tom mage, nettopp pissa).

 

Auto 6rm

 

Skråbenk: 22 - 20x8 - 20

Nedtrekk smalt grep: 65 - 60x6

Facepulls: 20 - 20

Palloff press : 15 - 12,5

Beinpressmaskin, en fot - dype: 50 - 50

Arnoldpress: 12 x 8 (vondt i en skulder, kjørte lett)

 

 

Kosthold:

1/2 l traktakaffe

10g bcaa 3g glutamin

1 l ekstra lett melk

laks, ris, potet, opti-men

omelett

1/2 l melk

Endret av storken
Lenke til kommentar

Dag 9

 

Mye tyngre å komme seg opp enn forventet, veldig oppvakt når jeg endelig kom meg opp. Gått tur med bikkja og tatt livet med ro så langt idag.

 

Mål rundt livet: 85 cm (ned 2 cm på 9 dager, må vel regnes som bra fremgang  :yes: )

Motivasjon 9/10.

 

Kosthold:

 

1/2 l kaffe

omelett

kylling, ris og salat

opti-men

5g kreatin

proteinfluff

 

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Dag 10

 

Utrolig tungt å komme seg opp i dag, skylder på dårlig leptinbalanse - så kjører oppkarbing i dag, håper det hjelper.

 

 

 

Motivasjon: 6/10

 

Rask økt, 20-25 min, føltes litt småsår i bryst, så kjørte lett der. Positivt overrasket over hvor strikt jeg kunne kjøre chinups, var helt nede mellom repetisjonene og hadde kjempebra "Range of motion". Har tatt endel chinups (håndflatene mot meg) før, men de må regnes som juks i forhold til dette.

 

 

Auto 6rm

 

 

Skråbenk: 20x8 - 20 - armhevinger med håndtak x12

Oppvarming med nedtrekk smalt grep. Chinups: x6 - x4

Roing: 30

Palloff press : 12,5 - 12,5

Beinpressmaskin, en fot - dype: 50 - 50 

Arnoldpress: 14x10 - 14x8

 

Kosthold:

 

10g bcaa, 3g glutamin, 5g kreatin

4 porsjoner ris + 200g kjøttdeig + saus (rar middag)

70g karb shake

7 dl ekstralettmelk +stor scoop whey

70g  karb shake

7dl lettmelk + stor scoop casein

70g karb shake

 

Hadde til overs noe DRIV energidrikk jeg har fått en gang, smaker rimelig tamt, inneholder komplekse karbs og metter lite - så jeg drakk opp siste rest av det i dag.

 

Tilsammen noe sånt som: 25-35g fett, 150g prot, 470g karbs (ca 400 komplekse), ca-tall det der - men det er veldig vanskelig å oppkarbe "dirty" på PF. Tenker jeg kjører morradagen med mye karbs også.

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Dag 11

 

Motivasjon: 9/10

 

Synes vekta har gått greit nedover disse to ukene, men gleder meg til å spise etter leangains-prinsippet neste uke. Hadde et småleit møte med isen (ryggen traff førs, deretter bakhodet) her i morrest, ellers er formen bare bra. Kjenner meg mye bedre i dag i forhold til i går, sikkert på grunn av oppkarbinga. Må vel ta mere hensyn til sånt nå, så da passer leangains kjempebra.

 

Regner med jeg befinner meg ca på 10% kroppsfett nå. Jeg har sikkert underestimert denne tidligere, men magerutene er der ganske så greit nå, men de er på ingen måte skikkelig definerte.

 

Så får vi se hvor det bærer etterhvert da :)

 

 

Lenke til kommentar

Dag 12

 

Eh, ja - sjekka midjemålet (rundt navlen) og fikk meg en liten "wow": 83,5 cm. Altså ned 3,5 cm på 12 dager. Følte kanskje at oppkarbinga onsdag og igår dro ut en del vann fra tomme fettceller. For de som har kjent på "valkene" under kaloriunderskudd kan man på en måte kjenne at det blir slappere og mykere - sånn var det onsdag.

 

Motivasjon: 3/10, drittlei denne dietten. Tør ikke kalle den noe siden jeg ikke følger retningslinjene til hverken PF eller PSMF. Har funka som bare det, men kjenner at leptinnivåene mine må være helt på trynet - vanskelig for å komme meg opp om dagene og motivasjon for alt er lav. Klar for å gå tilbake til leangains :)

 

Trening i dag, auto 6rm.

Skråbenk: 22 - 20x7  - 20

Chinups: 6-5-3

Palloff press : 15 - 12,5

Beinpressmaskin, en fot - dype: 50 - 50x5 - 40xmasse

Arnoldpress: 16 - 14

 

Vekt: 70,8 før trening.

Endret av storken
Lenke til kommentar

Driver å setter opp nytt program til meg selv som jeg skal følge frem til påska. Skal spise etter leangains prinsippet. Noe sånt som 3000 kcal treningsdager og rundt 2000 på hviledager, teller egentlig ikke kalorier, tar det på sult og generell følelse.

 

Tenker kjøre en blanding av baseøvelser med noen maskinøvelser. Autoregulering på det meste, men tenker prøve meg på myo-reps på beinpress, skråbenk, chinups og arnoldpress etterhvert.

 

1 fots beinpress

Leggmusklaturmaskin

Pallof press

Skråbenk , muligens  benkpress om jeg finner meg en stabil treningspartner.

Chinups

Arnoldpress

Roing bredt grep

Rygghev 

 

Tenker trene 3 dager i uka, trener alle øvelsene så fremt jeg ikke er støl i den - da blir den kjørt med 1 ekstra oppvarmingssett og så bare 1 arbeidssett. Altså, intensiteten skal opprettholdes hele tiden, men volumet på treningen blir redusert om muskelene i den aktuelle øvelsen fortsatt er såre.

 

 

 

Lenke til kommentar

Økt, skriver opp arbeidssett, men ikke oppvarming med mindre det er skrevet.

 

Chinups: 7f - 4 (biceps kjørt)

Nedtrekk, lats grep: 45x10 - 50

Skråbenk: 22x7 - 22x5 - 20x7

Arnoldpress: 16x3 - 14

Pallof press: 12,5 - 12,5

Knebøy oppvarming, m pause i bunn - dype: 40 - 60 - 70

1 beins beinpress: 50 - 50

Calf raise: 40kg, ~10 reps. Ga meg en veldig ubehagelig pump i leggene :S

 

Edit: vekt: 70,8

Endret av storken
Lenke til kommentar

Meget støl i dag, men var en tur innom Flex i Trondheim og sjekket ut de lokalene. Veldig uvant fra mitt vanlige treningsstudio Lillesand Treningsstudio, som ligger like ved der jeg bor. 

 

Kjørte litt av alt, men logger litt under. Kjørte ikke helt auto 6rm, det ble endel flere repetisjoner denne økta (noe som sikkert ikke hjelper på stølheta =/ )

 

Skråbenk: 20x10 - 20x8 - 20x7

Arnoldpress: 12,5x8 - 12,5 - 12,5x3F

Knebøy: 50x10 - 70x6 - 75x6 - 75x6 - 75x6, var forferdelig stiv, så kjørte moderat - fokus på dybde.

Pullups: 7 - 6 - 5 (styrken holdt seg bedre utover i settene)

Facepulls: noe

 

 

Og litt div andre øvelser.

 

Kosthold: masse protein, ca 3000 kcal

 

 

Lenke til kommentar

Tror jeg har skrevet litt forvirrende her ja, jeg har på ingen måte 4 repetisjoner i reserve. Jeg kjører alle settene mine til siste rep, altså - enda en rep hadde jeg mest sannsynelig ikke fått til. Auto 6rm betyr for meg autoregulering sentrert rundt 6 repetisjoner max. I praksis blir det mer som 4-8 reps, så justerer jeg etter det på neste sett. Vektene er vel rundt 75-85% av 1RM max, hvis det sier deg noe.

 

Hvis jeg kjører til failure, skjer litt for ofte i chinups, ender jeg ofte opp med færre repetisjoner på de kommende settene. Helt inntil failure går fint for meg, liker selv å ligge veldig nært - gjelder å kjenne seg selv.

 

Skal sette meg opp et litt mer nøyaktig system, loggen fra i morra blir oppdatert :) Satser på en knalløkt i morra, gårsdagens økt var ikke noe særlig pga stølhet.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...