Gå til innhold

Kristoffers Treningslogg


storken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har vært litt sløvt her mtp oppdatering av treningsloggen, men det har også vært noen rolige uker.

 

Dekksesongen var slitsom og jeg tok meg litt fri fra treninga for å hente meg helt inn igjen. Nå er jeg i gang igjen, målet er å nå 76 kg rundt juletider. Dagens vekt er 74 kg.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jess, har krøpet til korset og meldt meg inn på det lokale treningsstudioet :whistle:

 

Hadde min første skikkelige treningsøkt på lenge i dag. Grunnet mye sykdom og skole har det blitt lite trening i de siste ukene. Kjørte Autoregulering, styrken har holdt seg fint i nesten alle øvelser, men bryst var håpløst tungt  :hrm:

 

Skriver opp arbeidssett, oppvarmingssett er 10x 50%rm + 6x 75%rm

 

Knebøy: 75 kg, knærne vingla innover på 85 kg, så valgte å kjøre lettere. 3 sett.

Core press: 20kg, mye tyngre enn jeg hadde forventa. 2 sett

Skråbenk: usikker, rare manualer. 2 sett.

Arnoldpress: usikker, rare manualer. 2 sett.

Calf raise, max belastning, 120 kg - 10-15 repetisjoner, 3 sett. Eksplosivt opp, saaakte ned. Første maskin som virkelig har satt leggene mine i fyr og flamme.

Nedtrekk: 65 kg, 3 sett. 

Armhevinger, 10 reps, mye tyngre enn før. 2 sett.

Dips, nei  :(

 

Alt i alt veldig godt å trene igjen, men brystet har mistet mye av futten - regner med at det snart er tilbake til slik det var tidligere  :yes: Er ikke noe struktur på treninga slik det er akkurat nå, skal teste ut litt øvelser fredag, så har jeg sikkert et program klart til søndagen.

 

Vekt: 74-75 kg på morran.

 

 

 

Lenke til kommentar

Var helt ødelagt etter forrige trening, fortsatt stiv i ben etter tre dager - så brukte mye tid på å varme opp skikkelig før jeg begynte i dag. Leggene er fortsatt skikkelig såre etter forrige trening  :ph34r:

 

Kjørte autoregulering på alt.

 

Nedtrekk: 65 - 60 - 55 (ble revers pyramide på denne, tungt)

Skråbenk: Hakket tyngre vekter fra sist, ikke sikker på vekt. 2 sett, tungt.

Knebøy: 80-70-70 - 70, gymgulv gjør at jeg misliker å gjøre knebøy her, hælen synker neddi. Vurderer beinpressmaskin faktisk.

Core press: 20 - 25 - 25, lett

Crunch maskin: 60 - 65 - 75, medium

Roing bredt grep: 35 - 35 - 30

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Mye det samme som sist gang, plagdes med knebøyen denne gangen også.

 

Nedtrekk: 60 - 55 - 55, tungt

Skråbenk: samme vekt som sist. 2 sett, 8 reps, lett. Prøvde neste hakk, men det ble for tungt. 

Knebøy: 80-70-70

Core press: 25 - 30 - 30, medium

Crunch maskin: 75 - 75 - 75, medium

Roing bredt grep: 35 - 35 - 35

Calf raise, 1 sett med 130 kg belastning, resulterte i småvondt i ryggen og legger som kjentes ut som de skulle eksplodere. Så det gjør jeg ikke igjen xD 

Arnoldpress: tipper 15 kg, 2 sett.

 

 

 

Lenke til kommentar

Fin treningsøkt i dag, letta belastningen på knebøyen en god del og passa på å ikke havne i 3-4 reps området (har følt at det har ødelagt for resten av settene tidligere). Kom på rundt 7-8 reps med veldig god utførelse og dybde. Har vondt i en underarm og nakken etter andre aktiviteter i forgårs, så la på ekstra oppvarming på de øvelsene for å unngå trøbbel.

Autoregulering 6 rm:

 

Nedtrekk: 55 - 55, tungt

Skråbenk: samme vekt som sist. 2 sett, 8-10 reps, lett.

Knebøy: 75 - 75 - 75

Core press: 30 - 30 - 30, lett

Crunch maskin: 75 - 70 - 70, tungt

Roing bredt grep: 40 - 35 - 35, medium

Calf raise, 80 - 90 - 90 (ikke akkurat autoregulering, vanskelig å si hvor mange. Sikkert rundt 8-12.

 

Ellers så har kostholdet vært litt i magreste laget i det siste. Ligger på rundt 2000 kcal, skal øke matinntaket endel fremover.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Trente i går, men da mye utenfor programmet siden jeg hadde med ei som var ny til alle øvelser.

 

Autoregulering;

 

Knebøy: 75 - 75 - 75 (7-8 reps på alle, mer vekt neste gang)

Roing smalt grep: 55 - 55 - 55, tungt

Skråbenk: Har endelig sånn ca funnet ut vekta på manualene :D 18 - 18 - 18, lett - prøver meg på 20kg neste trening.

Armhevinger med utstyr (kommer lengre ned), 2 sett.

Crunch maskin: 75 - 75 - 80, tungt

Arnoldpress: 16 - 16 - 16

Calf raise, ett sett - småstøl siden sist. 

 

 

Helt grei trening, men ikke helt restituert etter sist trening.

 

 

Lenke til kommentar

Trente i går.

 

Knebøy: Vet ikke helt, men det er noe som ikke stemmer, kjørte beinpress i maskin - usikker på belastning.

 

 

Nedtrekk smalt grep: 60 - 55 - 55, T

Roing bredt grep: 40 - 40 - 40, M

Skråbenk: 20 (x4) - 18 (x8) - 18 (x8), T

Armhevinger med utstyr, 1 sett.

Mageøvelser: - henge i stropper, opp med føttene - sykt tungt.

Calf raise, ett sett. 

Arnoldpress: 14 - 14 - 14, lett - smålig vondt i en skulder, selv etter oppvarming, så var forsiktig.

 

Ellers så er jeg vektstabil, spiser etter sult, men passer på å holde mesteparten proteinrikt. Lander på rundt 2600 kcal på treningsdager og litt under 2000 på hviledager. Har hatt et par uker uten kreatin siden jeg gikk tom, har fått tak i mer nå, så skal begynne på igjen. Har ikke opplevd noe stor kroppsvektøkning av kreatin før, men har definitivt kjent forskjell på trening - så ser frem til det. Serratus Anterior begynner og å vises ^^, 

Lenke til kommentar

Noen treningsfrie dager, så følte meg klar til å ta i litt ekstra i dag. Kuttet ned litt på volumet og kjørte et hakk opp på vekt på de fleste øvelsene.

 

Nedtrekk smalt grep: 60 - 55, M

Roing bredt grep: 45 - 40, M

Skråbenk: 20 (x8) - 20 - armhevinger med utstyr, T

Knebøy: 77,5? - 77,5 - 77,5

Mageøvelser: - henge i stropper, opp med føttene - sykt tungt. 

Arnoldpress: 15 - 15, T

 

 

Fikk helt sinnsyk pump fra nedtrekken, roinga og skråbenken - men på arnoldpressen kjente jeg at det var noe som skjedde med skuldrene, lett sviing. Røde merker rundt armhulen oppover mot skuldra vitner om en ting - strekkmerker.  :( Jeg har ikke lyst på strekkmerker, så jeg vurderer å ta 2 uker på deff eller lignende for å prøve å forhindre at det utvikler seg. De siste ukers trening har vært veldig bra, så jeg vurderer å bare fortsette å drite i eventuelle strekkmerker og trene på. Må tenke litt på det.

 

 

Lenke til kommentar

Styrkeøkt i dag. Ikke 100%, kjente at mesteparten av kroppen fikk juling forrige trening.

 

Beinpress i "Hacksaw": første gang jeg bruker den, liten belastning derfor, 70 - 70 - 70 (vekter, ikke medregnet slede. 8 ++ repetisjoner), L

Skråbenk: 20 (x8) - 20 - 18 - armhevinger uten utstyr, T

Nedtrekk smalt grep: 55 - 55 - 55, L (veldig sår nederst i lats etter forrige trening, tok det lett)

Roing bredt grep: 40 - 45 (x4 - Fail), M

Eksplosiv tåhev, 3 sett - 80 - 80 - 80 (belastningen har ikke så mye å si)

Mageøvelser: - henge i stropper, opp med føttene. TTT

 

Har kjøpt krem for å forhindre strekkmerker og dropper arnoldpressen i nærmeste fremtid, så tror jeg det skal gå bra ;)

 

 

 

Lenke til kommentar

Treningsøkt gjennomført, helt grei - men litt stress oppi alt eksamensstyret. Rimelig rask økt, var ferdig på rundt 30 min.

 

 

Beinpress i "Hacksaw": Smånervøs på denne fortsatt. 80 - 80 - 80 - 80, M

Skråbenk: 20 (x8) - 20 - 20 - armhevinger med utstyr, T

Nedtrekk smalt grep: 60 (x8) - 60 - 55, M

Roing bredt grep: 40 - 40 - 40, M

Core press: 30 - 35 - 35, M

Crunch maskin: 80 - 75, L

 

Endelig kom pakken :D

post-75988-0-95017600-1291908780_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Totalt kom det på 7800 kroner levert på døra, fra Usa. Måtte ut med 2800 kr i råvaretoll, så det tok bort billigheten til innkjøpet :ph34r: Smakt litt på produktene nå, diggeste jeg har vært borti EVER  :love:

 

Xtend bcaa'en er refreshing watermelon. Har ikke smakt på den enda, men det er jo bcaa - så den er nok ikke like god som resten nei. 

 

Tilsammen er det noe sånt som 25 lbs (~12 kg) whey, 36 lbs (~16 kg) kasein, 2 kg bcaa og 5 Opti-men vitamintilskudd.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...