Gå til innhold

Kinect - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Sikkert blitt nylig ansatt hun da. For hun skriver jo ikke særlige gode spillanmeldelser. Så blir som du sier umulig å finne ut hva som fungere bedre og dårlig med spill. Sett dette flere ganger hos hun, bare orka ikke sjekka hvem det var som hadde skrevet spillanmeldelse for VG. Synes forøvrig at VG er elendige på anmeldelser. Stoler mer på gamer.no og spillverket ettersom de har personer som tar dette mer proft og studerer objektet bedre. VG bruker vel freelancere? Greit nok at de slakter ting, for det gjør alle, men da må man faktisk begrunne det. Det å skrive at "Singstar Dance kom for litt siden" er ikke nok

 

Norske medier generelt hater Xbox og Kinect. Microsoft er jo det mest forhatte som finnes blant nerder/journalister.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

samme problemet jeg har. derfor hadde jeg håpet det festet til å sette på flatskjermen skulle ha kommet snart..

 

 

var snakk om at det kom 22.nov. men i USA også til 40 dollars.

det var litt dyrt så jeg lagde min egen, funker fjell :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

måtte litt mer drastisk til verk da tven min er 1cm tjukk eller noe.. så måtte lage et brakket av metall og brukte den svarte skumgummi greia som fulgte med i xbox pakka, til å legge under oppå tv, så den beskytter glassramma rundt.

 

så en heftig borrelås mellom metallplata og kinecten

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Det har blitt solgt nærmere 1,2 mill Kinect. Det er jo knall bra, ihvertfall med tanke på at julen ikke er før om 1 mnd. Kinect har faktisk solgt like mye som Move. Så utvilsomt hva som er den store vinneren her. Move har jo vært å finne på markedet fra 14 september, Kinect i 2 uker. Så virker som trondenils og hans spådommer ble dømt rett ned. Sport Champions til PS3 har bare solgt 700 000 til nå, mens Kinect Sports allerede ligger på 185 000. Men igjen så blir vel Kinect den ultimate julegave til store og små så jeg følger spent med på salget nærmere jul!

Lenke til kommentar

Det har blitt solgt nærmere 1,2 mill Kinect. Det er jo knall bra, ihvertfall med tanke på at julen ikke er før om 1 mnd. Kinect har faktisk solgt like mye som Move. Så utvilsomt hva som er den store vinneren her. Move har jo vært å finne på markedet fra 14 september, Kinect i 2 uker. Så virker som trondenils og hans spådommer ble dømt rett ned. Sport Champions til PS3 har bare solgt 700 000 til nå, mens Kinect Sports allerede ligger på 185 000. Men igjen så blir vel Kinect den ultimate julegave til store og små så jeg følger spent med på salget nærmere jul!

 

tror nok kinect blir en klar vinner på slutten av året, håper på å få kjøpt kinect iløpet av morgendagen, da har det blitt solgt enda en! :D

Lenke til kommentar

Det har blitt solgt nærmere 1,2 mill Kinect. Det er jo knall bra, ihvertfall med tanke på at julen ikke er før om 1 mnd. Kinect har faktisk solgt like mye som Move. Så utvilsomt hva som er den store vinneren her. Move har jo vært å finne på markedet fra 14 september, Kinect i 2 uker. Så virker som trondenils og hans spådommer ble dømt rett ned. Sport Champions til PS3 har bare solgt 700 000 til nå, mens Kinect Sports allerede ligger på 185 000. Men igjen så blir vel Kinect den ultimate julegave til store og små så jeg følger spent med på salget nærmere jul!

At Kinect selger bra skjønner jeg godt med tanke på all promoteringen den har fått, men om de ikke klarer å rette fokuset mot core gamers så tror jeg nok salget kan synke en del en periode etter jul/når promoteringen dabber av.

 

Move ser ut til å bli lagt inn som alternativ kontroll i en rekke spill, som kan gi økt interesse blant core gamers, og en god reklamemulighet for denne gruppen. Det går rykter om mulig støtte for Kinect i Gears of War, noe jeg håper stemmer og at de får til på en innovativ måte, men klarer ikke helt å se i hvilken grad Kinect kan erstatte en kontroll på et slikt spill. Om de får til dette vil de nok klare å nå ut til et større publikum.

 

I motsetning til Move så kan Kinect også benyttes sammen med kontrollen, dermed trenger man ikke å erstatte hele kontrollen med enheten, noe som kan by på en del gode kombinasjoner med Kinect og standard kontroll. Her ser også PS ut til å være inne på noe lignende med Eye i GT5 til head tracking.

Lenke til kommentar

Nå har vel det gått rykter om at MS har planer om å gjøre muligheter for at du kan bruke kinect med ekstrautstyr. Da vil jo det bli lettere å med den type spill. Men nå i første omgang er vel Kinect basert på familieunderholdning og den banen. Star Wars har jo også meldt at det kommer med Kinect støtte.

Det vi derimot fikk vite var at vi ikke skulle forvente oss hardcore spill før om 1-2 år. Tror utviklerne vil se muligheter før de fyrer i vei med et middelmådig prosjekt

Lenke til kommentar

Si ikke det, ingen trodde folk skulle kjøpe Wii og spille Wii Fit, partyspill som bare er en samling små lette minigames og slike ting, men det er det markedet Nintendo tappet inn i som ingen andre hadde gjort før. Plutselig var ikke konsoll bare for "nerder", men også for husmødre og jentefester, og vips, profit.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det har blitt solgt nærmere 1,2 mill Kinect. Det er jo knall bra, ihvertfall med tanke på at julen ikke er før om 1 mnd. Kinect har faktisk solgt like mye som Move. Så utvilsomt hva som er den store vinneren her. Move har jo vært å finne på markedet fra 14 september, Kinect i 2 uker. Så virker som trondenils og hans spådommer ble dømt rett ned. Sport Champions til PS3 har bare solgt 700 000 til nå, mens Kinect Sports allerede ligger på 185 000. Men igjen så blir vel Kinect den ultimate julegave til store og små så jeg følger spent med på salget nærmere jul!

 

Det er endel fakta-feil her. :-/

 

Det ble shipped over 1,5 millioner Move i Europa, de første tredve dagene.

I USA så ble det shipped 1 million, innen ca. samme tid.

Butikkene gikk tom for produktet, så antar at de er videresolgt til kunder.

Det vil si at du kan legge til ca. en million til på Sports Champions, siden den blir bundlet med SCEA sin starter-pack.

Husker ikke tallene i Japan, men der gikk det betraktelig dårligere..

 

Tror faktisk Move vil gjøre det bedre nærmere jul, siden det er litt mere gave-pris på den. :-/

 

I motsetning til Move så kan Kinect også benyttes sammen med kontrollen, dermed trenger man ikke å erstatte hele kontrollen med enheten, noe som kan by på en del gode kombinasjoner med Kinect og standard kontroll. Her ser også PS ut til å være inne på noe lignende med Eye i GT5 til head tracking.

 

Har du skrevet feil her?

Microsoft tillot ikke utviklere til å ta i bruk 360-kontrolleren i starten, men nå har de ombestemt seg, og sier at det er spill under utvikling hvor du bruker både Kinect og kontrolleren.

 

På Move så er det masse spill som gjør dette.

Heavy Rain, Ruse, Resident Evil, osv.

Navigator er jo identisk med venstresiden av DS'en, bare tillrettelagt litt bedre for å kunne bruke i spill som du skal stå oppreist i. :-/

 

Også endel spill som du kan spille multiplayer med, mixet med vanlig kontroller.

I Kung Fu Live (må ikke blandes med Kung Fu Rider), så kan andre folk plukke opp DS'en, og spille motstanderene til han som slåss via kamera..

Også Little Big Planet spinoff'en, Sackboy's Prehistoric Moves, som kommer tidlig desember.

 

Dette er ett standalone spill, kommer gratis til PSN+ kunder, og følger også med på LBP 2, og blir tilgjengelig for ca. 6£ uka etter for vanlige PSN-folk, i tillegg så får endel bidragsytere i LBP1 får gratis nedlastningskode.

Der spiller en spiller med Move-kontrolleren, og resten av spillerene med Dualshockene

- så dette spillet er det mandatory co-op, kan ikke spilles alene, og krever både Dualshock og Move. :-/

Lenke til kommentar

Har du skrevet feil her?

Microsoft tillot ikke utviklere til å ta i bruk 360-kontrolleren i starten, men nå har de ombestemt seg, og sier at det er spill under utvikling hvor du bruker både Kinect og kontrolleren.

 

På Move så er det masse spill som gjør dette.

Heavy Rain, Ruse, Resident Evil, osv.

Navigator er jo identisk med venstresiden av DS'en, bare tillrettelagt litt bedre for å kunne bruke i spill som du skal stå oppreist i. :-/

 

Også endel spill som du kan spille multiplayer med, mixet med vanlig kontroller.

I Kung Fu Live (må ikke blandes med Kung Fu Rider), så kan andre folk plukke opp DS'en, og spille motstanderene til han som slåss via kamera..

Også Little Big Planet spinoff'en, Sackboy's Prehistoric Moves, som kommer tidlig desember.

 

Dette er ett standalone spill, kommer gratis til PSN+ kunder, og følger også med på LBP 2, og blir tilgjengelig for ca. 6£ uka etter for vanlige PSN-folk, i tillegg så får endel bidragsytere i LBP1 får gratis nedlastningskode.

Der spiller en spiller med Move-kontrolleren, og resten av spillerene med Dualshockene

- så dette spillet er det mandatory co-op, kan ikke spilles alene, og krever både Dualshock og Move. :-/

Kan nok hende jeg var litt uklar (mangler kunnskap rundt Kinect og Move, eller missforstått deg), hvilke begrensninger som var satt utover hva som burde være mulig derimot, vet jeg ikke.

 

Det jeg hovedsaklig mente var at man kan bruke begge på en gang. Om man skulle gjort dette med PS Move og en vanlig kontroll måtte man byttet på disse utifra situasjon, men om det er Kinect kan du f.eks gå med kontrollen til en dør der du må taste inn en kode, og i stede for å bruke kontrollen til å velge tallkombinasjon, kan du bare fjerne grepet til den ene handen og trykke i luften, eller f.eks avgi fingeravtrykk.

 

At Sony har lagt til Move-funksjoner i en rekke core-gamer-spill er jeg klar over, og tror MS kommer til å gjøre det samme, men kommer kanskje til å kombinere bruken av kontroll og Kinect fremfor å kun velge mellom å kun bruke Kinect eller vanlig kontroll i f.eks GoW3. Litt slik PS Eye brukes til head tracking i GT5.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Har da fått testet kinect og syntes det var veldig imponerende, endelig noe nytt!

 

Etterslepen som de fleste nevner merket jeg nestne ikke på min konsoll, synes det var rimelig responsivt!

 

Move har jeg ikke prøvd enda, men slik jeg ser det så er det mer en etterligning av wii, skal ikke si at jeg kan så mye om Move, men Kinect blir nok den som vinner for meg!!

 

Håper på en del bedre spill på Kinect om ikke så altfor lenge! Har sittet og spilt sports( Rimelig komisk det boksespillet) og adventures i hele dag siden klokken 11,00, og er fortsatt ikke lei!

 

Kan varmt anbefale kinect videre.

 

 

Lennz

Lenke til kommentar

Det har blitt solgt nærmere 1,2 mill Kinect. Det er jo knall bra, ihvertfall med tanke på at julen ikke er før om 1 mnd. Kinect har faktisk solgt like mye som Move. Så utvilsomt hva som er den store vinneren her. Move har jo vært å finne på markedet fra 14 september, Kinect i 2 uker. Så virker som trondenils og hans spådommer ble dømt rett ned. Sport Champions til PS3 har bare solgt 700 000 til nå, mens Kinect Sports allerede ligger på 185 000. Men igjen så blir vel Kinect den ultimate julegave til store og små så jeg følger spent med på salget nærmere jul!

 

Det er endel fakta-feil her. :-/

 

Det ble shipped over 1,5 millioner Move i Europa, de første tredve dagene.

I USA så ble det shipped 1 million, innen ca. samme tid.

Butikkene gikk tom for produktet, så antar at de er videresolgt til kunder.

Det vil si at du kan legge til ca. en million til på Sports Champions, siden den blir bundlet med SCEA sin starter-pack.

Husker ikke tallene i Japan, men der gikk det betraktelig dårligere..

 

Tror faktisk Move vil gjøre det bedre nærmere jul, siden det er litt mere gave-pris på den. :-/

 

Leste feil i en artikkel jeg så. Min feil, men uansett det. Det er solgt 3 mill kontroller til nå. Og at det er 1,2 millioner som har Move. Blir litt feil å sammenligne antall kontroller opp mot PS3 med move. Da Move kan brukes med opp mot 4 kontroller per maskin.

Med Kinect trenger du bare Kinect så det er allikevel solgt 1.2 mill, kontra Move 1,2 mill unike eiere. Så da vil jo det si at det er i bunn og grunn like mange PS3 eiere som sitter med Move som det er xbox eiere med Kinect. Rett meg hvis jeg tar feil her.

 

KILDE: http://www.vgchartz.com/article/82761/playstation-move-sales-reach-12m-units-worldwide/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...