Gå til innhold

Kinect - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

hva mener du ser 4gb versjonen anderledes ut?

og jeg har 250gb versjonen, det er null støy fra dvd drevet når man spiller fra den.

så nå er den eneste argumentasjonen at man får bedre lastetider..

 

95% av gangene er HDMI best så ja, HDMI er best

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva mener du ser 4gb versjonen anderledes ut?

og jeg har 250gb versjonen, det er null støy fra dvd drevet når man spiller fra den.

så nå er den eneste argumentasjonen at man får bedre lastetider..

 

95% av gangene er HDMI best så ja, HDMI er best

den er svart matt.

jeg hører dvd drevet på min Slim, så mulig du er blitt tunghørt allerede :)

men det er mindre støy enn fra f.eks 2009 modellen. ja.

 

en ting til, man sparer jo selve platene og forlenger levetidet på drevet også.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hmm, haha mulig det, men det er samme støy som på f.eks PS3 min, og det er ingen ting å bry seg om...

du har vel på lyd på tven når du spiller? eller sitter du bare å hører på drevet?

Lenke til kommentar

Xbox 360 slim bråker mye mindre, selv med dvd i. Støy er uansett irriterende, man hører det og dermed er det irriternede. Jeg liker best at det KUN er lyd fra TVn, noe som skjer når man installerer spill på 360.

 

Uansett, det er 500 kr forskjell i pris på en 4GB bundle og 250 GB inkl Kinect. Så jeg ville gått for 250 GB uansett!

Lenke til kommentar

HDMI er ikke nødvendighvis best. Komponent kan være bedre, spørs på skjermen din.

Komponent er IKKE det samme som kompositt forresten.

 

Men med komponent får man vel bare stereo lyd, men det er bare å skaffe en TOSLINK kabel.

 

Sjekk litt på nettet hva din skjerm/TV liker best av komponent og HDMI :thumbup:

Min Benq 27" likte ikke hdmi fra xboxen. den blafret litegrann i bildet.

Så den er koblet til med komponent ledningen.

Så standard svaret til "teipball" om at hdmi er best blir noe feil.

 

og ZoroSama,komponent ledningen har optisk ut og dermed dolby digital, så du lyger litt du også :)

 

Har kun brukt komponent med Wii'en min. Og den ser slik ut

Så jeg regnet med at det var likt med XBOX

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke min x360 kabel optisk utgang (x360 elite)?

fordi du kanskje da ikke har en komponent kabel, men den dritten som fulgte med. (kompositt)

Håper inderlig at du ikke bruker den?

 

edit: litt retting på meg selv. komponent kabel fulgte med i gamle dager, på den med 20gb harddisk og elite når den kom i 2007.

Men Elite etter 2009 så fulgte det kun med den "gule pluggen" som da gir verdens dårligste bilde.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

oi oi oi, her var det litt grums, for ordens skyld:

 

- Er elektronikken ellers nøyaktig lik i 250G kinect og 4G kinect? med samme grafikk og samme trådløse tilkopling?

 

Samtlige Xbox 360-konsoller siden tidenes morgen produserer samme grafikk og lyd. Tilkoblinger, lagring, tilbehør og utseende har endret seg, men sluttresultatet som innmaten produserer er den samme.

 

- mao: hvis jeg kjøper en 4G og bytter ut harddisken, så har jeg en maskin identisk med 250G kinect, men kanskje i en annen farge?

 

Helt korrekt! 250GB er blanksort, 4GB er matt sort.

 

- er det viktig hvilken HDD jeg da kjøper? er det kompatibilitetsproblemer

med gamle og nye HDD??

 

Den nye 360 slim bruker andre harddisker enn den gamle Xbox 360 "feit", så skal du ha 250GB må du kjøpe en harddisk laget for 360 Slim. 250GB harddisk koster ca 500,- hos Spaceworld.

 

- trådløs kontroller: forstår at det følger med 1 i pakken. om jeg skal ha en til, hvilken skal jeg da velge, og følger lader med?

 

Nye kontrollere er billig (men trengs ikke for Kinect), ca 100-lappen. For mellom 50 og 100 kroner får man det MS kaller et "play & charge"-kit som består av ladekabel og en oppladbar batteripakke. Man kan lade mens man spiller. De vanlige kontrollerne tar to AA-batterier.

 

4G harddisk: jeg kommer neppe til å spill online på en stund (if ever). Så det er mest aktuelt å ha savegames på denne. Hvor mange savegame og annet nødvendig kan man lagre på en 4G? Dvs hvor fort trenger jeg en 250G harddisk?

 

Savegames tar bare noen få megabyte og du kan lagre alt av savegames på alt av spill du har kommer til å spille fra nå og til evigheten. Ellers kan man bruke lagringsplassen på å laste ned spilldemoer, Xbox Live Arcade-spill, kopiere inn hele spill fra DVD og til harddisk for å redusere lastetider og annet innhold. Da kan gigabytene fort gå unna. Trenger man 250GB? Det kommer an på din bruk og dine behov.

 

Støy er ikke lenger et problem på 360 Slim så installering på harddisk for å redusere støy fra DVD-drevet er ikke lenger aktuelt.

 

- hvordan kopler jeg den best til TV? via HDMI?

 

HDMI hell yes.

 

 

 

 

Så til noen andre her, HDMI er best, alltid, uten unntak. Nest best er Xbox 360s VGA-kabel, tredje best er komponent, deretter kommer kompositt. Om du på mirakuløst vis klarer å få dårligere bilde på HDMI enn komponent så bør du få reparert TVen din.

For å legge den helt død: På HDMI går signalet digitalt og uten tap eller forvrengelser hele veien fra framebufferen til 360en til LCD-panelet på din flatskjerm. Ved komponent vil signalet kjøres gjennom en D/A-converter fra digitalt signal til analogt, så analogt fra xboxen til TVen med alt det medfører av forvrengning og støy, deretter i en A/D-converter i TVen for å få signalet digitalt igjen før det går igjennom diverse signalprosessering i TVen og så ender på flatpanelet. Det vil ALLTID være dårligere enn HDMI.

 

Og hvorfor VGA-kabelen er bedre enn komponent? Jo, VGA har isolert og separat horisontal og vertikal synkronisering på egne kabler, komponent har synkroniseringen bakt inn i grønnfargen. Denne forskjellen er vanligvis marginal, men likevel korrekt.

 

 

 

Når det gjelder lyd er det tre muligheter:

 

*) Stereo lyd på RCA-plugger (phonoplugger). Kobles på A/V-kontakten bak på konsollen.

*) Stereo/surround-lyd på TOS/Link fiberoptisk tilkobling bakpå konsollen.

*) Stereo/surround-lyd på HDMI.

 

I noen tilfeller trenger man en spesiell "slim" utgave av A/V-kontakten for å få plass til den samtidig som HDMI-pluggen. Slim A/V-kontakt kan man også lage selv med en kniv ;)

Du kan bruke lyd ut på A/V-kablen eller i TOS/Link-pluggen samtidig som du har bilde på HDMI.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke min x360 kabel optisk utgang (x360 elite)?

fordi du kanskje da ikke har en komponent kabel, men den dritten som fulgte med. (kompositt)

Håper inderlig at du ikke bruker den?

 

edit: litt retting på meg selv. komponent kabel fulgte med i gamle dager, på den med 20gb harddisk og elite når den kom i 2007.

Men Elite etter 2009 så fulgte det kun med den "gule pluggen" som da gir verdens dårligste bilde.

 

Bruker hdmi, men hadde vært kjekt med optisk lyd utgang for å få surround når jeg spiller (går ikke med hdmi i forsterkeren min).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...