Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

Status er hvordan andre oppfatter deg uavhengig av de faktiske forhold. Jo mer du utleverer om informasjon slik at andre kan justere synet de har om på deg opp mot virkeligheten, desto mer faller statusen.

 

Hvis noen lurer på noe om deg så aldri gi de svaret men heller en ting til å lure på. De vil ikke få fred med seg selv samtidig som statusen din vokser.

 

De fleste går i fellen første skoledag og utleverer seg så mye at ingen lurer på noe mer resten av året.

 

Hvis kroppen din ser ok ut og jentene setter deg i kategorien "dere som trener" så utleverer du deg ikke med å si "Nei, det er ikke riktig, jeg trener bare noen få timer i uken for jeg spiller World of Warcraft 10 timer hver dag." Hva du liker å gjøre privat er uviktig når du er med andre. Aldri lyv fordi det slår tilbake, men vedhjelp av å ikke utlevere informasjon kan de andre tro det beste om deg fordi de ikke kjenner til realitene.

I det vesentlige er jeg enig. Likevel må man også huske på at i dagens samfunn der informasjon nestensagt flyter fritt rundt er det ikke vanskelig for noen å finne ut realitetene om deg uten at du har utlevert deg på noen særskilt måte. Det skal kun noen raske tastetrykk til før man finner informasjon om en person som gir deg et bilde av hvordan personen er. Facebook for eksempel, er man den sosiale akrobaten med flere hundre venner og bekjente eller er man heller den sosiale taperen med kun noen få venner og bekjente. Det er et svakt grunnlag for å antyde en persons sosiale status etter mitt syn, siden disse profilene ikke gir deg det fullstendige bilde av personen, men det gir likevel en liten pekepinn.

 

Videre har man blogger, twitter-profiler, skattelister og andre nettrelaterte oppslagsmidler som man kan hente informasjon ut av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må le litt altså... :p

 

Er så vanlig til dags å tro for eksempel at hvis man holder hender, så er man kjærester. Det bør ikke nødvendigvis være sant. Mange holder hender bare som veldig gode venner.

 

Mange sitter på fanget til hverandre, bare som gode venner. Mange gode venner kysser hverandre på kinnet. Mange gode venner klemmer hverandre.

 

De fleste eksemplene over er mellom jente og gutt, men det finnes nok utallige mange flere eksempler :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med BadCat og SLIguy i at en skal la være å utlevere seg. Jeg mener at en til enhver tid skal gjøre det en føler er naturlig. Sosial status er ikke noe å fokusere på; det kan du ikke styre, og kommer i alle fall ikke om du opptrer desperat (noe du lett gjør når du fokuserer på sosial status). Jeg vet dessuten at jeg ofte blir irritert på folk som nekter å gi noe av seg selv.

 

Et fint uttrykk er "en definerer selv sin egen virkelighet". Det betyr blant annet at det ikke er vits å strebe etter å leve opp til idealer. Du bestemmer selv hva du mener er positivt for deg. Hvis Wendelinho ikke er sosial, så er vel det greit. Kanskje han trenger å ta det litt med ro hjemme. Kan vel være greit i perioder det?! Sosial status og venner kommer av seg selv så lenge du har det godt med deg selv.

Lenke til kommentar

Er de svarene jeg har fått til nå riktige, Zarac?

 

Jeg kan ikke fortelle deg hvilke svar som er riktige. Alle har sin egen oppfatning. Jeg vil bare stå inne for det jeg sier selv. Du må bruke din egen kritiske sans. Jeg synes at det er fornuftig å stole på de som kjenner deg best, men jeg sier ikke at andre svar er feil.

Lenke til kommentar

DETTE ER TREDJE GANG JEG SIER DETTE:

 

Den jenta som tar kontakt viser seg å ikke ha den høye statusen jeg var ute etter å være venn med. Dette er tragisk. 5 av 5 er nerder.

 

SÅ BRUK DEM TIL Å ØVE DEG PÅ Å VÆRE SOSIAL MED.

 

Så får du de vennene du vil ha, når du har øvd deg.

 

Du har aldri svart meg når jeg sier dette rådet, så nå forlater jeg tråden, du er innmari irriterende.

Lenke til kommentar

For et latterlig topic, det erke no oppskrift på å få venner du bare får de ved at dere syntes verandre er greie folk :p

 

og i tillegg at du velger venner etter status ser jeg som bortkasta ti, men jeg ser heller ikke no vits i å være venner med folk du missliker? når det kommer til ho jenta, vist ho er fin og du vil være mer enn venner så er det vel possitivt at ho ikke har for høy status, mer sjans for deg min venn

 

Den jenta som tar kontakt viser seg å ikke ha den høye statusen jeg var ute etter å være venn med. Dette er tragisk. 5 av 5 er nerder.

IKKE bli fornærma nå, jeg mener ikke no offense med dette, men utifra det du har skrevet så virker du som et større nerd enn dem? oO, du har mere sjans til å bygge et bra vennskap med likemenn

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...