Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

Når jeg tenker over det så er det 5 av 10 elever som tar kontakt med meg. Men bare 2, kanskje 3 elever tar kontakt med meg som hun jenta det gjelder.

 

Hva skal jeg gjøre ut av det?

 

Bra. Nå begynner du å tenke mer positivt.

 

Øv deg på å være sosial. Svar og ta initiativ minst like ofte som dem. Hvis noen spør "Hvordan går det?" trenger du ikke bare å svare "Bra". Du kan begynne å prate om skolearbeidet eller været. Det er ikke viktig hva du prater om, bare du prater og viser at du er interessert i å prate med vedkommende.

 

Etterhvert vil du lære deg hva folk interesserer seg for, eller ikke interesserer seg for. Dette kan ikke vi fortelle deg, for vi kjenner ikke klassen din.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler det aldri er tilgjengeligheter for å snakke med folk.

 

 

Jeg ser du sliter litt. Litt mer selvtillit ville skaffet deg venner, ikke ditt utseende eller dine klær. Rådene andre gir deg er helt feil. Du burde bli med på noe som kunne virke oppbyggende på selvtilliten din, det kunne være noe fysisk, utholdenhetstrening f.eks. Noe av problemet ditt er kanskje at du alt har blitt plassert av andre i en viss posisjon, men nå er det snart ditt siste år før VGS og da må du passe på fordi det er viktig at andre ikke setter deg inn i samme bås når du er på neste trinn i utdannelsen din. Du kan utvikle deg mye før du starter på VGS. Bygg et ego.

Lenke til kommentar

Hvis du har fem tilbud, så grip dem alle, uavhengig av sosial klassifisering. Det er litt tidlig å si at du ikke liker noen av dem nå, før du er blitt kjent med dem. Noen av dem jeg kaller gode venner i dag, var personer jeg trodde jeg ikke likte før. Likeledes har folk jeg likte før, vist seg å ikke være så gode venner. Førsteinntrykket er sjelden et godt inntrykk. Du og alle andre utvikler seg hele tiden. Alle får nye interesser, nye vaner og nye personer i livet sitt hele tida. Din personlige utvikling går ikke mot et bestemt punkt, for den varer hele livet.

 

Du har ingenting å tape. Selv om ingen av de fem ender opp som gode venner, får du sosial erfaring. Disse fem kan også være en dør til å treffe andre personer, som du kanskje liker bedre og kan tenke deg å være sammen med. Se det sånn, er det verre å være sammen med en av disse fem enn å være alene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår jo det er jo litt tøft å bli holdt utenfor.

 

Selv nå jeg gikk på skolen, var det veldig mye fotball, og ikke så mye venner.

Man var venner i fotballkamp, og hadde fiender som motspillere.

 

Selv om jeg er veldig lite interessert i sport, så valgte jeg å bli med på fotball.

Siden nesten alle spilte det, de som ikke gjorde det, hadde det tøft, og ble sett på som umoderne.

 

Selv har jeg møtt mange i klassen, som jeg aldri kunne tenke meg å bli venn med, men slik er livet. Har opplevet en del mobbere, og folk som oppfører seg rart.

 

Angående å få seg kjæreste er ennå verre, siden det er jo ikke bare å flørte litt på bussholdeplassen, hvis man møter noen man er interissert i.

 

Jeg mener det er bedre å være kravstor på kjæreste og bruke lengere tid, en å velge det første man finner. Som regel ender det opp i skilsmisse.

 

Hender nok i perioder, man bytter venner oftere en sokker.

Bare når man flytter, eller bytter skole, da er det på nytt.

 

På venner, godta det meste, er en lur ting.

Men på kjærester, vær litt kritisk.

 

Men jeg lurer på, hva er på grensen til å kalle seg venn?

Kan man kalle alle forumbrukerne for venner, om man fysisk møter de noen ganger?

 

Grensen til å være kjæreste er nok når man planlegger å gifte seg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Angående å få seg kjæreste er ennå verre, siden det er jo ikke bare å flørte litt på bussholdeplassen, hvis man møter noen man er interissert i.

 

 

 

JO DET ER DET, om du er en interessant person for henne.

 

Hadde ikke du blitt glad om en pen og kul jente tok kontakt med deg på bussholdeplassen? :)

 

Om du ikke er en interessant person for henne bør du jobbe med det først.

Lenke til kommentar

 

JO DET ER DET, om du er en interessant person for henne.

Hadde ikke du blitt glad om en pen og kul jente tok kontakt med deg på bussholdeplassen? :)

 

Om du ikke er en interessant person for henne bør du jobbe med det først.

 

Nå skal jeg ikke si, at jeg er noe ekspert i kjærlighet, siden jeg har lite erfaring.

Selv har jeg alltid vært singel, mest fordi, jeg ser etter noen som virkerlig jeg vil gifte meg i, dumt å bytte kjæreste like ofte som man bytter sokker. Det vil føre til for mye oppvask. Bare et eksempel på det http://hotelcaesar.wikia.com/wiki/Jens_August_Anker-Hansen en rikmann sønn, som bytter damer så ofte, rett og slett fordi at han ikke klarer å bestemme seg, men liker å bli kjent med folk.

Ville ikke en slik person følet seg forlatt og ha mye uvenner med tiden?

 

Som regel er det bedre å velge personer som er litt mindre aktive, en de som skryter på seg at de er flinke til alt, betaler hva det skal være, gir ofte pene gaver etc.

 

Husk at nå blir det forskjeller mellom damer/menn.

Slik at selv om personen kan virker litt interessert, eller total avisende i det tilfellet. De fleste som tar kontakt med meg på bussholdeplassen, spør heller når eller hvor bussen går, hva er klokken, det er et eksempel på at de bare vil vite det, også dra videre, er neppe en diskusjon personene der er interisert i. Men man kan jo begynne, å svare, spørre litt også.

 

Men erfaringvis sier det at personen har dårlig tid, og vil reise videre. Derfor er ikke bussholdeplassen den beste sted å bli kjent med folk.

 

Jeg mener den beste måten, er å gå rolig frem, slik at man ikke virker for ivrig ut. Invitere noen på cafe, kino, prøve å bli kjent, kanskje venner først. Også ser litt etterhvert.

 

Men på den negative siden, så finnes det mennesker som utnytter det også, som ser det en fin mulighet å bli spandert på en middag. Men i virkeligheten ikke er interisert å bli venn eller kjæreste, da er det bare å begynne på nytt.

 

Hva er det viktigste? Ærlighet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du gjør en stor feil: Rangerer folk etter status.

Ikke gjør det. En venn er en venn uansett "status".

Denne såkalte statusen endrer seg uansett med tiden. Blant mine venner er det de som var nerder 8meg selv inkludert) som har det best/har klart seg best nå.

 

 

Tips 2: Vær hyggelig med folk. Det er kanskje ikke så vanlig når man er 15, men rett og slett vær hyggelig. Smil og si hei hver gang du møter en du går på skole med.

 

 

En siste ting: Utseende har ingenting å si når alt kommer til alt. Når man har kjent deg en stund slutter man å tenke på det, uansett hvordan du ser ut. Du må bare slutte å tenke på det selv. Det har ingenting å si så lenge du ikke lukter vondt eller er møkkete.

Lenke til kommentar

Du gjør en stor feil: Rangerer folk etter status.

Ikke gjør det. En venn er en venn uansett "status".

 

Nå er det jo forskjell på venn og kjæreste?

Er enig på venner, at man skal ta det man kan få, der pleier det å hjelpe på nye venner.

 

Er enig i at en venn kan være møkkete for den slags skyld.

Men jo, det er jo ikke så enkelt å bli venner, hvis man er total forskjellig, ha totale forskjellige vaner eller uvaner, om en vil på kino, den andre vil på boksekamp, går jo det ann å gjøre forskjellige ting, men om folkene er så forskjellig, kan de ikke være venner heller.

 

Noen går jo så langt, å mobbe andre, for å bli venn med noen, siden venner skal jo hjelpe hverandre.

Men i det tilfellet, er det dårlig vennskap. Spesielt å danne grupper, mot noen få i klasssen. Bare fordi, noen blir sett på som unormale. Dessverre er det vanlig i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...