Gå til innhold

Sindres Treningslogg - 5x5


Anbefalte innlegg

UKE 3

 

Dag 3: (01.04.11)

 

Knebøy:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80

5 x 90 @9

 

Benk:

5 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80 @9-10 Rekord!thumbup1.gif

 

7 x 65 @9

 

Roing med smalt grep:

5 x 40

5 x 47

5 x 57

5 x 67

4 x 77 @10

 

5 x 62 @8

 

Kommentar:

Egentlig ikke særlig bra økt. Var stiv inni låret etter markløften på Onsdag, og hadde litt vondt i korsryggen og leggen. Klarte 80 i benken, men var tyngre enn jeg forventet. Knebøy var tungt, så gadd ikke prøve på mer enn 90Kg, droppa også dropsett (lol.gif). Tok litt for mye på roinga, så klarte ikke 5 rep. Syns den roinga er litt merkelig, for føler meg egentlig ikke så sliten, klarer bare ikke å få den helt inntil brystet med strak rygg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UKE 4

 

Dag 1: (04.04.11)

 

Knebøy:

5 x 50

5 x 70

5 x 80

5 x 90

5 x 100 @9-10 Rekord! thumbup1.gif

 

7 x 80 @8

 

 

Benk:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80

3 x 85 @ 10

 

8 x 65 @ 8

 

 

Kommentar:

Har hatt vondt i korsryggen hele helga, så regna med en elendig økt. Hadde bestemt meg for å droppe roing og ta det rolig i knebøy. Starta med benk, gikk ganske bra, men ble litt for ivrig, burde nok gitt meg på 80Kg. Deretter tok jeg litt biceps og triceps, mens jeg ventet på at knebøyen skulle bli ledig (følte meg relativt fjortiss etter å gå rett fra benk til bicepscurl). Tenkte som sagt å ta det rolig i knebøyen, men følte det gikk bra med ryggen, så tok normalt og klarte 100Kg! Deilig å trene med tresifret i bøy! 001_smile.gif Tidligere har jeg hatt stanga for høyt oppe tror jeg, hadde den lengre ned nå, og fikk noen syke merker bak på skuldrene, svir ganske greit, men tror det var mer korrekt.

Lenke til kommentar

UKE 4

 

Dag 2: (06.04.11)

 

Militærpress:

5 x 30

5 x 35

5 x 40

5 x 45

5 x 50 @10

 

Mark:

5 x 60

5 x 80

5 x 100

5 x 120 @9

 

Nedtrekk:

5 x 50

5 x 60

5 x Chins

5 x Chins @8

5 x Chins+5Kg @10

 

Kommentar:

Ikke så veldig fornøyd. Militærepressen gikk dårligere enn forventet, markløften hadde jeg egentlig tenkt å prøve mer på, men 120 var såpass tungt at jeg lot vær. Chinsene gikk ganske bra, førstegang med ekstravekt!

Lenke til kommentar

UKE 4

 

Dag 3: (08.04.11)

 

Knebøy:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80

5 x 90 @8

5 x 100 @10

 

Benk:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80 @10

 

8 x 60 @8

 

Roing med smalt grep:

5 x 40

5 x 47

5 x 57

5 x 67

5 x 77 @9

 

10 x 57 @8

 

Kommentar:

Dårlig økt, klarte ikke å øke noe i benkpress og knebøy. Klarte å vedlikeholde, men det var til failure i begge øvelsene. Roinga gikk ganske bra.

 

Nå er det en uke igjen til påske, og vet jeg ikke får trent Onsdag, Fredag og Mandag(Andre påskedag), så lurer litt på hva jeg skal gjøre. Kanskje gå ned til 3x3 i neste uke og påfølgende Mandag også starte på nytt med lavere vekter etter påske. Noen forslag og innspill?

Lenke til kommentar

Ingen krise at du ikke får trent særlig i påska, kroppen har godt av en hvileuke når du har kjørt den såpass hardt som du har gjort i det siste. Kan faktisk anbefale en fullstendig friuke og med stor sannsynlighet kommer du tilbake, klar til å løfte enda tyngre enn tidligere!

 

Btw, er det sittende eller stående roing, når du skriver roing?

 

Og hva med å laste opp et par pics så både vi og deg selv kan følge fremgangen og kommentere hva du bør fokusere mer på fremover.

Lenke til kommentar

Er ikke særlig bekymret for påska, som du sier er det greit med en hvileuke, men lurer bare på hvordan jeg skal gjøre det rundt. Altså om jeg skal endre på noe før påska og om jeg skal begynne på ny runde igjen etter påska. Dag 1 er stående roing og dag 3 er sittende roing. Mulig det kommer bilder etterhvert, har tatt før bilder så blir vel kanskje noen bilder for å se framgang om et par uker.

Lenke til kommentar

Er ikke særlig bekymret for påska, som du sier er det greit med en hvileuke, men lurer bare på hvordan jeg skal gjøre det rundt. Altså om jeg skal endre på noe før påska og om jeg skal begynne på ny runde igjen etter påska. Dag 1 er stående roing og dag 3 er sittende roing. Mulig det kommer bilder etterhvert, har tatt før bilder så blir vel kanskje noen bilder for å se framgang om et par uker.

 

Jeg har kjørt en hardcore uke, uten noen form for nedtrapping (snarere tvert i mot), de gangene jeg har bestemt meg for en planlagt hvilkeuke. Som resultat av det har jeg tynt ned muskelfibrene rimelig hardt, og følelsen av utmattelse og muskeltretthet er tilstede når jeg begynner hvileuka. Etter to-tre dager har kroppen min hentet seg inn allerede og på dag 4 og 5 er motivasjonen til å begynne på treningsuke igjen utrolig stor. Når uka er over har jeg et så enormt energioverskudd og motivasjon til å trene at det er helt sykt. Kan knapt vente å komme meg på treningen, etter å ha vært rastløs og vill i hvert fall de 3 siste dagene av hvileuka.

 

 

Ser ikke helt hvorfor du skal forandre på noe uka før påsken. Du har da ikke hatt stagnasjon (smålest loggen raskt bare, shoot me if Im wrong). Jeg ville trent som vanlig, eller hardere (ut fra hvordan kroppen føles) og gått inn i hvileuka med trøtte batterier og sliten kropp, klare for kos, påske, hvile og restitusjon (forhåpentligvis sol, ski, påskeegg og pils også).

 

Unn kroppen din fri, den fortjener det.

Lenke til kommentar

UKE 5

 

Dag 1: (11.04.11)

 

Knebøy:

5 x 60

5 x 70

5 x 80

5 x 90

5 x 100 @8

3 x 110 @9-10

 

Benk:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80 @8

5 x 85 @10 Ny Rekord! thumbup1.gif

 

7 x 65 @ 8

 

Foroverbøyd Roing

5 x 40

5 x 45

5 x 50

5 x 55

5 x 60

5 x 65 @9

 

10 x 50 @8

 

Kommentar:

Ganske bra økt, ny rekord i benkpress, selv om den siste repen var veldig seig. Prøvde meg på 110 i knebøy, men om jeg skulle tatt 5 rep der ville det garantert gått dårlig med teknikken så lot vær. Tok en litt annen variant av foroverbøyd roing i dag, der jeg løfta stanga fra bakken. Litt usikker på hvilken jeg kommer til å velge, føler ikke helt jeg behersker teknikken.

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å ta mål med fettklype en gang i uka, hver Tirsdag før jeg spiser. Her er da resultatene fra i dag:

 

Målene var:

Chest:5(-1)

Abdominal: 11(-1)

Calf: 9(-2)

Midaxillary: 6(-1)

Suprailiac: 7(-3)

Thigh: 10(-1)

Fettprosent: 6.72%(-1,03%)

 

Altså ganske ekstremt nedgang på to dager hmm.gif De på Søndag ble riktignok ikke tatt på tom mage, kanskje det utgjør en forskjell. Syns uansett ikke det stemmer at jeg har litt over 6 i fettprosent, det er jo nesten bodybuildernivå, føler ikke at jeg ligger der.

Lenke til kommentar

Ja, tar det mest som en indikator på forandring, selv om det kan være litt unøyaktig der også. Bildet av fronten ble bare totalt mislykket og lignet ikke noe på hvordan jeg egentlig ser ut, så gidder ikke legge ut det. Legger ut et bilde av ryggen. Før bildet er fra 13.Mars, nå bildet er fra 12.April

 

 

 

Litt vanskelig å se forandring pga. forskjellig vinkel, lys osv. Men syns jeg ser litt bedre antydning til V-form, og litt mindre sideflesk.

Lenke til kommentar

UKE 5

 

Dag 2: (13.04.11)

 

Militærpress:

5 x 30

5 x 40

5 x 45

5 x 50 @8

3 x 55 @9-10

 

Mark:

5 x 80

5 x 100

5 x 110

5 x 120 @8-9

 

Nedtrekk:

5 x 60

5 x Chins

5 x Chins

5 x Chins @8

5 x Chins+5Kg @10

 

Kommentar:

Begynte å føle meg litt dårlig i går kveld og tror jeg driver på å bli syk. Derfor hadde jeg ingen forventninger til treninga og tenkte å ta det rolig. Gikk litt bedre på selve treninga, men prøvde ikke å øke noe mer i markløft. Likevel en forbedring, var ikke like tungt og tok flere tunge sett. 50 Kg i militærpressen gikk ganske mye lettere enn forrige uke, men 55 var veldig tungt og klarte ikke 5 reps. Nedtrekk/Chinsen gikk bra. Satser på å bare ta Chins(altså med håndflatene fra meg) neste gang. Dette var da siste dag 2 økta før påske.

Lenke til kommentar

UKE 5

 

Dag 3: (15.04.11)

 

Knebøy:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80

5 x 90

 

Benk:

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80 @8

 

Roing med smalt grep:

5 x 33

5 x 40

5 x 47

5 x 57

5 x 67

 

Kommentar:

Er fortsatt syk så burde kanskje ikke trent i dag. Tok det ihvertfall veldig rolig, droppa droppsett i alle øvelsene og tok ikke særlig tunge løft.

Lenke til kommentar

Det er noe rart med skulderbladene dine, men jeg er ikke helt sikker på hva. Virker som de ligger litt for langt opp og ut. En kamerat av meg hadde skulderblad som var veldig langt opp på ryggen på grunn av for mye shrugs, men det så annerledes ut enn dine igjen. Du er sterk i forhold til kroppsvekta i både benk og roing, slik du trener nå kommer det nok til å gå seg til. Selv tror jeg det er lats og traps (nedre og midtre) som henger litt igjen ifht resten, men det blir ikke mer fakta enn spekulativ gjetning fra min side :p (jeg kan selvfølgelig ta helt feil, er ikke lett å se fra de bildene..)

 

Ta en titt på denne artikkelen, lærte meg korrekt teknikk i roing fra denne selv (kan brukes på alle ro-øvelser). Måtte selv ta av nesten 15 kg for å gjøre den med 100% teknikk, men kjente det mye bedre i traps etter dette.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...