Gå til innhold

Hvis det ikke er noe liv etter døden...


Anbefalte innlegg

Dersom det ikke er noe liv etter døden, hvilke negative sider ser du med dette?

Så du tror samtlige verdens religioner tar feil. Hva er sansynlighten for at det er riktig ?

 

 

zero.jpg

 

 

Nei, jeg kjenner ikke til alle religioner i verden, så jeg kan ikke påstå at jeg tror alle er feil. Jeg lurer bare på hva som hadde vært negativt dersom det ikke er noen Gud over oss? Jevhova eller Alla eller Shiva.. Hvis det ikke var noe mer? Hva er negativt med det?

Alle verden religioner snakker om et liv etter dette livet. Tror du virkelig samtlige tar feil og du har rett ? Kan det virkelig være slik ? At du og et par andre her i verden, er de eneste som har den rette oppfatning ?

 

Jeg og ett par andre? hahaha den var God du. Tror nok at store deler av medlemslisten i kirken din er minst like ateistisk som selveste Richard Dawkins

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det ikke er noe liv etter døden, hvilke negative sider ser du med dette?

Så du tror samtlige verdens religioner tar feil. Hva er sansynlighten for at det er riktig ?

 

 

zero.jpg

 

 

Nei, jeg kjenner ikke til alle religioner i verden, så jeg kan ikke påstå at jeg tror alle er feil. Jeg lurer bare på hva som hadde vært negativt dersom det ikke er noen Gud over oss? Jevhova eller Alla eller Shiva.. Hvis det ikke var noe mer? Hva er negativt med det?

Alle verden religioner snakker om et liv etter dette livet. Tror du virkelig samtlige tar feil og du har rett ? Kan det virkelig være slik ? At du og et par andre her i verden, er de eneste som har den rette oppfatning ?

 

Jeg og ett par andre? hahaha den var God du. Tror nok at store deler av medlemslisten i kirken din er minst like ateistisk som selveste Richard Dawkins

En absurd tanke

Lenke til kommentar

Dersom det ikke er noe liv etter døden, hvilke negative sider ser du med dette?

Så du tror samtlige verdens religioner tar feil. Hva er sansynlighten for at det er riktig ?

 

 

zero.jpg

 

 

Nei, jeg kjenner ikke til alle religioner i verden, så jeg kan ikke påstå at jeg tror alle er feil. Jeg lurer bare på hva som hadde vært negativt dersom det ikke er noen Gud over oss? Jevhova eller Alla eller Shiva.. Hvis det ikke var noe mer? Hva er negativt med det?

Alle verden religioner snakker om et liv etter dette livet. Tror du virkelig samtlige tar feil og du har rett ? Kan det virkelig være slik ? At du og et par andre her i verden, er de eneste som har den rette oppfatning ?

 

Jeg og ett par andre? hahaha den var God du. Tror nok at store deler av medlemslisten i kirken din er minst like ateistisk som selveste Richard Dawkins

En absurd tanke

 

Ikke en tanke. Fakta. Jeg kjenner flere som er medlem i kirken, men tror ikke det spor på Gud.

 

Beklager å måtte meddele at av de 2 milliardene du skryter av, så er nok gode halvparten mindre kristen enn meg.

 

Disse hardbakka gansterne som herjer og dreper, narkotika og hele pakken - men er katolikker.. Er de ekte kristne?

Lenke til kommentar

Håper virkelig jeg pådrar meg alzheimer før jeg eventuelt dør isåfall.

Vil mye heller leve hver dag uten å huske hva jeg har gjort de siste 20000000000000000000 åra.

 

En annen ting, dersom en har et liv etter døden, hvordan vil en kunne si at dette livet vil være? Jeg tenker nå på 'ånden som går videre' type piss. Om en 2-åring dør, vil jo han få det jævla kjipt, mens en på 30 i sin beste alder vil jo ha mye bedre grunn til å nyte tiden for det fulle enn en som ligger som grønnsak i en seng.

Lenke til kommentar

@ IHS

Mener du virkelig at siden alle (mange) av verdens religioner mener det er et liv etter døden, så er det bevist at det er det? Hva folk tror på har ingenting å si for virkeligheten. Selv om alle på jorden går rundt å tror jorden er flat hjelper det ikke å argumentere at så mange tror det så derfor må det være sant.

 

Og det er ingen tvil om at det er mange på listen over norske kristne som ikke hører hjemme der. Megselv inkludert.

Lenke til kommentar

For å spore litt av; jeg er nesten helt sikker på at det ikke er noe liv etter døden. Er det noen som egentlig har et snev av bevis i det hele tatt? Det burde jo være et ganske absurd alternativ, men det er jo tydeligvis en del folk som hevder det. Når vi ser på nyhetene/tv (eller i værste fall virkeligheten) at mennesker dør og hjertet deres slutter å slå, hvordan kan da hjernen funke? Jeg tror ikke på noe sjel, så det er ikke et alternativ for meg…

Lenke til kommentar

Du kan bli gal av å tenke på det der. Hva om du skulle kunne klare å lage en fullstendig identisk kopi av et menneske. Jeg er av den troen at det ikke finnes en sjel, at det vi oppfatter som "jeg" kun er en bestemt sammensetning av atomer og kjemi i hjernen.

Da vil både originalen og klonen "vite" at de er originalen, og du ender opp med en krangel på kosmisk skala.

Lenke til kommentar

Strengt tatt inviterer ikke TS til en diskusjon om hvorvidt en eller annen religion har rett eller ei, men hvilke negative konsekvenser det kan ha for mennesker om det bare er dette livet vi har.

 

Jeg foreslår for øvrig følgende definisjon på liv: Fra og med det punktet man kan leve selvstendig utenfor mor, til det punktet da hjernen er kvalt av mangel på oksygen (hjernedødhet).

Lenke til kommentar

Enig med CypheroN. Tror personlig ikke at det er noe etter døden. Når man er død, så er man død, ikke noe sjel som lever videre her heller.

Mhm, og synd er det, egentlig. Jeg vil ikke dø. Jeg vil ikke slutte å eksistere. Når man dør, så er ikke din person lenger. Du viskes vekk fra livet, og alt går videre. Det er en forferdelig tanke.

 

Jeg vil ikke si "Jaja, det var det" når jeg ligger på dødsleiet heller…

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Det er ingen beviser eller indikasjoner som sier at det er et liv etter døden. Selv håper jeg at det er et liv etter døden, men det er ingen logisk forklaring for det, så håpe kommer jeg ikke langt med.

 

Hvis man sitter og tenker litt over hvordan det vil være å dø hvis det ikke er et liv etter døden, får ihvertfall jeg en kjemperar følelse. Som om jeg overbelaster en datamaskin med noe den aldri skulle trenge å gjennomføre. Eller som å dele på null. Vi mennesker har aldri sett eller opplevd det, derfor kan vi ikke forestille det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...