Gå til innhold

En amerikansk kirke vil brenne koranen 11. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jo vært gjort forsøk på å brenne De hellige skrifter før... og av en eller annen grunn var katolikkene sterkt inne i bildet der!

 

Dere kan jo mulighes slå dere sammen?

 

 

// WINWIN

Nå er en mann jeg ikke hadde hatt noe i mot å ha sett blitt bundet til en stake med bål rundt føttene er gnurebukken paven... Den forbryter ligaen han er leder for har stått, og står, for mye faanskap på verden basis som de en vakker dag vil stå til rette for, håper jeg ihvertfall! Så det første vi burde brenne er vatikanet, et av verdens løgn sentrumer der løgn og bedrag alltid har blitt sydd inn i religionens kvalme kappe og presentert som sannhet!

 

Har selv en bibel i bokhylla, ikke fordi jeg tror på det sludderet som står der, men fordi jeg en dag håper jeg kan gå til et felles sted der de samler inn bibler og setter fyr på dem :) Og glem det jeg sa om do papir, boka er til og med ubrukelig til det!

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Synest egentlig at det er litt spesielt at ei relgiøs gruppe går så hardt ut mot ei anna relgiøsgruppe.

 

Du kan ikkje fornerme ein relgion på det grovaste og deretter kreve at din eigen relgion skal bli behandla respektfullt.

 

Ein anna ting er jo at bokbrenning er ein forferdelig lite logisk måte å vise avsky på. Skal du brenne ei bok så må du fyrst skaffe deg denne boka. I dette tilfellet koranen, kven trykker og selg koranen? Jo i dei fleste tilfeller islamske trykkerier. Så når kristne kjøper ein koran så støtter dei muslimane økonomisk (og bruker av eigne middlar).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At en gjeng fanatikere vil brenne Koranen er for min del tegn på ekstrem useriøsitet og umodenhet. De burde i det minste respektere at andre ikke deler deres tro og oppfatninger; det hele vil kun ende i enda sterkere fiendtlige bånd mellom disse to. Ønsker de virkelig fred når de holder på slik? Tror ikke det, nei… Hvorfor kaller de seg kristne da?

 

:hmm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synest egentlig at det er litt spesielt at ei relgiøs gruppe går så hardt ut mot ei anna relgiøsgruppe.

 

Du kan ikkje fornerme ein relgion på det grovaste og deretter kreve at din eigen relgion skal bli behandla respektfullt.

 

Ein anna ting er jo at bokbrenning er ein forferdelig lite logisk måte å vise avsky på. Skal du brenne ei bok så må du fyrst skaffe deg denne boka. I dette tilfellet koranen, kven trykker og selg koranen? Jo i dei fleste tilfeller islamske trykkerier. Så når kristne kjøper ein koran så støtter dei muslimane økonomisk (og bruker av eigne middlar).

 

Ja, jeg tenker at hvis de har kjøpt og betalt for den kopien av Koranen så er det ingenting som hindrer dem i brenne den. De kan jo kjøpe inn et helt opplag for å brenne det. Takket være boktrykkerkunsten så kan de brenne så mange Koraner de ønsker.

 

Personlig så liker jeg å ha en kopi av Bibelen liggende selv om eksperimentet med å gjøre meg kristen feilet. Det er greit å kunne sjekke at de sære sitatene som jeg finner og får høre rundt omkring faktisk stemmer.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Så derfor ville det vært tøffere å satt fyr på trykkeriene som trykker quranen? Kanskje vi burde holde kjeft om dette, slik at de ikke får noen lure ideer her?

 

He he... Det har du muligens rett i ja.

 

Men jeg ser fortsatt ikke poenget i å brenne en koranen (eller Bibelen for den sags skyld) ettersom man jo (som jeg sikkert har sagt før) vite hva man ikke er uenig i for å være uenig.

 

Kanskje det hadde vært en bedre ide å LESE koranen, for så å argumenter ut fra denne - for brenner du den, så er det jo ikke lett å vise til at de tar feil...

 

 

// WINWIN

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det hadde vært en bedre ide å LESE koranen, for så å argumenter ut fra denne - for brenner du den, så er det jo ikke lett å vise til at de tar feil...

 

 

// WINWIN

Hjelper det om vi ateister her på forumet argumenterer med deg ut i fra bibelen?

Gjør det deg noe smartere av den grunn eller får det deg bare enda mer sikker i din sak på at din tro er den rette? Jeg sier ikke at det er mer rett å brenne den, bare at vi faktisk ikke oppnår noe mer ved å lese den... Noe du selv er et bevis for :)

Lenke til kommentar

Kanskje det hadde vært en bedre ide å LESE koranen, for så å argumenter ut fra denne - for brenner du den, så er det jo ikke lett å vise til at de tar feil...

 

 

// WINWIN

Hjelper det om vi ateister her på forumet argumenterer med deg ut i fra bibelen?

Gjør det deg noe smartere av den grunn eller får det deg bare enda mer sikker i din sak på at din tro er den rette? Jeg sier ikke at det er mer rett å brenne den, bare at vi faktisk ikke oppnår noe mer ved å lese den... Noe du selv er et bevis for :)

 

He he... Jeg ser det ironiske i det ja :thumbup:

Er uforbedrelig jeg... :)

 

// WINWIN

Lenke til kommentar

Nå er det jo tifoldige ganger verre å argumentere med en muslim enn en mainstream kristen, da ALT som står i quranen er riktig og sant for dem... (Pluss at de i alt for stor, og skremmende, grad, tyr til trussler og vold om de ikke får "rett" i det de mener...) De fleste kristne er ihvertfall fornuftige nok til at de klarer å innse at ikke alt er like troverdig og sant fra bibelen... I det minste.... Men når det er sagt har jeg møtt bibeltro kristne også og serlig mer ignorante og påståelige mennesker skal en vel lete lenge etter da logikk, kritisk sans og rasjonell tenkning rett og slett er strøket fra ordbøkene de benytter...

 

Bibelen = Helt sant fordi det står i bibelen at bibelen er guds ord og gud juger ikke ergo må derfor bibelen være sann... :no:

Lenke til kommentar

1) Jeg refererte til den gangen du kom med trussler mot meg fordi jeg utredet forholdet rundt Muhammeds Sataniske vers. Du formulerte deg i retning av at du ville erklære krig mot meg.

 

2) Brenning av bøker legitimerer ikke voldsbruk i den siviliserte verden. Det er en av tingene som gjør at muslimer har et svært dårlig rykte i vesten. En stor del av dere lever i middelalderen og har en skremmende lav terskel for å bruke vold. Når du skriver at brenning av Koran fører til hat - og hat fører til krig - så bekrefter du bare stereotypen.

 

Bonus) Ja, jeg mener det er muslimer som starter krig.

Ikke utelukkende, og ikke alle muslimer, men som en generell uttalelse.

Her er en sterk indikator: http://chromatism.net/bloodyborders/

Her er en til: http://www.religioustolerance.org/curr_war.htm

Her er et grovt estimat over dødsfall: http://www.politicalislam.com/tears/pages/tears-of-jihad/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et par ting som slår meg med denne saken.

 

For det første viser den hvor tabubelagt enhver form for avstandstagen fra islam er, usaklig eller ikke, og hvor stor forskjellsbehandlingen til fordel for islam i forhold til andre religioner er. Kirker blir brent, kristne myrdet og gruppevoldtatt, hinduer blir diskriminert og forfulgt, hver eneste uke i den muslimske verden uten at noen reagerer, hverken i den muslimske verden* eller i vår del av verden. Men når en halvgal pastor i USA vil brenne en bok, EN BOK, så er det ikke måte på fordømmelse.

 

*med noen få unntak som for eksempel den pakistanske menneskerettighetsorganisasjonen hvis medlemmer stort sett består av sekulære muslimer som ofte betaler med sitt eget liv for sin innsats.

 

For det andre så generaliserer både den islamske verden og de politisk korrekte islamapologetene med bred pensel hele vesten og gir med bred pensel alle som passer dem kollektivt skylden for denne handlingen, BRENNINGEN AV EN BOK!? De samme som vanligvis bruker begrepet generalisering som et refreng hver gang noen kritiserer islam for noe som helst.

Lenke til kommentar

For det første viser den hvor tabubelagt enhver form for avstandstagen fra islam er, usaklig eller ikke, og hvor stor forskjellsbehandlingen til fordel for islam i forhold til andre religioner er.

 

På noen områder så har du rett her. Først og fremst i media, der de sensurerer kritikk av Islam langt mer enn nødvendig.

 

Men nå nyter du ikke akkurat respekt som Muslim i vestlige land på samme måte som andre religiøse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...