Gå til innhold

En amerikansk kirke vil brenne koranen 11. september


Anbefalte innlegg

Hadde fått mye større respekt for muslimene om de valgte å ignorere koranbrenning, hva har det egentlig å si om noen brenner noen koraner? Ingenting, det rokker ikke ved noen sin tro eller rettigheter, og de kunne ignorert det enkelt og fortsatt med sitt hvis de er så fredelige som de påstår (IKKE SI AT JEG ER BRUTAL, ELLERS KVERKER JEG DEG!!!). Men de velger selvfølgelig å eskalere med å true med drap og terror i stedet. Ingen stor overraskelse fra den kanten. Hver gang noe går dem imot hagler det med drapstrusler, og flaggfabrikkene i området Middelhavet til India går hva remmer og tøy holder med produksjon av vestlige flagg - de går som varmt hvetebrød og selges som regel bundlet med fyrstikker. Denslags brenning har muslimene ingen problemer med.

 

Til å være en "fredens religion" er tilhengerne av den inni granskauen krigerske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evil prevail when good men do nothing...

 

Og det er vel slik det kommer til å bli i fremtiden med denne religionen også føler jeg. Majoriteten av muslimer er ikke bare ignorante for all annen informasjon, men de er arrogante nok til å bruke vold også for å fremme de påstandene de tror på er sannhet ovenfor alle andre også, samme om vi tror på det eller ikke. De har rett, vi andre har feil og hvis vi forsøker å si i mot er det verst for oss...

 

Så ja, vi kan vente oss "store" ting fra den kanten.... Nå evolverer islam også, men de har en lei tendens til å evolvere til mer radikale retninger enn det vi har sett i kristendommen pluss at islam aldri har hatt noen reformasjon... De støtter seg også tungt på hadither som igjen er skrevet av ofte gærne imamer som har sittet et liv og tolket denne dritten til de faktisk er overbevist om at de og de alene har sannheten... Trist at mennesker kan bli så dumme, men vi har jo hatt AKKURAT det samme med kristendom, de var like stokk dumme og påstålige i sine glansdager som det islam fremstår som nå... De også hugg hodet av folk som sa i mot og hadde med stor sannsynlighet sprengt seg i fillebiter i store folkemengder de også om vi hadde funnet opp kruttet på den tiden...

 

Det er jo fordømt dumt at vi i dag skal ha folk som er villige til å drepe andre over påstander i en gammel bok!!!!! Mye bedre da og samle ALLE verdens bibeler og brenne dem på en egen dag, en "light up the bibel day to free the world from unwise superstition!".

 

Syntes jeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For noen er en gammel bok mer verdt enn et menneske. Vi er alle ulike. Jeg som muslim vil ikke at bibelen skal brennes engang. At det finnes såpass mange kristene som vil at bibelen skal brennes er helt uforståelig. Det er det som skiller dere med oss, vi følger religionen! Men jeg er helt enig med at drapstrusler og lignende er feil. Men det har seg slik at de som er vokst opp i islamske land, er vokst opp under krig, og da er man et helt annet menneske enn det man er i Norge.

 

Og dere mennesker som mener at VI muslimer er såpass dumme at vi bryr oss om at Koranen skal bli brent, dere som kjenner oss såpass godt. Og dere vet godt hvor det kommer til å ende, dere kan FAEN MEG SLUTTE MED Å KRITISERE ISLAM. Alt dette her skaper hat mellom oss mennesker / ulike religioner, er det dette dere vil ha?

 

Personlig mener jeg at det er religion og politikk som alltid skaper krig, og hvis vi ser tilbake i historien ser vi det tydelig! Vi lærer historie på skolen for å lære av andres feil, men det ser faktisk ut som noen har skulka timene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dere mennesker som mener at VI muslimer er såpass dumme at vi bryr oss om at Koranen skal bli brent, dere som kjenner oss såpass godt. Og dere vet godt hvor det kommer til å ende, dere kan FAEN MEG SLUTTE MED Å KRITISERE ISLAM. Alt dette her skaper hat mellom oss mennesker / ulike religioner, er det dette dere vil ha?

 

Jeg vil hvertfall at folk kan gjøre hva de vil - så lenge det ikke skader andre, selvsagt.

 

At noen brenner eventyrbøker tar ingen skade av, og hvis noen har lyst til å kjøpe bøker for å brenne de - så får de bare kose seg for min del.

 

Hvor kommer det til å ende?

 

Edit: Vi har forøvrig ytringsfrihet i den vestlige verden. Det betyr at jeg kan si at jeg syntes alle muslimer er idioter, jeg kan tegne en mann ved navn Muhammed og jeg kan kritisere både islam, kristendommen og jødedommen så mye jeg bare vil. Og takk gud for det!

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Og dere mennesker som mener at VI muslimer er såpass dumme at vi bryr oss om at Koranen skal bli brent, dere som kjenner oss såpass godt. Og dere vet godt hvor det kommer til å ende, dere kan FAEN MEG SLUTTE MED Å KRITISERE ISLAM. Alt dette her skaper hat mellom oss mennesker / ulike religioner, er det dette dere vil ha?

 

Jeg vil hvertfall at folk kan gjøre hva de vil - så lenge det ikke skader andre, selvsagt.

 

At noen brenner eventyrbøker tar ingen skade av, og hvis noen har lyst til å kjøpe bøker for å brenne de - så får de bare kose seg for min del.

 

Hvor kommer det til å ende?

 

Edit: Vi har forøvrig ytringsfrihet i den vestlige verden. Det betyr at jeg kan si at jeg syntes alle muslimer er idioter, jeg kan tegne en mann ved navn Muhammed og jeg kan kritisere både islam, kristendommen og jødedommen så mye jeg bare vil. Og takk gud for det!

 

Det å brenne Koranen, vet du godt at det skader andre!

Ytringsfrihet nevner du, det er bare en lov, og det finnes også en grense. Grensen går til noen blir såret.

 

Greit, bare for et par sekunder glem ytringsfrihet. Prøv heller og bruk hjernen. Det å brenne Koranen, får du noe ut av det? Det er hva alle nordmenn nevner, ytringsfrihet, og ytringsfrihet. Er det meninga å følge noe noen andre har skrevet hele tiden? Som sagt prøv og tenk selv, men på en fornuftig måte. Du får jo ikke noe ut av å kritisere Islam og av å brenne Koranen. Det skaper bare hat!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For noen er en gammelOg dere vet godt hvor det kommer til å ende, dere kan FAEN MEG SLUTTE MED Å KRITISERE ISLAM. Alt dette her skaper hat mellom oss mennesker / ulike religioner, er det dette dere vil ha?

Bet meg merke i denne:

Så hver gang noen kritiserer islam så er du enig i at den personen må dø? Vel, da er det på tide at vi får stoppet galskapen som heter islam da i såfall, for det er ihvertfall ikke "fredens religion" du prediker her, det er helt sikkert!

 

Og er det noen som virkelig lager hat i verden pr dags dato så må det være muslimer, går jo ikke en dag jo før vi hører om ynkryggene som sprenger uskyldige kvinner og barn, men dette er vel ikke hat for deg det, bare litt oppryddning?

 

Så nei VI SLUTTER ALDRI Å KRITISERE ISLAM!!! Skjønner du? ALDRI! Men det betyr faktisk ikke at de fleste støtter at en gruppe som tror på noe likelydende hakke gæernt skal brenne de andre sin bibel.

 

Så du kan bare venne deg til at islam blir kritisert. Det er sånn norge er. Tåler du det ikke så flytt til et land som ikke gjør det! Men kom ikke her å true folk med at de ikke kan kritisere islam når islam står for så mye dumt som den gjør, det kan hende du går på en smell.... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det å brenne Koranen, vet du godt at det skader andre!

Ytringsfrihet nevner du, det er bare en lov, og det finnes også en grense. Grensen går til noen blir såret.

 

 

Slik tenkning innebærer at alle kan oppnå viljen sin, om de bare bruker eller truer tilsterkkelig med vold. Kommunister, muslimer, nazister, strengt tatt alle som er organiserte og med et visst antall medlemmer kan få presset viljen sin gjennom ved bruk av makt dersom de vet at vi gir etter for krav om vi er redde nok . Dette er noe man må forhindre. Det er derfor viktig å statuere et eksempel ved å brenne koranen, slik at man viser det som kommer med truslene at man ikke firer ned på kravene fordi de truer med vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, bare for et par sekunder glem ytringsfrihet. Prøv heller og bruk hjernen. Det å brenne Koranen, får du noe ut av det? Det er hva alle nordmenn nevner, ytringsfrihet, og ytringsfrihet. Er det meninga å følge noe noen andre har skrevet hele tiden? Som sagt prøv og tenk selv, men på en fornuftig måte. Du får jo ikke noe ut av å kritisere Islam og av å brenne Koranen. Det skaper bare hat!!

Nei, det er ganske meningsløst å brenne Koranen. Men det er viktig å kritisere religion når den går imot fornuften og hindrer oss i andre sammenhenger, bl.a. forskning og samfunnsutvikling. Eller når den leder til vold og drap.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Den vestlige verden er så redd for å fornærme muslimer at de angriper sine egne for at vi ikke skal brenne eventyrboken koranen. Islam har vunnet. Slike saker som dette er beviset på at underkastelsen er godt igang. Det er vel kanskje på tide med nye korstog..? :ph34r:

Vi har bombet ganske mye der borte de siste 60 årene uten at vi har kalt det korstog. Selv om Gud blir kalt på i forsvar av angrepene hele tiden. Så om noen faktisk startet et korstog så er det ikke sikkert vi vil merke noen forskjell.

Lenke til kommentar

Det å brenne Koranen, vet du godt at det skader andre!

Ytringsfrihet nevner du, det er bare en lov, og det finnes også en grense. Grensen går til noen blir såret.

 

Greit, bare for et par sekunder glem ytringsfrihet. Prøv heller og bruk hjernen. Det å brenne Koranen, får du noe ut av det? Det er hva alle nordmenn nevner, ytringsfrihet, og ytringsfrihet. Er det meninga å følge noe noen andre har skrevet hele tiden? Som sagt prøv og tenk selv, men på en fornuftig måte. Du får jo ikke noe ut av å kritisere Islam og av å brenne Koranen. Det skaper bare hat!!

 

På hvilken måte skader det noen at jeg brenner koranen?

 

Grensen går nok ikke ved å såre andre, nei. Du har tydeligvis misforstått.

 

Jeg, unnkyld uttrykket, driter i om du eller noen andre blir såret av mine meninger. Hvis jeg har lyst til å kritisere islam, så gjør jeg det. Uavhengig av hva andre måtte mene.

 

Om det er meninga å følge noe andre har skrevet hele tiden må jo religionsfanatikere (både kristne, muslimer og alle andre) kunne svare på. Dere lever jo etter noe andre skrev for over tusen år siden. :)

 

Hvis jeg får personlig tilfredstillese av å brenne koranen, så må jeg da få lov til det. Hvis du vil brenne de norske lover, det norske flagget eller noe annet du eier, så får du kose deg med det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå blir det feil å kalle boken en eventyrbok, fordi det meste i Koranen har skjedd. Dessuten er det respektløst å brenne en religiøs bok, fordi det betyr så mye for de som faktisk tror på Allah. Ikke det at det er så mye mindre respektløst å brenne et flagg, så de muslimene som selv brenner flagg i protest mot karikaturtegninger eller bokbål, møter seg selv i døra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Denne bokbål aksjonen har ikke inntruffet og er blitt midlertidig kansellert men allikevel har muslimene skapt store opptøyer verden rundt, brent mange vestlige lands flagg og de har sikkert brent flere bibler. Alt dette gjør de som gjengjeldelse for en aksjon som ikke har inntruffet enda.

 

BRENN EVENTYR BOKA UNDER GLOBAL LIVESENDING!

 

Edit:

Eneste måten å argumentere med de er å synke ned på samme nivå for at det skal ha effekt.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Men jeg er helt enig med at drapstrusler og lignende er feil.

Ironisk uttalelse fra den eneste som har truet meg på livet.

Er det et eksempel på Islamsk logikk?

 

Vi har bombet ganske mye der borte de siste 60 årene uten at vi har kalt det korstog. Selv om Gud blir kalt på i forsvar av angrepene hele tiden. Så om noen faktisk startet et korstog så er det ikke sikkert vi vil merke noen forskjell.

Du burde absolutt lære litt om korstogene før du sitter på internett og utbasunerer den ene etter den andre infantile påstanden. Du aner ikke hva du snakker om, så spar oss dine fordømmelser av korstogene og slutt å tro at du kan gi min kultur skylden for alt vondt i verden.

 

Muslimske terrorister dreper flere mennesker ÅRLIG, enn hva ble drept ila 350 år med kristen inkvisisjon. Muslimske terrorister dreper flere mennesker DAGLIG, enn Ku Klux Klan har gjort de siste 50 årene. Muslimske terrorister drepte flere mennesker ila 2 timer på 11.September, enn 36 år med konflikt i Nord Irland gjorde.

 

Statistikker om terror i Europa lyger. Jeg så nylig en reportasje på TV2 der en jente fra SOS-Rasisme fremla påstand om at 0,02% av terroren i Europa var forskyldt av muslimer. Den undersøkelsen sidestillte en IRA bilbrenning uten noen drepte eller skadde, med togbombene i Madrid. Ingen nevnte at muslimers mål er massedrap av sivile mennesker, mens Europeiske terrorgrupper som regel har mer konkrete politiske mål, og at denne statistikken derfor var en blank løgn slik den ble fremstillt. Men det er klart, SOS-Rasisme er jo de vi automatisk skal heie på, er det ikke?

 

Jeg, unnkyld uttrykket, driter i om du eller noen andre blir såret av mine meninger. Hvis jeg har lyst til å kritisere islam, så gjør jeg det. Uavhengig av hva andre måtte mene.

Der er jeg, deg og Theo Van Gogh enige. Selger SpyShop fortsatt kroppspansring?

Lenke til kommentar

For noen er en gammelOg dere vet godt hvor det kommer til å ende, dere kan FAEN MEG SLUTTE MED Å KRITISERE ISLAM. Alt dette her skaper hat mellom oss mennesker / ulike religioner, er det dette dere vil ha?

Bet meg merke i denne:

Så hver gang noen kritiserer islam så er du enig i at den personen må dø? Vel, da er det på tide at vi får stoppet galskapen som heter islam da i såfall, for det er ihvertfall ikke "fredens religion" du prediker her, det er helt sikkert!

 

Og er det noen som virkelig lager hat i verden pr dags dato så må det være muslimer, går jo ikke en dag jo før vi hører om ynkryggene som sprenger uskyldige kvinner og barn, men dette er vel ikke hat for deg det, bare litt oppryddning?

 

Så nei VI SLUTTER ALDRI Å KRITISERE ISLAM!!! Skjønner du? ALDRI! Men det betyr faktisk ikke at de fleste støtter at en gruppe som tror på noe likelydende hakke gæernt skal brenne de andre sin bibel.

 

Så du kan bare venne deg til at islam blir kritisert. Det er sånn norge er. Tåler du det ikke så flytt til et land som ikke gjør det! Men kom ikke her å true folk med at de ikke kan kritisere islam når islam står for så mye dumt som den gjør, det kan hende du går på en smell.... ;)

 

Jeg har i det hele tatt ikke nevnt at de som kritiserer islam må dø, har jeg det? Så det er ikke vits å finne på noe selv. Jeg har til og med sagt at jeg er uenig med trusler, osv.. Det at terrorister sprenger uskyldige kvinner og barn, behøver ikke nødvendigvis å gå over alle muslimer. Jeg er faktisk mer lei av dem, enn det du er! Det lager bare et dårlig rykte av Islam! Og hva i helvete mener du at det ikke er hat for meg? Jeg hater sånn drittunger mer enn du tror. Ikke lat som du kjenner meg når du ikke gjør det.

 

Jeg klarer meg helt fint med at dere kritiserer Islam, du har lov til dette. Men som du vet så blir det bare mer trøbbel av dette, og det har vi erfart flere ganger tidligere. Så hvorfor i helvete skal vi kritisere? La det være, behold meningen din for deg selv, så slipper vi konsekvenser.

 

Om du aldri vil slutte å kritisere Islam, its your problem not mine. Jeg klarer fint å leve med det, men det ser ut som mange ikke gjør det. Som sagt det skaper bare hat, om du har lyst å bli hatet, eller å hate folk, det er bare å fortsette å kritisere. Poenget mitt er at man ikke får så mye ut av å kritisere noe som man vet kommer med konsekvenser.

Er helt enig med at man ikke kan true folk når de kritiserer Islam, men akkurat nå er det akkurat dette som skjer. Folk truer andre, og det vet du godt selv. Så hvorfor skal du fortsette med det? Som sagt ytringsfrihet har en grense, og det er når noen blir såret. Og noen blir faktisk såret av kritisert. Du kan ikke bare gå rundt i gata, og gjøre akkurat som du vil, selv om det Norge.

 

Og du har faen meg ikke rett til å si gå ut av landet vårt, HVIS jeg ikke tåler kritisering av Islam. Først og fremst du eier ikke landet, for det andre.. Få dere ut av landet vårt, så får jeg meg ut av landet deres, deal?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit, bare for et par sekunder glem ytringsfrihet. Prøv heller og bruk hjernen. Det å brenne Koranen, får du noe ut av det? Det er hva alle nordmenn nevner, ytringsfrihet, og ytringsfrihet. Er det meninga å følge noe noen andre har skrevet hele tiden? Som sagt prøv og tenk selv, men på en fornuftig måte. Du får jo ikke noe ut av å kritisere Islam og av å brenne Koranen. Det skaper bare hat!!

Nei, det er ganske meningsløst å brenne Koranen. Men det er viktig å kritisere religion når den går imot fornuften og hindrer oss i andre sammenhenger, bl.a. forskning og samfunnsutvikling. Eller når den leder til vold og drap.

Men det blir jo bare verre ved å brenne Koranen, blir det ikke? Tenk om igjen. Du kan godt kritisere Islam, men gjør det heller med denne rette personen, med en som tåler det, men en som har litt peiling på at det du sier stemmer. Ikke ved Å BRENNE KORANEN! Det er helt feil, det er ikke kritisering. Det er å være uhøflig, å ikke vise respekt, å være egoistisk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det å brenne Koranen, vet du godt at det skader andre!

Ytringsfrihet nevner du, det er bare en lov, og det finnes også en grense. Grensen går til noen blir såret.

 

Greit, bare for et par sekunder glem ytringsfrihet. Prøv heller og bruk hjernen. Det å brenne Koranen, får du noe ut av det? Det er hva alle nordmenn nevner, ytringsfrihet, og ytringsfrihet. Er det meninga å følge noe noen andre har skrevet hele tiden? Som sagt prøv og tenk selv, men på en fornuftig måte. Du får jo ikke noe ut av å kritisere Islam og av å brenne Koranen. Det skaper bare hat!!

 

På hvilken måte skader det noen at jeg brenner koranen?

 

Grensen går nok ikke ved å såre andre, nei. Du har tydeligvis misforstått.

 

Jeg, unnkyld uttrykket, driter i om du eller noen andre blir såret av mine meninger. Hvis jeg har lyst til å kritisere islam, så gjør jeg det. Uavhengig av hva andre måtte mene.

 

Om det er meninga å følge noe andre har skrevet hele tiden må jo religionsfanatikere (både kristne, muslimer og alle andre) kunne svare på. Dere lever jo etter noe andre skrev for over tusen år siden. :)

 

Hvis jeg får personlig tilfredstillese av å brenne koranen, så må jeg da få lov til det. Hvis du vil brenne de norske lover, det norske flagget eller noe annet du eier, så får du kose deg med det. :)

 

Om du gir faen om at vi eller andre blir såret. Så gir jeg faen i helvete om du får trusler eller dør, får du bryr deg ikke om andre, hvorfor i helvete skal jeg bry meg om deg? Du er bare egoistisk, noe mer kan du ikke vise, og det er bare flaut.

 

Hva vi lever etter, er vårt problem, ikke deres. Jeg følger min religion, du følger din, det har du ingenting med.

 

Og nei, jeg vil ikke brenne det norske flaget, eller norske lover, for det er forskjell på meg og deg. Jeg eier respekt.

 

Brenn boka, vis ingen respekt! jeg er for denne aksjonen for å provosere de stygge radikale muslimene maksimalt! Det er bare en meningsløs eventyrbok som burde ikke eksistere.

 

Meningsløs for deg, men ikke for meg. Å vise ingen respekt blir helt feil, jeg håper du skjønner det.

 

Nå blir det feil å kalle boken en eventyrbok, fordi det meste i Koranen har skjedd. Dessuten er det respektløst å brenne en religiøs bok, fordi det betyr så mye for de som faktisk tror på Allah. Ikke det at det er så mye mindre respektløst å brenne et flagg, så de muslimene som selv brenner flagg i protest mot karikaturtegninger eller bokbål, møter seg selv i døra.

 

Du har rett i mye av det du sier. Er helt enig med at det er feil å brenne et flagg i protest. Det er selvfølgelig feil. Men det finnes idioter over alt, både i et land, og en religion. Ikke la deg gå ut over meg eller mange andre som er enig med det du sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne bokbål aksjonen har ikke inntruffet og er blitt midlertidig kansellert men allikevel har muslimene skapt store opptøyer verden rundt, brent mange vestlige lands flagg og de har sikkert brent flere bibler. Alt dette gjør de som gjengjeldelse for en aksjon som ikke har inntruffet enda.

 

BRENN EVENTYR BOKA UNDER GLOBAL LIVESENDING!

 

Edit:

Eneste måten å argumentere med de er å synke ned på samme nivå for at det skal ha effekt.

 

effekten merker du senere etter at Koranen er brent ;) Ikke ta det personlig, men det er sånn mange er nå for tiden,, det ødelegger bare forholdet mellom ulike religioner. Og forresten er ikke Koran brenningen kansellert, alt er bare utsatt, det kan skje når som helst. Har du forresten kilder om at flere bibler har blitt brent opp av muslimer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...