Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Portugal (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

En Man.Utd-supporter (f.eks) vil jo oppleve den samme patriotismen på puben med kompiser og medsupportere i helgene, som andre supportere som drar på stadion.

 

Skjønner det godt jeg, om enkelte fotballsupportere ikke vil ta del i skuffelsene og nederlagene som har fulgt landslaget de siste årene. Blir det et sluttspill vil det nok den økende interessen som har fulgt i Drillos kjølvann, bli enda større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forblir uforståelig for meg. Jeg er den første til å annerkjenne at fotballen i PL er av høyere kvalitet enn her, men skjønner ikke at folk kan få samme forhold til en klubb uten å være på stadion annenhver uke og se sine helter up close. Lokalpatriotismen er jo enormt viktig for en supporter. Eller burde i alle fall være det.

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Danskene er ekstremt kritiske til sine lag (både klubb og landslag), så jeg vet ikke om man bør legge noe i det utsagnet.

 

Jeg ble mildt sagt imponert over Demidovs gode spill i gårsdagens kamp. Utrolig kjedelig å tenke på at han forlater RBK som Bosman-spiller over nyttår.

 

Demidov spilte bra ja, men slapp av - han kommer nok tilbake med halen mellom bena når proffoppholdet går i tusen knas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare peker på noen realiteter jeg. Det var ikke å kritisere

som sådan. Drillo får nok maksimalt ut av mannskapet.

 

Men det er også så langt dette strekker. Portugal er ikke allverdens målestokk mot et tent Norsk lag på Ullevål. Med Drillo i førersetet.

Det er faktisk en kamp vi skal ha bra sjans kjempe oss til seier i.

 

Men seieren var ikke overbevisende, det er alt jeg sier. Spillemessig er Norge forsatt temmelig primitive.

 

Island er en lilleputtnasjon. Selv om de har et brukende lag nå, blir Norge en stor fotballnasjon i forhold til Island. Og skal vinne 8 av 10 ganger.

 

Og en EM finale er ønsketenkning. De når aldri dit med et lag som det i går.

 

En ting er et skippertak på Ullevål med spillere i høstform.

Noe ganske annet er å komme ned i EM-heksegryta i 2012. Da

må laget fungere ganske mye mer proft og bedre. Om vi skal ha sjans komme særlig langt.

 

 

Helt fantastisk Norge! :) Nå tar vi Spania i EM-finalen :D . Spania, Tyskland, Nederland. You name it :thumbup:

 

Hehe, ganske typisk. Med seier blir Norge geniforklart og skal helt til "finale" og det er ikke måte på.

 

Spillemessig var det ikke noe spesielt å skryte av. Irriterte meg gjennom store deler av kampen, hvor lett vi mister og roter bort ballen.

Seieren kom som følge av kraftanstrengelser. Illustrert og premiert med Carews kjempebyks. Som medførte ny skade og servering på sølvfat til Huseklepp.

 

Og Islands er et lag vi uansett normalt skal slå.

 

Om vi skal ha noe særlig å gjøre i et EM sluttspill, må nok spillet forbedres en god del. Det nivået vi har vist til nå holder ikke.

Veldig mange som har tro på EM-finale ja... Du er klar over at vi spilte mot Portugal, hva forvventet du av spill? Og når skal folk lære? Island er et land Norge normalt får trøbbel med. Hvorfor er ikke et nivå med en trener der vi har slått Tyskland, Frankrike, Portugal godkjent? Det holder i massevis for meg ihvertfall. Åge Hareide var en flau æra som heldigvis er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...