Gå til innhold

Innkjøp av en skikkelig vinterjakke


Anbefalte innlegg

God kveld kjære landsmenn!

 

År etter år så har vintrene her i Trondheim gått med på å fryse ræva av seg mens jeg venter på bussen. Delvis fordi temperaturene er jævlig lave, og delvis fordi jeg har brukt pengene mine på low-end boblejakker til ~1000,- kr. Har med tiden erfart at man får det man betaler for, også når det gjelder vinterjakker. I fjor så kjøpte jeg meg eksempelvis en "Henry Choice" boblejakke fra Boys of Europe. Den var grei til å begynne med, men etterhvert så merket jeg at:

 

1 - den holdt ikke på varme

2 - noen av sømmene gikk opp

3 - glidlåsene hengte seg opp og gikk i stykker

4 - den var latterlig TUNG

 

På bakgrunn av dette så har jeg nå bestemt meg for å punge ut litt ekstra for en ordentlig jakke som jeg kan ha i et par år. Fant en parka hos fjellreven som jeg likte veldig godt:

http://fjellrevenshop.no/produkter/jakker-og-vester/fjellreven-arktis-parka/

 

Har da noen spørsmål før jeg evt. går til innkjøp av denne jakken:

 

Det er en ganske stiv pris på jakken - er det alternativer jeg burde vurdere som kanskje koster mellom 3-4 lapper? Finnes det evt. noen utenlandske butikker som fører fjällräven som jeg kan bestille fra på nett?

 

Samtidlig er jeg litt bekymret for at jakken skal være i det tyngste laget - hva tror dere?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjällräven er jo ett svenskt merke, så du finner det nok billigere der.

Ellers har jeg god erfaring med peacoat. Så hvis du ikke vil ha parkas kan det være ett alternativ.

Ellers er det mange her som liker Canada Goose http://www.canada-goose.com/

Canada Goose sine boblejakker er veldig gode, en kompis av meg har to stk. og lånte den ene litt i vinter. Det er kjempegode jakker som holder veldig godt på varmen! Jeg husker ikke helt navnet på modellen, men CG leverer veldig god kvalitet på alle sine produkter. :-)

 

En litt dyrere jakke er mye bedre enn en ny hver vinter av dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...