Gå til innhold

Denne skal drive 18 skjermer


Anbefalte innlegg

Universitetene er ikke finansiert av egen inntekt.

 

Det er sikkert bare meg, men jeg får litt avsmak av slikt når barneskoler er nedslitte, ikke har penger til obligatorisk svømmeundervisning etc.

Universitetene er finansiert gjennom skatt, samt midler fra private foretak og stiftelser.

 

Norge er som et høytkostland totalt avhengig av at vi har et godt forskningsmiljø og en arbeidsstokk med stor andel høyere utdannelse. For å nå det målet kan man ikke spytte alle midlene i barnehager og grunnskoler. Selv mener jeg det dessuten er en grunnleggene forutsetning at det er universitetene selv som må detaljstyre hva midlene skal brukes til.

 

Når det er sagt tror jeg ikke målet med dette prosjektet er byggingen av selve skjermen, slik en kan få inntrykk av å lese artikkelen. Det er nok bruken av skjermen prosjektet skal dreie seg om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan alle gjette oss til hypotetiske områder det kan være nyttig, det har dog ingen som helst relevans.

Det er det åpenbart ikke alle som kan. Godt mulig det er lite relevant for deg hva skjermene skal brukes til. Vil tro det er ganske relevant for gjengen på UiB.

Lenke til kommentar

Det er det åpenbart ikke alle som kan. Godt mulig det er lite relevant for deg hva skjermene skal brukes til. Vil tro det er ganske relevant for gjengen på UiB.

 

Dette er rent vås!

Det var sånn det var, ja. Artig at du soser rundt med reklame for kreftforsking og alskens, men ikke vil være med på at forskingsmiljøer kan dra nytte av dette prosjektet.

Men poenget ditt var kanskje at det er irrelevant så lenge det annullerer påstander om lav nytteverdi?

Lenke til kommentar

Poenget er jo at du ikke har klart å oppfatte hva jeg skriver :) Fra mitt ståsted ser det ut som du argumenterer mot noe jeg ikke sier. Jeg anbefaler at du leser mine poster en gang til, trekker snoren og prøver igjen.

 

Akkurat nå fremstår innleggene dine som meningsløse angrep.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er institutt for informatikk(II) ved UiB som er hardcore på datavitenskap. Institutt for informasjons- og medievitenskap er mye mindre teoretisk enn II. Det er bare å ta en titt på fagene som blir tilbydd ved de forskjellige instituttene.

 

Fagene ved II.

 

Fagene ved infomedia.

 

Now! Si meg hvem som er mest VITENSKAPELIG ORIENTERT?

 

"Computer science is as much about computers as astronomy is about telescopes."

 

- Edsger Dijkstra

Lenke til kommentar

Det er institutt for informatikk(II) ved UiB som er hardcore på datavitenskap. Institutt for informasjons- og medievitenskap er mye mindre teoretisk enn II. Det er bare å ta en titt på fagene som blir tilbydd ved de forskjellige instituttene.

 

Fagene ved II.

 

Fagene ved infomedia.

 

Now! Si meg hvem som er mest VITENSKAPELIG ORIENTERT?

 

"Computer science is as much about computers as astronomy is about telescopes."

 

- Edsger Dijkstra

 

"Hardcore på datavitenskap"... Jesus. Først og fremst er dette medie- og informasjonsvitenskap, som er to forskjellige fagområder, og ingen av de er datavitenskap. Jeg ser ærlig talt ikke hva du vil frem til med innlegget ditt. At det er mer teori og mindre praksis på mat.nat generelt? Eller at informatikk er mer teoretisk en infovit/mevi? Det er da ingen nyhet det, ikke er det diskusjon om det heller.

 

Er noe mer vitenskapelig orientert pga undervisningen ikke er praktisk? Det er like idiotisk som å si at CERN er lite vitenskapelig orientert for de velger å bygge en partikel akelerator, ikke bare gjøre mattematikken.

 

Dette innlegges må ikke misforståes som kritikk mot informatikk, eller teoretisk vitenskap, men mot en meningsløs post.

Lenke til kommentar

Så det er der universitetet vårt kaster bort pengene være ja.

 

Vi sitter å har forelesninger på ekstremt trege windows 98 PCer mens informatikkguttene får nye PCdeler til titusener av kroner bare for å "teste" det.

 

Hvor sitter du på windows 98 maskiner på UiB? Det skulle jeg gjerne likt å sett. Titusener bare for å teste det? Tror du dette er et oppsett de lager for å spille et spill på noen ganger for å kaste i boss? Eller bare for å se om det fungerer for å så avskrive det?

 

Jeg tipper universitetet bruker kanske mange tusen kroner på forskjellige spørreundersøkelser som koster langt mer en det her. Her får jo også to fagområder benytte seg av systemet så vidt jeg kan se, både infovit og mevi.

 

Instituttene bør da vitterlig få bruke pengene på de områdene de selv velger. Jeg ser på ingen måte at dette er sløs.

 

Stor blasfemi å bygge det inn i et eplekabinett som helt mangler de termiske egenskaper man ønsker. Totalt forkastelig.

 

Ser ikke helt i det store med at en GJENG skal lage et så lite oppsett når enkelte i eget hjem har flere ganger større maskinvareoppsett og dusinvis med 30" 2560x1600 for å spille World of Warcraft.

 

Denne BLASFEMIBOKSEN skal drive 18 skjermer. :thumbdown:

 

Det er som om jeg ved hjelp av laserprinter hadde skrevet ut teksten fra en religiøs bok og bundet den inn i brukt toalettpapir.

 

"Gameslah at the Dual-boxing.com forums has posted photos of his WoW set-up. It includes 47 PCs, all set up with their own WoW accounts that he plays with his girlfriend. Why? They participate in "multi-boxing," which means they play multiple characters simultaneously. According to Wikipedia, "This can either be achieved by using multiple separate machines to run the game or by running multiple separate instances of the game. Gameslah and his girlfriend each control 23 characters, with one computer acting as the server (hence 47 of them)."

 

Dette er lenge siden og han har sikkert flere bokser i dag.

 

Par ting:

Først og fremst, at noen som spiller WoW en plass har gjort noe lignende, eller større er helt irrelevant. ATI har da vist Eyefinity mange mange ganger før, det er ikke dette dreier seg om. Det er ikke slik at UIB skal bevise at de kan bygge en ramme å feste paneler på, det er nok en grunn til at de har bygget riggen.

 

Forkastelig å bygge i et Apple kabinett pga termiske egenskaper? Det er jo helt åpent, de kunne like gjerne skrudd det fast i en helt tom aliminiumsramme. Her aner jeg apple forkjemper til de grader. Greit nok det, men å kritisere dette prosjektet for de bruker en gammel Apple kasse blir bare tullette.

 

Til slutt:

Skulle gjerne sett at artikkelen faktisk tok for seg litt av hva prosjektet dreier seg om, evt. intervjuer med studenter/professorene som står bak dette.

Lenke til kommentar

gsn: Ikke halvparten så meningsløst som å sammenlikne partikkelakseleratoren med skjermkort. Jeg har gått to år på informatikk, som nå heter datavitenskap. Og byttet i år over på kognitiv vitenskap. Jeg vet hva jeg snakker om. For ca. 25 år siden ble institutt for informatikk skilt ut i fra matematisk institutt. Flertallet av professorene på II har matematisk bakgrunn. Ergo, mer teoretisk.......

Lenke til kommentar

Hva skal dette opsettet brukes til?

Dette er opsettet er jo ikke noe nytt.

HardOCP har testet mange Eyefinity opsett tidligere i år.

4x 5870 SIX på et Asus hk er jo ikke kjempe wow..

 

Hvor får de penger til alle skjermene fra? Må jo koste rundt 36k bare for skjermene.

 

Tungvindt å bruke et G5 kabinett til et opsett som dette syns nå jeg, ihvertfall når det finnes bedre alternativer mtp på luftflyt o.s.v..

Lenke til kommentar

fri hardware?

Støttes.

Å kalle x86-basert maskinvare for fri, er vel en sannhet med grove modifikasjoner. Da prosessorene er underlagt strenge lisensbestemmelser. Er vel 4 firmaer som sitter på alle kortene i den sammenheng takket være gamle krysslisensieringsavtaler. (Hvis jeg ikke husker helt feil er det Intel, AMD, VIA, ST Microelectronics)

Lenke til kommentar

BadCat, you make my day!

 

"Det er en rystende handling. Det er forkastelig at voksne mennesker deltar i krenkende aktivitet."

 

dagens beste :) <Ruller under pc-bordet i latterkrampe>

 

Forøvrig synes jeg flere av de gamle traverne her griser til diskusjonen med kverulering og off-topic -no offense ment- til de som føler seg truffet ;)

 

 

Derimot ønsker jeg mer detaljert info om bakgrunnen til prosjektet i artikkelen og eventuelt oppdateringer med problemstillinger rundt det teoretiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...