Gå til innhold

Denne skal drive 18 skjermer


Anbefalte innlegg

Einaste utgift til modifisering av kabinettet var nokre skruar, ei plexiglassplate og patentband. Dremel og skrujern hadde me frå før. :) Det var forøvrig vanskelig å finne store nok kabinett til ein overkommelig pris, difor valde me å resirkulere dette klassiske kabinettet frå Apple.

 

Det vert nok litt utgifter til vifter etter kvart, då desse tre korta lager ein heil del varme.

En mulig løsning på varmeproblemet kan være å senke hastigheten og spenninga på GPUen på skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er forskningselementet i dette?

 

Skjermen vert bygd for å støtte ei rekkje forskjellige typar forskning på tvers av både informasjons og medievitskap. Prosjektet er inspirert av HiperWall som ein kan finne ved Calit i San Diego.

http://hiperwall.calit2.uci.edu/

 

Ved Calit så nytter de slike skjermer til å analysere store mendger bilet og videodata. Me ser for oss å videreutvikle metodene de nyttar. For meg (med informasjonsviterbakgrunn) ynskjer eg å forske på nye metodar for analyse av videodata frå brukarevalueringar. Ein del masterstudentar ynskjer å utforske korleis interaksjon i seg sjølv foregår på så høgoppløyselege flater, som ein kanskje kan forestille seg så er ikkje mus og tastatur egna for manøvering på ei så stor pixelflate.

 

Når det gjeld medievitenskap så er det mykje spanande som skjer innan datastøtta journalistikk, særs innan visualisering, ein slik skjerm opnar for nye måtar å presentere data framfor slik ein driv no.

 

Det gjør all forskjell i verden å få en så god forklaring på hva dette dreier seg om :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å gjøre dette da?

Bevise noe som allerede er bevist?

Bruke penger?

 

 

Bortkastede penger.

Dere fremstår ikke akkurat rekordsmarte med slike snevre, ubegrunnede påstander.

Skjermveggen kjøres neppe på dynga når den er ferdigstilt.

Prosjekter som dette har som regel et definert mål\bruksområde.

 

Slike oppløsninger kombinert med et stort skjermareal er ekstremt nyttig i både forskning og undervisning, blant annet innen medisin, biologi\mikrobiologi (bildediagnostikk, mikroskopi).

 

Vi kan alle gjette oss til hypotetiske områder det kan være nyttig, det har dog ingen som helst relevans.

 

Hva er forskningselementet i dette?

 

Er ikke så sikker på at penger fra statsbudsjettet bør gå til dette fremfor å pusse opp falleferdige barneskoler.

 

 

Helt enig, kan ikke begripe hvorfor universitetene byttet ut sine Commodore 64 som sikkert hadde holdt i mange år til!

Forskning meg her og forskning meg der. Verden har kommet langt nok nå, hvorfor i all verden skal vi videre?

 

Ja, hvorfor i all verden skal vi bedre premissene for grunnutdanningen i dette landet som fremstår som det ypperste på verdensbasis? :roll:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Stor blasfemi å bygge det inn i et eplekabinett som helt mangler de termiske egenskaper man ønsker. Totalt forkastelig.

 

Ser ikke helt i det store med at en GJENG skal lage et så lite oppsett når enkelte i eget hjem har flere ganger større maskinvareoppsett og dusinvis med 30" 2560x1600 for å spille World of Warcraft.

 

Denne BLASFEMIBOKSEN skal drive 18 skjermer. :thumbdown:

 

Det er som om jeg ved hjelp av laserprinter hadde skrevet ut teksten fra en religiøs bok og bundet den inn i brukt toalettpapir.

 

"Gameslah at the Dual-boxing.com forums has posted photos of his WoW set-up. It includes 47 PCs, all set up with their own WoW accounts that he plays with his girlfriend. Why? They participate in "multi-boxing," which means they play multiple characters simultaneously. According to Wikipedia, "This can either be achieved by using multiple separate machines to run the game or by running multiple separate instances of the game. Gameslah and his girlfriend each control 23 characters, with one computer acting as the server (hence 47 of them)."

 

Dette er lenge siden og han har sikkert flere bokser i dag.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er pga krenkelsen med å skru hardwaren inn i en epleboks.

 

Enkelte har PC som religion. Dette er noe av det groveste jeg har sett.

 

Hva PC står for og revolusjonen med IBM-kompatible maskiner isteden for monopol veid opp mot de verdier som apple står for. Det kan ikke værte så vanskelig å skjønne at det er en veldig gal handling å bygge det inn i en epleboks.

 

Det er en like stor krenkelse som religiøse eller rasistike krenkelser.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er pga krenkelsen med å skru hardwaren inn i en epleboks.

 

PC er større enn religion for meg. Dette er noe av det groveste jeg har sett.

 

Hva PC står for og revolusjonen med IBM-kompatible maskiner isteden for monopol mot de verdier som apple står for. Det kan ikke værte så vanskelig å skjønne at det er en veldig gal handling å bygge det inn i en epleboks.

 

Det er en like stor krenkelse mot meg som det er med religiøse eller rasistiske krenkelser.

 

Nå synes jeg du overdriver veldig. Å bygge en pc inn i et eple kabinett symboliserer vel heller at man ikke støtter måten de gjør ting på. Men nå har det vel ingen virkelig symbolikk, det var vel heller at de hadde det liggende og det var penger å spare på å bygge den om.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det er pga krenkelsen med å skru hardwaren inn i en epleboks.

 

Enkelte har PC som religion. Dette er noe av det groveste jeg har sett.

 

Haha ok, skjønner :)

 

Forøvrig, når man bruker så mye penger på de dyreste ATI skjermkortene, 6 kjerne fra intel og 18 skjermer som garantert har kostet mer enn 25-30k som en må ha gjette ekstremt feilaktig på. Så hadde man vel hatt råd til et vesentlig bedre egnet og pent kabinett fra Coolermaster til 1500,- skulle jeg tro.

 

Men her får vel Apple kreditten med G5 kabinettet stående og om det lykkes får vi en haug blåsete apple fans fra dette instituttet som i sin uviten vil gå rundt og si "se hva apple kan" haha.

 

Artig vri på det ja ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg er hårsår (er skallet :!: ), men dette var sjokkerende for meg.

 

Hadde hatt mer forståelse for kabinettvalget hvis hardwaren var gjenbruk, men her er det kostbar hardware av nyeste sort.

 

Det skjer nok mye rart på diverse bakrom som man ikke vet og derfor ikke har vondt av, men dette får man trykket i fjeset på et stort nettsted.

Lenke til kommentar

Det er ingen skam å være skallet :S Det er jo kun mannfolka med lite testosteron og mye kvinnlig østrogen som aldri blir det ;) Nå er ikke jeg helt der ennå, men det vil nok skje hehe.

 

Men jeg er helt enig med deg. Det er jo latterlig å ikke betale 1500,- for et mye mer egnet kabinett når de har blåst rundt 50K på hardware hehe.

 

Ellers nevnte en NTNU kar at "slike prosjekter vil vi også ha". Det var vel i fjor at det kom en "skryteartikkel" om en kar på NTNU som hadde satt opp en maskin med 4stk 9800GX2 kort. Dette ble det mye skriverier om i diverse aviser og fora og de hadde den også med seg rundt på diverse messer. Blant annet en messe i USA.

 

Dette flirte jo vi hobby FAH-GPGPU gutta litt av siden flere av oss satt med kraftigere oppsett for tungregning mye tidligere enn dette ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fått bedre respons fra det motsatte kjønn etter håret ramlet av.:dribble: Jeg sparer mange tusen i året på å barbere skallen selv => mer hardware. Er vel raskt 1000 kr spart bare i voks.

 

Blir fort en Intel EXTREME i året bare på sparte frisørutgifter.

 

Har lyst på oppsett med 4-skjermkort og 5-10 skjermer selv, men jeg har et evig dilemma mellom arbeidsstasjon for musikk og et monster av en gamingrigg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

For å ikke å snakke om utgifter til shampoo, balsam, frisør, tid spart i dusjen osv. hehe.

 

Slik sett tror jeg mange kvinner er smarte og går etter skallede ikke-røykere med en god jobb da disse jo sparer ekstremt med penger som heller kan brukes på dem (tror de) :p

 

Men ja topic hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt å se at det blir mer praktisk mekking på info.vit. etter hvert. Da jeg gikk der (ca 10 år siden) var det hard teori semesteret gjennom, og selv de praktiske øvelse på lab var teoretiske...

Det er nesten så jeg vil bli student igjen.

 

Gogo, og ikke bry dere om surmulerne.

Lenke til kommentar

Det er pga krenkelsen med å skru hardwaren inn i en epleboks.

 

Eg kan vera enig i at det grenser til blasfemi å ribbe eit G5 kabinett. På den andre sida kan eg sei at G5 maskiner er for alvor på vei ut. Den skal også få inn Linux etter kvart som ATI drivere blir oppdatert.

 

Legger ved eit bilete av første ramme på 3x3. Det vert to slike side ved side.

 

j7Gg7.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...