Gå til innhold

Har vridd litt på sannheten for pc leverandørs service, hvilke konsekvenser kan dette få ?


mosle

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

 

 

Hver gang de får noe tilsendt blir det sendt til tekniske undersøkelser hos krypos. Der ser de blandt annet etter hud, hår, vev, blod, og småe mikroting usyndlig for ett menneske øye. Finner de noe av disse i slagsonen kan du bli anmeldt for svindel og risikere enorme bøter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

 

 

Hver gang de får noe tilsendt blir det sendt til tekniske undersøkelser hos krypos. Der ser de blandt annet etter hud, hår, vev, blod, og småe mikroting usyndlig for ett menneske øye. Finner de noe av disse i slagsonen kan du bli anmeldt for svindel og risikere enorme bøter.

 

Du tuller? Sjekker de ikke etter sæd altså?

Lenke til kommentar

De må vel på en eller annen måte bevise at du har kjørt neven igjennom, klarer de det kan du få pes mtp forsikringsvindel..

 

Vet ikke helt hvordan du beskrev hendelsesforløpet, men jeg tror de lett kan se forskjell på ett slag og ett fall. Skrev du at skjermen falt oppå noe som lå på gulvet?

 

Edit: Tviler dog på at de gidder å legge mye tid i dette og at de kasserer skjermen. Grunnen til at du skal sende inn er vel at du har krav på å få den reparert dersom dette lar seg gjøre.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Problemet ligger mest i at det kommer en tekniker, for å sette på den nye skjermen. Sa til dem at jeg mistet den i bakken, og de kan jo bety at den har smelt oppi noe,osv. Kan jo også si at jeg slo den etter den var gått i bakken, og derfor ikke regnet dette som noe de hadde int. av å vite ;)

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

 

 

Hver gang de får noe tilsendt blir det sendt til tekniske undersøkelser hos krypos. Der ser de blandt annet etter hud, hår, vev, blod, og småe mikroting usyndlig for ett menneske øye. Finner de noe av disse i slagsonen kan du bli anmeldt for svindel og risikere enorme bøter.

 

Du tuller? Sjekker de ikke etter sæd altså?

Nei, de sluttet med det for noen år siden.

Men har ikke de gått over til offentlig gapestokk? Henger opp avslørende bilder med fullt navn på alle lyktestolpene der han bor?

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

Det er slike som deg som fører til at forsikringsprisen stiger. Forsikringssvindel kan bli anmeldt og det kan gi deg mange kjedelige følger. Store følger bare fordi du feilet i et spill og ble forbanna på skjermen din (vill gjetting fra min side). Men ja de kan oppdage det siden en tekniker med erfaring kan se om skadeomfang og oppgitt skade har sammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

Det er slike som deg som fører til at forsikringsprisen stiger. Forsikringssvindel kan bli anmeldt og det kan gi deg mange kjedelige følger. Store følger bare fordi du feilet i et spill og ble forbanna på skjermen din (vill gjetting fra min side). Men ja de kan oppdage det siden en tekniker med erfaring kan se om skadeomfang og oppgitt skade har sammenheng.

 

Faktisk ikke langt fra sannheten... Jeg er Haugesund supporter, så det forklarer vel litt ? ;)

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har bestilt en ny del til min pc gjennom forsikringen. Der har jeg vridd litt på sannheten, saken er at pc skjermen er knust av et stk knyttneve, mens jeg sa at den datt i gulvet, er det noen måte de kan oppdage dette på ? Eller går det greit tror dere ? :p

Du kan jo stikke ned i butikken og ta et par sjokolader mens du venter på ny skjerm. Trenger ikke å betale. Det er det så mange andre som gjør. To små sjokolader taper ingen på at blir borte. Dessuten har du sikkert fortjent akkurat de to, og da trenger man ikke betale..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Ikke bare er det utrolig dumt å slå dataskjermen så hardt at den går i stykker (hva tenkte du i akkurat det øyeblikket egentlig?), men det er enda dummere å forsøke seg på forsikringssvindel og potensielt havne i fengsel.

 

Nå tror jeg ikke det skjer, men skal du lære av dine feil (IKKE slå dataskjermen så hardt at den går i stykker), så burde du fortalt forsikringsselskapet sannheten. Hvis de ikke dekker dette, så hadde du kanskje ikke slått til dataskjermen neste gang Haugesund taper en fotballkamp.

 

Til slutt; Tusen takk for at du øker forsikringspremien til alle oss andre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Med all sannsynligheit så går nok dette bra, og med bra så meiner eg sjølvsagt bra for deg og dårleg for alle andre.

 

Så med mindre det blir oppdaget omstendigheiter som ikkje er forenelige med versjonen som du har gitt, at forsikringsselskapet starter ei etterforskning på bakgrunn av f.eks andre mistenkelige forsikringskrav du har retta eller at en ansatt i forsikringsselskapet leser denne tråden og ønsker å sjekke det opp i mot dei forsikringskrava som dei har fått angåande knuste PC skjermer så blir det nok ikkje tatt for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...